Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2009, 11:17   #581
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

uit mijn posting 545:

Toch nog één vraagje: noem me één land ter wereld dat gelukkig is met het binnenstromen van moslims + islam, terwijl die er vroeger nauwelijks of niet waren, en waarom!
Gewoon de naam van dat land, geen blz met praatjes!
Ben zeer benieuwd.

Misschien aan de aandacht ontsnapt... maar ik ben nog altijd benieuwd naar het antwoord!
En ik zal die vraag blijven herhalen tot...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 11:17   #582
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat zijn vreemdelingen als je bedenkt dat onze hele Aarde maar een stofdeeltje in het Heelal is ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 11:32   #583
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De vraag was dan wel niet aan mij gesteld, maar kom...

Waarom ik tegen het islamofobe discours inga? Omdat dit discours me een middel lijkt te zijn om meer eenheidsworst te creëren in Vlaanderen. Als morgen de godsdienstvrijheid afgeschaft of de islam verboden wordt, wie garandeert er mij dat niet-Vlaamsnationalisten of mensen die niet meestappen in de liberale dogmata van de vrije markt getolereerd zullen worden? Eens je de erosie van de burgerrechten toegelaten hebt, is het einde nog niet in zicht.
Dat is gewoon fantastisch hoe jij de zaken op zijn kop zet....

Het is juist over die erosie van de burgerrechten die we beginnen meemaken sinds bepaalde groepen nieuwkomers hier denken ook de wetten te moeten stellen dat we ons zorgen maken!

Allah/Mohammed zouden eens en voor altijd bepaald hebben hoe een maatschappij er moet uitzien en draaien overal ter wereld. Bij bepaalde problemen komen ze nog af met koranversjes uit de 7de eeuw en wat later! Is dat geen "eenheidsworst"? Waarvoor we nadrukkelijk bedanken, trouwens.

Het zijn jullie die de fameuze "godsdienstvrijheid" op de helling zetten door jullie gedachtengoed te willen opdringen aan mensen die er geen zakens mee hebben. Jullie moeten zowat de enige "godsdienst" zijn die dat nog anno 2009 met geweld probeert door te drijven overal waar jullie de kans ertoe zien!
Waar de islam is is er geen godsdienstvrijheid, alleen islam. De anderen zullen het geweten hebben...indien nog niet uitgeroeid.
En begin weer niet over de RKK in de Middeleeuwen...

Laatst gewijzigd door andev : 29 januari 2009 om 11:38.
Oud 29 januari 2009, 11:45   #584
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Andev,
Als je van je post hier iets leesbaar maakt krijg je antwoord. Vertik je het, jouw probleem dan. Heb je geen andere tactiek om je uit de discussie te redden?
Sorry, Filo, maar ik begrijp niet wat en waar ik het leesbaarder zou moeten maken. - het gaat wel over jouw opmerkingen op post 540, en mijn "layout" was niet zo geslaagd, maar onbegrijpelijk? -

Dat jij niet altijd akkoord ga met wat ik denk en ik niet altijd akkoord ga met wat jij denkt, dat is nu eenmaal zo, vrijheid en democratie of zoiets.
Zijn er nog lezers hier die deze posting niet begrijpen? Ik ben ook maar een mens, natuurlijk...
Niets met "vertikken" te maken!

Laatst gewijzigd door andev : 29 januari 2009 om 11:53.
Oud 29 januari 2009, 11:58   #585
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat zijn vreemdelingen als je bedenkt dat onze hele Aarde maar een stofdeeltje in het Heelal is ?
Dat is pas een zinnige opmerking!
En als we allemaal lang genoeg wachten zullen we straks zelf maar een stofje zijn op een strooiweide of zoiets. Maar ondertussen moeten we ons toch met iets bezighouden!
Oud 29 januari 2009, 12:34   #586
Experiment
Banneling

Standaard

Citaat:
Net daarom, ieder op zijn "stofdeeltje" is niks teveel.
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 13:35   #587
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
uit mijn posting 545:

Toch nog één vraagje: noem me één land ter wereld dat gelukkig is met het binnenstromen van moslims + islam, terwijl die er vroeger nauwelijks of niet waren, en waarom!
Gewoon de naam van dat land, geen blz met praatjes!
Ben zeer benieuwd.

Misschien aan de aandacht ontsnapt... maar ik ben nog altijd benieuwd naar het antwoord!
En ik zal die vraag blijven herhalen tot...
Zoals ik in mijn vorige post al zei: geen, aangezien landen geen mening hebben. Mensen die gelukkig/tevreden zijn met de godsdienstvrijheid zijn er in overvloed te vinden.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 januari 2009 om 13:36.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 13:40   #588
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is gewoon fantastisch hoe jij de zaken op zijn kop zet....

Het is juist over die erosie van de burgerrechten die we beginnen meemaken sinds bepaalde groepen nieuwkomers hier denken ook de wetten te moeten stellen dat we ons zorgen maken!

Allah/Mohammed zouden eens en voor altijd bepaald hebben hoe een maatschappij er moet uitzien en draaien overal ter wereld. Bij bepaalde problemen komen ze nog af met koranversjes uit de 7de eeuw en wat later! Is dat geen "eenheidsworst"? Waarvoor we nadrukkelijk bedanken, trouwens.

Het zijn jullie die de fameuze "godsdienstvrijheid" op de helling zetten door jullie gedachtengoed te willen opdringen aan mensen die er geen zakens mee hebben. Jullie moeten zowat de enige "godsdienst" zijn die dat nog anno 2009 met geweld probeert door te drijven overal waar jullie de kans ertoe zien!
Waar de islam is is er geen godsdienstvrijheid, alleen islam. De anderen zullen het geweten hebben...indien nog niet uitgeroeid.
En begin weer niet over de RKK in de Middeleeuwen...
Het zijn bij mijn weten geen moslims die voorstellen wetten in te voeren die onverzoenbaar zijn met de waarden waarop onze grondwet en democratie zijn gebouwd. Vlaams Belang heeft daarentegen al ettelijke (vergeefse) pogingen ondernomen om rechtstaat en burgerrechten onderuit te halen. Anders gezegd: je ziet spoken.

En wat het opdringen van een religie betreft: mij lijken op het eerste zicht sommige evangelischen, katholieken en getuigen-van-jehova veel opdringeriger dan de doorsnee moslim. Ook dat heb ik in een vorige post al eens gezegd.
Oud 29 januari 2009, 13:42   #589
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik in mijn vorige post al zei: geen, aangezien landen geen mening hebben. Mensen die gelukkig/tevreden zijn met de godsdienstvrijheid zijn er in overvloed te vinden.
En mensen die gelukkig zijn met de overlast en samenlevingsproblemen tgv de massa-migratie uit N-Afrika, zijn die ook in overvloed te vinden?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 13:44   #590
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
En mensen die gelukkig zijn met de overlast en samenlevingsproblemen tgv de massa-migratie uit N-Afrika, zijn die ook in overvloed te vinden?
Weinig mensen zijn gelukkig met samenlevingsproblemen. Anders zouden het geen problemen zijn. Maar zoals ik al eens zei, moeten die los gezien worden van een of andere religie.
Oud 29 januari 2009, 14:09   #591
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Weinig mensen zijn gelukkig met samenlevingsproblemen. Anders zouden het geen problemen zijn. Maar zoals ik al eens zei, moeten die los gezien worden van een of andere religie.
Waarom moeten, mits het verband overduidelijk is?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:02   #592
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

de Zwitsers beslissen zélf, wat de uitkomst ook mag zijn.

Citaat:
Stemming over EU Arbeidsovereenkomst - Achtergrondinformatie in het Engels te
vinden op swissinfo.ch
Kiezers in zwitserland kunnen op 8 Februari zeggenschap uitoefenen over een overeenkomst met de Europese Unie over wederzijdse toegang tot de arbeidsmarkt.
Het internetplatform swissinfo.ch zal de stemming in het Engels documenteren.
Voortzetting van een bestaande arbeidsovereenkomst over het vrije verkeer van
werknemers staat op het spel, evenals de vraag of de overeenkomst ook Bulgarije
en Roemenië moet gaan omvatten.
Het wordt beschouwd als een van de belangrijkste stemmingen van de afgelopen
jaren met betrekking tot de EU, Zwitserlands' belangrijkste handelspartner.
Een afwijzing van de arbeidsovereenkomst leidt hoogstwaarschijnlijk tot een
ongeldigverklaring van zeven bilaterale overeenkomsten die sinds 2002 van kracht
zijn.
De emoties over de stemming van Februari lopen hoog op. Rechtse partijen beweren
dat een uitbreiding van de arbeidsovereenkomst naar Zuidwest Europa een golf van
immigranten binnen zal halen, hetgeen zal leiden tot toenemende werkloosheid en
het Zwitserse sociale zekerheidssysteem onder druk zal zetten.
Maar de overheid, het parlement, de belangrijkste partijen links en rechts van
het midden en het bedrijfsleven zien de overeenkomst als cruciaal voor de
Zwitserse economie, voor toegang tot nieuwe markten, en voor goede relaties met
de EU.
Het dossier beschrijft nieuws, huidige kwesties, achtergrondinformatie, en geeft
een analyse van de stemming over de EU arbeidsovereenkomst.
http://www.presseportal.ch/go2/swiss...EU_labour_vote
Swissinfo is een onderneming van SRG SSR idée suisse (The Swiss Broadcasting
Corporation). Haar rol is om Zwitsers die elders in de wereld wonen van nieuws
op het thuisfront te voorzien, en om bekendheid met Zwitserland in andere landen
te bevorderen. Swissinfo doet dit door nieuws en informatie in negen
verschillende talen via het internet te verschaffen op:
http://www.swissinfo.ch/eng/index.html

Johanna Estermann, swissinfo Kommunikation
Telefoon: +41-31-350-95-61
Email: [email protected]
www.democratie.nu

Paul
Oud 29 januari 2009, 15:25   #593
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De term 'staat in de staat' wordt gebruikt voor groepen die pakweg niet onder gelijk welke wetgeving vallen. Ik neem aan dat je wilde aantonen dat moslims een eigen gemeenschap behouden?
Inderdaad
Citaat:
Dat is juist, en ahv die subsidies kan ze wel wat druk uitoefenen. Maar de overheid bevindt zich niet in een positie waarin ze bvb de beheersovereenkomst met de vrt kan gebruiken om een bepaalde visie op de islam door te drukken. In die zin lijkt de redactionele vrijheid van de gesubsidieerde pers me relevant.
Mij lijkt het nochthans duidelijk dat de vrt een regeringszender is. De reden waarom het instituut bevolkt is met overwegend linkse journalisten wil ik nog in het midden laten. Maar zou in elk geval het spel van de subsidies niet onderschatten.
Citaat:
(1) In een democratie zijn het mensen zelf die moeten uitmaken tegen wie of wat ze willen gaan protesteren. Je kan zoiets moeilijk doen 'onder druk van' een andere groep mensen.
(2) Ik kan me inbeelden dat de meeste moslims hier zich weinig gelegen laten aan extremisten aan de andere kant van de wereld. De islamitische gemeenschap in ons land heeft dan evenveel redenen om ertegen te protesteren als de Congolese gemeenschap reden heeft om te protesteren tegen pakweg Bemba. Zogoed als geen dus. Overigens ben jij het die deze extremisten aanwijst als hun 'broeders'.
(3) De mohammedcartoons waren m.i. een voorbeeld van platvloers racisme/islamofobie, verkocht onder de noemer 'een discussie op gang brengen over de islam'. Met terechte kritiek op extremisten of terroristen had dat niets te maken, wel integendeel. De cartoons verweten immers alle moslims een gewelddadige religie aan te handen.
Dat de bedoelingen eerder racistisch-humoristisch of ronduit schofferend waren is wel duidelijk. Nergens werd door de Jylland Posten (of andere kranten die deze cartoons publiceerden) een link aangewezen tussen islam en terrorisme. Nergens slaagde men erin zelfs nog maar het begin van een discussie aan te reiken. Dat er dan gereageerd wordt is dan ook niet meer dan normaal.
Omgekeerd zou de islamitische gemeenschap kunnen zeggen dat diegenen die de reactie op de mohammedcartoons erover vonden, mss beter eens zouden kijken naar datgene wat zou moeten doorgaan voor 'vrije meningsuiting' en 'persvrijheid'. De manier waarop die begrippen ondergraven werden (en in mindere mate nog steeds worden) lijkt me veel problematischer dan mensen die hun ongenoegen uiten.
Nogmaals, sinds wanneer is den islam een ras. Het is nogal gemakkelijk om alles onder ten term racisme te rangschikken.
Nu als de islamitische gemeenschap er geen problemen mee heeft dat hun "broeders" (of hoe moeten we ze noemen: geloofsgenoten... ?), in het buitenland weliswaar, gebouwen in brand steken... en dacht zelfs in Belgie, doodsbedreigingen uiten, dan hebben zij toch een eigenaardig idee van de vrije meningsuiting.
Maar uiteindelijk zijn Bin Laden en zijn leuke rakkers, niets meer of minder dan fanatieke godsdienstfanaten,
en is hun godsdienst duidelijk den Islam. Trouwens den Taliban is al niet veel beter. Voor mij zal den Belgische Islam pas krediet krijgen als zij zich duidelijk afzetten van hun extreme groepen, en nog meer, afzetten van hun extremisten, in Belgie verblijvend.
En vooral, als spotprenten, gegrond of niet gegrond, niet meer kunnen/mogen, dan zijn we toch stilaan aan het afglijden naar een didactoriaal regime.
Trouwens wie heeft zich echt druk gemaakt, omwille van de door de overheid gesubsidieerde spotprent (en om het echt leuk te maken, in beeld gebracht door ne Moslim) van "onze lieve vrouw van vlaanderen, met blote borsten", of maakt zich druk omwille de haatdocumentaires van Michael Moore (integendeel, deze laatste worden hier ten lande door de linkse kerk, bejubbeld). Maar kom voor mij geen probleem, dit alles moet kunnen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:41   #594
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zijn de doden in Palestina en Dendermonde slechts futiliteiten...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 15:48   #595
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is geen antwoord op mijn vraag, zoals ik verwacht had...
Ik zou het ook niet weten indien de vraag aan mij werd gesteld! Wie wel?
Laat ons hopen dat die mensen die iets hebben aan die godsdienstvrijheid dat nog lang mogen blijven en dat het straks niet enkel de moslims zijn die "tevreden zijn met hun godsdienstvrijheid = overal islam"...
Oud 29 januari 2009, 16:11   #596
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn bij mijn weten geen moslims die voorstellen wetten in te voeren die onverzoenbaar zijn met de waarden waarop onze grondwet en democratie zijn gebouwd. Vlaams Belang heeft daarentegen al ettelijke (vergeefse) pogingen ondernomen om rechtstaat en burgerrechten onderuit te halen. Anders gezegd: je ziet spoken.

En wat het opdringen van een religie betreft: mij lijken op het eerste zicht sommige evangelischen, katholieken en getuigen-van-jehova veel opdringeriger dan de doorsnee moslim. Ook dat heb ik in een vorige post al eens gezegd.
Ik wil niet vervelend door hoor, Andy maar... het is toch door de moslism dat we het hier weer dikwijls hebben over de houding van moslimmannen tov vrouwen, zelfs de onze, hun houding tov homo's, eremoorden, verplichte huwelijken enz Hoe zat dat weer met dat zinnetje" we aanvaarden de grondwet en de democratie... voor zover die overeenkomen met de eisen van de islam", en de islam komt wel degelijk op de eerste plaats nietwaar?

Voor wat de katholieken, jehova's enz betreft: het is hier al zo dikwijls gezegd dat die hun tijd van opdringerig zijn al lang voorbij is! Ik weet dat toch uit eigen ervaring! Geef eens een paar voorbeelden daarvan heden ten dage, waarvan onze burgers last hebben indien ze daarvoor geen interesse hebben? Verplicht bidden, kledij aanpassen, voedselreglementen enz ???
De islam daareentegen kijkt nog altijd niet op een paar doden (daarom niet hier, maar wat niet is kan met de jaren nog komen) als we eens rond kijken in de wereld...om zich op te dringen en tegenstanders uit te schakelen!

En voor wat het VB betreft... doen die wat meer dan willen beletten dat sommige groepen hier hun grillen en willetjes komen opdringen? Voorbeelden graag? Heeft dat VB zich al veel afgezet tegen Italianen, Grieken, Joden, Hindoes, Chinezen ...noem maar op. Maar met moslims hebben ze soms problemen! Toevallig?
Verlies niet uit het oog dat veel mensen rekening houden met wat ze vernemen over moslimgedrag in de rest van de wereld, en dat is niet altijd zo fraai en dus... willen ze die toestanden mettertijd niet hier laten invoeren!
Indien in wellicht de meeste moslimlanden de mensenrechten en de godsdienstvrijheid van de niet-moslims met de voeten worden getreden vinden veel mensen het raar dat moslims ons hier eens willen uitleggen wat die begrippen inhouden...
Zouden ze dat niet beter eerst in de moslimlanden zelf regelen?

Laatst gewijzigd door andev : 29 januari 2009 om 16:22.
Oud 29 januari 2009, 16:42   #597
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zelfs wanneer een Congolees kind als tweejarige wordt geadopteerd, het kind kan en zal nooit een Vlaming zijn.
Ik heb toch liever dat ze, zo zijn ze tenminste opgevoed met iets of wat westerse waarden in plaats van dat ze de Koran vanbuiten moeten leren.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 20:20   #598
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Waarom moeten, mits het verband overduidelijk is?
Omdat er bij mijn weten geen enkele studie uitwees dat dit het geval is. Als jij de evolutie van pakweg autodiefstallen door islamitische jongeren kan verklaren door religieuze trends: doe een poging. Je zou het land er ongetwijfeld een grote dienst mee bewijzen.
Toegegeven, er zijn fenomenen (besnijdenissen en eremoorden bvb) die deels vanuit religieuze opvattingen verklaard kunnen worden. Maar om deze in omvang beperkte (maar niet minder serieuze) problemen gelijk te stellen aan 'de samenlevingsproblemen' is er ver over. Merk op dat zelfs de threadstarter deze samenlevingsproblemen trachtte weer te geven dmv een afbeelding van gewelddadige betogingen. Alvast veel geluk in het koppelen van de betogingen in pakweg Parijs aan de islam.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 januari 2009 om 20:21.
Oud 29 januari 2009, 20:40   #599
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Mij lijkt het nochthans duidelijk dat de vrt een regeringszender is. De reden waarom het instituut bevolkt is met overwegend linkse journalisten wil ik nog in het midden laten. Maar zou in elk geval het spel van de subsidies niet onderschatten.
De reden waarom er een discrepantie is ontstaan tussen datgene wat 'linkse journalistiek' genoemd wordt en het rechts-populistisch racistische discours lijkt me vooral te liggen in een verregaande infantilisering van (een belangrijk deel van) dat rechtse discours.
Indien er in de beheersovereenkomst van bvb de VRT morgen duidelijk zou staan dat men de islam moet propageren of bepaalde issues niet aan bod zou mogen laten komen, dan zullen zowel vrt als andere media daarop springen. In het verleden bleek de bewaking van de eigen persvrijheid (in de betekenis van: het tegenhouden en melden van beïnvloeding vanuit de politiek) vrij efficiënt.
Citaat:
Nogmaals, sinds wanneer is den islam een ras. Het is nogal gemakkelijk om alles onder ten term racisme te rangschikken.
Het is niet omdat de moslims geen ras vormen, dat islamofobie geen racisme meer zou zijn. De Joden vormen ook geen ras, toch spreekt men evenzeer over antisemitisme als een vorm van racisme. Ook de wetgever heeft de definitie van racisme al lang buiten het raciale kader geplaatst. Voor mij is racisme maar een term. Als je liever de term islamofobie hoort, mij niet gelaten hoor.
Citaat:
Nu als de islamitische gemeenschap er geen problemen mee heeft dat hun "broeders" (of hoe moeten we ze noemen: geloofsgenoten... ?), in het buitenland weliswaar, gebouwen in brand steken... en dacht zelfs in Belgie, doodsbedreigingen uiten, dan hebben zij toch een eigenaardig idee van de vrije meningsuiting.
Misschien voelen zij zich wel niet zo sterk verbonden met een fanatiekeling in pakweg Irak als het islamofobe discours wil doen uitschijnen.
Citaat:
Maar uiteindelijk zijn Bin Laden en zijn leuke rakkers, niets meer of minder dan fanatieke godsdienstfanaten,
en is hun godsdienst duidelijk den Islam. Trouwens den Taliban is al niet veel beter. Voor mij zal den Belgische Islam pas krediet krijgen als zij zich duidelijk afzetten van hun extreme groepen, en nog meer, afzetten van hun extremisten, in Belgie verblijvend.
Ik had zo de indruk dat zij dat met de regelmaat van de klok deden. Nav 9/11 is menig journalist die vraag al gaan stellen, en heeft menig representatief orgaan in ons land extremistische daden afgekeurd. Maar zoiets haalt veelal het voorpaginanieuws niet.
Toegegeven: allochtonen en moslims zullen er wellicht nog wel andere opinies op nahouden mbt het conflict in Gaza dan de mainstream media in dit land, maar dat lijkt me niet problematisch indien die andere mening gefundeerd is.
Citaat:
En vooral, als spotprenten, gegrond of niet gegrond, niet meer kunnen/mogen, dan zijn we toch stilaan aan het afglijden naar een didactoriaal regime.
Jij vind niet dat er vraagtekens geplaatst mogen worden bij de vrijheid van meningsuiting? In ons land heeft de wetgever dat nochtans gedaan, net zoals in andere Westerse democratieën.
Daarenboven, niet iedereen die kritiek had op die cartoons was moslim. Ook journalisten zijn zich achteraf vragen gaan stellen mbt de reikwijdte van de vrije meningsuiting.
Citaat:
Trouwens wie heeft zich echt druk gemaakt, omwille van de door de overheid gesubsidieerde spotprent (en om het echt leuk te maken, in beeld gebracht door ne Moslim) van "onze lieve vrouw van vlaanderen, met blote borsten", of maakt zich druk omwille de haatdocumentaires van Michael Moore (integendeel, deze laatste worden hier ten lande door de linkse kerk, bejubbeld). Maar kom voor mij geen probleem, dit alles moet kunnen.
Michael Moore kan je populisme verwijten, zoveel is zeker. Maar hij brengt tenminste nog argumenten aan. Zo wees hij bvb op het racistische discours van enkele leden van de NRA. Hij wees ook op tal van sociaal onrechtvaardige toestanden (arbeiders die niet aanwezig mochten zijn van hun werkgever op de voorstelling van zijn boek bvb). Hatespeech is nu niet direct op die man van toepassing lijkt me. Die man zijn werk op gelijke hoogte plaatsen met de mohammedcartoons lijkt me ongepast.
Wat de OLV van Vlaanderen betreft: daarop zijn weldegelijk reacties gekomen (ik dacht van het VB). Toegegeven, die reacties waren langs geen kanten representatief voor de bevolking.

Voor mij hoeven afbeeldingen of opiniestukken niet gecensureerd te worden indien ze effectief informatie aandragen (en dus een bijdrage leveren aan het publiek debat). Michael Moore doet dit, de OLV v Vlaanderen deed dit (denk ik) niet. De mohammedcartoons deden dit evenmin. Aangezien die cartoons bedoeld waren om te schofferen, en duidelijk de haat wilden aanwakkeren (ipv een debat op gang te brengen) lijkt het me niet meer dan normaal dat er ingegrepen werd mbt de cartoons.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 januari 2009 om 20:44.
Oud 29 januari 2009, 20:40   #600
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'de samenlevingsproblemen' . Merk op dat zelfs de threadstarter deze samenlevingsproblemen trachtte weer te geven dmv een afbeelding van gewelddadige betogingen. Alvast veel geluk in het koppelen van de betogingen in pakweg Parijs aan de islam.[/quote]

Die samenlevingsproblemen zijn op een unieke manier geïllustreerd in de Vlaamse film "LOS" van J. Verheyen.
De moeite waard om in een dik uur te bekijken. Gans het probleem duidelijk samengevat ! Op Canvas kunnen ze het niet beter !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be