![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je wil zien waar extreem nationalisme toe leidt moet je dringend eens naar Turkije of de Balkan gaan. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En over die "enorme" verschillen : als je het Spaans van Madrid vergelijkt met het Spaans van Sevilla, zijn er ook "enorme" verschillen. Is het daarom geen Spaans meer misschien? Of liggen daarom Spanje en Madrid niet in hetzelfde land? Waar we echter wél kunnen van uitgaan, is dat het Frans en het Nederlands totaal verschillende talen zijn, en dat je dus wel zeer moeilijk kunt spreken van de "taaleenheid van België" (wat u hieronder zo grappig probeert te doen). Citaat:
![]() |
#43 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik zo vrij zijn, U er ook op te wijzen dat het Vlaams Blok magazine er nu staat, weldegelijk GRATIS. Zo, waar brandt de lamp! ![]() |
||
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was er hier onlangs geen 'Vlaamse' minister van cultuur die ook zonder Vlaams Blok-dictatuur aan boekencensuur begon?
Ik geloof dat het er eentje was met nogal spirituele ideeën. Maar die had zeker iets met de Paus van Rome dat hij zo goed wist welke boeken er uit de bibliotheken dienden te verdwijnen?
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor Hans van de Cauter en de zijnen bestaat Vlaanderen niet. En 'de zijnen' verkondigen dezelfde boodschap bij de vuile, vettige, vieze, verrekte, verrotte, Vivante...oef....pardon, Vlaamse Liberalen en Democraten. ![]()
![]() |
#46 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ken ook heel wat Vlamingen die niet willen werken voor hun pree en heel wat Walen die hard werken voor relatief weinig geld, dat soort veralgemeningen zijn afgezaagd. |
|||||
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arrogantie tot en met van sommige Belgicisten hier. Ik zou het adres van Tacitus eens aan de IRA moeten doorspelen, die gaan lachen als ze horen dat hij beweert dat er geen iers volk bestaat maar wel een Belgisch...
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dacht u dat er in het Baskisch of het Catalaans geen dialecten bestonden? Arme man, u weet er blijkbaar niet zoveel van. In het Catalaans zijn er twee grote dialectfamilies die niet alleen in uitspraak, maar ook in woordenschat in grote mate van elkaar verschillen. Het Baskisch kent zelfs nog een grotere verscheidenheid aan dialecten. Dus, mogen we volgens uw logica nu concluderen dat de Basken en Catalanen geen eigen gemeenschappelijke taal hebben? Of er geen duidelijke culturele verschillen zijn, doet niet zoveel terzake. Noren en Zweden verschillen daarin ook heel weinig van elkaar. Immers, Europese volkeren die dichtbij elkaar leven, hebben nu eenmaal altijd sterk opvallende gelijkenissen. De gelijkenissen doen het identitair verschil daarom nog niet verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, de dagdagelijkse spreektaal in Beieren, Oostenrijk en Zwitserland verschilt ingrijpend van de Duitse standaardtaal. Nochtans vindt niemand in die regio's of landen dat ze een andere taal dan het Duits spreken. De dialecten van Zwitserland verschillen trouwens in veel grotere mate van de dialecten in de Rijnstreek dan de verschillen tussen West-Vlaams en Antwerps. Niet zo verwonderlijk Antwerps als West-Vlaams behoren tot de Frankische dialectfamilie binnen het Nederlands. De dialecten in Zwitserland en die van de Rijnstreek behoren evenwel niet tot eenzelfde dialectfamilie. |
||
![]() |
![]() |
#50 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat, als je in Wallonië Nederlands spreekt, niemand zich vragen stelt. Dat zou nogal wat zeggen over het 'Belgische' volk! ![]() Citaat:
In Nederland verschilt het dialect ook enorm van provincie tot provincie; Nederlanders bestaan niet? Een non-argument dus. Ik ben trouwens nog nooit een Vlaming (oei, dat bestaat niet zeker?) die geen Algemeen Nederlands kon tegengekomen. Ga je nu ontkennen dat de Vlamingen over het algemeen anders denken over zaken dan Walen? Waar heb jij de laatste 50 jaar geleefd? Mars? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voil�*... Citaat:
![]() Citaat:
-Slechts een kleine minderheid van de Vlaams Blokkers is Vlaams-nationalistisch -De overgrote meerderheid van de Vlaams Blokkers op dit forum is Vlaams-nationalist -Op forums zoals deze zitten normaal de politiek bewusten Conclusie: hoe politiek bewuster, hoe Vlaamsgezinder. Bedankt tomm! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Conclusie: een gefrustreerde communist die het authoritare, corrupte en imperialistische België genegen is om al de verkeerde redenen. Zoek de fout. |
||||||||||
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het onderdeel (lees: Vlaanderen) kan zich niet van Nederland onderscheiden; het geheel (lees: België) daarentegen wel. Vlaanderen is nog steeds een deel van België. Leg die tegenstrijdigheid nu maar eens uit. |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om dan nog niet de inwoners van Québec te vergeten! Ook daar wordt Frans gesproken... En de Walen dan... die hebben volgens onze belgicist waarschijnlijk ook geen gemeenschappelijke taal, want het dialect dat ze in Doornik spreken verschilt dag en nacht van dat van Luik (het een is Picardisch en het ander is Luiker Waals). Maar ja, onwetendheid is nu eenmaal het kenmerk van het belgicisme. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#54 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord van het Dietsche volk? Niet dat ik die ideologie aanhang. Het is gewoon een opmerkinkje |
||
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar de Walen hoorden daar niet bij dacht ik...
|
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [
Conclusie: hoe politiek bewuster, hoe Vlaamsgezinder. Bedankt tomm! Lijkt mij logisch. Een belgicistisiche inwoner van Vlaanderen weet niet waar hij mee bezig is. Maar al te vaak merk ik dat Vlamingen die belgicistisch zijn niet op de hoogte zijn van de politiek en er zich überhaupt niet voor intereseren. Dikwijls zijn ze pro-België omdat hun ouders dat ook zijn en ze ons 'nationaal' elftal niet uit elkaar willen zien vallen. Iedereen zijn mening, maar zulke argmentatie getuigt mijns inziens niet echt van een politiek bewuste geest. Ik staaf mijn uitspraak niet op die enkelingen. Verdenk me alsjeblieft niet overgeneralisering, maar stemmen en denken tegen je eigen belang noem ik uitermate ondoordacht. |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Volgens sommigen wel, volgens anderen weer niet. De meningen zijn verdeeld |
|
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een fries is dan volgens U geen nederlander. Of behoren de friezen tot een ander VOLK? |
||||
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, al eens het "Nederlands" vergeleken van (Noord-)Brabant, Noord-Holland en Nederlands Limburg? Dat zijn ook allemaal verschillende talen zeker... ![]() Citaat:
Soit, u catalogeert me al tot een volk, gewoonweg door mijn nick. Dat vind ik nog veel erger... Die belgicisten toch hé... : vatten vol vooroordelen ja... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#60 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zou toch effe willen duidelijk maken voor diegenen die niet weten Jonge Belg hier zijn eigen mening projecteert op Vivant. Ik heb laatst nog gevraagd op het forum van Vivant of zij dan wel voor of tegen confederalisme waren. Het antwoord is dat zij daar geen uitspraak over willen doen. Er zijn echter een aantal vivanters die duidelijk pro confederalisme zijn. Net zoals er een paar mensen zijn die niet inzien dat de meest logische structuur die bij een democratie past een confederalistische structuur is. |
||
![]() |