![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Van monddood maken gesproken, beseffen ze wel hoe belachelijk dat dan klinkt. ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() Kijk, een partijtje dat bestaat uit ex SP.A-ers, ex Open VLD-ers en ex VB-ers kan gewoon niet blijven bestaan. Dedecker denkt dat hij de man is nu, maar hoogmoed komt voor de val en dat geldt ook voor stuk Verstrepen...
Democratie in België. Verkiezingsuitslagen 10 juni 2007 (kamer): PS: 724.787, -2,16%, 20(-5) zetels Open VLD: 789.445, -3,53%, 18(-5) zetels Vlaams Belang: 799.844, +0,40%, 17(-1)zetels En U, vindt U dit normaal? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat lijkt me niet onmogelijk? Sommige mensen kunnen toch perfect vinden dat de onmiddellijke leefwereld waarbinnen ze zaten, terwijl ze lid waren van het VB, meer en meer radicaler wordt, op een manier waar ze zelf niet mee akkoord gaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Nu is er al een VB'ertje dat zich AntiLDD noemt... Heerlijk toch hoe het VB en de LDD elkaar bekampen. Het lijken wel communisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sta me toe 'het laatste restje democratie' belangrijker te vinden dan 'consequentie in een verziekt systeem'?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, tenzij jij meegaat in het mantra van 'HET VB' als in: er is 1 ondeelbaar geheel van vb-gedachten dat overal uniek is dat onveranderlijk is. ![]() Alé, 't is de borg niet, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bwa is dat nu echt zó slecht nieuws voor het Vlaams Belang?
Ik ben geen VB'er, maar mij lijkt dat iedereen die niet in die partij hoort, al de opportunisten, nu naar LDD gaan. Is dat dan zo slecht? Mij lijkt dat niet, de partij kan zich nu herbronnen en zijn ware aard terug zoeken. Dat met mensen die zich wél thuisvoelen in die partij.
![]() |
#55 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat zou nochtans veel consequenter zijn.
Consequentie moet niet altijd doorgetrokken worden. En al zeker niet als dat de macht van partijen vergroot om zodoende een extra middel te hebben mensen die eventueel zouden willen overstappen koest te houden. (zijnde blijven want anders postje kwijt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alle gekheid op een stokje, iemand die zich aansluit bij een "extreme" Vlaams-nationalistische partij en die partij vervolgens verlaat omwille van dat "extreme" element, kan moeilijk van ideologische vasthoudendheid en geloofwaardigheid verdacht worden, vrees ik. Indien ze ideologisch bij de Lijst Dedecker aansluit, had ze in de eerste plaats nooit mogen toetreden tot het Vlaams Belang. Het VB is voor zulke personen in het verleden te laks geweest, dat geef ik eerlijk toe, maar gelukkig is het tij nu gekeerd. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Indien ze ideologisch bij de Lijst Dedecker aansluit, had ze in de eerste plaats nooit mogen toetreden tot het Vlaams Belang.
En als ze nu vond dat er geen alternatief was aan die rechterkant? Is het dan zo vreemd dat je je bij een partij aansluit waarin je je niet volledig vind omdat het nog de partij is waar je je het meest in vind? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB heeft allerlei verschillende strekkingen binnen zich - daarom niet allemaal even vooraanstaand. Enfin, Hoppe is een paar jaar voor het VB komen spreken. 'Dat is ook niet toevallig, hé.' Of ga je Hoppe een rechts-volksnationalist noemen? Het VB heeft (of had) mensen in zich van een donkerblauwe stempel. Die mensen zijn nu het VB aan't verlaten. Je zou het nog oppurtunisme kunnen noemen om het VB binnen te treden (immers, die partij is niet bepaald donkerblauw). En je zou het een steek in de rug kunnen noemen, nu ze er weg gaan. Maar oppurtunisme om van VB naar LDD te gaan, is, mijn inziens, volslagen onzin. Oppurtunisme zou betekenen dat je vooruitgaat om oppurtunistische redenen. Overstap van LDD naar VB kan je mijn inzien nauwelijks 'vooruitgang' noemen. (Eerder de oorspronkelijke aansluiting bij het VB, zoals hierboven geprobeerd uit te leggen.) Citaat:
Zoals ik al zei: wil je echt dat laatste stukje democratie neerknallen? Ik niet. Citaat:
Citaat:
Enfin, de dag dat ik 'nationalisme' als een aparte ideologie ga erkennen, is natuurlijk nog niet vandaag. Citaat:
Niet? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stevaert deed dat nochtans al toen hij iemand van Groen/Agalev zomaar een postje cadeau deed. Door de kiezer afgestraft worden en dan nog van een andere partij een postje krijgen is een echte aanfluiting van de democratie. |
|
![]() |
![]() |