![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Een goddelijke interventie wellicht. De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit. Citaat:
Moet voor jou en je consoorten wel enorm frustrerend zijn.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 juli 2009 om 05:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *wacht op LiberalistNL die komt uitleggen dat atheïsme "niet iets" is.*
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle pauwen zullen normaliter hetzelfde aantal ogen hebben tot er eens één met minder of één met meer geboren wordt. Daarna klopt uw plaatje. Deze met een oog meer zal zijn genen kunnen voortzetten. Dat hij geboren werd is toeval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik krijg het zo op mijn heupen van dat minachtend "toeval" gesnuif van gelovigen. " 'Toevallig' werd er een giraf geboren met een lange nek..." terwijl er even toevalig ene met een kortere nek werd geboren die helaas eruit geselecteerd werd. Dat was mijn punt.
![]() |
![]() |
#586 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien heb ik het fout gezegd. Maar ik bedoel dat mijn geloof niet enkel gebaseerd is op de bijbel. Ook op een innerlijke overtuiging. Het gevoel dat het niet klopt, dat het geen zin heeft als er niets hoger zou zijn. Een God.
En ik wil nog eens herhalen. Ik claim niet dat ik weet. Ik claim niet dat ik iets kan bewijzen. Ik geloof. Maar ik geloof niet blind.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 29 juli 2009 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zou wel tof zijn moest het "zin" hebben, maar het is niet omdat het wel tof zou zijn dat het ook zo is. Laatst gewijzigd door Jeronimo : 29 juli 2009 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Alles is er. Alles was er altijd. Alles zal er altijd zijn. En daar is totaal geen reden voor. Niet alleen ons bestaan maar de werkelijkheid op zich is zinloos. De zon is er zonder reden, de aarde is er zonder reden, het heelal is er zonder reden. Dat gaat niet enkel over gewoon tof vinden. Dat gaat over het kunnen aanvaarden. En zoals Atheïsten God niet kunnen aanvaarden kan ik hun theorie niet aanvaarden.
![]() |
![]() |
#589 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Atheïsten bestaan niet. Ze maken ons dat alleen maar wijs.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden ze dat nu doen?
![]() |