Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2008, 14:11   #41
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Als je wilt dat ze niet meer leesbaar is
even in de micro wave steken naar het schijnt.
Dan is uw microgolf oven ook stuk denk ik.
En als u een paspoort hebt en naar de USA wil gaan kan je best uw RFID niet stuk maken want ze laten u niet binnen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 16:45   #42
El Economisto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dan is uw microgolf oven ook stuk denk ik.
En als u een paspoort hebt en naar de USA wil gaan kan je best uw RFID niet stuk maken want ze laten u niet binnen.
Die RFID gaat er bij mij binnenkort uitvallen... Leuk, zeer leuk allemaal.
El Economisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 22:07   #43
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Nieuwe indentiteitskaart is gechipt.Een plicht om je ten aller tijden te indentificeren en zoniet een boete.Welkom gevangene,in de electronische gevangenis belgie.U bent nu overal traceerbaar.Het niet kunnen vertonen van je pas levert miljoenen op voor de staat.Overal ben je uit te halen en de volgende stap is het chippen van de massa.Samen met het plaatsen van umts-masten kan men iedereen observeren en de technologie is voorhanden om via deze geimplanteerde chip de hormonenspiegel van de mensheid door middel van ferquenties te manipuleren en ons te degraderen tot doelloze slaven.Dit is jullie toekomst.Dit is hetgene dat jullie te bieden hebben voor je kinderen.Schaam je dat je het al zover hebt laten komen.Zeg gewoon NEE.Ik heb geen indentiteitskaart nodig.Ik heb geen verzorgingsstaat nodig.

En om de chip op je indentiteitskaart te blokkeren wrijf je gewoon dat kaartje over een sterke magneet of ben je daar toevallig langsgelopen.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 00:02   #44
El Economisto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Nieuwe indentiteitskaart is gechipt.Een plicht om je ten aller tijden te indentificeren en zoniet een boete.Welkom gevangene,in de electronische gevangenis belgie.U bent nu overal traceerbaar.Het niet kunnen vertonen van je pas levert miljoenen op voor de staat.Overal ben je uit te halen en de volgende stap is het chippen van de massa.Samen met het plaatsen van umts-masten kan men iedereen observeren en de technologie is voorhanden om via deze geimplanteerde chip de hormonenspiegel van de mensheid door middel van ferquenties te manipuleren en ons te degraderen tot doelloze slaven.Dit is jullie toekomst.Dit is hetgene dat jullie te bieden hebben voor je kinderen.Schaam je dat je het al zover hebt laten komen.Zeg gewoon NEE.Ik heb geen indentiteitskaart nodig.Ik heb geen verzorgingsstaat nodig.

En om de chip op je indentiteitskaart te blokkeren wrijf je gewoon dat kaartje over een sterke magneet of ben je daar toevallig langsgelopen.
Vrijheid zit in het hoofd, daar moet je kijken, altijd.
Oud 12 januari 2008, 01:10   #45
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Economisto Bekijk bericht
Ja, maar ze willen op termijn die chip daar toch voor in de plaats stoppen, in je hoofd?
Oud 12 januari 2008, 03:35   #46
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, maar ze willen op termijn die chip daar toch voor in de plaats stoppen, in je hoofd?
Moet u daar geen voorstander voor zijn? Of bent u zo erg nu ook weeral niet?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 09:59   #47
brontosaurus
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vrijheid zit in je hoofd.Hier kan ik het bijna helemaal met vinden.Uitgezonderd dat mijn vrijheid wordt vernietigd door een ongewenste overheid die mij ongevraagt lid maakt van een partij die belgie wordt genoemd en dit zonder toestemming ook doet met mijn kind.Verder vergiftigt deze partij onze samenleving op allerhande manieren en geeft mij geen kans om te emigreren of ik moet een helehoop ellende doorstaan om van deze partij af te komen.Ja,vrijheid zit in je hoofd maar dat wil helemaal niet zeggen dat je daarmee ook in vrijheid mag leven.In tegen deel.Belgie maakt zijn bevolking tot slaven.
Oud 12 januari 2008, 12:42   #48
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Moet u daar geen voorstander voor zijn? Of bent u zo erg nu ook weeral niet?
Ik zal er hooguit in toestemmen als dat meteen een complete micro-pc wordt met gedachten-bediening/uitlezing inplaats van randapparatuur; uiteraard ook inclusief gsm en gps.
Oud 12 januari 2008, 12:46   #49
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In je arm is waarschijnlijker, dat is namelijk gemakkelijker. Er is al een bar in Spanje waar dit mogelijk is, gewoon met een spuitje de chip laten plaatsen, lekker hip!
Oud 12 januari 2008, 12:52   #50
El Economisto
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrijheid zit in je hoofd.Hier kan ik het bijna helemaal met vinden.Uitgezonderd dat mijn vrijheid wordt vernietigd door een ongewenste overheid die mij ongevraagt lid maakt van een partij die belgie wordt genoemd en dit zonder toestemming ook doet met mijn kind.Verder vergiftigt deze partij onze samenleving op allerhande manieren en geeft mij geen kans om te emigreren of ik moet een helehoop ellende doorstaan om van deze partij af te komen.Ja,vrijheid zit in je hoofd maar dat wil helemaal niet zeggen dat je daarmee ook in vrijheid mag leven.In tegen deel.Belgie maakt zijn bevolking tot slaven.
Inderdaad, vrijheid is er niets in de totalitaire zin, maar nog steeds in de spirituele zin, en of een chip in je hoofd daar veel zal aan veranderen betwijfel ik. Het kan hoogstens lokaliseren maar je weet nooit wat ze zullen doen binnen enkele decennia.
Oud 12 januari 2008, 13:14   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welkom Bekijk bericht
Jammer genoeg heeft de gemeente het monopolie op de identiteitskaarten en worden alle Belgen verplicht een identiteitskaart aan te schaffen.
Niet de gemeente heeft het monopolie op identiteitskaarten en paspoorten, maar wel de federale overheid. Die delegeert evenwel evenwel de gedeeltelijke uitvoering ervan (in beperkte mate, want tijdelijke identiteitskaarten bijvoorbeeld moet men nog steeds op de bevoegde federale dienst aanvragen en gaan halen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 13:16   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrijheid zit in je hoofd.Hier kan ik het bijna helemaal met vinden.Uitgezonderd dat mijn vrijheid wordt vernietigd door een ongewenste overheid die mij ongevraagt lid maakt van een partij die belgie wordt genoemd en dit zonder toestemming ook doet met mijn kind.
Dat is niet zo. U kunt steeds uw bestaande nationaliteit inruilen voor een andere of staatsloos worden. Niemand verplicht u Belg te worden of te blijven.
Oud 12 januari 2008, 14:02   #53
brontosaurus
Burgemeester

Standaard

Nee,de staatloze nationaliteit wordt niet meer gegeven.Naar het buitenland vertrekken is de enige keuze.Die keuze heb ik genomen maar na 3 jaar bureaucratische ellende ben ik nog steeds niet weg.Ik heb nooit de belgische nationaliteit gewild en aanvaard,die is mij ongewenst opgedrongen door slavenhandelaars.Tevens heb ik nooit gewenst dat mijn kind deze nationaliteit heeft en ook geen toestemming gegeven maar ook hem werd dat verplicht door hetzelfde criminele tuig.Ook al werd hij geboren in het buitenland.Nee,deze corrupte varkens hebben mijn kind nodig om als human capital te verhandelen en om hun credieten te rechtvaardigen.
Oud 12 januari 2008, 14:04   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee,de staatloze nationaliteit wordt niet meer gegeven.Naar het buitenland vertrekken is de enige keuze.Die keuze heb ik genomen maar na 3 jaar bureaucratische ellende ben ik nog steeds niet weg.Ik heb nooit de belgische nationaliteit gewild en aanvaard,die is mij ongewenst opgedrongen door slavenhandelaars.Tevens heb ik nooit gewenst dat mijn kind deze nationaliteit heeft en ook geen toestemming gegeven maar ook hem werd dat verplicht door hetzelfde criminele tuig.Ook al werd hij geboren in het buitenland.Nee,deze corrupte varkens hebben mijn kind nodig om als human capital te verhandelen en om hun credieten te rechtvaardigen.
Wat een onzin. 't Is iedereen vrij een andere nationaliteit aan te nemen zolang dat maar overeenkomt met de voorwaarden van het land. Daarnaast zijn er talrijke mensen staatloos.
Oud 12 januari 2008, 14:05   #55
brontosaurus
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Inderdaad, vrijheid is er niets in de totalitaire zin, maar nog steeds in de spirituele zin, en of een chip in je hoofd daar veel zal aan veranderen betwijfel ik. Het kan hoogstens lokaliseren maar je weet nooit wat ze zullen doen binnen enkele decennia.
neem eens een kijkje op
www.becoolbewise.nl.tt en in de categorie politiek vind je voldoende info over de doelstellingen van de overheid.
En zelfs onze spirituele vrijheid wordt ons ontnomen door onderdrukking van de waarheid.
Oud 12 januari 2008, 14:52   #56
El Economisto
Banneling

Standaard

Citaat:
neem eens een kijkje op
www.becoolbewise.nl.tt en in de categorie politiek vind je voldoende info over de doelstellingen van de overheid.
En zelfs onze spirituele vrijheid wordt ons ontnomen door onderdrukking van de waarheid.
Als je spirituele vrijheid hebt, ben je de waarheid, moet niemand die aan jou vertellen.

Maar ik zal toch eens naar de link gaan kijken.
Oud 14 januari 2008, 10:17   #57
Welkom
Vreemdeling

Standaard

iemand van het ministerie :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Verduyn
Geachte Welkom,

Via het kabinet van de heer Minister ontving in uw e-mail dd. 10 januari 2008 waarbij u zich beklaagt over het feit dat u door uw gemeentebestuur recentelijk werd opgeroepen om uw huidige identiteiskaart te laten vervangen door een elektronische identiteitskaart (eID), niettegenstaande op uw huidige identiteitskaart een geldigheidsperiode tot uiterlijk 12 april 2012 staat vermeld.

Ik wens er u vooreerst op te wijzen dat het principe van de creatie van de eID reeds werd voorzien in de wet van 25 maart 2003 tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen en van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een rijksregister van de natuurlijke personen (Belgisch Staatsblad van 28 maart 2003). Deze invoering van de eID maakte deel uit van de verwezenlijking van het e-government dat samengaat met de administratieve vereenvoudiging en de modernisering van de federale overheidsdiensten. Deze hervormingen hebben als doel de administratie zo goed mogelijk ten dienste te stellen van de burger. In het bijzonder was de invoering van de eiD gerechtvaardigd door de beveiliging die hiermee kon worden verleend bij de identificatie van personen in het kader van de elektronische communicatie.
Naar aanleiding van het met succes bekroonde proefproject waarbij 11 gemeenten waren betrokken, werd na een positieve evaluatie door de Ministerraad op 20 maart 2004 en de bevoegde commissie van de Kamer van volksvertegenwoordigers op 24 maart 2004, bij koninklijk besluit van 1 september 2004 (Belgisch Staatsblad van 15 september 2004) beslist tot de veralgemeende invoering van de eID voor alle gemeenten van het Rijk.
Nadat de Ministerraad reeds had beslist dat deze veralgemening dient afgerond te zijn in het jaar 2009, werd bij koninklijk besluit van 1 september 2004 tot wijziging van het koninklijk besluit van 25 maart 2003 houdende overgangsmaatregelen in verband met de elektronische identiteitskaart (Belgisch Staatsblad van 15 september 2004) bepaald dat alle traditionele identiteitskaarten door elektronische identiteitskaarten worden vervangen over een periode van 5 jaar (najaar 2004 - najaar 2009).
Om de vastgestelde termijn van vijf jaar voor de volledige vernieuwingsoperatie te kunnen realiseren, is een versnelde oproeping vereist en werd in artikel 2, tweede lid, 1°, van het koninklijk besluit van 25 maart 2003 houdende overgangsmaatregelen in verband met de elektronische identiteitskaart uitdrukkelijk voorzien dat de (traditionele) identiteitskaart wordt vernieuwd bij het verstrijken van de geldigheidsperiode van de identiteitskaart "of vroeger met het oog op de naleving van de termijn bedoeld in het eerste lid" (wat betekent vóór het verstrijken van de geldigheidsperiode van de traditionele identiteitskaart).

Aldus mogen de burgers die worden opgeroepen voor de voortijdige vervanging van hun identiteitskaart niet wachten tot eind 2009 om deze te laten vervangen door een eID. Zij dienen gevolg te geven aan de oproeping van de gemeente.
Ik merk hierbij op dat in artikel 7 van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten strafbepalingen zijn voorzien voor de overtreders van de bepalingen van de wet en van zijn besluiten tot uitvoering ervan. Wie de versnelde vernieuwing van de identiteitskaarten niet volgt, of erger nog, deze tegenwerkt, overtreedt de bepling van artikel 2, tweede lid, 1°, van voormeld koninklijk besluit van 25 maart 2003 en is aldus strafbaar.

Derhalve dien ik vast te stellen dat uw gemeentebestuur volledig overeenkomstig de reglementering en de opgelegde richtlijnen heeft gehandeld.

Tot slot wens ik hierbij nog uw aandacht te vestigen op het feit dat de eID de burger niet enkel in staat stelt zijn identiteit kenbaar te maken en dit als reisdocument te gebruiken in de landen van de Europese Unie, doch dat deze nog tal van andere voordelen biedt en op langere termijn zal bieden. Zo kan de burger, met behulp van zijn eID, ondermeer:
- raadplegen van de informatie betreffende zichzelf die in het bevolkingsregister of in het Rijksregister van de natuurlijke personen staat vermeld + nagaan welke overheden, instellingen en personen (met uitzondering van de administratieve en gerechtelijke overheden die belast zijn met de opsporing of bestraffing van misdrijven), gedurende de laatste 6 maanden, zijn gegevens hebben geraadpleegd of bijgewerkt;
- zich identificeren op Internet;
- via Internet documenten (vb. een uitreksel uit het bevolkingsregister) aanvragen (dit 24 uur op 24, 7 dagen op 7), waardoor de burger zich niet meer dient te verplaatsen en eventueel lange wachttijden kunnen worden vermeden;
- on-line informatie uitwisselen met overheden of met privé-ondernemingen via beveiligd elektronisch verkeer, ongeacht het ogenblik en de plaats waar hij zich bevindt;
- op een beveiligde manier commerciële transacties op het Internet uitvoeren, als koper of als verkoper;
- op elektronische wijze talrijke formulieren invullen, vb. de belastingsaangifte ("tax on web"), aanvraag studietoelage, ... ;
- elektronische ondertekening van documenten, met dezelfde juridisch waarde als een gewone handtekening op papier;
- het versturen van elektronische aangetekende brieven;
- door zich te identificeren, toegang te krijgen tot diverse plaatsen, vb. containerpark, bibliotheek, sporthal, gebouw van een onderneming;
...

De nieuwe toepassingen die door de eID worden geboden en die voortdurend uitgebreid worden, vormen aldus een meerwaarde voor de burger en voor de betrokken instantie. Voor nadere toelichting hieromtrent, kan u de websites www.eid.belgium.be of www.ibz.rrn.fgov.be (<identiteitskaarten en elektronische kaarten<eID) raadplegen.

Met vriendelijke groeten,

Frank VERDUYN
Attaché
T 02 518 23 06
F 02 518 25 30
[email protected]

FOD Binnenlandse Zaken
Algemene Directie Instellingen en Bevolking
Dienst Bevolking en Identiteitskaarten
Park Atrium, Koloniënstraat 11
1000 Brussel

AUB, denk aan het milieu alvorens u deze mail uitprint
Welkom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 11:41   #58
Tegendradigaard

Standaard

Over de centen zwijgen ze natuurlijk. Die hebben ze binnen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 12:16   #59
willem1940NLD

Standaard

In Nederland zou minstens 1 kamerlid in de bres springen door kamervragen te stellen over de misleidende geldigheids-datum; mogelijk zelfs een Linkse.
Oud 14 januari 2008, 12:32   #60
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Dan heeft de gemeente ook wel een zware fout begaan.

Aangezien in dit geval de kaart uitgereikt is op 11 april 2002 en het KB van 25/3/2003 stelt: "De identiteitskaart blijft maximum vijf jaar geldig vanaf de datum van afgifte" is deze kaart wettelijk gezien ongeldig vanaf 12 april 2007.

De gemeente heeft dus nagelaten een van zijn burgers hiervan op tijd op de hoogte te stellen en de mogelijkheid aan te bieden om een nieuwe kaart aan te maken.

Ik zou eigenlijk nog wel een goeie bureaucraat zijn
Das onjuist, vanaf publicatie in het Belgisch staatstblad kan deze KB in werking treden en dat is ongetwijfeld niet de datum van ondertekening (die in het KB wordt vermeld). Verder heeft dit besluit geen retroactieve werking en zouden enkel de identiteitskaarten uitgedeeld vanaf de publicatie (of andere termijn mits bepaald) van het KB maximum vijf jaar geldig kunnen blijven. Anders zouden op de inwerkingtreding van het besluit plotseling 100.000den mensen zonder wettige identiteitskaart rondlopen omdat ze die al langer dan vijf jaar hebben!

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 14 januari 2008 om 12:34.
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be