Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2007, 08:59   #41
Fashionista
Burger

Fashionista's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Blijkbaar is er bij dit interim kantoor toch wel iets ZEER fout aan de gang.

Als je vandaag de krantenartikelen hierover leest :

1) de sexueel expliciete vragen werden niet enkel gesteld aan personen die soliciteren voor interim arbeid, maar ook aan personen die als vaste werknemer voor een job bij dit interim kantoor soliciteren.

2) een vrouw die als vast personeelslid soliciteerde, werd tijdens een gesprek met de directeur gevraagd naar haar "favoriet standje" ?

3) dames die werden aangenomen als vast personeelslid, werden (met de nodige zachte dwang) uitgenodigd op een "ontgroening" waarbij ze tequilla moesten drinken uit de navel van hun manager, of een citroen eten die op de gulp van de manager lag ?

In ons bedrijf worden de nieuwe personeelsleden toch op een andere manier ontvangen ...
dat zegt veel over de aard van het bedrijf en haar directie.
Zo een bedrijven laat je best links liggen
Fashionista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 16:43   #42
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gayboy29 Bekijk bericht
Het gaat voornamelijk over de vragen ivm Sexuele geaardheid en nu ook al medische gegevens lees ik net in de kranten...het gaat van kwaad naar erger
Voor mij mogen ze klaar en duidelijk vragen: "hebt u Aids ?". , of "Hebt u gevaarlijke, besmettelijke ziektes?". Per slot gaat het over iemand waar je dikwijls in contact mee gaat zijn. Ik ben al ontevreden als collega's met een flinke verkoudheid komen werken! Stel dat ik dat overkrijg, en het vervolgens aan mijn familie doorgeef. Tegen dat de microben heel de familie afgewerkt hebben, zitten we een maand verder. Zieke mensen horen niet thuis op de werkvloer.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 16:45   #43
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
gewoon niet op antwoorden dus. Dat is uw recht.
Ja, dat is zo. En hun recht ook om daar conclusies uit te trekken als u niet wil antwoorden natuurlijk.
Oud 27 december 2007, 22:25   #44
Gayboy29
Banneling

Standaard

"zieke mensen horen niet thuis op de werkvloer"...wat is uw omschrijving voor "ziekte"? Een verkoudheid kan besmettelijk zijn op de werkvloer maar AIDS niet! Of bestempelt u holebi's ook als een ziekte op de werkvloer? U bent zo enorm kortzichtig en u kraamt enorme onzin uit.U moet met bewijzen en feiten afkomen.Wat u doet,zijn vooroordelen geven.
Gayboy29 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 22:49   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Voor mij mogen ze klaar en duidelijk vragen: "hebt u Aids ?". , of "Hebt u gevaarlijke, besmettelijke ziektes?". Per slot gaat het over iemand waar je dikwijls in contact mee gaat zijn.
In hoever is het voor de organisatie relevant te weten of een medewerker aids heeft ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 10:34   #46
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In hoever is het voor de organisatie relevant te weten of een medewerker aids heeft ?
Hangt er van af wat voor werk u doet natuurlijk. Om varkens te hoedden mag je rustig aan Aids lijden, als u verpleger bent, of kok, of kellner, of iemand die met kinderen omgaat zie ik dat al minder zitten. Er zijn nog wel een paar beroepen die niet in aanmerking komen voor aan Aids lijdende mensen. Dat men die een leefloon geeft, en dat ze rustig thuisblijven , om zich zonder anderen aan te steken kunnen verzorgen.
Oud 28 december 2007, 10:42   #47
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
"zieke mensen horen niet thuis op de werkvloer"...wat is uw omschrijving voor "ziekte"? Een verkoudheid kan besmettelijk zijn op de werkvloer maar AIDS niet! Of bestempelt u holebi's ook als een ziekte op de werkvloer? U bent zo enorm kortzichtig en u kraamt enorme onzin uit.U moet met bewijzen en feiten afkomen.Wat u doet,zijn vooroordelen geven.
Als een aids-patient samen met een gezonde mens in de keuken staat, en hij snijd zich met een vleesmes, dan is er bloedvergieting, nietwaar ? En als gezonde mensen met dat ziek bloed in aanraking komen kunnen ze ziek worden. Als er wat van dat bloed tegen die gezonde collega zijn gezicht spettert, en in zijn mond terechtkomt, wat dan hé? Op zeer egoïstische wijze denkt u daar naturlijk niet aan...
Als die aidslijder een salade staat gereed te maken, en er valt tijdens het werk, omdat hij wat praat, wat spuwsel uit zijn mond, dan kunnen daar virussen inzitten, en als die in de salade vallen die vijf minuten later in uw bord ligt, en daarna in uw maag, dan word u ook ziek (voor het geval u nog geen aids hebt,natuurlijk)
Zulke dingen maken dat aids -lijders niet op de werkvloer thuishoren= te gevaalijk voor onschuldige gezonde collega's.
Oud 28 december 2007, 10:43   #48
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
wat u doet, zijn nadelen verstoppen!
Oud 28 december 2007, 10:47   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er van af wat voor werk u doet natuurlijk. Om varkens te hoedden mag je rustig aan Aids lijden, als u verpleger bent, of kok, of kellner, of iemand die met kinderen omgaat zie ik dat al minder zitten. Er zijn nog wel een paar beroepen die niet in aanmerking komen voor aan Aids lijdende mensen. Dat men die een leefloon geeft, en dat ze rustig thuisblijven , om zich zonder anderen aan te steken kunnen verzorgen.
Werkomgevingen waar het relevant is te weten of iemand een bepaalde ziekte heeft doen beroep op de arbeidsgeneesheer. In bepaalde sectoren is dit verplicht.

Laatst gewijzigd door Rudy : 28 december 2007 om 10:47.
Oud 28 december 2007, 12:15   #50
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die aidslijder een salade staat gereed te maken, en er valt tijdens het werk, omdat hij wat praat, wat spuwsel uit zijn mond, dan kunnen daar virussen inzitten, en als die in de salade vallen die vijf minuten later in uw bord ligt, en daarna in uw maag, dan word u ook ziek (voor het geval u nog geen aids hebt,natuurlijk)
speeksel is niet besmettelijk bij aids

dit is echt nonsens.
als je je snijdt met een mes spuit het bloed niet de ronde in eh.

Die mensen weten goed genoeg wat ze moeten doen bij een ongeval. En als omstaander weet je ook dat je niet met je blote handen aan bloed moet komen. Dat doe je best nooit, want heel wat mensen weten niet dat ze seropositief zijn, en bovendien is HIV niet het enige virus dat via het bloed overgedragen kan worden. Gewoon handschoentjes aan en je kunt helpen wat je wil.
Oud 28 december 2007, 12:17   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik snap de hele problematiek niet rond Accent. Als iemand problemen heeft met hun vorowaarden dan blijf je er toch gewoon bij weg?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 15:16   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik snap de hele problematiek niet rond Accent. Als iemand problemen heeft met hun vorowaarden dan blijf je er toch gewoon bij weg?
Daar gaat het niet om. Als het wordt getolereerd wordt tevens een precedent gecreëerd.
Oud 28 december 2007, 15:22   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Inderdaad.

Alleen: de VDAB moet dit dan wel als aanvaarde reden willen beschouwen om een job bij die firma te weigeren.

En mogen mensen met smetvrees (die geen hand wensen te geven aan andere mensen) dit dan ook gebruiken om een job te weigeren?

Het begint hoe langer hoe leuker te worden met die multi-culturele geplogenheden: als �*lles moet kunnen, moet alles dan ook maar kunnen?

In elk geval: als zo'n pipo mij wat meer info over mijn sexleven vraagt, denk ik toch niet dat die er gemakkelijk van af zal komen. Maar ik ben dan ook al de 55 gepasseerd en aan mij gaan ze niet meer vragen om tequila uit de vieze nagelbuik van de CEO te gaan slurpen... en moesten ze het vragen dan vrees ik dat ze de fles ergens tegen de muur zullen zien kletsen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:01   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Alleen: de VDAB moet dit dan wel als aanvaarde reden willen beschouwen om een job bij die firma te weigeren.
En daarmee is alles gezegd zeker. Ah komaan Circe. Of de VDAB dit nu ook een geldige reden vindt om de job te weigeren speelt toch geen rol zeker. Het gaat om het principe. Een bedrijf moet je geen informatie vragen die niet relevant is voor de functie. Uiteraard zullen er altijd wel mensen zijn die bereid zijn hun ganse privéleven aan de grote klok te hangen, en dat is dan inderdaad enkel hun probleem. Maar als ik de job interessant vind en privéleven wil gescheiden houden van het werk dan moet ik er mij dus blijkbaar bij neerleggen dat bedrijven voor mij vervelende vragen stellen.
Oud 28 december 2007, 19:22   #55
Gayboy29
Banneling

Standaard

De VDAB zou dus iemand gaan schorsen als hij zijn sexueel prive-leven niet blootgeeft? Wow dat zou de grap van de eeuw gaan worden! Dan mag de VDAB het aan de rechtbank komen uitleggen.Wedden dat ze gaan verliezen?

Sexueel getinte vragen stellen& geaardheid is strafbaar voor iedere werkgever,VDAB en RVA !
Gayboy29 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 19:27   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sexueel getinte vragen stellen& geaardheid is strafbaar voor iedere werkgever,VDAB en RVA !
Vragen stellen = Strafbaar???? Ook Stalinistje zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be