![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Zijn kerkgebouwen nu nog eigendom van de staat? Zo j�*, dan enkel waar het de Kerk beter uitkwam de vergoeding voor de onteigening te incasseren. Je spreekt over iets dat eeuwen geleden gebeurde en inmiddels ruim gecompenseerd werd..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De mensen die schade hebben geleden door bezitsverslies begin 19de eeuw zijn al lang dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2007 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(aangeslagen goederen tijdens de Inquisitie, afgewende erfenissen en alle staatshulp) en ook van de inkomsten die de RKK sinds 1789 van de regeringen trok? Onschatbaar! Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2007 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() In ons recht bestaat zoiets als de "verkrijgende verjaring" Destijds was dat 33 jaar. Inmiddels werden daar uitzonderingen op aangenomen bij misdaden tegen de mensheid. Niemand acht de nationalisatie van kerkelijke goederen in 1789/1793 een misdaad tegen de mensheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() De kerken zijn politiek onafhankelijk. Dat hebben we nog eens duidelijk gezien tijdens de ethische debatten onder paars.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heb ik mijn twijfels over. Eerst oproepen tot de Kruistochten,dan oproepen om mee te vechten tegen het Communisme en om daarna op te roepen tot verdraagzaamheid. Het is maar wat politiek correct is in de tijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weg, ver, zeer ver weg. Laatst gewijzigd door system : 27 december 2007 om 16:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 december 2007 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, maar de kerk werd verondersteld 'eeuwige onveranderbare' zedelijke waarden te promoten. Machtsgeilheid hoorde er volgens mij niet bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Dan nog, kan niet ieder gezin zich financiëel een heel schaap permitteren. Ik vermoed dat er best wel eens 1 schaap per 2 of 3 gezinnen gaat en bovendien zag ik in een Marokkaanse winkel waar ik vrij vaak (en graag) wat koop, forse en snelle doorzet van versgeslachte konijnen en kippen. Ook nog, wat ik ooit in bedrijven vernam maar vergeten ben bij moslims na te vragen: Turken zouden een andere schapenfeest/offerfeest-datum aanhouden dan overige moslims ..... ? Ik zoek hier nog naar op Net. Edit: nee, vergissing; toch 20 december 2007 (doorscrollen tot onderaan pagina) http://www.turkije-vakantie-info.net...pagina=weetjes
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 december 2007 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
als nen anderen met de bruintjes moet jongleren, de bruggelingskes ook e ![]() of nee, tis juust die hebben die geelkes ..... ![]()
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() "Kleur" is gelul; culturele Nederlanders ken ik in alle kleuren.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik wel vreemd vind is dat Wallonië sinds juni dit jaar al 43 moskeeën heeft erkend, Vlaanderen onlangs de 6 eerste, en Brussel 5. Toch een aanzienlijk verschil tussen de regio's. Is daar een verklaring voor ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ze wèl officieel erkend werden is de reden natuurlijk snel te vinden: a) ze worden pre-herkenning even goed gecontroleerd als waalse werklozen b) de walen halen het subsidiegeld toch gewoon bij de vlamingen.. so who cares?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Antwerpen (waar er al meer dan 36 zijn, garagemoskeeën niet bijgeteld) is de Pakistaanse moskee in de Van Kerckhovenstraat van de Antwerp Islamic Association, die vooral uit Pakistaanse en Indische moslims bestaat, één van de erkende moskeeën.
Het is een radicale organisatie die de moskee financiert met zwart geld en wellicht ook witwasgeld verkregen uit criminele activiteiten. Die ultra extreemrechtse en radicale lui beweren dat het geld komt van de opbrengst van hun nachtwinkels, maar dat gelooft niemand. Enkele bestuursleden van deze moskee hebben een gerechtelijk verleden wegens witwassen en valsheid in geschrifte. De moskee is gefinancierd door 'besmet' geld. De Antwerp Islamic Association komt ook voor op een lijst met trefpunten voor moslimfundamentalisten, die in 2005 is opgesteld door de federale politie. En in 2002 schreven politie en parket in een rechercheverslag: "Uit informatie van de Staatsveiligheid en de CID blijkt dat zich in het Antwerpse Pakistaanse netwerken hebben gevestigd die mogelijk gelinkt kunnen worden aan het internationaal terrorisme". De goedkeuring van de erkenning van deze radicale moskee gebeurde door de gemeenteraad op basis van een verslag van amper één bladzijde. Niettegenstaande het protest van de meeste partijen (VLD, CDNV/NVA, VB) werd de erkenning van deze Pakistaanse haattempel goedgekeurd..... Voor deze radicale moskee werd ook een Nederlandsonkundige, radicale Pakistaanse imam geïmporteerd. Met reden mag er ongerustheid zijn over sommige moskeeën in Antwerpen. In een andere moskee wordt door de imam opgeroepen 'om in Antwerpen de vlag van de islam te planten'... Enkele radicale, extreemrechtse, islamitische vzw's, waar wordt opgeruid tegen de westerse samenleving zijn nu ondergronds gegaan en vergaderen op geheime plaatsen.. Het zal echt geen tien jaar meer duren vooraleer de zaak met geweld ontploft.... Laatst gewijzigd door Neptunus : 14 januari 2008 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Ja, als ik mij goed herinner komt 20% van de oorlogsbuit altijd toe aan allah.
Juist, teruggevonden: http://www.answering-islam.org/Dutch...igedjihaad.htm Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 januari 2008 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |