![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Draait of keert het, het kartel had geen absolute meerderheid, en draait of keert het, in het kartel zijn er mensen van ACW-kant, die er anders tegen aan zien om eens echt lang en diep te vasten, tot er echt iets op papier staat, wat we nu verwachten dat op papier zal staan tegen Pasen. Die mensen, en ik heb grote simpatie voor die mensen (en vooral bezorgdheid voor waar die voor staan), willen dat er meer dringend iets gebeurt aan de koopkracht. Ook op dit forum is al heel wat scherm gevuld over de energieprijzen en de voedselprijzen. Anders bekeken: als deze interim-regering de lepel suiker is voor het doorslikken van de staatshervorming door de Franstaligen, ewel het zij dan zo. Daarbij, als ik zo net tussen de soep en de patatten de nieuwe fraktieleider van de cd&v (pardon, ik denk dat hij fraktieleider is van het kartel), dan bevestigt dat mijn gevoel dat ik inderdaad kan wachten tot Pasen. Ik denk niet je hiermee te overtuigen. Maar dat is helemaal niet mijn bedoeling ook (want ik vrees dat je teveel keikop bent om van gedacht te kunnen veranderen; ergens wel een eigenschap die wat meer Vlamingen nodig hebben ... en jij vindt wellicht hetzelfde van mij.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() België en haar interimaire regering zijn als een vis in een pot azijn.
Je kunt het zwemmen noemen, maar eigenlijk is het een verkrampte doodstrijd. |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben anders verbaasd over wat jij kan doorslikken.
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou niet van mensen die de waarheid niet spreken.
Ik vermoed wel dat je in bewondering staat voor mijn slikvermogen, maar dat je dat zou verbazen, dat lieg je. ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Mensen die door een hartaanval getroffen zijn stonden op de rand van de dood, maar als ze het overleven nemen ze vaak met nieuwe levensmoed en een verfrissende kijk op wat echt belangrijk is, weer deel aan het leven.
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je deze parallelie dus op België wil toepassen, heb je nog heel wat werk voor de boog. Meer nog, het werk moet nog beginnen en er zijn geen aanwijzingen dat iemand er al aan begonnen is. Zie ondermeer de 19de eeuwse eisen-catalogus van Reynders. Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 december 2007 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de VL pers hoor je er niet (veel) over, maar die smijt zich voor meer dan 100%. De resultaten zul je niet meteen zien, maar die komen er; wees maar gerust. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij staart je blind op de transformatie van Wallonië. Die is noodzakelijk maar enkel voor de walen, niet voor het overleven van België. Daarvoor is iets anders essentieel, iets waarvoor jij steevast de ogen sluit.
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) FRbelgen leren geen NL; als vorbeeld FRministers die geen NL spraken = enorme vooruitgang 2) gezondheidszorg kost veel meer in WL dan VL: door Demotte grotendeels opgelost. 3) Iedere werkende VL moet te veel betalen aan WL omdat er daar te veel WL zijn. Demotte zal dat ook rechttrekken. Waarover kan nog gezaagd worden? |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Volle acceptatie van de democratische Vlaamse meerderheid op federaal vlak. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs nu sla ik de deur wat Leterme, CD&V en NVA betreft nog niet helemaal dicht. Ze blijft op een kier staan. Maar het is aan hen om de deur te openen door: 1. een grote en voor Vlaanderen goede staatshervorming te realiseren en het probleem van BHV voor eens en voor altijd op te lossen of 2. bij weigering van de Franstaligen, een motie van wantrouwen in te dienen tegen Verhofstadt III en de onderhandelingstafel te verlaten. Maar na dit verraad van deze week zal ik extra sceptisch zijn en moet hij geen steun meer verwachten op dit forum en bij een nieuw verraad in maart, vliegt de deur definitief dicht. Dan zouden we zelfs kunnen spreken van volksverraad zoals Verhofstadt, nu beschouw ik Leterme nog niet als volksverrader, maar met de nadruk op nog niet. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Liever geen "oplossing". Gewoon splitsen volstaat.
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deelstaatgrenzen: kan wel opgelost worden; maar ik denk dat beide partijen dat niet willen want communautaire spanningen dienen om de mensen af te leiden wanneer de prijzen stijgen enz... Democratische Vlaamse meerderheid: dat hoeft niet want de VL hebben daar geen enkele verdienste aan; het is toeval. en de mensen liggen daar toch niet van wakker, meesten snappen het niet. Dus WL zit op rozen, zeker doordat het dreigement met scheiding niet hard kan gemaakt worden omdat men anders Brussel en (deel van) de rand kwijt zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
#58 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Neen, het gaat om de essentie.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat voor een (groot) deel over Brusselaars en verfranste VL Dan zijn de VL in Brussel ook vogels voor de kat. |
|
![]() |
![]() |
#60 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wacht met groeiend ongeduld op de eerste Waalse volksvertegenwoordiger die weigert nog langer de instellingen te blokkeren omwille van het irredentistisch gedrag van de Brussels-francofone bourgeoisie. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 december 2007 om 18:57. |
||
![]() |