Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2007, 13:34   #41
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

dat zeggen die franstaligen elk jaar
Oud 14 december 2007, 13:43   #42
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
dat zeggen die franstaligen elk jaar
Inderdaad, de toekomst ziet er altijd mooi uit in Wallonië. Het blijft wel eeuwig toekomst maar dat zijn onbelangrijke details.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 13:49   #43
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Terloops : als het waar zou zijn dat de waalse jongeren zinnens zijn de mouwen te stropen, zou dat stilaan de hoogste tijd worden. We hebben ze nu al ruim voldoende gepamperd, meen ik.
Gepamperd? Wat een denigrerende manier om de solidariteit te omschrijven. Het lijkt wel alsof je jezelf graag in een dominante positie plaatst? "We" hebben niemand gepamperd hoor. De belastingbetaler betaalt voor alle Belgen die het lastig hebben. Ook voor Walen (er zijn er heel wat, dat klopt).

"Pamperen" gebruik je niet zomaar hoor beste vrienden. Het is een gemakkelijke manier om jezelf als onbeduidende Jan Lul een soort autoriteit toe te schrijven.
Oud 14 december 2007, 13:50   #44
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
In Ter zake (Canvas 13 dec 2007):

Trendwatcher Nathalie Bex:

Trend voor 2008 = De Franstaligen zijn bereid om meer inspanningen te doen voor hun carrière.

De Vlaamse jongeren willen ook wel een mooie carrière; maar willen niets laten vallen (zoals dure reizen, lekker gaan eten,...)

Wat straatrue al de hele tijd zegt:
De trendbreuk zit eraan te komen: de verwende VL jongeren worden stilaan vadsiger en de WL jongeren stropen de mouwen op, net zoals de VL jongeren dat in de jaren 50-60 en 70 gedaan hebben.

"Honger" is de beste saus, om aan de slag te gaan.
nog een reden om snel de hele kl*teboel België te splitsen
Oud 14 december 2007, 13:50   #45
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Inderdaad, de toekomst ziet er altijd mooi uit in Wallonië. Het blijft wel eeuwig toekomst maar dat zijn onbelangrijke details.
zolang dat Vlaanderen miljarden blijft uitgeven aan wallonië wel ja.

Laatst gewijzigd door Revolutie : 14 december 2007 om 13:51.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 13:52   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
In Ter zake (Canvas 13 dec 2007):

Trendwatcher Nathalie Bex:

Trend voor 2008 = De Franstaligen zijn bereid om meer inspanningen te doen voor hun carrière.

De Vlaamse jongeren willen ook wel een mooie carrière; maar willen niets laten vallen (zoals dure reizen, lekker gaan eten,...)

Wat straatrue al de hele tijd zegt:
De trendbreuk zit eraan te komen: de verwende VL jongeren worden stilaan vadsiger en de WL jongeren stropen de mouwen op, net zoals de VL jongeren dat in de jaren 50-60 en 70 gedaan hebben.

"Honger" is de beste saus, om aan de slag te gaan.

'Trendwatcher ...'

hahaha

je bent echt wel naar de laatste strohalmen aan het grijpen hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 13:54   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En door de reacties van de vlaamse media zijn de walen het ondertussen ook kotsbeu van over dezelfde kam geschoren te worden als de brusselaars.
Wallonie is aan het veranderen en zo iets heeft tijd nodig, de reconversie in Limburg is ook nog altijd bezig en zal nog wel enkele jaren duren. Maar blijkbaar is dat daar toegelaten om met geld te smijten want het is dan weer wel even vlaanderen.
reacties van de Vlaamse media?? heb je gelezen wat er in de Standaard gisteren stond? vergelijk eens de titels aub en kom dan spreken.
Oud 14 december 2007, 13:55   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Gepamperd? Wat een denigrerende manier om de solidariteit te omschrijven. Het lijkt wel alsof je jezelf graag in een dominante positie plaatst? "We" hebben niemand gepamperd hoor. De belastingbetaler betaalt voor alle Belgen die het lastig hebben. Ook voor Walen (er zijn er heel wat, dat klopt).

"Pamperen" gebruik je niet zomaar hoor beste vrienden. Het is een gemakkelijke manier om jezelf als onbeduidende Jan Lul een soort autoriteit toe te schrijven.

12 miljard Euro per jaar ? al jaren compleet opgesoupeerd en structureel geen verbetering ?!

pamperen is een eufemisme !

platgespoten ... dat zal er al dichterbij komen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 14:01   #49
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
reacties van de Vlaamse media?? heb je gelezen wat er in de Standaard gisteren stond? vergelijk eens de titels aub en kom dan spreken.
Al goed dat het uber gevoel van de vlaming geen pijn doet hé. Zo een heilige boontjes en ik die durf van daar een opmerking op te geven.
Het feit dat u zo reageert zegt genoeg over de houding van vele vlamingen, gelukkig zijn er ook nog die gewoon reageren en evenzeer hun fouten kunnen inzien.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 14:30   #50
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En door de reacties van de vlaamse media zijn de walen het ondertussen ook kotsbeu van over dezelfde kam geschoren te worden als de brusselaars.
Ik geloof je graag, maar waarom zien wij daar steeds maar weer niets van op politiek vlak? Jullie hebben toch gisteren maar weer opnieuw het belangenconflict gestemd. Is dat geen agressieve daad dan?

Citaat:
Wallonie is aan het veranderen en zo iets heeft tijd nodig, de reconversie in Limburg is ook nog altijd bezig en zal nog wel enkele jaren duren. Maar blijkbaar is dat daar toegelaten om met geld te smijten want het is dan weer wel even vlaanderen.
Als ik jouw reacties zo lees, dan lijk jij er vanuit te gaan dat er een soort van natuurlijke solidariteit tussen Walen en Vlamingen is, of zou moeten zijn. Ik zou dan wel eens willen vernemen waarop je die idee baseert.

Toch niet omdat we toevallig in dezelfde staat leven, hoop ik? Die staat hebben wij niet gewild, wij zijn daar met geweld in mee gesleurd. Dat vergeet jij blijkbaar steeds weer.

En de Limburgers hebben ons tenminste niet tegen onze zin in het Belgisch separatisme gedwongen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 december 2007 om 14:33.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 14:34   #51
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik geloof je graag, maar waarom zien wij daar steeds maar weer niets van op politiek vlak? Jullie hebben toch gisteren maar weer opnieuw het belangenconflict gestemd. Is dat geen agressieve daad dan?

Als ik jouw reacties zo lees, dan lijk jij er vanuit te gaan dat er een soort van natuurlijke solidariteit tussen Walen en Vlamingen is, of zou moeten zijn. Ik zou dan wel eens willen vernemen waarop je die idee baseert.

Toch niet omdat we toevallig in dezelfde staat leven, hoop ik? Die staat hebben wij niet gewild, wij zijn daar met geweld in mee gesleurd. Dat vergeet jij blijkbaar steeds weer.

En de Limburgers hebben ons tenminste niet tegen onze zin in het Belgisch separatisme gedwongen.

Allee zeg ze hebben u tijdens de oprichting van Belgie daar toe gedwongen. Ik ben hier gewoon geboren en het enige waar ik ingesleurd ben is in die flaminganten onzin.
Oud 14 december 2007, 14:43   #52
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee zeg ze hebben u tijdens de oprichting van Belgie daar toe gedwongen. Ik ben hier gewoon geboren en het enige waar ik ingesleurd ben is in die flaminganten onzin.
Ik leef in een staat die van bij de aanvang fout in elkaar stak en nog steeds fout in elkaar steekt, en dat heeft een aantal rechtstreekse negatieve invloeden op mijn leven. Daarom moet die staat voor mij zo snel mogelijk correct georganiseerd worden, of verdwijnen.

En, ga je hier ook op reageren?:

Citaat:
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 14:46   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al goed dat het uber gevoel van de vlaming geen pijn doet hé. Zo een heilige boontjes en ik die durf van daar een opmerking op te geven.
Het feit dat u zo reageert zegt genoeg over de houding van vele vlamingen, gelukkig zijn er ook nog die gewoon reageren en evenzeer hun fouten kunnen inzien.
bijzonder laag, santos, om over een übergevoel te beginnen, als je daarover begint, moeten je echte argumenten op zijn.

wie spreekt er over partijen alsof ze vergif zijn? wie spreekt er over verraad?
Oud 14 december 2007, 14:47   #54
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Ik leef in een staat die van bij de aanvang fout in elkaar stak en nog steeds fout in elkaar steekt, en dat heeft een aantal rechtstreekse negatieve invloeden op mijn leven. Daarom moet die staat voor mij zo snel mogelijk correct georganiseerd worden, of verdwijnen.

En, ga je hier ook op reageren?:
Die redenering kan ik al beter volgen en daar treed ik u zelfs in bij.

Had bewust niet op gereageerd aangezien ik dat in een andere topic had gedaan.
Maar voor mij is dat geen agressieve daad van de VL maar eerder een idiote van de WL politiek. Net zo als BHV zijn ze maar weer eens dom geweest.
Maar goed wie ben ik hé, en trouwens waar ik woon zijn we met te weinig om invloed te hebben. Provincie Luxemburg heeft amper 220.000 inwoners.
Oud 14 december 2007, 14:50   #55
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sinds wanneer is constateren dat de ander aggressief is een aggressieve daad?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 14:52   #56
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bijzonder laag, santos, om over een übergevoel te beginnen, als je daarover begint, moeten je echte argumenten op zijn.

wie spreekt er over partijen alsof ze vergif zijn? wie spreekt er over verraad?
Euh de flaminganten toch hé, die halen altijd volksverraad aan. Ik spreek niet over zo'n dingen.
Ah nu is dat ineens laag, maar walen uitmaken is normaal dan?
Oud 14 december 2007, 14:53   #57
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou ik dat doen? Jullie zijn in de minderheid, de meeste vlamingen zijn nog steeds voor belgie. En dat is te begrijpen want niemand wil een bende dictators aan de macht.
Over veralgemenen gesproken... Een onafhankelijk Vlaanderen is in Uw ogen dus zowiezo automatisch gelijk aan een extreem-rechtse dictatuur? Waar vervolgingen, politiestaat, avondklok e.d. de sleutelwoorden zijn waarop deze staat is gebouwd?

Laatst gewijzigd door Alexander de Grote : 14 december 2007 om 14:53.
Alexander de Grote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 14:55   #58
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh de flaminganten toch hé, die halen altijd volksverraad aan. Ik spreek niet over zo'n dingen.
Ik heb flaminganten als (toenmalig dan toch) Wilfried Martens toch nooit over volksverraad horen spreken hoor. Terug zo'n karikatuur...
Oud 14 december 2007, 14:56   #59
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Ik heb flaminganten als (toenmalig dan toch) Wilfried Martens toch nooit over volksverraad horen spreken hoor. Terug zo'n karikatuur...
Het forum staat vol met karikaturen over walen.
Inderdaad dat is vervelend hé.
Oud 14 december 2007, 14:57   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

waarom je mij een flamigant noemt, mag je uitleggen natuurlijk.
ik heb nog nooit van volksverraad gesproken, Le Soir wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be