Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 21 december 2007, 22:16   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is wat het is.
het is wat het is.
laat ons het daar maar bij houden, verder geraakt ge niet.
Ik wil er u toch op wijzen dat we hier al een filosoof van 't zevende knoopsgat hebben hoor.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 december 2007 om 22:16.
born2bewild is offline  
Oud 21 december 2007, 22:17   #42
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het is wat het is.
laat ons het daar maar bij houden, verder geraakt ge niet.
Ik wil er u toch op wijzen dat we hier al een filosoof van 't zevende knoopsgat hebben hoor.
U speelt op de man. U moet op de bal spelen. Zwak, zeer zwak.
system is offline  
Oud 21 december 2007, 22:22   #44
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Hoe beziet U mijn 2e opmerking? Ik vind dat bijzonder vreemd dat een deelstaat niet meer autonomie wil.
Je moet er rekening mee houden dat deelstaten, net als staten, slechts constructies zijn. Als men zich in Franstalig België meer identificeert met België dan met de deelstaten is het niet zo onlogisch dat meer autonomie niet prioritair is voor hun.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 21 december 2007, 22:23   #45
Zadeh
Partijlid

Zadeh's schermafbeelding

Standaard

Geen kwaad woord over Mathias De Clercq! Eindelijk jong talent met inhoud dat van zich laat horen. Zijn voorbeeld zou beter gevolgd worden door de voltallige kamer. In tegenstelling tot het kruim van de verzuurde, misnoegde en altijd beter wetende Flaminganten gaat hij het nog ver schoppen.
Zadeh is offline  
Oud 21 december 2007, 22:24   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe beziet U mijn 2e opmerking? Ik vind dat bijzonder vreemd dat een deelstaat niet meer autonomie wil.
Natuurlijk. En ik ben hier ook niet tegen.
system is offline  
Oud 21 december 2007, 22:28   #47
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Je moet er rekening mee houden dat deelstaten, net als staten, slechts constructies zijn. Als men zich in Franstalig België meer identificeert met België dan met de deelstaten is het niet zo onlogisch dat meer autonomie niet prioritair is voor hun.
Dat is geen kwestie van prioritair of niet. Als iets niet prioritair is, is het er wel. Bestaat het. Bij de Franstaligen bestaat het zelfs niet. Ik vind het vreemd dat de Franstaligen niet in eigen kunnen geloven.
Oud 21 december 2007, 22:30   #48
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
Geen kwaad woord over Mathias De Clercq! Eindelijk jong talent met inhoud dat van zich laat horen. Zijn voorbeeld zou beter gevolgd worden door de voltallige kamer. In tegenstelling tot het kruim van de verzuurde, misnoegde en altijd beter wetende Flaminganten gaat hij het nog ver schoppen.
Mathias De Clercq is een overroepen puber met een ego van hier tot in Ouagadougou. De air waarmee hij door het leven stapt (die mentaliteit van 'Ik ben de kleinzoon van PVV-boegbeeld Willy De Clercq, heeft iedereen dat goed begrepen?') is verachtelijk.
Oud 21 december 2007, 22:33   #49
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen kwestie van prioritair of niet. Als iets niet prioritair is, is het er wel. Bestaat het. Bij de Franstaligen bestaat het zelfs niet. Ik vind het vreemd dat de Franstaligen niet in eigen kunnen geloven.
Als ze zichzelf eerder met België identificeren dan met Wallonië of Brussel kan je ze dat toch niet kwalijk nemen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 21 december 2007, 22:35   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht

Ja, daar zijn de Vlaams-Nationalisten duchtig over de schreef gegaan. Maar goed. Ik ben geneigd te zeggen: voltooid verleden tijd. U moet beseffen: in het Vlaams-Nationalisme was er een tweevoudige traditie. De eerder christelijke (Moens, Verschaeve en consoorten) die antidemocratisch, 'solidaristisch' was. En de (ruwweg) overwegende vrijzinnige traditie die hield aan de democratische principes. Meestal haalde in het Vlaams-Nationalisme ( De Clercq, Elias, Tollenaere, en nu het Vlaams Belang -Karel Dillen en consoorten) de fascistische visie (of krypto-fascistisch) het. Ik zou geneigd zijn de NVA als een democratische strekking te zien. Alleen, ik zie niet in wat Bart De Wever te zoeken had op de foto met Le Pen...

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2007 om 22:43.
system is offline  
Oud 21 december 2007, 22:37   #51
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als ze zichzelf eerder met België identificeren dan met Wallonië of Brussel kan je ze dat toch niet kwalijk nemen?
Ik neem hen dat niet kwalijk, ik heb er alleen vragen bij.
Oud 21 december 2007, 22:37   #52
Zadeh
Partijlid

Zadeh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mathias De Clercq is een overroepen puber met een ego van hier tot in Ouagadougou. De air waarmee hij door het leven stapt (die mentaliteit van 'Ik ben de kleinzoon van PVV-boegbeeld Willy De Clercq, heeft iedereen dat goed begrepen?') is verachtelijk.
Jaloers? Wat doet het ertoe hoe groot zijn ego is? Dat van Bart De Wever is minstens even groot. Hij doet er alles aan om het niet uit te spelen, maar is wel voortdurend in de media. Eerst keet schoppen, zich dan excuseren. Zolang de inhoud er niet onder lijdt, heb ik er geen probleem mee. En als het dan toch moet, liever De Clercq dan De Wever op de buis
Zadeh is offline  
Oud 21 december 2007, 22:40   #53
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ja, daar zijn de Vlaams-Nationalisten duchtig over de schreef gegaan. Maar goed. Ik ben geneigd te zeggen: voltooid verleden tijd. U moet beseffen: in het Vlaams-Nationalisme was er een tweevoudige traditie. De eerder christelijke (Moens, Verschaeve en consoorten) die antidemocratisch, 'solidaristisch' was. En de overwegende vrijzinnige traditie die hield aan de democratische principes. Meestal haalde in het Vlaams-Nationalisme ( De Clercq, Elias, Tollenaere, en nu het Vlaams Belang -Karel Dillen en consoorten) de fascistische visie (of krypto-fascistisch) het. Ik zou geneigd zijn de NVA als een democratische strekking te zien. Alleen, ik zie niet in wat De Wever te zoeken had op de foto met Le Pen...
Maak er 'autoritair' van. Wat had Bart De Wever te zoeken bij Jean-Marie Le Pen? Heel simpel: ze waren beide uitgenodigd door de Vlaams-nationale Debatclub op een colloquium over nationalisme. Niet meer en niet minder.
Oud 21 december 2007, 22:41   #54
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat hij het ver schoppen, hij wordt door het ganse VLD-partijapparaat tot de nieuwe "coming man" gebombardeerd en krijgt de volle steun van alle partijbonzen omdat zijn nek nog wat breder uitsteekt dan de anderen. Het zou er verdorie nog maar moeten bijkomen dat hij het niet ver zal schoppen.

Opvallend trouwens dat deze "anti-nationalist" zijn eed niet in het Duits aflegt, nochtans is dat óók een officiële landstaal. De gelijkenis met overige Belgicisten is treffend.
Herr Oberst is offline  
Oud 21 december 2007, 22:43   #55
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Jaloers? Wat doet het ertoe hoe groot zijn ego is? Dat van Bart De Wever is minstens even groot. Hij doet er alles aan om het niet uit te spelen, maar is wel voortdurend in de media. Eerst keet schoppen, zich dan excuseren. Zolang de inhoud er niet onder lijdt, heb ik er geen probleem mee. En als het dan toch moet, liever De Clercq dan De Wever op de buis
Jaloers? Wie? Ik? In de verste verten niet. Ik bekijk de praktijken van Mathias De Clercq met de nodige argwaan, dat is alles. 24 jaar zijn en al denken dat hij de opvolger van Guy Verhofstadt is, alsjeblieft zeg.
Oud 21 december 2007, 22:44   #56
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak er 'autoritair' van. Wat had Bart De Wever te zoeken bij Jean-Marie Le Pen? Heel simpel: ze waren beide uitgenodigd door de Vlaams-nationale Debatclub op een colloquium over nationalisme. Niet meer en niet minder.
Volgens Bruno De Wever mag men het gerust 'fascistisch' noemen.
En zeker anti-democratisch. Wies Moens zegt dat overigens zelf:

"Ik voelde niets voor het parlementarisme en zou daar ook (verkozen!) blijk van gegeven hebben."

( Memoires van Wies Moens, blz. 29)

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2007 om 22:50.
system is offline  
Oud 21 december 2007, 22:46   #57
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Volgens Bruno De Wever mag men het gerust 'fascistisch' noemen.
En zeker anti-democratisch.
Dat is juist.
Wat de mening van Bruno De Wever betreft: dat is een uitspraak voor zijn rekening. Ik hou het op 'autoritair'.
Oud 21 december 2007, 22:50   #58
vooruit
Gouverneur

Standaard

Het is bij het horen van mensen als Mathias De Clerck dat ik niet kan wachten op de onafhankelijkheid. Stel het u gewoon voor, die zijn carrière is om zeep vanaf de splitsing.

Of iemand als Yves Desmedt. Die zijn columns ga ik na de splitsing met plezier lezen.
vooruit is offline  
Oud 21 december 2007, 22:52   #59
Zadeh
Partijlid

Zadeh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaloers? Wie? Ik? In de verste verten niet. Ik bekijk de praktijken van Mathias De Clercq met de nodige argwaan, dat is alles. 24 jaar zijn en al denken dat hij de opvolger van Guy Verhofstadt is, alsjeblieft zeg.
Hoe oud was Verhofstadt toen hij voor het voetlicht trad? Als je Mathias De Clercq hoort in debatten komt hij heel bekwaam over. Trouwens, poulains zijn zo oud als de straat. Niet enkel in politiek. Ik hoop voor De Clercq dat hij zich niet te snel laat opbranden.
Zadeh is offline  
Oud 21 december 2007, 22:52   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is juist.
Wat de mening van Bruno De Wever betreft: dat is een uitspraak voor zijn rekening. Ik hou het op 'autoritair'.
Ja ,maar 'autoritair' is maar een andere naam voor anti-democratisch, coporatistisch. En waar was dan deze autorititeit op gestoeld volgens u? Want een legimiteit door het volk had men niet meer nodig.

Wel, op de 'orde door God gewild'.

Niet?

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2007 om 22:56.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be