Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2008, 11:39   #581
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor zover het hun portomonee niet schaadt. Vooralsnog zie ik bitter weinig 'anders gaan leven'. Indien dit werkelijk hun eerste prioriteit zou hebben, was 'Groen!' nu de grootste partij.
"3,2 miljoen zijn tegen Leterme want hebben op andere kandidaten gestemd."
"85 pct van de Vlamingen zijn tegen een sterke sociale zekerheid want hebben niet voor de Sp-a gestemd".
"99,009 pct van de Vlamingen zijn tegen een unitair België want hebben niet op de BUB gestemd".

Enfin, van dat soort onzin dus...
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 11:45   #582
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
"3,2 miljoen zijn tegen Leterme want hebben op andere kandidaten gestemd."
"85 pct van de Vlamingen zijn tegen een sterke sociale zekerheid want hebben niet voor de Sp-a gestemd".
"99,009 pct van de Vlamingen zijn tegen een unitair België want hebben niet op de BUB gestemd".

Enfin, van dat soort onzin dus...
U moet er geen karikatuur van maken. Voor de meeste Vlamingen zijn de taalproblemen absoluut geen prioriteit. Het interesseert hen dan ook maar zeer matig. Politiekers en journalisten en mensen zoals u en ik verkneukelen zich in dit soort taaldiscussies. Enfin, waarschijnlijk meer u dan ik. De andere mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd. Toegegeven, dat neemt niet weg dat deze problemen moeten worden opgelost.

Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2008 om 11:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 11:48   #583
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
België is die som schuldig aan de grote Belgische banken. Nationaliseer deze banken en de staatsschuld is verdwenen. Makkelijk, toch?
Volgens mij hebben we zoiets al eerder in de geschiedenis gezien...had het niet met de Tempeliers te maken? De bankiers van Europa, waar de franse koning nogal wat ''schulden'' bij uit had staan. Gewoon confisqueren en dan ben je van je schulden af. Conclusie: worden we nu gelijk aan middeleeuwse Fransozen?!?!?!?! Nee toch!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 11:51   #584
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik heb dat af en toe gevraagd aan kennissen hier, sinds mijn immigratie in 1980 en "graag" lijkt overdreven maar het maakt ze eenvoudigweg niets uit of een Limburger Belg is of Nederlander; eigenlijk "geen punt" dus.
Dat illustreert gelijk hoe weinig Nederlandse Limburgers weten van de Belgische politiek. Laat ze het daar twee weken volgen en ze denken er gelijk een stuk anders over.
Oud 16 mei 2008, 11:57   #585
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat België van alle landen in de wereld één van de rijkste is. Een land waar het goed is om te wonen. Zelfs de Hollanders weten dit, want ze komen hier om de haverklap wonen. Zowel in Vlaanderen komen ze wonen als in Wallonië (Ardennen). En ze komen hier onze hospitalen overrrompelen omdat hun geneeskunde wat minder is, en de Nederlandse studentjes komen hier studeren (zowel aan de humaniora als aan onze universiteiten) omdat we hier een degelijk onderwijs hebben. Moet ik verder gaan?
België is niet een van de rijksten landen ter wereld. De Belg behoort gemiddeld genomen tot de rijkste inwoners van de wereld. Desondanks een enorme staatsschuld, dat wil dus zeggen dat de regering er toch nog ietsjepietsje teveel geld uit heeft gegeven en waarschijnlijk nog steeds doet gezien het feit dat er een verwacht begrotingstekort aankomt. Het gat wordt niet gedicht met sjokolaaikes, maar met geleend geld. En verders: denk je dat die Nederlanders hun twee huisjes in de Ardennen kopen van bananenschillen? En die net over de grens wonen zijn gewoon ordinaire belastingontduikers die wel van Nederland willen profiteren, maar niet willen delen in de lasten. Slim, maar eigenlijk een beetje asociaal. En ze komen ook omdat jullie huizen zo belachelijk goedkoop zijn. Die groep is natuurlijk het bangste voor een hereniging, want dan moeten ze weer volop mee gaan betalen aan onze welvaartstaat.
Oud 16 mei 2008, 12:03   #586
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet er geen karikatuur van maken.
U hebt het alweer begrepen: geen karikaturen dus zoals "75 pct van de Vlamingen is tegen onafhankelijkheid want stemmen niet voor separatistische partijen".

Citaat:
Voor de meeste Vlamingen zijn de taalproblemen absoluut geen prioriteit.
Vanop uw kansel weg, zo...

Allé, wat is uw bron?

Citaat:
Het interesseert hen dan ook maar zeer matig
Bron?

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 16 mei 2008 om 12:03.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:07   #587
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
België is niet een van de rijksten landen ter wereld. De Belg behoort gemiddeld genomen tot de rijkste inwoners van de wereld. Desondanks een enorme staatsschuld, dat wil dus zeggen dat de regering er toch nog ietsjepietsje teveel geld uit heeft gegeven en waarschijnlijk nog steeds doet gezien het feit dat er een verwacht begrotingstekort aankomt. Het gat wordt niet gedicht met sjokolaaikes, maar met geleend geld. En verders: denk je dat die Nederlanders hun twee huisjes in de Ardennen kopen van bananenschillen? En die net over de grens wonen zijn gewoon ordinaire belastingontduikers die wel van Nederland willen profiteren, maar niet willen delen in de lasten. Slim, maar eigenlijk een beetje asociaal. En ze komen ook omdat jullie huizen zo belachelijk goedkoop zijn. Die groep is natuurlijk het bangste voor een hereniging, want dan moeten ze weer volop mee gaan betalen aan onze welvaartstaat.

Een citaat van de Nederlandse verslaggever Dylan van Eijkeren, auteur van een boek over België.

Ja. België �*s het beste land ter wereld. Dat je 327 soorten bier hebt en echt Belgisch eten, zoals garnalenkroketten. Het is een heel liberaal, vrij, mooi en eigenlijk ook heel ruimtelijk land. Op de Belgische snelwegen voel je je minder opgesloten dan op de Nederlandse. De wegen hebben karakter. Belgische huizen mag je net zo bouwen als je zelf wilt. Kortom, je hebt meer burgerlijke vrijheden dan in Nederland. Charleroi lelijk? Ga eens in Tilburg kijken. Dat is echt een stuk erger en je eet er nog viezer ook.
Oud 16 mei 2008, 12:10   #588
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
België is die som schuldig aan de grote Belgische banken. Nationaliseer deze banken en de staatsschuld is verdwenen. Makkelijk, toch?
Dat is nu eens consequent nationalisme zie
Oud 16 mei 2008, 12:19   #589
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een citaat van de Nederlandse verslaggever Dylan van Eijkeren, auteur van een boek over België.

Ja. België �*s het beste land ter wereld. Dat je 327 soorten bier hebt en echt Belgisch eten, zoals garnalenkroketten. Het is een heel liberaal, vrij, mooi en eigenlijk ook heel ruimtelijk land. Op de Belgische snelwegen voel je je minder opgesloten dan op de Nederlandse. De wegen hebben karakter. Belgische huizen mag je net zo bouwen als je zelf wilt. Kortom, je hebt meer burgerlijke vrijheden dan in Nederland. Charleroi lelijk? Ga eens in Tilburg kijken. Dat is echt een stuk erger en je eet er nog viezer ook.
Waarom moet elke lofzang over Belgie, gepaard gaan met een klaagzang over Nederland? Als Belgie het beste land ter wereld is, moet je toch niet alleen met Nederland vergelijken? Is Belgie ook beter dan Frankrijk(daar hebben ze nog beter eten), Zweden, Amerika of Zwitserland?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:31   #590
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waarom moet elke lofzang over Belgie, gepaard gaan met een klaagzang over Nederland? Als Belgie het beste land ter wereld is, moet je toch niet alleen met Nederland vergelijken? Is Belgie ook beter dan Frankrijk(daar hebben ze nog beter eten), Zweden, Amerika of Zwitserland?
Nuance. Ik zeg dit niet. Een Nederlander, die hier in België jarenlang correspondent was, beweert dit. Nu, helemaal ongelijk kan ik hem ook weer niet geven. Dat zou teveel gevraagd zijn.
Oud 16 mei 2008, 12:38   #591
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nuance. Ik zeg dit niet. Een Nederlander, die hier in België jarenlang correspondent was, beweert dit. Nu, helemaal ongelijk kan ik hem ook weer niet geven. Dat zou teveel gevraagd zijn.
Ja, Nederlanders in Belgie zijn een geval apart. Die kunnen het nooit laten om hun voormalige thuisland te beschimpen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 12:56   #592
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[i]Ja. België �*s het beste land ter wereld. Dat je 327 soorten bier hebt en echt Belgisch eten, zoals garnalenkroketten.
327 soorten bier! wauw wat een paradijselijk land! Wat een prioriteit! Ik verdenk die Dylan een zeer atypische Nederlander te zijn... Laat mij raden: Wereldbruger? globetrotter niet? Zo wat overal behalve in eigen land wonen? Welkom in België dan zou ik zeggen!

Ik denk dat "meneer "belgischer wil zijn dan de koning zelve.

Citaat:
Het is een heel liberaal, vrij, mooi en eigenlijk ook heel ruimtelijk land.

Moa vin toch! Skoane! Skoane!
(Maar man toch! Schoon! Schoon!)

Citaat:
Op de Belgische snelwegen voel je je minder opgesloten dan op de Nederlandse. De wegen hebben karakter.
De koning wat minder zeg ik dan.
België: het land waar de wégen karakter hebben. Een topregio.
Wat een onecologisch gezever. Bijna redneck... Laat mij raden: hij vindt het waarschijnlijk ook fantastisch dat de brandstof zo goedkoop is dat je lang kunt snorren op die wegen!

Citaat:
Belgische huizen mag je net zo bouwen als je zelf wilt.
Nog zo een relatieve grapjas.
Ja, Je mag bouwen in belgië en misschien eerder waar je wil, maar niet zozeer hoe je wil. Zeer subjectief.

Citaat:
Kortom, je hebt meer burgerlijke vrijheden dan in Nederland.
Jaja, vooral op gebied van migrantenproblematiek en de toekomst van het land... pfffffff

Citaat:
Charleroi lelijk?
Oh neen, hoor! Skoane Skoane!
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 16 mei 2008 om 13:01.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:10   #593
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus België is het beste land ter wereld omdat ze 327 biersoorten hebben en goed eten, zoals garnaalkroketten. Belgie is een mooi land en de Belgische wegen hebben karakter.

Alé en dan is hij de Belgische chocolade nog vergeten te vermelden!! Hoe kan dat nouw

Man man man!

Volgens mij hebben ze die Nederlandse verslaggever serieus veel moeten betalen om dit uit zijn strot te krijgen ofwel is die nooit verder geweest dan Nederland - België

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 16 mei 2008 om 13:18.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:17   #594
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Dus België is het beste land ter wereld omdat ze 327 biersoorten hebben en goed eten, zoals garnaalkroketten. Belgie is een mooi land en de Belgische wegen hebben karakter.

Man man man!

Die Nederlandse verslaggever die zal er zeker serieus aan verdiend hebben, om dit door zijn strot te krijgen.
Hij zei nog meer in een interview aan Trouw:

De Nederlandse krant Trouw besteedde in de zaterdageditie van 1 maart aandacht aan het reisboek met een interview waarin Dylan van Eijkeren zijn fascinatie voor België toelicht. `Het grote gevaar (!) is dat je er aangekeken wordt voor een arrogante Nederlander met een dikke nek. Maar ik heb daar geen last van gehad. Ze waren geïnteresseerd in wat ik aan het doen was. Belgen zijn hele aardige, goed geïnformeerde mensen die exact weten wat er in Nederland gaande is, meer dan wat wij over België weten.

Zo hoort u het maar eens van een ander.

Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2008 om 13:18.
Oud 16 mei 2008, 13:24   #595
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Hij zei nog meer in een interview aan Trouw:

De Nederlandse krant Trouw besteedde in de zaterdageditie van 1 maart aandacht aan het reisboek met een interview waarin Dylan van Eijkeren zijn fascinatie voor België toelicht. `Het grote gevaar (!) is dat je er aangekeken wordt voor een arrogante Nederlander met een dikke nek. Maar ik heb daar geen last van gehad. Ze waren geïnteresseerd in wat ik aan het doen was. Belgen zijn hele aardige, goed geïnformeerde mensen die exact weten wat er in Nederland gaande is, meer dan wat wij over België weten.

Zo hoort u het maar eens van een ander.
Oef!! Nu zijn de Belgen allemaal content dat ze eens de bevestiging gekregen hebben van een Nederlander die Belgenland wel ziet zitten.

Have mercy please!!
Oud 16 mei 2008, 13:36   #596
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oef!! Nu zijn de Belgen allemaal content dat ze eens de bevestiging gekregen hebben van een Nederlander die Belgenland wel ziet zitten.

Have mercy please!!

En, en, én die met kennis van zaken spreekt.

Maar ik hoor het al, het zint u niet. Niet treuren, gaat wel over.

Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2008 om 13:41.
Oud 16 mei 2008, 13:41   #597
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ik hoor het al, het zint u niet. Niet treuren, gaat wel over.
Ja jongen ge hebt gelijk!!

Ben wa depri zal daar wel aanliggen
Oud 16 mei 2008, 13:43   #598
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja jongen ge hebt gelijk!!

Ben wa depri zal daar wel aanliggen
Ook dat komt goed.
Oud 16 mei 2008, 14:29   #599
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, en, én die met kennis van zaken spreekt.
Ah ja?
Mooie wegen met karakter? Dure, moeilijk te onderhouden dingen. Overbelicht daarenboven. Kilometerheffing dan maar?

"Bouwen wat we willen in België"? Ik zie daar vooral een aversie van de man in tegen het eigen moederland.
Het verbaast mij niet dat juist gefrustreerde kapitaalkrachtige Nederlanders die hier komen bouwen (wat ze maar willen zogezegd) als bondgenoten van Belgische situatie worden gebruikt; Het weggevlucht franstalig grootkapitaal is hetzelfde comfortabele lot toebedeeld in de Vlaamse rand.

Wat is er in godsnaam "ruimtelijk" aan België?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 16 mei 2008 om 14:32.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 15:07   #600
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ah ja?
Mooie wegen met karakter? Dure, moeilijk te onderhouden dingen. Overbelicht daarenboven. Kilometerheffing dan maar?

"Bouwen wat we willen in België"? Ik zie daar vooral een aversie van de man in tegen het eigen moederland.
Het verbaast mij niet dat juist gefrustreerde kapitaalkrachtige Nederlanders die hier komen bouwen (wat ze maar willen zogezegd) als bondgenoten van Belgische situatie worden gebruikt; Het weggevlucht franstalig grootkapitaal is hetzelfde comfortabele lot toebedeeld in de Vlaamse rand.

Wat is er in godsnaam "ruimtelijk" aan België?
En maar klagen en klagen en jammeren. Luxeklachten weliswaar. Eigenlijk staat de klaagmuur in Jeruzalem op de verkeerde plaats. Hij zou in Destelbergen moeten staan.

Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2008 om 15:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be