![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Armoedebestrijders, Mensen van het jaar? | |||
Eens |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
oneens |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
ver van mijn bed |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,35% |
't Is hun eigen schuld, van de armen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ken mensen die perfect in staat zijn om te werken en om een of andere reden 66% invaliditeit hebben gekregen (hunne neus sta wa krom, ze hebben platvoeten of weet ik veel voor welke andere prul) en anderen die zwaar chronische pijn lijden en 0 % invaliditeit krijgen omdat hun ziekte (pijn) niet erkend wordt, en dus met pijn moeten werken of van den dop vliegen. gij behoort kennelijk tot de groep wiens aandoening gelukkig erkend wordt, en zit dus veilig en warm in uw zetelke met elke maand uw centjes op uw rekening (en dat is blijkbaar zelfs meer dan de gemiddelde werkende in belgië). en vanuit uw warm gezellig zetelke wat afgeven op de armen die 'lui en gemakzuchtig' zouden zijn. gij hebt juist geen enkel recht om daarover te oordelen. er zijn wellicht mensen die meer afzien dan gij en moeten werken om uw invaliditeit te betalen. als zo'n mensen hun werk niet meer aankunnen vliegen ze van den dop, recht in de armoede, en dan gaat gij ze wat 'lui en gemakzuchtig' noemen. schaam u. Laatst gewijzigd door Mitgard : 18 december 2007 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet nog niet eens hoe lachwekkend het is, of hoe erg om van te huilen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote] en zit dus veilig en warm in uw zetelke met elke maand uw centjes op uw rekening (en dat is blijkbaar zelfs meer dan de gemiddelde werkende in belgië). [quote] Ik zit niet in mijn zetel. Ik verdien zelfs nog geld bij, bij mijn arbeidinvaliditeit. Citaat:
En mag en kan dus gerust zeggen dat wie jong en gezond is en in armoede leeft, gewoon lui en gemakzuchtig is, of een kwink kwijt met verkeerde sociale opvattingen. Citaat:
En ja er zijn mensen die moeten werken om mijn invaliditeit uit te betalen, en als ze er niet op tijd is of niet juist, dan krijgen die nog een boze telefoon ook. Zij worden door de verzekeringen betaald om juist en stipt te werken Citaat:
Maar ook onder hen is er nog een deel dat zich uit de armoede kan halen door met hun verstand te werken. Ik verricht 10 arbeidsuren, en dan nog lichte arbeid tegen mijn tempo, om meer dan 1000€ per maand te genereren. En het mag door de RVA en VDAB dan nog niet eens als arbeid beschouwd worden en niet gebruikt worden om iemand van den dop te smijten. Want als ik wil, mag ik ook daar nog eens langs de kassa gaan, wat ik niet doe, ik heb ook nog mijn eergevoel en wil mijn medeburgers in dit land niet mee uitbuiten. Ik krijg dus geen cent van de staat, maar enkel van verzekeringen en arbeid voor eigen rekening. Nog iets, ik moet mij dus helemaal niet schamen als ik bepaalde mensen lui en gemakzuchtig noem, want die zijn dat ook. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Volgens de Knack van deze week zijn de uitkeringen gedaald, in verhouding tot het gemiddelde loon. Knack zegt ook hoeveel.
Volgens De Standaard van vandaag, zijn de uitkeringen gestegen. De Standaard zegt ook hoeveel. Goed, zullen we dus de vakbonden laten beslissen??? Die beslissen dat de uitkeringen gedaald zijn van 48% naar 27% van het loon. Vraag me niet in hoeveel jaar, tien jaar, dacht ik. Of zal ik beslissen in deze, als genieter van al die snoep? Ik kwam in 1994 vierduizend frank per maand tekort voor mijn basisbehoeften en in 2007 kwam ik maar drieduizend frank per maand meer tekort. Naar mijn ondervinding zijn de uitkeringen dus gestegen... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2007 om 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Citaat:eno2
Overigens zou het nog leuker zijn, als ze eens een arme de mens van het jaar maakten. Pantoffeldinges: Waarop die prompt rijk word ? ![]() Eno2: Ik verdeel mijn prijs tussen de 1,5 miljoen armen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb eens ge-experimenteerd met het stelen van voedsel, nadat ik een artikel gelezen had van een High-Flown vrrouwelijke filosofie-professor en columniste over "mogen armen voedsel stelen?". Haar antwoord was ja, dus. Dus stal ik, met steun van de filosofie, eens een reep chocolade (ik eet anders nooit chocolade). Toen moest ik meteen een administratieve boete betalen van 500BF en dat was dan einde experiment. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat om de vrijwilligers en ze krijgen geen prijs maar worden gewoon eens in de schijnwerpers gezet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werk?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Ik wil er nog even aan toe voegen dat ik blij ben dat het ditmaal niet de mensen van het "Vlaams netwerk voor verenigingen waar armen het woord nemen" zijn die in de schijnwerpers gezet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Maar tot dan kan je toch gerust iets anders doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het zijn armen die door hen uitgeselecteerd werden dus dat komt op precies hetzelfde neer - echt kritische armen zijn daar uiteraard nooit bij - alleen mentaal minderwaardige en of communistische armen (wat eigenlijk hetzelfde is )
armen bvb die zich verantwoorden aan de eerste de beste burger die hen ter verantwoording roept of ze wel werken zolang de armen vertegenwoordigd wordt door dit soort van mentaal minderwaardige kwezels kunnen die van het vlaams netwerk op hun twee oren slapen - de armoede, hun business is veilig gesteld armen die moreel te dwingen zijn zich aangaande werken te verantwoorden tegenover jan en alleman hebben totaal geen besef van hun eigen rechten laat staan die van alle armen - ze kunnen dan ook niks voor hun lotgenoten bereiken en kunnen zich veel beter bezig houden met bvb verantwoordelijkheid nemen voor hun baarmoederbroedsels ( om nu maar iets te zeggen )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 december 2007 om 23:00. |
![]() |
![]() |