Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2017, 20:03   #581
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Na nog eens een toespraak gezien te hebben van de President van de verenigde Staten van Amerika weet ik het zeker....

Het probleem zit niet in PjongYang,het probleem loopt President te spelen (SPELEN,inderdaad )in Washington.

Deze functie wordt,vermoedelijk voor het eerst in de geschiedenis van deze Natie,bezet door een man met duidelijke geestelijke problemen,mogelijk onstaan door zijn gevorderde leeftijd,en gepaard gaande met het aanscherpen van al zijn vroegere slechte gewoontes aangaande andere mensen en meningen.....(ouwe bokken worden steeds valser)

We kunnen gewoonweg vergelijken met het gedrag van de andere wereldleiders,specifiek de leiders van China en Rusland.......
Men heeft al alles geprobeerd, nu dit. Leg er u bij neer, hij zit er voor 4 jaar. Als dit niet pakt zal men wel met een verhaal komen dat hij Ivanka neukte.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 01:17   #582
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Na nog eens een toespraak gezien te hebben van de President van de verenigde Staten van Amerika weet ik het zeker....

Het probleem zit niet in PjongYang,het probleem loopt President te spelen (SPELEN,inderdaad )in Washington.

Deze functie wordt,vermoedelijk voor het eerst in de geschiedenis van deze Natie,bezet door een man met duidelijke geestelijke problemen,mogelijk onstaan door zijn gevorderde leeftijd,en gepaard gaande met het aanscherpen van al zijn vroegere slechte gewoontes aangaande andere mensen en meningen.....(ouwe bokken worden steeds valser)

We kunnen gewoonweg vergelijken met het gedrag van de andere wereldleiders,specifiek de leiders van China en Rusland.......
Overdrijven is in die zin een kunst, dat zowel het leiderschap in Pyongyang, als dat in Washington DC niet tot geruststelling stemt. Waar ik mee wil zeggen, ja Trump is reden tot zorg, maar dat was Noord Korea al, lang voordat Trump überhaupt was verkozen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 07:28   #583
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Men heeft al alles geprobeerd, nu dit. Leg er u bij neer, hij zit er voor 4 jaar. Als dit niet pakt zal men wel met een verhaal komen dat hij Ivanka neukte.
Er waren een hoop losse flodders maar wat de echte potentiele Trump-Torpedo is, is natuurlijk het Mueller-onderzoek naar banden tussen Rusland en het Campagne-team van Trump met als doel het saboteren van de campagne van Hillary.

Die is nog steeds onderweg, wellicht horen we eind dit jaar echt nieuws daarover.

Als Trump tegen die tijd dan ook nog meer steun van de bevolking en van de GOP verliest is een kantelmoment mogelijk.

Het is afwachten wat er ondertussen nog gebeurd. Alles is mogelijk helaas.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 09:17   #584
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Men heeft al alles geprobeerd, nu dit. Leg er u bij neer, hij zit er voor 4 jaar. Als dit niet pakt zal men wel met een verhaal komen dat hij Ivanka neukte.
Juist: onder het motto: "the voters got the President they deserve under the law of the Land of the Free and the Home of the Brave."
Aftreden zie ik Trump nog niet doen en afzetten is echt een heel juridisch langdradig kluwen. Hie seh: voor dagdromers
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 09:49   #585
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als Mueller iets vindt hangt Trump toch hoor.

Van zodra er voldoende aanklachten liggen wordt Trump politiek onhoudbaar en dan gaan Ryan en McConnell wel over tot impeachment om hun agenda te redden met Pence.

Nu blokkeert reeds alles. Ken jij grote wetgeving die Trump erdoor heeft gekregen?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 10:29   #586
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als Mueller iets vindt hangt Trump toch hoor.
Van zodra er voldoende aanklachten liggen wordt Trump politiek onhoudbaar en dan gaan Ryan en McConnell wel over tot impeachment om hun agenda te redden met Pence.
Nu blokkeert reeds alles. Ken jij grote wetgeving die Trump erdoor heeft gekregen?
Nope, behalve twietterij werd niks door Il Duce Trump erdoor gekregen.
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen fan en was het niet van wie ook van de toenmalige prez. kandidaten.
Hier in mijn omgeving ken ik wel wat boomvrijende caviaar-labour UK-ers die zeggen hem nog maar luttele maanden in office te gunnen. Dat waren dezelfden die geloofden dat de Britten geen Brexit gingen stemmen trouwens.

Mijn enige punt is dat hem verkiezen makkelijker was dan hem buiten te gooien voor het einde van zijn termijn.
En zelfs dat hij nog kan herkozen worden mits een serieus getimete aanslag of oorlogje tzt.
(Zie Bush 2nd term verkiezing)

Ik denk dat we allen inmiddels geleerd hebben dat evidenties niet langer evident zijn.
In vergelijking met koester ik zelfs wat melancholische gedachten aan het Dubya tijdperk!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 augustus 2017 om 10:41.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 10:44   #587
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nope, behalve twietterij werd niks door Il Duce Trump erdoor gekregen.
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen fan en was het niet van wie ook van de toenmalige prez. kandidaten.
Hier in mijn omgeving ken ik wel wat boomvrijende caviaar-labour UK-ers die zeggen hem nog maar luttele maanden in office te gunnen. Dat waren dezelfden die geloofden dat de Britten geen Brexit gingen stemmen trouwens.

Mijn enige punt is dat hem verkiezen makkelijker was dan hem buiten te gooien voor het einde van zijn termijn.
En zelfs dat hij nog kan herkozen worden mits een serieus getimete aanslag of oorlogje tzt.
(Zie Bush 2nd term verkiezing)

Ik denk dat we allen inmiddels geleerd hebben dat evidenties niet langer evident zijn.
In vergelijking met koester ik zelfs wat melancholische gedachten aan het Dubya tijdperk!
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 11:55   #588
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Juist: onder het motto: "the voters got the President they deserve under the law of the Land of the Free and the Home of the Brave."
Aftreden zie ik Trump nog niet doen en afzetten is echt een heel juridisch langdradig kluwen. Hie seh: voor dagdromers
Ach, dat was al zo voor hij verkozen werd. "Grab the pussy" ging zijn doodsteek worden. Het heeft hem waarschijnlijk nog meer stemmen opgeleverd. Zo was het verschillende keren van "nu gaat het gebeuren".
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 13:09   #589
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn er veeeeel -ikke inbegrepen- die eerlijk moeten kunnen toegeven die vraag vandaag met JA te beantwoorden..
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 15:51   #590
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ach, dat was al zo voor hij verkozen werd. "Grab the pussy" ging zijn doodsteek worden. Het heeft hem waarschijnlijk nog meer stemmen opgeleverd. Zo was het verschillende keren van "nu gaat het gebeuren".
Inderdaad, over 7 jaar zitten de poco's nog op dat moment te wachten...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 06:53   #591
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.679
Standaard De US NAVY is "uitgerafeld"

.....en met de uitschakeling van USS Fitzgerald en USS McCain ,beiden na aanvaringen met commerciele scheepvaart ,heeft de Amerikaanse 7de vloot nog juist ....2 DDG-destroyers met een Aegis-systeem (een raketsysteem capabel om ballistische doelen op afstand uit de lucht te halen en aldus een vloot met een carrier te beschermen) beschikbaar in de regio...

https://warisboring.com/the-u-s-navy...be-exhaustion/


De US-Navy beschikt in totaal over 275 schepen en heeft er daarvan op ieder ogenblik zowat 100 ontplooid in zijn verschillende Vloten wereldwijd.
Nadat het onderhoud al achteruitging (met bvb tientallen procent van de marine-vliegtuigen niet inzetbaar wegens achterstallig onderhoud....en...jawel een serietje ongelukken met doden tot gevolg) is nu waarschijnlijk ook grondige (procedurele-) training het slachtoffer van de intensieve ontplooiing....

(Dit gebeurt momenteel ook,op hun schaal natuurlijk,met de Belgische strijdkrachten...)

De regering Trump mag dan wel aankondigen dat de Amerikaanse Vloot terug over de 300 schepen zal mioeten bedragen,als de ganse ketting van training,onderhoud en vooral,rustiger ontplooiing niet verzorgd wordt heeft dat weinig zin......

Dan kunnen nog meer,laat ons maar toegeven,DOMME ongelukken met deoden en gewonden,en groeiende irritatie in de civiele scheepvaart,verwacht worden.....

Overigens is de 4-sterren admiraal van de Amerikaanse Zevende Vloot verleden week uit zijn functie gezet.Hij kon waarschijnlijk ook niks meer doen aan het uiteenrafelen van de organisatie,maar een bevelvoerder wordt verantwoordelijk gesteld...zo gaat het nu eenmaal....

Kimmeke van PjongYang hoeft zich weinig zorgen te maken.
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 27 augustus 2017 om 06:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 12:02   #592
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Jij gelooft echt alles hé

Maar er gebeurt tenminste wat
Oh ja wat dan, behalve de onozele praat van narcist Trump.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 01:00   #593
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 05:33   #594
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.679
Standaard Egyptische relaties met Noord-Korea....

Die zijn vrij intensief .....

http://thediplomat.com/2017/08/the-e...ea-connection/


Nu in het nieuws kwam hoe de VS,Egyptes voornaamste militaire partner en fournisseur van wapentuig zijn jaarlijke "dotatie" aan Cairo aanzienlijk zal verminderen,wegens onderandere het "gebrek aan vooruitgang in de mensenrechten onder het Sisi-regime", moeten we nog andere beschouwingen maken....

In het artikel wordt uitgelegd dat Egypte en Noord-Korea,ongeacht de wijzigingen in de regimes tussendoor,al zeker 5 decennia vrij hartelijke relaties hebben.Het betekent ook dat,sancties of niet-,Noord-Koreaanse schepen Egyptische havens kunnen aandoen ,dat beide landen in al die jaren regelmatig militair-wetenschappelijke projecten samen doen (typisch het updaten en namaken van Sovjet-wapens).De egyptische telecomreus Orascom is feitelijk ook de oprichter van het noord-Koreaanse 3G gsm-netwerk(en verwerft daarmee ongetwijfeld enorme ervaring in het "definieren" en "opvolgen" van communicatiesystemen in een real-life laboratorium....

Ach,Egypte kittelt iedereen onder de kin en zal zich NIET laten zeggen,door Washington,Moskou noch Parijs,wat ze wel of niet moeten doen en met wie.....Egypte kan gewoonweg niet genegeerd worden....

PjongYang kan er maar wel bij varen...
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2017 om 05:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 05:44   #595
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Hoppa, een intercontinentale raket op 100 km van de Jappen !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 06:08   #596
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dit kan toch niet anders dan uitmonden in een groot internationaal conflict.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 06:51   #597
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoppa, een intercontinentale raket op 100 km van de Jappen !
Het geeft de uitdrukking "Over my head" een nieuwe betekenis.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 07:45   #598
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoppa, een intercontinentale raket op 100 km van de Jappen !
citaat Tijd

Noord-Korea heeft opnieuw een raket afgevuurd, ze vloog door het Japanse luchtruim.

De Japanse regering heeft haar bevolking maandagavond gewaarschuwd dat een Noord-Koreaanse raket werd afgevuurd in de richting van het noorden van het land.
De overheid heeft de bevolking in Tohoku aangeraden om te schuilen in stevige gebouwen of ondergrondse schuilkelders. De Japanse premier Shinzo Abe heeft al laten weten dat zijn regering er alles aan zal doen om de bevolking te beschermen. Volgens de zender NHK heeft de raket geen schade veroorzaakt.


http://www.tijd.be/politiek-economie...&ts=1503989047

Laatst gewijzigd door cato : 29 augustus 2017 om 07:46.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 07:53   #599
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het geeft de uitdrukking "Over my head" een nieuwe betekenis.

Het testen van bereik is niet meer dan een logische stap na de vorige geslaagde testen. En dan kan Kim niet anders dan over Japan te gaan gezien Rusland noch China dit boven hun grondgebied zouden tolereren.

Indien U het traject bekijkt is die vliegende buis zowat tussen de eilanden door gevlogen en heeft het op grote hoogte slechts over weinig bewoond gebied gevlogen.

We kunnen dus besluiten dat de Koreaanse telemetrie werkt en dat ze hun bereik vergroot hebben. Mij dunkt dat de Jappen dit wel gewoon zullen worden, er zullen nog wel wat testen volgen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 07:55   #600
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit kan toch niet anders dan uitmonden in een groot internationaal conflict.
Nee hoor, helemaal niet. Alles verloopt zoals gepland, NK zal een kernmacht worden en niemand zal ze stoppen. Te laat...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be