Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2007, 14:07   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En ze zijn er stillekes bij vergeten te vertellen dat die moskeeën dan natuurlijk net zoals de kerkgebouwen lekker door de staat zijn geconfisceerd zeker?
Zijn kerkgebouwen nu nog eigendom van de staat? Zo j�*, dan enkel waar het de Kerk beter uitkwam de vergoeding voor de onteigening te incasseren. Je spreekt over iets dat eeuwen geleden gebeurde en inmiddels ruim gecompenseerd werd..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:08   #42
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ik vind ook dat enkel de katholieken recht hebben op vergoeding, gezien het wezenlijk onschatbare bezitsverlies die de Kerk geleden heeft door de Staat begin 19de eeuw.
De mensen die schade hebben geleden door bezitsverslies begin 19de eeuw zijn al lang dood.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 14:16   #43
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar als Dewinter zegt dat men geen (religieuze) zuil moet ondersteunen dan, dan wil hij wel de katholieke zuil steunen. Daar klopt iets niet. Men kan dan argumenteren: ja, maar de islam is 'cultuurvreemd'. Ja dat is zo, maar voor hoelang nog? Tot nu toe schat men het aantal moslims op 350.000-380.000 Andere bronnen spreken vn 180.000 moslims. Ik vind die schattingen maar aan de lage kant.
In de topic over het offerfeest wordt in de openingspost een aantal van 31.000 geslachte schapen geciteerd. Dus 31.000 gezinnen aan 3 �* 8 personen per gezin : dan lijken die 350.000-380.000 aan de hoge kant(of wordt er toch niet voor elk gezin een schaap geslacht, ttz dat ze niet zo gelovig zijn als men ons hier wil doen aannemen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2007 om 14:17.
Oud 27 december 2007, 14:24   #44
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind ook dat enkel de katholieken recht hebben op vergoeding, gezien het wezenlijk onschatbare bezitsverlies die de Kerk geleden heeft door de Staat begin 19de eeuw.
Wil je dan een schatting geven van het bezitsverlies dat de ganse maatschappij leed door de katholieken gedurende de voorgaande eeuwen?
(aangeslagen goederen tijdens de Inquisitie, afgewende erfenissen en alle staatshulp) en ook van de inkomsten die de RKK sinds 1789 van de regeringen trok? Onschatbaar!

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2007 om 14:24.
Oud 27 december 2007, 14:29   #45
filosoof
Banneling

Standaard Vlaanderen erkent zijn eerste moskeeën

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De mensen die schade hebben geleden door bezitsverslies begin 19de eeuw zijn al lang dood.
In ons recht bestaat zoiets als de "verkrijgende verjaring" Destijds was dat 33 jaar. Inmiddels werden daar uitzonderingen op aangenomen bij misdaden tegen de mensheid. Niemand acht de nationalisatie van kerkelijke goederen in 1789/1793 een misdaad tegen de mensheid.
Oud 27 december 2007, 15:10   #46
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aeternitas Bekijk bericht
Afschaffen van subsidies. Op die manier betaalt men niet meer voor de godsdienst van een ander én worden de Kerken politiek onafhankelijk.
De kerken zijn politiek onafhankelijk. Dat hebben we nog eens duidelijk gezien tijdens de ethische debatten onder paars.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 15:35   #47
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De kerken zijn politiek onafhankelijk. Dat hebben we nog eens duidelijk gezien tijdens de ethische debatten onder paars.
Politiek onafhankelijk?
Daar heb ik mijn twijfels over.
Eerst oproepen tot de Kruistochten,dan oproepen om mee te vechten tegen het Communisme en om daarna op te roepen tot verdraagzaamheid.
Het is maar wat politiek correct is in de tijd...
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 15:52   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In de topic over het offerfeest wordt in de openingspost een aantal van 31.000 geslachte schapen geciteerd. Dus 31.000 gezinnen aan 3 �* 8 personen per gezin : dan lijken die 350.000-380.000 aan de hoge kant(of wordt er toch niet voor elk gezin een schaap geslacht, ttz dat ze niet zo gelovig zijn als men ons hier wil doen aannemen)
Is mogelijk.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 15:53   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Op wat baseren de moslims zich om geld te eisen van de Staat?

Bovendien blijkt de compensatieregeling van het Concordaat met de katholieken automatisch een uitdovend karakter te hebben: De compensatieregeling gebeurt adhv weddevergoedingen van priesters als ambtenaars van de eredienst, en het sterkkrimpende priesterbestand zorgt ervoor dat de Staat ieder jaar de Kerk minder weddes moet betalen.
Hoe is het mogelijk! Katholieken van uw soort zijn nog geen snars veranderd. Waar is de kerk der Armen van Jezus?

Weg, ver, zeer ver weg.

Laatst gewijzigd door system : 27 december 2007 om 16:03.
Oud 27 december 2007, 16:10   #50
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht;

'Cuius regio, eius religio'[/i
is een Latijnse spreuk, die letterlijk betekent: "wiens land, zijn godsdienst". Dus: "van wie het land is, is ook de godsdienst
Wat er ook van zij: in islamitische landen geldt die spreuk nog altijd. En zonder pardon.

Laatst gewijzigd door system : 27 december 2007 om 16:12.
Oud 27 december 2007, 16:23   #51
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Politiek onafhankelijk?
Daar heb ik mijn twijfels over.
Eerst oproepen tot de Kruistochten,dan oproepen om mee te vechten tegen het Communisme en om daarna op te roepen tot verdraagzaamheid.
Het is maar wat politiek correct is in de tijd...
Inderdaad, maar de kerk werd verondersteld 'eeuwige onveranderbare' zedelijke waarden te promoten. Machtsgeilheid hoorde er volgens mij niet bij.
Oud 27 december 2007, 18:40   #52
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar valt niet zomaar mee te rekenen, zowel het ene als het andere cijfer zou wel eens aanvechtbaar kunnen zijn; mogelijk worden er ook schapen totaal ongeregistreerd verhandeld en geslacht.

Dan nog, kan niet ieder gezin zich financiëel een heel schaap permitteren. Ik vermoed dat er best wel eens 1 schaap per 2 of 3 gezinnen gaat en bovendien zag ik in een Marokkaanse winkel waar ik vrij vaak (en graag) wat koop, forse en snelle doorzet van versgeslachte konijnen en kippen.

Ook nog, wat ik ooit in bedrijven vernam maar vergeten ben bij moslims na te vragen: Turken zouden een andere schapenfeest/offerfeest-datum aanhouden dan overige moslims ..... ? Ik zoek hier nog naar op Net.
Edit: nee, vergissing; toch 20 december 2007 (doorscrollen tot onderaan pagina)
http://www.turkije-vakantie-info.net...pagina=weetjes

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 december 2007 om 19:01.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 00:05   #53
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat heb jij met Brugge ? Jij zit toch in de States ?

Ja, maar mijn familie woont er nog en bijgevolg wil ik dat Brugge leefbaar blijft voor mijn neven en nichten, maw islam buiten de 'vesten' houden.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 00:19   #54
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ja, maar mijn familie woont er nog en bijgevolg wil ik dat Brugge leefbaar blijft voor mijn neven en nichten, maw islam buiten de 'vesten' houden.
ja mr ja, a zo nt e.

als nen anderen met de bruintjes moet jongleren, de bruggelingskes ook e

of nee, tis juust die hebben die geelkes .....

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 06:32   #55
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
ja mr ja, a zo nt e.

als nen anderen met de bruintjes moet jongleren, de bruggelingskes ook e

of nee, tis juust die hebben die geelkes .....
"Kleur" is gelul; culturele Nederlanders ken ik in alle kleuren.
Oud 31 december 2007, 07:25   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Net gehoord op vrt nieuws.

En ook dat dan de kuis van de moskee zal gesubsidieerd worden ofzo.

Please tell me more.
Wat ik wel vreemd vind is dat Wallonië sinds juni dit jaar al 43 moskeeën heeft erkend, Vlaanderen onlangs de 6 eerste, en Brussel 5. Toch een aanzienlijk verschil tussen de regio's. Is daar een verklaring voor ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 09:22   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat ik wel vreemd vind is dat Wallonië sinds juni dit jaar al 43 moskeeën heeft erkend, Vlaanderen onlangs de 6 eerste, en Brussel 5. Toch een aanzienlijk verschil tussen de regio's. Is daar een verklaring voor ?
Het eerste dat ik ervan hoor. Ik heb ergens gelezen dat in Vlaanderen hopen meer moskees zijn dan in Wallonie, dat wel.

Indien ze wèl officieel erkend werden is de reden natuurlijk snel te vinden:

a) ze worden pre-herkenning even goed gecontroleerd als waalse werklozen
b) de walen halen het subsidiegeld toch gewoon bij de vlamingen.. so who cares?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 21:24   #58
Neptunus
Gouverneur

Standaard Radicale moskee erkend

Antwerpen (waar er al meer dan 36 zijn, garagemoskeeën niet bijgeteld) is de Pakistaanse moskee in de Van Kerckhovenstraat van de Antwerp Islamic Association, die vooral uit Pakistaanse en Indische moslims bestaat, één van de erkende moskeeën.
Het is een radicale organisatie die de moskee financiert met zwart geld en wellicht ook witwasgeld verkregen uit criminele activiteiten. Die ultra extreemrechtse en radicale lui beweren dat het geld komt van de opbrengst van hun nachtwinkels, maar dat gelooft niemand.

Enkele bestuursleden van deze moskee hebben een gerechtelijk verleden wegens witwassen en valsheid in geschrifte.
De moskee is gefinancierd door 'besmet' geld. De Antwerp Islamic Association komt ook voor op een lijst met trefpunten voor moslimfundamentalisten, die in 2005 is opgesteld door de federale politie. En in 2002 schreven politie en parket in een rechercheverslag: "Uit informatie van de Staatsveiligheid en de CID blijkt dat zich in het Antwerpse Pakistaanse netwerken hebben gevestigd die mogelijk gelinkt kunnen worden aan het internationaal terrorisme".
De goedkeuring van de erkenning van deze radicale moskee gebeurde door de gemeenteraad op basis van een verslag van amper één bladzijde. Niettegenstaande het protest van de meeste partijen (VLD, CDNV/NVA, VB) werd de erkenning van deze Pakistaanse haattempel goedgekeurd.....

Voor deze radicale moskee werd ook een Nederlandsonkundige, radicale Pakistaanse imam geïmporteerd. Met reden mag er ongerustheid zijn over sommige moskeeën in Antwerpen. In een andere moskee wordt door de imam opgeroepen 'om in Antwerpen de vlag van de islam te planten'...
Enkele radicale, extreemrechtse, islamitische vzw's, waar wordt opgeruid tegen de westerse samenleving zijn nu ondergronds gegaan en vergaderen op geheime plaatsen..
Het zal echt geen tien jaar meer duren vooraleer de zaak met geweld ontploft....

Laatst gewijzigd door Neptunus : 14 januari 2008 om 21:29.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 22:35   #59
willem1940NLD

Standaard

Ja, als ik mij goed herinner komt 20% van de oorlogsbuit altijd toe aan allah.

Juist, teruggevonden:
http://www.answering-islam.org/Dutch...igedjihaad.htm

Citaat:
Wat gebeurt er met de buit in de djihaad?

Zoals reeds opgemerkt in de vorige gedeelte, behandelt soera 8 de verrassingsoverwinning van de moslims over de Mekkanen bij de slag van Badr in het jaar 624 na Christus. De Arabische gewoonte vereiste dat na hun overwinning, de strijders een aandeel van de oorlogsbuit zouden krijgen. Mohammed zegt in soera 8:41, “weet dat … één vijfde deel ervan [oorlogsbuit] is voor Allah en voor de Boodschapper”. Dat wil zeggen dat Mohammed twintig procent krijgt voor zichzelf en de behoeftigen in zijn gemeenschap. De strijders krijgen tachtig procent.

Deze distributie van tachtig procent is een sterke aansporing om de Arabische gewoonte van overvallen in leven te houden. Waarom zou Mohammed een openbaring krijgen waarin hem wordt verteld de weg van vrede te volgen zonder oorlogvoering en aanvallen? Twintig procent voor hem en tachtig procent voor zijn strijders spreken een luidere taal dan Gabriël.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 januari 2008 om 22:44.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 22:39   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, als ik mij goed herinner komt 20% van de oorlogsbuit altijd toe aan allah.
U zit wel met de schrik voor de moslims, heb ik zo de indruk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be