![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De staat draait dan wel bij, na de overwinning van het ecologisch leiderschap van de Multi's wereldwijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder het huidig monetair beleid van kredietexpansie, dient er veel rationeler met de beperkte, beschikbare middelen om te gaan. Ergo: elk nieuw bedrijf wordt gewikter en gewogener. Ergo, niet 'er op los industrialiseren'.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als die snelheidsbeperking meer files en/of opstoppingen tot gevolg heeft, zou ze contraproductief kunnen uitwerken, meer vervuiling; overigens is 90-per-uur toch een keurig tempo.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar helaas kunnen we Sfax alleen maar 'pakken 'op z'n uitspraak over z'n verbruik... niet over de emissiewaarden ( althans de plaatselijke ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg dat wel hoe gekker hoe beter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan net zo goed stellen : - maak dat die waterstofmotor eindelijk eens doorbreekt en je hebt minder ( locale ) co-uitstoot - of ga allemaal met de fiets naar 't werk - of neem de tram, bus,trein - of laat mensen van plaats A in plaats A werken inplaats van ze 100 km verder naar plaats B te sturen - of zorg voor minder nutteloos transport - etc etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals Tavik en ik je reeds wisten te vertellen de luchtweerstand verdubbeld zowat de weerstand ... daar kunnen je 6 versnelling niets aan veranderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wauw sjiek zenne.... die van mij vertelde me na mijn voorlaatste streepje (benzineindicator ) dat ik er nog 130 kon doen ( warschijnlijk ergens berekend op mijn eerder gemiddeld verbruik )... na 1 minuut rijden was dat plots 50 km geworden ik heb het risico maar niet genomen en ben gelijk gaan tanken Laatst gewijzigd door praha : 21 december 2007 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus da's al irrelevant tevens is die spits ( 50 en stilstand etc ) heel wat vervuilender |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() je hebt een bepaald debiet dat mogelijk is ( punt uit ), je kan het misschien nog het best vergelijken met stromingsleer men heeft ooit eens berekend ( 'k weet niet wat het nu nog waard is ) dat een optimum van 70 ( da's dus gemiddeld te nemen ) het best zou zijn voor de gehele doorstroming maar een mens is een raar wezen... daar waar er meer files zijn en het iets ruimer is zijn we geneigd onze snelheid drastisch op te voeren... totaal fout natuurlijk want dat verhoogd het debiet kwadratisch en datzelfde aantal wagens wordt ooit geconfronteerd met het simpele feit dat ze er weer af moeten op wegen die dat niet onmiddellijk kunnen slikken Citaat:
een mooi evenwicht tussen een vlot en een mogelijk verkeer ... tot 40% daling van de ernstigheidsgraad bij ongelukken.... veel beter voor 't milieu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
luchtweerstand, Sfax...verhoogt kwadratisch met de snelheid hoe aërodynamisch je wagen ook moge zijn ( al dan niet met actieve aanpassingen in functie van de snelheid ) , meer verbruiken ga je toch ps. dan zwijg ik nog over de verhoogde weerstand van je banden ook... maar ja jij hebt er die afgestemt zijn op 130, niet ? dus vraag het aan je leverancier of wees een beetje kritischer op die indicatoren ( want dat zijn ze ) van je boordcomputerke made in Korea Citaat:
de enigste reden is dat die maatregelen niet zo eenvoudig zijn dan een plakaatje met 90 erop en dat ze er volledig naast staan als oplossing Laatst gewijzigd door praha : 21 december 2007 om 01:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() Het feit dat de emissiewaarden ieder weekend drastisch dalen, toont overduidelijk aan dat niet u en ik met onze personenauto de boosdoeners zijn, maar het wegtransport. Dat loopt de spuigaten uit, omdat er een constant groeiend aantal bedrijven volgens het 'just in time'-principe werkt en er zo weinig mogelijk voorraad op na houdt. Stock kost immers geld. De enige oplossing bestaat er dus in dat we bereid zijn meer te betalen voor de consumptiegoederen die we kopen. Dan kunnen bedrijven mét stock nog winst maken en kan die stroom camions tot een factie worden beperkt. Maar er wordt nu al steen en been geklaagd dat het leven te duur is, dus...
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt daar indruk mee te maken? Citaat:
![]() Een basiscursus mechanica zou je geen kwaad doen; natuurlijk verhoogt die luchtweerstand (verdubbelen doet ie niet bepaald maar goed), maar je hebt evenzeer andere parameters die wijzigen. Als jij denkt je idee-fixe te kunnen realiseren, door ene heel bewegings- en krachtenproces te reduceren tot één parameter, dan ben je niet echt goed bezig... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nee mijn beste; ik haal dat feit uit een rechtstreekse meting van het verbruik. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dat die andere maatregelen moeilijker zijn is een feit, maar sinds wanneer mag moeilijkniet meer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D = Cd*1/2*rho*V^2*S (130^2/90^2)=2.08 S blijft constant rho blijft constant Cd....tja, ik verwacht ook niet dat de drag coefficient opeens lager wordt door een toegenome snelheid. Bij vliegtuigen is het wel doenbaar om een aerodynamisch ontwerp zo af te stellen op een cruise velocity. Maar autos => Esthetica en productie > aerodynamica, of je hebt een dure sportkar. EDIT: En overigens zal bij een dure sportkar ook nog een behoorlijke drag aanwezig zijn. Want ze willen downforce, en bij lift hoort nu eenmaal een drag. Laatst gewijzigd door Tavek : 21 december 2007 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |