![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en ze zijn vies ook en ze stinken
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() voor ze zover gaan krijg je genoeg kansen
dit is gewoon slechte wil en boos opzet u kon ook een bezwaarschrift indienen of een minnelijkie schikking vragen met de sikkel erdoor |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ook bedankt voor uw contructieve bijdrage
![]() er zijn verse rotte tomaten te koop aan de ingang trouwens ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 december 2007 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Feit is toch nog altijd dat die zorgverzekering eigenlijk een verkapte belasting is.
Ze noemen het wel een "verzekering", maar de term "verzekering" houdt nog altijd in dat het een kontrakt op vrijwillige basis betreft. Wat hier duidelijk NIET het geval is. PS En nee, geen enkele verzekering is verplicht. Zelfs geen autoverzekering of levens- en brandverzekering bij aankoop van een huis..... je bent namelijk niet verplicht een auto of huis te kopen. Rotzakken zijn het. In Wallonie kennen ze deze pestbelasting alleszins niet. Alle Belgen zijn blijkbaar niet gelijk voor de wet. Dank u vlaamse politici, en ik die dacht dat we een goede gratische ziekteverzekering hadden.....Niet dus. En voor weer al eens geld op te hoesten voor ouderen van dagen die nooit wat gespaard hebben is mijn goesting ook niet erg groot. Betalen we al niet genoeg belasting misschien?????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie later beroep moet doen op bijkomende zorgen, daar kan ik niet voor instaan, behalve ervoor te betalen. Denk daar ook eens over na King. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar neen. Een plichtsbewuste Belg betaalt zijn facturen. Zo moeilijk is dat nu niet. Als niemand betaalt is er zelfs geen gas om de soep voor de daklozen klaar te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Iedereen die zou vergeten lid te worden van een zorgkas zou trouwens automatisch (ambshalve) aangesloten worden bij die Vlaamse Zorgkas. Lidgeld 25,- per jaar, ... of 10,- indien je geniet van een verhoogde tegemoetkoming. http://www.vlaamsezorgkas.be/ Naar aanleiding van de 100 000 boetes en de 50 000 mensen die zelfs voor de rechtbank moeten verschijnen omdat ze dachten dat het hier om een bijkomende en dus niet-verplichte verzekering ging, zou Genez trouwens voorstellen dat hele systeem af te schaffen en de boetes kwijt te schelden. Je kan haar in volgende poll gelijk geven: http://www.gva.be/nieuws/inc/mailart...3022D71EA74%7D Laatst gewijzigd door DannyS : 10 december 2007 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Let wel op ; heb je het WIGW statuut dan is de boete maar 100 euro
ook wanneer je geen inschrijving had in de bevolkingsregisters ben de bijdrage NIET verschuldigd ! men moet effectief aan 3 niet betaalde jaren uitkomen men kan ook altijd ontkennen een betalingsverzoek te hebben gekregen ![]() Laatst gewijzigd door Marlientje : 10 december 2007 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je toevallig geen verwijzing naar de bron van deze informatie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik verwacht de boete één van de dagen (of maanden?)in de bus: "Vlaanderen laat Brussel niet los" als er wat te rapen valt... Of hoe men een fikse boete kan oplopen zonder de wet te overtreden... Budgettair overschot dus? Natuurlijk! Wordt doorgestort naar de gemeenten, omdat elke volksvertegenwoordiger wel een functie uitoefent in zijn gemeente of in het partijbestuur in zijn gemeente... Allo? "Goed bestuur" zei iemand daar? (ik zou misschien beter mijn VL identiteitskaart gaan inruilen voor een FR ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2007 om 00:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, ik vind dat ook brutaal.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je geen geld hebt om te betalen, dat je geen respons of uitstel moet aanvragen van wel te betalen. Maar goed uw glazen bol tegen de mijne, de uwe kost 1200€ inmiddels en ik zou het geregeld gekregen hebben voor 2 x 85€. Mogelijk dan wel op afbetaling. Les nr 1, de staat ontloop je niet wat betreft betalen. Iemand anders kan je mss nog eens afschudden.
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In vele gevallen is het al gelukt. Zo had ik een geval van iemand die op d.d. 01 januari niet was ingeschreven in het bevolkingsregister en kreeg kwijtschelding boete + terugbetaling bijdrage. ( referentie jaar ) Ook wanneer je in een instelling verbleef ( gevangenis ) bestaan er mogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan hun te bewijzen normaal gezien. Maar je moet durven wachten tot "zij" "u" voor de rechtbank trekken. Niet andersom. En natuurlijk moet uw goede wil er zijn. Al is het in schijfjes.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Een plichtsbewuste Belg houdt op onzinnige facturen te sturen. Hoe dikwijls gebeurt het niet dat vooral oude menskens niet anders durven dan te betalen voor iets waarvan ze nog nooit hebben gehoord, alleen omdat de dreigementen zo officieel ogen als dat bedrijven denken zich te mogen voordoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verwacht wel de aangetekende brief met de boete een vd volgende weken of maanden: juridisch is de constructie qua Brussel zo mank als maar kan, maar dat zal niets tegenhouden: dat wordt procederen na betaling, dus niet procederen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan natuurlijk in sommige gevallen ook een tegen deurwaarder naar de deurwaarder sturen.
Dat moet wel binnen de 24 uur en is bv meer voor laat ons zeggen dingen die opgeschreven zijn van iemand anders of bv wanneer er geen rekening is gehouden met de huwelijk staat zoals scheiding van goederen en dergelijke. Kost u wel 250€ minstens.