Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2007, 21:32   #41
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Goeie zaak,alweer eentje weg die alweer dezelfde flauwe reden opgeeft.
Extreme standpunten,lol,we zijn softer dan ooit tervoren nu en dan met zo'n domme hilarische uitleg afkomen.Goeie zaak dat zo'n mensen weg gaan.
Altijd identiek hetzelfde citaatje bij elke overloper, van de kust tot Limburg. Ze moeten gewoon het standaardpersberichtje versturen dat Dedecker uit taktische redenering heeft opgesteld.
Van monddood maken gesproken, beseffen ze wel hoe belachelijk dat dan klinkt.
Oud 22 december 2007, 23:05   #42
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Waren dat die brave mensen die hun eigen spaarcentjes in de partij investeerden waarover Dedecker het steeds had ?
Toevallig wel ja. En nu zijn ze hun geld kwijt, en DD lacht in zijn vuistje.
Oud 23 december 2007, 00:23   #43
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Er bestaat nog een ldd?

http://www.ldd-kosova.org/
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 21:17   #44
AntiLDD
Vreemdeling

AntiLDD's schermafbeelding

Standaard

Kijk, een partijtje dat bestaat uit ex SP.A-ers, ex Open VLD-ers en ex VB-ers kan gewoon niet blijven bestaan. Dedecker denkt dat hij de man is nu, maar hoogmoed komt voor de val en dat geldt ook voor stuk Verstrepen...

PS: 724.787, -2,16%, 20(-5) zetels
Open VLD: 789.445, -3,53%, 18(-5) zetels
Vlaams Belang: 799.844, +0,40%, 17(-1)zetels

En U, vindt U dit normaal? (bron:http://www.verkiezingen2007.belgium.be/nl/)
AntiLDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 21:47   #45
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hasseltse Ann Bonné (VB) stapt over naar Lijst Dedecker

Het Hasseltse gemeenteraads - en provincieraadslid An Bonné (29) ruilt Vlaams Belang in voor Lijst Dedecker.

Volgens Bonné werd die keuze ingegeven omdat Vlaams Belang steeds vaker "extreme standpunten inneemt en mandatarissen monddood maakt". Donné is van mening dat Lijst Dedecker "een gezond rechts alternatief" biedt.

Bonné zal samen met de Limburgse voorzitter van Lijst Dedecker, Marc Similon, voortwerken aan de uitbouw van de partijwerking in de provincie Limburg en de stad Hasselt. An Bonné wordt ook opgenomen in het provinciaal en in het plaatselijk bestuur van Lijst Dedecker, zo laat de partij vrijdag in een mededeling weten.

------------------------------------------

ik dacht ik meld het even.

Ik weet niet of het veel verschil maakt, hoor.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 21:52   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik weet niet of het veel verschil maakt, hoor.
Ja, want per slot van rekening zijn het allemaal Vlaemsche splitsingsnazi's, he.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 22:23   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Dat is inderdaad mogenlijk, maar dan hoeven deze personen niet steeds na te trappen naar het VB dat ze te extreem zouden zijn. Wie de bal kaatst, mag hem terug verwachten...
Ook dat lijkt me niet onmogelijk? Sommige mensen kunnen toch perfect vinden dat de onmiddellijke leefwereld waarbinnen ze zaten, terwijl ze lid waren van het VB, meer en meer radicaler wordt, op een manier waar ze zelf niet mee akkoord gaan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 23:29   #48
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ook dat lijkt me niet onmogelijk? Sommige mensen kunnen toch perfect vinden dat de onmiddellijke leefwereld waarbinnen ze zaten, terwijl ze lid waren van het VB, meer en meer radicaler wordt, op een manier waar ze zelf niet mee akkoord gaan?
Het is onzin dat het VB extremer zou worden. Als je het VB toen niet extreem vond, vind je het nu nog niet extreem of je bent niet consequent...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 23:37   #49
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat postje werkt op basis van mensen, niet op basis van partijen. Dat weet je zelf ook wel. Dus neen, ze hoeven, mijn inziens, niets 'terug te geven'. Enfin, tenzij je de particratie helemaal compleet wilt maken.
Als ze dat gaan invoeren - dat 'postjes' van partijen zijn en niet van individuen - dan kunnen we al helemaam de verkiezingen opschorten.
Dat zou nochtans veel consequenter zijn. We stemmen nu eenmaal op partijen en pas in tweede instantie op personen binnen die partijen. Ik vind dat overlopers hun zitje dan ook moeten afstaan aan de partij waarbinnen ze verkozen zijn. Zo niet worden de krachtsverhoudingen tussen de partijen en daarmee de verkiezingsuitslagen vertekend.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 23:41   #50
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiLDD Bekijk bericht
Kijk, een partijtje dat bestaat uit ex SP.A-ers, ex Open VLD-ers en ex VB-ers kan gewoon niet blijven bestaan. Dedecker denkt dat hij de man is nu, maar hoogmoed komt voor de val en dat geldt ook voor stuk Verstrepen...
Nu is er al een VB'ertje dat zich AntiLDD noemt... Heerlijk toch hoe het VB en de LDD elkaar bekampen. Het lijken wel communisten.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 23:42   #51
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat zou nochtans veel consequenter zijn. We stemmen nu eenmaal op partijen en pas in tweede instantie op personen binnen die partijen. Ik vind dat overlopers hun zitje dan ook moeten afstaan aan de partij waarbinnen ze verkozen zijn. Zo niet worden de krachtsverhoudingen tussen de partijen en daarmee de verkiezingsuitslagen vertekend.
Ik kies eerst de partij die het meest aan mijn verwachtingen voldoet en dan kies ik voor een kandidaat op die lijst.
Oud 24 december 2007, 00:00   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat zou nochtans veel consequenter zijn.
Sta me toe 'het laatste restje democratie' belangrijker te vinden dan 'consequentie in een verziekt systeem'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 december 2007, 00:01   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Het is onzin dat het VB extremer zou worden. Als je het VB toen niet extreem vond, vind je het nu nog niet extreem of je bent niet consequent...
Ik denk dat jij niet in staat bent te oordelen voor de persoonlijke opvattingen van persoonlijke mensen in hun persoonlijke leefwereld, etc.

Enfin, tenzij jij meegaat in het mantra van 'HET VB' als in: er is 1 ondeelbaar geheel van vb-gedachten dat overal uniek is dat onveranderlijk is.
Alé, 't is de borg niet, hé.
Oud 24 december 2007, 00:06   #54
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Bwa is dat nu echt zó slecht nieuws voor het Vlaams Belang?

Ik ben geen VB'er, maar mij lijkt dat iedereen die niet in die partij hoort, al de opportunisten, nu naar LDD gaan. Is dat dan zo slecht? Mij lijkt dat niet, de partij kan zich nu herbronnen en zijn ware aard terug zoeken. Dat met mensen die zich wél thuisvoelen in die partij.
Oud 24 december 2007, 00:13   #55
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Dat zou nochtans veel consequenter zijn.

Consequentie moet niet altijd doorgetrokken worden.
En al zeker niet als dat de macht van partijen vergroot om zodoende een extra middel te hebben mensen die eventueel zouden willen overstappen koest te houden. (zijnde blijven want anders postje kwijt)
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 00:15   #56
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vond ik eigenlijk niet relevant. Immers, de eerst volgende verkiezing zijn ze daar weer vanaf.
Granted, dat is pas over 4 a 6 jaar. Neemt niet weg dat - mijn inziens - de mogelijkheid toch bestaat dat ook LDD ideologisch dichter bij de desbetreffende persoon aansluit?
Indien opportunisme een ideologie is, bestaat die mogelijkheid inderdaad, ja.

Citaat:
Dat postje werkt op basis van mensen, niet op basis van partijen. Dat weet je zelf ook wel. Dus neen, ze hoeven, mijn inziens, niets 'terug te geven'. Enfin, tenzij je de particratie helemaal compleet wilt maken.
Als ze dat gaan invoeren - dat 'postjes' van partijen zijn en niet van individuen - dan kunnen we al helemaam de verkiezingen opschorten.
Mevrouw is in de eerste plaats verkozen omdat ze opkwam voor een consequente Vlaams-nationalistische partij. Nu ze dat consequente Vlaams-nationalisme achter zich laat, lijkt het me dus maar logisch om ook haar zetel terug te schenken aan de partij en de personen die wél bij de standpunten van hun kiezers blijven.

Citaat:
Ik snap wel waarom je het persé wilt afkeuren, maar mijn inziens is het woord oppurtunisme slecht gekozen. Noem het dan eerder 'een dolk in de rug'.
Zo zou ik het inderdaad ook kunnen stellen.

Citaat:
Oppurtunisme zou betekenen dat ideologische premissen er absoluut niets mee te maken hebben. Dát lijkt me simpelweg niet waar.
Wel, indien opportunisme een ideologie is, hebt u gelijk.

Alle gekheid op een stokje, iemand die zich aansluit bij een "extreme" Vlaams-nationalistische partij en die partij vervolgens verlaat omwille van dat "extreme" element, kan moeilijk van ideologische vasthoudendheid en geloofwaardigheid verdacht worden, vrees ik. Indien ze ideologisch bij de Lijst Dedecker aansluit, had ze in de eerste plaats nooit mogen toetreden tot het Vlaams Belang. Het VB is voor zulke personen in het verleden te laks geweest, dat geef ik eerlijk toe, maar gelukkig is het tij nu gekeerd.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 00:20   #57
the_special_one
Provinciaal Statenlid

the_special_one's schermafbeelding

Standaard

Indien ze ideologisch bij de Lijst Dedecker aansluit, had ze in de eerste plaats nooit mogen toetreden tot het Vlaams Belang.

En als ze nu vond dat er geen alternatief was aan die rechterkant?
Is het dan zo vreemd dat je je bij een partij aansluit waarin je je niet volledig vind omdat het nog de partij is waar je je het meest in vind?
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 00:28   #58
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Indien ze ideologisch bij de Lijst Dedecker aansluit, had ze in de eerste plaats nooit mogen toetreden tot het Vlaams Belang.

En als ze nu vond dat er geen alternatief was aan die rechterkant?
Is het dan zo vreemd dat je je bij een partij aansluit waarin je je niet volledig vind omdat het nog de partij is waar je je het meest in vind?
Indien "extremisme", waarmee ze eigenlijk "volhardendheid" en "consequentie" bedoelt, voor haar een probleem is, dan had ze dat inderdaad niet mogen doen, aangezien het VB een volhardende, consequente en "extreme" partij is en zal blijven.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 00:30   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Indien opportunisme een ideologie is, bestaat die mogelijkheid inderdaad, ja.
Kom, niet belachelijk doen...
Het VB heeft allerlei verschillende strekkingen binnen zich - daarom niet allemaal even vooraanstaand. Enfin, Hoppe is een paar jaar voor het VB komen spreken. 'Dat is ook niet toevallig, hé.'

Of ga je Hoppe een rechts-volksnationalist noemen?

Het VB heeft (of had) mensen in zich van een donkerblauwe stempel. Die mensen zijn nu het VB aan't verlaten. Je zou het nog oppurtunisme kunnen noemen om het VB binnen te treden (immers, die partij is niet bepaald donkerblauw). En je zou het een steek in de rug kunnen noemen, nu ze er weg gaan.

Maar oppurtunisme om van VB naar LDD te gaan, is, mijn inziens, volslagen onzin. Oppurtunisme zou betekenen dat je vooruitgaat om oppurtunistische redenen. Overstap van LDD naar VB kan je mijn inzien nauwelijks 'vooruitgang' noemen. (Eerder de oorspronkelijke aansluiting bij het VB, zoals hierboven geprobeerd uit te leggen.)

Citaat:
Mevrouw is in de eerste plaats verkozen omdat ze opkwam voor een consequente Vlaams-nationalistische partij. Nu ze dat consequente Vlaams-nationalisme achter zich laat, lijkt het me dus maar logisch om ook haar zetel terug te schenken aan de partij en de personen die wél bij de standpunten van hun kiezers blijven.
Mevrouw is verkozen. Niet de partij...
Zoals ik al zei: wil je echt dat laatste stukje democratie neerknallen?
Ik niet.

Citaat:
Zo zou ik het inderdaad ook kunnen stellen.
Kom. Oppurtunisme =/= steek in de rug.

Citaat:
Wel, indien opportunisme een ideologie is, hebt u gelijk.
Ah, rechts-liberaal zijn is dat niet?
Enfin, de dag dat ik 'nationalisme' als een aparte ideologie ga erkennen, is natuurlijk nog niet vandaag.

Citaat:
Alle gekheid op een stokje, iemand die zich aansluit bij een "extreme" Vlaams-nationalistische partij en die partij vervolgens verlaat omwille van dat "extreme" element, kan moeilijk van ideologische vasthoudendheid en geloofwaardigheid verdacht worden, vrees ik.
Ik vind van wel. Je sluit aan bij de partij waar je het dichtste bij aanleunt. Er is echter nu een nieuwe partij, ergo...
Niet?

Citaat:
Indien ze ideologisch bij de Lijst Dedecker aansluit, had ze in de eerste plaats nooit mogen toetreden tot het Vlaams Belang. Het VB is voor zulke personen in het verleden te laks geweest, dat geef ik eerlijk toe, maar gelukkig is het tij nu gekeerd.
Mijn punt eerder ook.
Oud 24 december 2007, 02:30   #60
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mevrouw is verkozen. Niet de partij...
Zoals ik al zei: wil je echt dat laatste stukje democratie neerknallen?
Ik niet.

Stevaert deed dat nochtans al toen hij iemand van Groen/Agalev zomaar een postje cadeau deed.
Door de kiezer afgestraft worden en dan nog van een andere partij een postje krijgen is een echte aanfluiting van de democratie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be