![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zo een bedrijven laat je best links liggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Voor mij mogen ze klaar en duidelijk vragen: "hebt u Aids ?". , of "Hebt u gevaarlijke, besmettelijke ziektes?". Per slot gaat het over iemand waar je dikwijls in contact mee gaat zijn. Ik ben al ontevreden als collega's met een flinke verkoudheid komen werken! Stel dat ik dat overkrijg, en het vervolgens aan mijn familie doorgeef. Tegen dat de microben heel de familie afgewerkt hebben, zitten we een maand verder. Zieke mensen horen niet thuis op de werkvloer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() "zieke mensen horen niet thuis op de werkvloer"...wat is uw omschrijving voor "ziekte"? Een verkoudheid kan besmettelijk zijn op de werkvloer maar AIDS niet! Of bestempelt u holebi's ook als een ziekte op de werkvloer? U bent zo enorm kortzichtig en u kraamt enorme onzin uit.U moet met bewijzen en feiten afkomen.Wat u doet,zijn vooroordelen geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In hoever is het voor de organisatie relevant te weten of een medewerker aids heeft ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Hangt er van af wat voor werk u doet natuurlijk. Om varkens te hoedden mag je rustig aan Aids lijden, als u verpleger bent, of kok, of kellner, of iemand die met kinderen omgaat zie ik dat al minder zitten. Er zijn nog wel een paar beroepen die niet in aanmerking komen voor aan Aids lijdende mensen. Dat men die een leefloon geeft, en dat ze rustig thuisblijven , om zich zonder anderen aan te steken kunnen verzorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die aidslijder een salade staat gereed te maken, en er valt tijdens het werk, omdat hij wat praat, wat spuwsel uit zijn mond, dan kunnen daar virussen inzitten, en als die in de salade vallen die vijf minuten later in uw bord ligt, en daarna in uw maag, dan word u ook ziek (voor het geval u nog geen aids hebt,natuurlijk) Zulke dingen maken dat aids -lijders niet op de werkvloer thuishoren= te gevaalijk voor onschuldige gezonde collega's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 28 december 2007 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dit is echt nonsens. als je je snijdt met een mes spuit het bloed niet de ronde in eh. Die mensen weten goed genoeg wat ze moeten doen bij een ongeval. En als omstaander weet je ook dat je niet met je blote handen aan bloed moet komen. Dat doe je best nooit, want heel wat mensen weten niet dat ze seropositief zijn, en bovendien is HIV niet het enige virus dat via het bloed overgedragen kan worden. Gewoon handschoentjes aan en je kunt helpen wat je wil.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap de hele problematiek niet rond Accent. Als iemand problemen heeft met hun vorowaarden dan blijf je er toch gewoon bij weg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: de VDAB moet dit dan wel als aanvaarde reden willen beschouwen om een job bij die firma te weigeren. En mogen mensen met smetvrees (die geen hand wensen te geven aan andere mensen) dit dan ook gebruiken om een job te weigeren? Het begint hoe langer hoe leuker te worden met die multi-culturele geplogenheden: als �*lles moet kunnen, moet alles dan ook maar kunnen? In elk geval: als zo'n pipo mij wat meer info over mijn sexleven vraagt, denk ik toch niet dat die er gemakkelijk van af zal komen. Maar ik ben dan ook al de 55 gepasseerd en aan mij gaan ze niet meer vragen om tequila uit de vieze nagelbuik van de CEO te gaan slurpen... en moesten ze het vragen dan vrees ik dat ze de fles ergens tegen de muur zullen zien kletsen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarmee is alles gezegd zeker. Ah komaan Circe. Of de VDAB dit nu ook een geldige reden vindt om de job te weigeren speelt toch geen rol zeker. Het gaat om het principe. Een bedrijf moet je geen informatie vragen die niet relevant is voor de functie. Uiteraard zullen er altijd wel mensen zijn die bereid zijn hun ganse privéleven aan de grote klok te hangen, en dat is dan inderdaad enkel hun probleem. Maar als ik de job interessant vind en privéleven wil gescheiden houden van het werk dan moet ik er mij dus blijkbaar bij neerleggen dat bedrijven voor mij vervelende vragen stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() De VDAB zou dus iemand gaan schorsen als hij zijn sexueel prive-leven niet blootgeeft? Wow dat zou de grap van de eeuw gaan worden! Dan mag de VDAB het aan de rechtbank komen uitleggen.Wedden dat ze gaan verliezen?
![]() Sexueel getinte vragen stellen& geaardheid is strafbaar voor iedere werkgever,VDAB en RVA ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |