![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eerder onder een te grote invloed van BDW
Ik kan hen geen ongelijk geven
#42 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
De frustratie moet groot zijn bij de franstaligen (en de Vlaamse linkse rukkers). Elk debiel detail is goed om Leterme als absolute slechterik te zien. Je vraagt je af hoe democratisch dit wel is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als er op Verhofstadt wordt geschoten hoor ik u toch niet klagen. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Geef toe, zonder de NVA was zijn partij niet veel groter dan de SP-a.
En volgens de VRT peiling verliest de CD&V verder en wint de NVA. Ge ziet dus wat de kiezer wil hé. Misschien moet ge u maar eens grondig bezinnen over het algemeen stemrecht. |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wacht maar, eens de invloed vd NVA te groot wordt naar de goesting van de kaloten, wordt BDW op één of andere manier wel opzij gezet. Politiek draait in de eerste plaats om macht.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme heeft het hart op zijn tong en hij spreekt uit een Vlaamse reflex, net zoals Di Rupo, Reynders, Milquet of Onckelinx uit een Franstalige reflex spreken.
maar Vandenbroucke kan getuigen wat men aan de andere kant denkt over Vlamingen die durven de Franstaligen tegen te spreken in dit land.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#48 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Er is hier maar 1 oplossing. De geldkraan naar de openbare omroepen dichtdraaien. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
idd, Pietje, en de Franstaligen voelen dat ze hun macht over de Vlaamse boeren aan het kwijt spelen zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Denk anders dat de vlaamse media ook al genoeg aandacht aan de waalse politiekers heeft gegeven al dan niet terecht. Dat is zo in een land waar vrijheid van mening is en waar democratie is. Al een geluk dat jij niets te zeggen hebt of we zouden hier nog al iets aan de hand hebben. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Jongens jongens toch, ik moet hier maar 1 topic meer lezen, want alles leest net hetzelfde.
Vlamingen zijn superieur (Uebermenschen misschien?) Walen zijn dom en lui Vlaamse politici hebben een aureooltje op hunne kop en waalse politici hebben horens die uit hun oren groeien De pers is partijdig (en uiteraard tegen de Vlaamsche sukkelaars) Bij dit alles, en dan zeker als ik lees wat mensen over zich heen krijgen die een mening hebben voor de eenheid van dit stupide land, stel ik mij grote vragen wie hier de zielige bleiters zijn die zich afrukken over wensdromen... Maar omdat ik een goed mens ben zal ik het nog een keer herhalen. Belgie splitst nooit! NOOIT! nog in geen duizend jaar of in geen tienduizend regeringen met BWD of FDW als premier. NOOIT! Allee, en nu terug naar het veld en verder werken ![]()
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ben jij toevallig een Waal?
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Gij en ik, en al die anderen die ik volgens u zou moeten tegenkomen. Het zijn dezelfden die bepalen wie het meeste zetels in het parlement krijgen, en zo de pikorde vaststellen.
Die mensen hebben dus beslist dat de NVA een groeiende invloed op de uitstervende CD&V krijgt. Als ge dat niet lust, zult ge hen dus moeten overtuigen, niet uitschelden. Citaat:
Terwijl bij de aanvang de NVA een wanhopige vragende partij was, is het nu de CD&V die met de daver op het lijf zit dat NVA er zou uittrekken en een kartel vormen met LDD en nog ontgoochelden uit VB en CD&V. De rollen zijn drastisch omgedraaid en dat is uitsluitend te danken aan de Vlaamse kiezer. Welk effect gaat dat hebben op de krokodillen binnen de CD&V? Ik heb er eerlijk gezegd niet direct een idee van. Gij wel? Want ze zitten daar zo vast als wat hé, het is kiezen tussen de NVA bijhouden of een middelklein partijtje worden plus een totaal nieuwe potentieel zeer gevaarlijke concurrent bijkrijgen. Spannend... |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Als franstaligen zich niet willen neerleggen bij de meerderheid dan moeten ze maar zonder Vlamingen verder doen. Dan kan ieder zijn eigen democratisch verkozenen volgen ipv steeds ondemocratisch regeringen ineen te steken. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij was er echter even zeker van dat de BUB zou doorbreken en dat paars zou verrassen de laatste verkiezingen. En hij bedoelde het in positieve zin.
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 december 2007 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Amai, wat een contradictie in 1 zin. Als de macht van de NVA te groot wordt en de CD&V zetten ze buiten, heeft de CD&V ineens helemaal geen macht meer... Je denkt toch niet dat die dan op hun eigen nog terug recht krabbelen? En wees maar zeker dat veel CD&V-ers dat beseffen. Ze zijn voorlopig (tot er een en ander recht getrokken is wat de democratische spelregels in belgie betreft) tot elkaar veroordeeld met dien verstande dat de NVA een levenslijn kan uitwerpen richting LDD.
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() En nu is Leterme bereidt om vice-premier te worden in een regering met verhofstadt.
Zou BDW hem de vaseline aanreiken of zou hij die zelf gevonden hebben? |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |