Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 27 mei 2006, 19:11   #581
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Is dat de manier waarop gij antwoorden uit de weg gaat? Antwoorden geven op vragen die niet gesteld zijn. Sorry, maar daar doe ik niet aan mee.
U stelde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat een meerderheid het standpunt deelt dat migranten zich moeten aanpassen of terugkeren.
Ik vraag u eenvoudigweg om eerst even duidelijk te maken wat dat "aanpassen" precies inhoudt. Als dat betekent dat alleen al een hoofddoek dragen genoeg is om gedeporteerd te worden (cfr. Dewinter) dan beweer ik: voor die onmenselijkheid vind je volgens mij nooit een meerderheid onder de bevolking.
drosophila is offline  
Oud 27 mei 2006, 19:27   #582
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Wat een grove leugen.
d�*n graag van u de bron die mij als leugenaar ontmaskert
drosophila is offline  
Oud 27 mei 2006, 19:36   #583
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
c) moderne christelijke waarden: gastvrijheid,tolerant,onbegrensde vrijheid, vrijheid van religie,vrouwvriendelijk,...
drosophila is offline  
Oud 27 mei 2006, 19:50   #584
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

de vraag is en blijt: waarom naar hier komen en altijd klagen??? Het is toch bekend dat Europa geen islamnatie is??
Begrijpe wie begrijpe kan in elk geval moest ik een marokkan of turk zijn zou ik mijn land nooit verlaten NOOIT!!! als je echt marokkaan of turk bent dan blijf je in eigen land of kies je toch een land met de zelfde waarden en normen.
polksalad is offline  
Oud 27 mei 2006, 19:55   #585
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
de vraag is en blijt: waarom naar hier komen en altijd klagen???
Waarover hebt u het precies?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Het is toch bekend dat Europa geen islamnatie is??
En wat heeft dat met.. wat te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Begrijpe wie begrijpe kan in elk geval moest ik een marokkan of turk zijn zou ik mijn land nooit verlaten NOOIT!!!
Hoe kan je dat met zulke stelligheid beweren? Bent u ooit marokkan (sic) of turk geweest, misschien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
als je echt marokkaan of turk bent dan blijf je in eigen land of kies je toch een land met de zelfde waarden en normen.
Waarom?
drosophila is offline  
Oud 27 mei 2006, 19:57   #586
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

drosophila als ik marokkaan of turk was geweest had ik geprobeerd de toestand in eigen land te verbeteren inplaats van een ander land te gaan inpalmen.
polksalad is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:01   #587
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
drosophila als ik marokkaan of turk was geweest had ik geprobeerd de toestand in eigen land te verbeteren inplaats van een ander land te gaan inpalmen.
Uw eigen rechtmatige keuze.
drosophila is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:04   #588
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nee hoor, we houden politieke tegenstanders niet buiten door cordons. Zo ondemocratisch zijn de VB-ers niet.

Als het fascisme terugkomt, zal dat onder de noemer van het anti-fascisme zijn.
wat is er zo ondemocratisch aan een cordon ?
het toch het goede recht van een meerderheid om te beslissen om niet samen te werken met diegene die principes hebben die helemaal niet te verenigen zijn met hun ideeen .

het VB brengt boodschappen alsof ze slachtoffer zijn terwijl ze zich gewoon moeten neerleggen bij beslissingen waar iedere democraat zich bij neerlegt
enerzijds neerleggen bij de meerderheid
anderzijds neerleggen bij rechterlijke beslissingen
Nicolas is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:07   #589
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
In de vlaamse bevolking is er een meerderheid voor het vreemdelingenbeleid van het VB.Ze stemmen gewoon niet allemaal voor het VB.Wie zijn oor te liusteren legt bij de modale vlaming weet dat.

de logica is toch ver zoek hoor
als kiezers op VB worden moreel verantwoordelijk gesteld voor racisme, hoor ik argumenten dat de meerderheid van VB kiezers enkel stemmen omdat ze foert willen stemmen,
nu wordt geschreven dat meerderheid van vlamingen achter vreemdelingenbeleid van VB staan
Nicolas is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:14   #590
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Geen aanpassing.Ze moeten gestimuleerd worden om vrijwillig en met bekwame spoed te vertrekken naar het land van keuze.Laat vreemdelingen vreemdelingen blijven.Vlaanderen is geen inwijkingsland.Gematigden zoals u zullen het nooit begrijpen.Vlaanderen unicultureel en uniraciaal .
u hebt heel verwerpelijke ideeën,
in de jaren '30 waren uw ideeen ook heel populair, unicultureel en uniraciaal, maar vergeet niet dat ook zwakzinnigen gesteriliseerd dienden te worden.

let dus maar op met uw ideeën want als het zover komt ( hopelijk nooit) zal u misschien zelf slachtoffer worden van dergelijke absurde regels
Nicolas is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:15   #591
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


wat is er zo ondemocratisch aan een cordon ?
het toch het goede recht van een meerderheid om te beslissen om niet samen te werken met diegene die principes hebben die helemaal niet te verenigen zijn met hun ideeen .

het VB brengt boodschappen alsof ze slachtoffer zijn terwijl ze zich gewoon moeten neerleggen bij beslissingen waar iedere democraat zich bij neerlegt
enerzijds neerleggen bij de meerderheid
anderzijds neerleggen bij rechterlijke beslissingen
Inderdaad. Wat zou er "ondemocratisch" zijn aan het CS? VB-mandatarissen zetelen met alle recht in alle organen waarvoor ze verkozen zijn. Ze kunnen wetsvoorstellen en amendementen indienen zoals iedereen. Ze worden even ruim betaald als hun collega's en genieten van dezelfde onschendbaarheid. In het parlement worden hun vragen en opmerkingen beantwoord.
Als ze deel willen uitmaken van de uitvoerende macht (regering), staat het hen vrij om (uiteraard op basis van standpunten waarin alle partners zich kunnen vinden) een coalitie te sluiten met een of meerdere partijen. Als hun standpunten onverzoenbaar blijken te zijn met die van kandidaat-coalitiepartners (zoals nu het geval is, vandaar het CS), kunnen ze altijd een absolute meerderheid proberen te halen.
drosophila is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:18   #592
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De redelijken zitten er kilometers naast,zijn niet consequent en worden door de linksen met huid en haar opgevreten.
beseft u wel wat u schrijft
redelijkheid vormt reeds een probleem op zichzelf volgens u
vergeet niet dat het " rechtse" intellect meestal neerkijkt op intellectueel minder begaafden
mogelijks zullen het de redelijken of de linksen die opkomen voor de zwakkeren in onze maatschappij
dus misschien moet u toch eens nadenken over de consequenties van uw schrijven op uw eigen situatie
indien u niet begrijpt wat ik schrijf, dan is dit een bewijs dat u beter minder de radicalen steunt

Nicolas is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:22   #593
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


u hebt heel verwerpelijke ideeën,
in de jaren '30 waren uw ideeen ook heel populair, unicultureel en uniraciaal, maar vergeet niet dat ook zwakzinnigen gesteriliseerd dienden te worden.

let dus maar op met uw ideeën want als het zover komt ( hopelijk nooit) zal u misschien zelf slachtoffer worden van dergelijke absurde regels
Ach, laat dat gefrustreerde jochie toch. Zonder deze uitlaatklep op politics.be had hij misschien allang een lange frak aangtrokken, de trein gepakt naar de stad, een jachtgeweer gekocht...
drosophila is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:24   #594
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Na al dat gedoe over wat nu rasicme is of niet wil ik hier even de juiste definitie van geven. En naar mijns inziens klopt die definitie precies.
Vooral in de strijd tegen de islam die vanuit den vreemde naar ons toekomt en zijn plaats claimt in onze vrije wereld.


Citaat op het Fortuynistisch Nieuwsblad

""Een veel gemaakte fout is het vergelijken van anti-islamisme met racisme. Dat is echter een vergelijking die de plank volledig mis slaat. Racisten beoordelen mensen namelijk op grond van hun ras/huidskleur, anti-islamisten doen dat daarentegen niet.
Een anti-islamist beoordeelt de (politiek-religieuze) opvattingen van islamieten als onjuist, verwerpelijk of zelfs misdadig. Of islamieten nou een zwarte, bruine, gele of blanke huidskleur hebben is niet van belang. Relevant zijn alleen hun opvattingen en de eventuele toepassing daarvan.

De opvattingen van mensen - dus ook die van islamieten - kunnen veranderen. Agnostische en atheïstische mensen met islamitische achtergrond zijn daar een uitstekend voorbeeld van. Ook zijn er ex-moslims die weliswaar religieus zijn gebleven, maar de islam voor een beschaafdere religie hebben ingeruild.

Nogmaals: een anti-islamist maakt geen onderscheid op grond van ras/huidskleur, maar op grond van opvattingen. Anti-islamisme heeft dan ook helemaal niets met racisme te maken. Het is veel beter te vergelijken met anti-nazisme en anti-communisme ""

Ik vraag me werkelijk af naar welke heel Nederland afglijdt wanneer zich deze tendens in ons land voort zal zetten . Vrijwel overal waar moslims zich hebben gevestigd in Europa, zijn ze erin geslaagd de wijken “etnisch te zuiveren”. Zij stichten vervolgens geen getto’s, maar veroverde gebieden die als basis dienen voor de voorbereiding van toekomstige veroveringen. Waarom mogen we wel kritiek op het christendom en volgens GroenLinks en de PvdA niet op de Islam? Waarom wordt ander volk voorgetrokken? Dat noem ik LANDVERRAAD!Lees hier of hier wat er met ongelovigen gebeurt als de islam het voor het zeggen heeft ! (islam=wolf in schaapskleren) Kijk hier voor eenfilpje van de AEL ratten die oproepen dat we joden moeten doden! Hoort u hier die landverraders van groenlinks al kamervragen over stellen? Nee dat kost ze namelijk teveel moslim stemmen bij de verkiezingen. (tot zover citaat)

Commentaar: Stropke is dus een anti-islamiet op grond van christelijke geloofovertuiging, ik strijd tegen een vijandig geloof die een vijandige god aanhangt, die geen liefde, maar haat verkondigd. En of die aanhanger nu een turk, marokkaan Ollander, Belg of ne hottentot is doet er niet aan. Het onderscheid ligt in de religie, niet in de persoon.
Als ik iets tegen een turk zou hebben alleen omda hij turk is, wel dan ben ik een rascist. Dan zou ik op de man spelen om het in voetbal termen te zeggen. Doch ik moet op de bal (islam) spelen ongeacht de man, ik moet hem die bal afmenen.
Mensen die tegen de islam zijn en die afwijzen, is het afwijzen van een geloof, net van een ras. En er zijn ook mensen die de islam afwijzen niet vanuit een christelijke visie maar op humane of andere overtuiging.
Wel die mensen vinden mekaar als één gesloten front tegen een dictatoriale godsdient op forum faithfreedom.org.

u heeft blijkbaar nagedacht over de dingen en zelfs opgezocht
maar laat ons eerlijk zijn, de overgrote meerderheid van de VB stemmers kunnen geen nuances maken en gooien alles op een hoop en staan niet stil bij de andere of deze nu religieus is of niet
de realiteit is dat meerderheid bij VB rascisme is, met veroordeeld iedereen op basis van ras
per slot van rekening moet alles simpel zijn en uw hele uitleg is toch voor de gemiddelde persoon een stapje te moeilijk
i
Nicolas is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:24   #595
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

Er moet geen vrees zijn voor 2de hitler, gelukkig maar want het is en was verschrikkelijk wat de Joden vooral hebben meegemaakt.
Aan de andere kant schrijft Nicolas over mogelijke consequenties verwijzend naar dezelfde periode, mag ik even u aandacht vestigen dat de Joden nog steeds vervolgd worden maar dan wel onder goedkeuring van onze maatschappij die de verdediging van de islam op zich neemt en zelfs de Belgische wetten aanpassen aan hun eisen!!
Wie is niet consequent hij die het verleden verdoemd door hun verschrikking of hij die het toelaat en ze zelfs verwelkomt binnen onze staat?
Indien er mensen zullen vervolgd worden zal het gebeuren door toedoen van de islam die onze maatschappij verzuurd eb getollereerd wordt door mensen zoals u zelf.
Jammer dat u zo blind bent alhoewel u blijkbaar toch een intelligent iemand blijkt te zijn.
polksalad is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:29   #596
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht



u heeft blijkbaar nagedacht over de dingen en zelfs opgezocht
maar laat ons eerlijk zijn, de overgrote meerderheid van de VB stemmers kunnen geen nuances maken en gooien alles op een hoop en staan niet stil bij de andere of deze nu religieus is of niet
de realiteit is dat meerderheid bij VB rascisme is, met veroordeeld iedereen op basis van ras
per slot van rekening moet alles simpel zijn en uw hele uitleg is toch voor de gemiddelde persoon een stapje te moeilijk
i

U zou toch een paar uitspraken van u moeten kunnen gronden. Bijgevolg op basis van welke feiten komt u tot de conclusie dat

(a) de overgrote meerderheid van de VB-stemmers geen nuance kunnen maken;
(b) de meerderheid van het VB iedereen veroordeeld op basis van ras.

Ik kijk uit naar uw geleerde uitleg.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 27 mei 2006, 20:35   #597
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
u heeft blijkbaar nagedacht over de dingen en zelfs opgezocht
maar laat ons eerlijk zijn, de overgrote meerderheid van de VB stemmers kunnen geen nuances maken en gooien alles op een hoop en staan niet stil bij de andere of deze nu religieus is of niet

u heeft blijkbaar nagedacht over de dingen en zelfs opgezocht
maar laat ons eerlijk zijn, de overgrote meerderheid van de anti-VB stemmers kunnen geen nuances maken en gooien alles op een hoop en staan niet stil bij de andere of deze nu religieus is of niet.

Eenvoudig hé? en daarmee is alles bewezen!
luc broes is offline  
Oud 27 mei 2006, 20:43   #598
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
u hebt heel verwerpelijke ideeën,
in de jaren '30 waren uw ideeen ook heel populair, unicultureel en uniraciaal, maar vergeet niet dat ook zwakzinnigen gesteriliseerd dienden te worden.

let dus maar op met uw ideeën want als het zover komt ( hopelijk nooit) zal u misschien zelf slachtoffer worden van dergelijke absurde regels
[/indent]
Die verwijzing naar de jaren 1930, waarin enkele totalitaire ideologieën het wereldbeeld bepaalden, is inderdaad niet zo gek.

Guy Verhofstadt had reeds in de jaren 1990 de islam geïdentificeerd als een intolerante en totalitaire ideologie.

Als de aanhangers van de mohammedaanse ideologie meer en meer ons handelen en denken zullen beperken door ze aan absurde regeltjes te onderwerpen zullen we met z'n allen mogen opletten met onze ideeën te uiten, op dit forum of elders. Zeker zij die als ongelovigen door het leven wensen te gaan.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 mei 2006 om 20:44.
Basy Lys is offline  
Oud 27 mei 2006, 22:30   #599
polksalad
Burger
 
polksalad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 120
Standaard

zonder aarselen VB is niet racistisch en heeft als enigste doel dat vlaanderen - Belgie - Europa onze cultuur moet blijven behouden zonder het risico te lopen onder het juk te komen van de islam.
Het is een verloren strijd want binnen de 50 volgende jaren zal de meerderheid bestaan uit Marokkanen en Turken zoals uitgewezen in een studie van het KUL.
De 'toleranten' onder jullie zullen maar pas het gevaar zien als het te laat is zoals in 40 - 45 waardoor er verschrikkelijke moorden zijn gepleegd op Joden en anderen hoofdzakelijk ook door het geloof en zuivering van rassen laat dat nu net zijn wat de islamiet de moslim ook tracht te doen.
Weerleggen zou mij geruststellen maar de echte intellectueel weet wel beter dan dat dit de waarheid zal zijn.
In het land van de blinden is eenoog kapitein laat het nu net de moslim zijn.
Het is dwaas te denken dat, op het moment dat wij behoeftig zullen zijn of worden, we zullen verzorgd worden door deze mensen ze spuwen nu al op ons en gelukkig voor hen bestaat het woord racisme dat ze dan vaak ongepast aanroepen in hun eigen belang.
polksalad is offline  
Oud 28 mei 2006, 07:40   #600
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
zonder aarselen VB is niet racistisch en heeft als enigste doel dat vlaanderen - Belgie - Europa onze cultuur moet blijven behouden zonder het risico te lopen onder het juk te komen van de islam.
Het is een verloren strijd want binnen de 50 volgende jaren zal de meerderheid bestaan uit Marokkanen en Turken zoals uitgewezen in een studie van het KUL.
Defaitisme is een ernstige kwaal. Een van de inspirerendste uitspraken vind ik die van Willem de Zwijger: "Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden".
Jan van den Berghe is nu online  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be