Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2007, 15:00   #41
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ne keer met de rand van mijne eikel achter haar tanden blijven haken kan qua pijn voor mij al ruimschoots volstaan, dank u.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ge zijt dat wel van uw eikelbrie vanaf

Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:15   #42
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ik wel, rond SM hangt veel onbegrip en vooral onwetendheid. Ik ken het zelf ook niet en ben er geen beoefenaar van maar ik begrijp het wel. Het is een machtspel rond sex, iemand is meester de ander is slaaf. Er zijn zoals reeds opgemerkt heel wat graduaties in dat spel tot en met pijn lijden.

Tuurlijk is dat gezeur to the point, het illustreert hoeveel onbegrip er vroeger was en er nu toch een kleine evolutie is om het onderwerp bespreekbaar te maken. oa met het maken van een film erover.

Wat is er leuk aan sex? Wat is er leuk aan het lezen van een goed boek? Zoals er soorten humor zijn die je waarschijnlijk niet begrijpt zo zijn er soorten sex die je niet begrijpt. Daar is niets mis mee, zolang je er maar niet bang van bent want dan durf je al eens een verkeerde of overhaaste beslissing te nemen, daarom dat die rechter ter sprake kwam.

Ik vermoed dat het net andersom is, ik zie niet in hoe er tussen twee pubers voldoende vertrouwen en wijsheid kan zijn om SM op een 'deftige' manier te doen buiten het doen alsof. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk maar het lijkt me eerder iets dat groeit na jaren vertrouwen in een relatie, een spel, een echt rollenspel.

Ik ook niet, dit hoort zoals al eerder opgemerkt tot de privésfeer en men hoeft daar nu niet speciaal met te etaleren. Nochtans doet men wat men wil en denk ik er niet aan om mensen die zich daarmee bezig houden daarop te beoordelen of veroordelen.

Ga eens op zoek naar een forum waar ze samen komen hé, dan kan je daar al je vragen stellen of stap eens zo'n winkel binnen waar ze al die attributen verkopen en doe eens een klapke met de eigenaar, wie weet heeft hij of kent hij wel een goed boek, eventueel met foto's.
Ach Oofje dank voor de goede raad. Ik ben wel vérder gekomen dan een forum hoor en heb met vele religieuze beoefenaars 'live' gecommuniceerd, en ook in hun praktijken meegemaakt ja, maar geen van allen, vrouw of man, hadden er iets zinnigs over te vertellen, behalve dan dat het zo verslavend was, en dat ze gek zouden worden zonder.

Eigenlijk ben ik eerder op zoek naar een soort van wetenschapper in de psychosfeer die me wat kan vertellen. Dus niet dat het leuk is of niet leuk, dat snap ik zelf ook wel (danku!), maar eerder 'waar komt het vandaan' en 'is het wel goed om die fantasietjes allemaal ook werkelijk in de praktijk te brengen of is dat juist gevaarlijk' (dat laatste nl is iets dat ik denk, en dat ik ook een seksuoloog heb horen zeggen, omdat het bij verslaafden steeds maar verder moet gaan. Een pluimpje is niks bij mensen die op den duur hun vel zonder verdoving aaneengenaaid moeten hebben om nog iets te voelen, of die met een plastic zak om hun hoofd bijna stikken om nog seksueel 'genot' te kunnen beleven.

Dus als iemand echt een goed boek weet over dit onderwerp dan ben ik geïnteresseerd. Leuke films zoals 'Secretary' (uitstekend!) en 'O' en allerlei websites ken ik al, dat is niet de point.

Sorry als ik me niet goed uitgedrukt heb.

Maar hé, zo belangrijk is het trouwens ook weer niet.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:32   #43
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Als je echt nieuwsgierig bent zou ik zeggen: probeer het eens?

Zelf vind ik er niks aan. Maar dan ook echt niks. Het doet me denken aan infantiele complexen van kinderen die straf kregen en dat later zijn blijven verwarren met affectie.

Ik heb wel mensen ontmoet die er een religie van gemaakt hadden en geloofden dat het hun 'therapie' was om minstens wekelijks flinke pakken slaag te krijgen.

Nou ja. Ieder zijn ding.
Mijn vriendin gaat me zo vastbinden, het kan dus ff duren voordat ik opnieuw op het forum verschijn .
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:33   #44
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Mijn vriendin gaat me zo vastbinden, het kan dus ff duren voordat ik opnieuw op het forum verschijn .
OK tot morgen dan.
Oud 15 december 2007, 18:38   #45
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach Oofje dank voor de goede raad. Ik ben wel vérder gekomen dan een forum hoor en heb met vele religieuze beoefenaars 'live' gecommuniceerd, en ook in hun praktijken meegemaakt ja, maar geen van allen, vrouw of man, hadden er iets zinnigs over te vertellen, behalve dan dat het zo verslavend was, en dat ze gek zouden worden zonder.

Eigenlijk ben ik eerder op zoek naar een soort van wetenschapper in de psychosfeer die me wat kan vertellen. Dus niet dat het leuk is of niet leuk, dat snap ik zelf ook wel (danku!), maar eerder 'waar komt het vandaan' en 'is het wel goed om die fantasietjes allemaal ook werkelijk in de praktijk te brengen of is dat juist gevaarlijk' (dat laatste nl is iets dat ik denk, en dat ik ook een seksuoloog heb horen zeggen, omdat het bij verslaafden steeds maar verder moet gaan. Een pluimpje is niks bij mensen die op den duur hun vel zonder verdoving aaneengenaaid moeten hebben om nog iets te voelen, of die met een plastic zak om hun hoofd bijna stikken om nog seksueel 'genot' te kunnen beleven.

Dus als iemand echt een goed boek weet over dit onderwerp dan ben ik geïnteresseerd. Leuke films zoals 'Secretary' (uitstekend!) en 'O' en allerlei websites ken ik al, dat is niet de point.

Sorry als ik me niet goed uitgedrukt heb.

Maar hé, zo belangrijk is het trouwens ook weer niet.
Even samenvatten, de vraag is dus of je sm als een ziekte kan beschouwen of niet?

Homoseksualiteit was vroeger ook een ziekte, alles waar je lichamelijk niet rechtstreeks van aftakelt is voor mij geen ziekte, dus sm is geen ziekte maar gewoon een keuze. Net zoals ik kies om op politics.be te zitten en niet op politicsinfo.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 18:40   #46
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Even samenvatten, de vraag is dus of je sm als een ziekte kan beschouwen of niet?

Homoseksualiteit was vroeger ook een ziekte, alles waar je lichamelijk niet rechtstreeks van aftakelt is voor mij geen ziekte, dus sm is geen ziekte maar gewoon een keuze. Net zoals ik kies om op politics.be te zitten en niet op politicsinfo.
Oh, Hashi toch. Als je alleen maar over dingen praat wanneer ze een ziekte zijn, dan is dat héél interessant, maar een beetje gelimiteerd in je onderwerpen, non?
Oud 15 december 2007, 18:43   #47
PollyCorrect

Standaard

PS: verslavingen zijn wel degelijk al dan niet ernstige ziektes. Ik weet niet of je al eens zwaar verslaafden hebt meegemaakt? Ook sex verslaafden zijn zieken, of dat nu hetero of iets anders is. Een one track mind met een ziekelijke obsessie is nou niet bepaald bevorderlijk voor een goeie communicatie. Ik neem aan dat jij wel over wat anders kunt denken, dromen, fantaseren, praten, dan over politics?

Alhoewel, met je 55 berichten per dag...

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 15 december 2007 om 18:44.
Oud 15 december 2007, 18:47   #48
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, Hashi toch. Als je alleen maar over dingen praat wanneer ze een ziekte zijn, dan is dat héél interessant, maar een beetje gelimiteerd in je onderwerpen, non?
Neen, maar bij jou komt het neer op moeten we het als een ziekte gaan zien of niet? En als het geen ziekte is...
Oud 15 december 2007, 18:48   #49
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
PS: verslavingen zijn wel degelijk al dan niet ernstige ziektes. Ik weet niet of je al eens zwaar verslaafden hebt meegemaakt? Ook sex verslaafden zijn zieken, of dat nu hetero of iets anders is. Een one track mind met een ziekelijke obsessie is nou niet bepaald bevorderlijk voor een goeie communicatie. Ik neem aan dat jij wel over wat anders kunt denken, dromen, fantaseren, praten, dan over politics?

Alhoewel, met je 55 berichten per dag...

Maar je geeft het mooi aan, sm kan verslavend zijn net zoals ALLE andere dingen, maar SM IS NIET verslavend.
Oud 17 december 2007, 10:52   #50
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht

Grenzen zijn er net om uit te breiden. Pervers is er voor mij ook wel over.
Alle Duupje, Ik heb het draadje opgestart op jouw verzoek. Vertel me eens wat meer uit de praktijk.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be