Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2010, 20:49   #581
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; ik achtte het nuttig je daar op te wijzen.
Ik acht het nuttig je te wijzen op het feit dat de integratieonwil en overlast steeds van dezelfde bevolkingsgroep komt. Wanneer ga je de nefaste invloed van de islamreligie en cultuur onder ogen zien?

Citaat:
In onze maatschappij is het algemeen aanvaard dat men in een god gelooft en/of een religie volgt.
Wakker worden artisjok. We leven inmiddels in de 21ste eeuw, en op een handvol oude mannekes in Vaticaanstad, laat de burger zijn leven, laten en doen al sinds jaren niet bepalen door religieuze boekskes. Van die toestand waren we af, de kerken zijn zo goed als leeg, mede dankzij de linkse kerk die papenvreterij steeds actief bedreven heeft, maar nu volledig de kar heeft gekeerd en voluit voor vulgaire dhimmitude gaat.
Voor alle duidelijkheid, religie was een privématerie geworden en werd in de privésfeer bedreven ... tot uw moslimvriendjes opdoken bij wie het concept 'privé-aangelegenheid' niet wil doordringen: hun halaliseringsdrift in alle aspecten van het leven wordt met de dag accuter.

Citaat:
Ik geloof niet in een god; maar respecteer het geloof van anderen wel.
Ik niet. Ik gebruik liever mijn hersenen en ijver liever in gezonde
kritische reflexen dan de platte te gaan uithangen voor een onzichtbaar manneke. Ik zie geen enkele reden om een bundeling van achterlijkheden te respecteren. Je kan politiek correct willen zijn, maar er zijn grenzen. Er is niet fatsoenlijks aan het respecteren van ingebeelde onzichtbare mannetjes en hun dictaten. Ik vraag me af in hoevere je Allah's instructies om 'niet te diepe te snijden' bij een besnijdenis respecteert?

Citaat:
Je kan hen toch niet overtuigen; je kan niet bewijzen dat er geen god is.
Van mij geloven ze wat ze willen, maar laat ze het thuis doen in plaats van hun halaliseringsdrift overal op te dringen. Waarom moet een moslima persé via haar hoofddoek vanop 300 meter afstand aankondigen dat ze moslima is? Waarom moeten die mensen persé te koop lopen met hun religieuse identiteit. Ze verkopen steeds hun praatjes over respect over de islam, maar passen het nooit toe. Nochtans moeten ze nu toch intussen door hebben dat in Europe hun soort religieus exhibitionisme niet geapprecieerd wordt. Waar zit hun respect dan?

Citaat:
Zijn de argumenten weer op; dat je met je uitspraak weer moet zakken tot dit niveau?
Het zou verkieslijk zijn moest jij tot een niveau van gezond, kritisch nadenken zou kunnen komen. Daar ben jij niet toe in staat. Zelfs feiten onder ogen zien is er te veel aan. Je laten je liever bedwelmen door politieke correctheid, een echte Pavlov-reflex in jouw geval. Men kan dat terecht omschrijven als dhimmitude. Dat soort slijmerij is echt zielig om zien.

Citaat:
Leerling verplichten om een uniform te dragen op school; heeft niets te maken met beschaafd zijn.
Uiteraard wel. Maar ik begrijp dat je weer uit je typische "correcte" pavlov-reflex reageert. Typetjes van uw soort klasseren de islamitische camouflageuitrusting voor vrouwen onder normale kledij, ontkennen in alle toonaarden de intimidatie, druk, religieuse opvoeding die er aan voorafgaat, en gaan dan zelfs beweren dat die doeken en tenten sprontaan en uit vrije wil gedragen worden. Belachelijk natuurlijk. In feite stapt u daarmee volledig mee in de machistische sexuele visie die de molslimmannen er op nahouden : de vrouw moet de schuld dragen voor de onmogelijkheid van de moslimman om zich in de buurt van blote kapsels te gedragen. Het zegt eigenlijk veel over jou. Je bent een gewillige prooi van religieuse en politiek correcte praatjes en bent er zelf bereid voor een sexistische, compleet achterhaalde, onvolwassen visie te steunen.Op de koop toe vind je dat dan nog progressief, ... terwijl je het discours van geindoctrineerde, oude mannekes schraagt.
Hoe kan je jezelf die onzin blijven wijsmaken?

Citaat:
Ben jij alleen tegen verplichtingen; onderdrukking;... als ze een religieuze achtergrond hebben?
Antwoord liever op de vraag. Het valt op dat als jij geconfronteerd wordt met hekele vragen, dat je repliceert met een vraag die niets ter zake doet. Het bewijst weeral je onmacht en onwil om werkelijk in te gaan op de obscurantistische aspecten van die religie die jij je geroepen voelt te verdedigen bij voorbeeld aan de hand van idiote vergelijkingen.

Citaat:
Je beweerde toch dat alle Moslims geweerd worden.
Ja hoor, en de reden waarom heb ik ook toegelicht. Of je ze snapt, of wil snappen, is natuurlijk een ander paar mouwen.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 21 januari 2010 om 20:53.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 21:01   #582
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Ik acht het nuttig je te wijzen op het feit dat de integratieonwil en overlast steeds van dezelfde bevolkingsgroep komt. .
Om een of andere reden zie ik er het nut niet van in maar ik bewonder uw geduld.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 21:23   #583
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen een verplichting en tegen een verbod om een hoofddoek te dragen.
Citaat:
Uw extreme dimmitude is al lang geen geheim meer.
Citaat:
Zijn de argumenten weer op; dat je met je uitspraak weer moet zakken tot dit niveau?
Citaat:
Het zou verkieslijk zijn moest jij tot een niveau van gezond, kritisch nadenken zou kunnen komen. Daar ben jij niet toe in staat. Zelfs feiten onder ogen zien is er te veel aan. Je laten je liever bedwelmen door politieke correctheid, een echte Pavlov-reflex in jouw geval. Men kan dat terecht omschrijven als dhimmitude. Dat soort slijmerij is echt zielig om zien.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 21:30   #584
Cut de krap
Banneling

Standaard

Fijn dat je mijn quotes herhaalt artisjok. Moge ze nu nog eens doordringen tot je grijze hersenmassa.
Oud 21 januari 2010, 21:57   #585
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet wel wat jij denkt.

Je reageerde op mijn stelling
"Het is niet gelogen dat allochtonen minder kansen krijgen. Dat ze soms gediscrimineerd worden,...
Ze krijgen meer dan autochtonen, jobs onder hun diploma. (De vuile slecht-betaalde jobs)"

En vraagt naar bronnen die ik je gaf
"Herinner jij je nog enige tijd geleden toen er bericht werd over interimkantoren die op de lijst van hun klanten (bedrijven) een kode bijhielden welke bedrijven in geen geval allochtonen wilden als werknemer.
Een bediende van een interimkantoor vertelde over een allochtoon; spreekt perfect Nederlands, een gediplomeerd elektricien waarvoor hij al maanden geen werk vond. Nochtans was en is elektricien een knelpuntberoep. Hij heeft die elektricien uiteindelijk aan werk als vrachtwagenbestuurder geholpen. Ook een knelpuntberoep.

Verder wil ik nog eens het krantenartikel dat illwill in een andere draad aanhaalde; aanhalen.

"Als bedrijven beslissen om allochtonen in dienst te nemen, is dat vooral om kosten te drukken. In 22 procent van de gevallen nemen ze allochtonen aan omdat die bereid zijn voor lagere lonen of slechtere arbeidsvoorwaarden te werken. Ze nemen dus allochtonen voor jobs die autochtonen links laten liggen. "
http://www.hbvl.be/limburg/18pct-lim...chtonen-2.aspx"
en die je straal negeert.

Wat beweer jij nu?
Discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat niet voor allochtonen met een diploma en die de taal goed beheersen? Is electricien bijvoorbeeld geen goed diploma?

p.s. Merk op hoe jij van mijn "ze soms gediscrimineerd worden" maakt "het zijn niet steeds gediscrimineerde dutskes zoals u wilt doen uitschijnen."
Ik zou je bij deze nogmaals met aandrang willen vragen om mijn stellingen niet te verdraaien. Heb jij dit echt nodig in een discussie?
En nog een keertje!
Kijk Arti, er zijn al genoeg forummers die je van antwoord hebben gediend, voor een keertje hoef ik dit dus niet te doen!
Inhoudelijk is wat je doet niet eens een reactie maar wel het gekende rond de pot draaien, muggenziften en de focus verplaatsen naar woordspelletjes die nergens toe doen!
Lees dit eens http://volkskrant.nl/economie/articl...k_dan_Mohammed en dan vooral goed lezen wat als REDENEN wordt opgegeven, goh, net wat ik al zei!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2010, 23:26   #586
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ik acht het nuttig je te wijzen op het feit dat de integratieonwil en overlast steeds van dezelfde bevolkingsgroep komt. Wanneer ga je de nefaste invloed van de islamreligie en cultuur onder ogen zien?

Wakker worden artisjok. We leven inmiddels in de 21ste eeuw, en op een handvol oude mannekes in Vaticaanstad, laat de burger zijn leven, laten en doen al sinds jaren niet bepalen door religieuze boekskes. Van die toestand waren we af, de kerken zijn zo goed als leeg, mede dankzij de linkse kerk die papenvreterij steeds actief bedreven heeft, maar nu volledig de kar heeft gekeerd en voluit voor vulgaire dhimmitude gaat.
Voor alle duidelijkheid, religie was een privématerie geworden en werd in de privésfeer bedreven ... tot uw moslimvriendjes opdoken bij wie het concept 'privé-aangelegenheid' niet wil doordringen: hun halaliseringsdrift in alle aspecten van het leven wordt met de dag accuter.

Ik niet. Ik gebruik liever mijn hersenen en ijver liever in gezonde
kritische reflexen dan de platte te gaan uithangen voor een onzichtbaar manneke. Ik zie geen enkele reden om een bundeling van achterlijkheden te respecteren. Je kan politiek correct willen zijn, maar er zijn grenzen. Er is niet fatsoenlijks aan het respecteren van ingebeelde onzichtbare mannetjes en hun dictaten. Ik vraag me af in hoevere je Allah's instructies om 'niet te diepe te snijden' bij een besnijdenis respecteert?

Van mij geloven ze wat ze willen, maar laat ze het thuis doen in plaats van hun halaliseringsdrift overal op te dringen. Waarom moet een moslima persé via haar hoofddoek vanop 300 meter afstand aankondigen dat ze moslima is? Waarom moeten die mensen persé te koop lopen met hun religieuse identiteit. Ze verkopen steeds hun praatjes over respect over de islam, maar passen het nooit toe. Nochtans moeten ze nu toch intussen door hebben dat in Europe hun soort religieus exhibitionisme niet geapprecieerd wordt. Waar zit hun respect dan?

Uiteraard wel. Maar ik begrijp dat je weer uit je typische "correcte" pavlov-reflex reageert. Typetjes van uw soort klasseren de islamitische camouflageuitrusting voor vrouwen onder normale kledij, ontkennen in alle toonaarden de intimidatie, druk, religieuse opvoeding die er aan voorafgaat, en gaan dan zelfs beweren dat die doeken en tenten sprontaan en uit vrije wil gedragen worden. Belachelijk natuurlijk. In feite stapt u daarmee volledig mee in de machistische sexuele visie die de molslimmannen er op nahouden : de vrouw moet de schuld dragen voor de onmogelijkheid van de moslimman om zich in de buurt van blote kapsels te gedragen. Het zegt eigenlijk veel over jou. Je bent een gewillige prooi van religieuse en politiek correcte praatjes en bent er zelf bereid voor een sexistische, compleet achterhaalde, onvolwassen visie te steunen.Op de koop toe vind je dat dan nog progressief, ... terwijl je het discours van geindoctrineerde, oude mannekes schraagt.
Hoe kan je jezelf die onzin blijven wijsmaken?

Antwoord liever op de vraag. Het valt op dat als jij geconfronteerd wordt met hekele vragen, dat je repliceert met een vraag die niets ter zake doet. Het bewijst weeral je onmacht en onwil om werkelijk in te gaan op de obscurantistische aspecten van die religie die jij je geroepen voelt te verdedigen bij voorbeeld aan de hand van idiote vergelijkingen.

Ja hoor, en de reden waarom heb ik ook toegelicht. Of je ze snapt, of wil snappen, is natuurlijk een ander paar mouwen.
Oud 22 januari 2010, 00:00   #587
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
T'is je hopelijk al opgevallen dat die minderheid steeds uit dezelfde bevolkingsgroep komt. Hier en elders waar ze in drommen kwamen aangespoeld.
Yep, en de dubbelmandaathouders komen ook steeds uit dezelfde bevolkingsgroep

En de doodrijders.

En de bonusgraaiers.

Etc.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 00:01   #588
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik acht het nuttig je te wijzen op het feit dat de integratieonwil en overlast steeds van dezelfde bevolkingsgroep komt.
Worden hier de witte Franstaligen uit de Rand bedoeld?
Oud 22 januari 2010, 00:02   #589
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Yep, en de dubbelmandaathouders komen ook steeds uit dezelfde bevolkingsgroep

En de doodrijders.

En de bonusgraaiers.

Etc.
En uw punt is?
Oud 22 januari 2010, 00:03   #590
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid, religie was een privématerie geworden en werd in de privésfeer bedreven ...
Mogen daarom de winkels niet open op zondag?
Oud 22 januari 2010, 00:04   #591
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En uw punt is?

Dat criminaliteit bepaald een wijdverspreid verschijnsel is. Naief als u denkt dat dit in één bevolkingsgroep voorkomt. Feitelijk onjuist , dat ook nog.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 januari 2010 om 00:05.
Oud 22 januari 2010, 00:05   #592
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogen daarom de winkels niet open op zondag?
Met wat komde gij nu af? Herlees alles nog eens op uw gemak.
Oud 22 januari 2010, 00:11   #593
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moet een moslima persé via haar hoofddoek vanop 300 meter afstand aankondigen dat ze moslima is? Waarom moeten die mensen persé te koop lopen met hun religieuse identiteit. Ze verkopen steeds hun praatjes over respect over de islam, maar passen het nooit toe. Nochtans moeten ze nu toch intussen door hebben dat in Europe hun soort religieus exhibitionisme niet geapprecieerd wordt.

Hoofddoekje?

"What do I care!" waren de wijze woorden van G.W Bush op een vraag over hoofddoekjes.

Dat bepaalde Europa bestaat overigens alleen maar in jou fantasie nog, en rond de kerktorens natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 januari 2010 om 00:12.
Oud 22 januari 2010, 00:12   #594
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met wat komde gij nu af? Herlees alles nog eens op uw gemak.
Religie is géén uitsluitende privematerie in Europa.
Oud 22 januari 2010, 00:13   #595
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat criminaliteit bepaald een wijdverspreid verschijnsel is. Naief als u denkt dat dit in één bevolkingsgroep voorkomt. Feitelijk onjuist , dat ook nog.
Ooit al gehoord van verhoudingen beste, in de zin van proproties uiteraard.
Oud 22 januari 2010, 00:19   #596
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoofddoekje?

"What do I care!" waren de wijze woorden van G.W Bush op een vraag over hoofddoekjes.

Dat bepaalde Europa bestaat overigens alleen maar in jou fantasie nog, en rond de kerktorens natuurlijk.
Alle hoofddoekfanaten zijn ineens G.W. Bush fans. Good lord, tot wat dhimmitude niet leiden kan.
Raar dat u als liefhebber van religieuse relikwieen zoals hoofddoeken niet van kerktorens houdt. Ze horen in hetzelfde rijtje thuis hoor. Het een is natuurlijk makkelijker te verwijderen dan het andere.
Oud 22 januari 2010, 00:21   #597
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leerde de Goddelijke Kale (dixit Theo) ons al niet dat alle mensen calculerende burgers zijn.

En wat hij gelijk heeft.
Oud 22 januari 2010, 00:24   #598
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raar dat u als liefhebber van religieuse relikwieen zoals hoofddoeken niet van kerktorens houdt.
Ik ben dol op kerktorens. Alleen het klootjesvolk dat eromheen woont bekoort me minder. Maar ja die zijn aan het uitsterven zo hebben ze besloten ('k mocht in dit subforum al lezen dat het uitsterven van de Vlaming 'goed zou zijn voor het milieu') .
Oud 22 januari 2010, 00:27   #599
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben dol op kerktorens. Alleen het klootjesvolk dat eromheen woont bekoort me minder. Maar ja die zijn aan het uitsterven zo hebben ze besloten ('k mocht in dit subforum al lezen dat het uitsterven van de Vlaming 'goed zou zijn voor het milieu') .
Daar zijn oplossingen voor beste. Zoals emigreren. Gezellig tussen schallende minaretten en moskees gaan wonen en 5 keer per dag tot de orde geroepen worden. Op wat wacht ge? Doen !
Oud 22 januari 2010, 01:03   #600
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn oplossingen voor beste. Zoals emigreren. Gezellig tussen schallende minaretten en moskees gaan wonen en 5 keer per dag tot de orde geroepen worden. Op wat wacht ge? Doen !
Tsja ondanks dat die hersenloze kabouters me niet bekoren kun je natuurlijk wél heel erg om ze lachen.

En dan te bedenken dat ze nog niet eens weten dat hun pensioen nooit zal worden uitgekeeerd.

Allemaal de verkeerde kant uitgekeken.

Die voorpret hè....heerlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be