![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() De flaminganten die ik ken zijn over het algemeen over alles en nog wat verongelijkt; zelfs hun haar stoort hen en moet zo nodig beteugeld worden en tot op de millimeter juist geschoren zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze zei me dat ze geen NL kende. Ik heb haar gezegd dat ik haar niet geloofde, zeker toen ze me vertelde dat al haar kinderen in het NL hadden gestudeerd. Toch NL gesproken en wat bleek: ze sprak het verdorie beter dan Milquet. Veel vlotter. Ze zei me: Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ik geen NL kende, maar je hebt gelijk; ik ben helemaal geen nul voor NL. Als ik in Ronse NL spreek, gaat het niet want een zwarte, die moet Franstalig zijn en men schakelt automatisch over op het FR. Ik heb haar aangeraden om voortaan te zeggen dat ze uit Brazilië kwam en geen FR of EN sprak, enkel Portugees. Met de glimlach op haar lippen en met de intentie om weer een cursus NL te gaan volgen hebben we afscheid genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik voel me geen Flamingant, maar ben wel verongelijkt als ze mijn taal ondergeschikt vinden, ik denk zoals de meeste mensen in de wereld zeker?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 19 december 2007 om 11:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() 't Is nog steeds een heel klein stukje van de wereld. Groter dan het Nederlandstalige stukje, maar niettemin klein.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() 't Is waar je hebt de ringbaarden en de gemillimeteerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voxlatina.com? Alsof dit een referentie was. Gisteravond was er een uitzending op TF1 - "Le Droit de savoir" - over de Fransen die een job zoeken. We konden er onder meer twee jonge Fransvrouwen die naar Ierland besloten te verhuizen om er een job te vinden. Vlamingen in het algemeen kennen niets van de Fransen en oordelen zonder iets daarover te kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In 30 jaar tijd, ben je dan 2 keer op +/- dezelfde plaats geweest. Mocht je dat in VL en NL doen (vanuit Antwerpen), na hoogstens 5 �* 6jaar heb je wel de toer gedaan en wil je wel eens naar het buitenland want ondertussen heb je te veel regen gehad. Wie in FR blijft, zal daar minder last van hebben gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat van de Franstalige die op reis is en er zich over beklaagd dat hij onvoldoende Franse TV-zenders op zijn hotelkamer heeft. Is het voor sommige Franstaligen nu echt zo moeilijk om het Frans nu heel eventjes, zelfs maar voor een paar dagen, los te laten en eens een andere taal en cultuur op te snuiven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit alles heeft zijn geschiedkundige achtergrond. Engelsen waren er de koloniserende macht sinds eeuwen en veel wat nu nog Ierse particulariteiten zijn, komt voor uit de kolonisatie door de Engelsen( Schotten zijn meer verwanten uit de Keltische oorsprong , maar dikwijls nog vreemden omdat ze merendeels protestanten waren, terwijl de Ieren katholiek zijn), nu zijn de oudste huizen en villas nog de eigendom van oorspronkelijke engelsen , hoewel de tendenz terugloopt.... Duitsers herinneren aan de vijandigheid van de duitsers tegenover de engelsen gedurende de twee wereldoorlogen, dit was in overeenstemming met veel leden van de IRA die ook oorlog voerden tegen de engelsen. Toch weten een aantal Ieren te vertellen over hun dienst in het engels leger gedurende de laatste wereldoorlog, vroeger , toen ze een engelse kolonie waren was dit vanzelfsprekend en verplicht(It's a long way to Tipperary) Vlamingen kwamen in Ierland reeds duizend jaar geleden , het aantal fleming's in Ierland is een veel voorkomende familienaam, vlamingen zijn er goed gezien omdat ze steeds partij gekozen hebben voor de inlandse bevolking... Luke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Daar bestaat een woord voor: hypocrisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |