Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2009, 21:52   #581
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ach, bepaal jij welke meningen meerwaarde en bestaansrecht hebben en welke niet? Zo ga je andersdenkenden echt wel overtuigen van de deugden van je Vlaamse Heilstaat. De dogma's van jouw geloof hebben voor mij geen enkele waarde. Zelfs een onverdacht Vlaamsnationalist als Bart De Wever heeft ooit eens gezegd dat de waarde van een mening niet afhangt van wat de meerderheid daarvan vindt. Het is niet omdat de meerderheid zegt dat de Zon rond de Aarde draait dat dit daarom ook de absolute waarheid is.
Als u uw mening van enige waarde achtte, deed u ook het nodige om die te verbreiden. Echter, u heeft in de praktijk nooit moeite gedaan uw mening in daden om te zetten en ervoor te zorgen dat er op het terrein iets gebeurt met de dialecten wat u voor ogen heeft. U speelt hier gewoon op dit forum een spelletje. Meer niet. Ik daarentegen ben ik in meerdere geledingen van de Vlaamse Beweging actief, en werk daar voor de verbreiding van wat mij belangrijk is op politiek vlak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 22:07   #582
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u uw mening van enige waarde achtte, deed u ook het nodige om die te verbreiden. Echter, u heeft in de praktijk nooit moeite gedaan uw mening in daden om te zetten en ervoor te zorgen dat er op het terrein iets gebeurt met de dialecten wat u voor ogen heeft. U speelt hier gewoon op dit forum een spelletje. Meer niet. Ik daarentegen ben ik in meerdere geledingen van de Vlaamse Beweging actief, en werk daar voor de verbreiding van wat mij belangrijk is op politiek vlak.
Ja, uw partij heeft ondertussen een flinke pandoering gekregen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 22:08   #583
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, en? Een andere Vlaams-nationalistische partij heeft dan weer flink gewonnen. De verkiezingsuitslag liet dus een tweeledig gevoel bij me na. Zoals al eerder opgemerkt: ik ben niet louter partijpolitiek actief, maar in de niet-partijgebonden Vlaamse Beweging.
Oud 8 november 2009, 22:08   #584
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
de vlaamse beweging is niet enkel het vlaams belang.
weer belgicistische vooroordelen en onwetendheid.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 november 2009 om 22:09.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 22:23   #585
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en? Een andere Vlaams-nationalistische partij heeft dan weer flink gewonnen. De verkiezingsuitslag liet dus een tweeledig gevoel bij me na. Zoals al eerder opgemerkt: ik ben niet louter partijpolitiek actief, maar in de niet-partijgebonden Vlaamse Beweging.
Ja ja, dat kennen we.

Laatst gewijzigd door system : 8 november 2009 om 22:24.
Oud 8 november 2009, 22:25   #586
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de vlaamse beweging is niet enkel het vlaams belang.
weer belgicistische vooroordelen en onwetendheid.
Hoor hoor wie het zegt.
Oud 8 november 2009, 22:26   #587
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja, dat kennen we.
Wat kent u?
Oud 8 november 2009, 22:28   #588
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus LDD is Vlaams Nationalistisch ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 22:32   #589
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA, 13,06%

LDD beschouw ik niet onmiddellijk als een Vlaamsgezinde partij, maar wel een die uit opportunisme bepaalde Vlaamsgezinde standpunten heeft overgenomen.
Oud 8 november 2009, 22:45   #590
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 22:47   #591
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA, 13,06%

LDD beschouw ik niet onmiddellijk als een Vlaamsgezinde partij, maar wel een die uit opportunisme bepaalde Vlaamsgezinde standpunten heeft overgenomen.
Met alles wat Dedecker al over de Walen gezegd heeft, kan ik toch zeer moeilijk geloven dat hij voor de eenheid van België zou zijn!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 22:53   #592
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Met alles wat Dedecker al over de Walen gezegd heeft, kan ik toch zeer moeilijk geloven dat hij voor de eenheid van België zou zijn!
Tja, datzelfde kunnen we de madammen onckelinx en Milquet,en den olivier nét zo goed verwijten....

Als het hun ook maar één eurocent kost,of er aan bepaalde afspraken wordt gemorreld is de eenheid van la belgique ook niet vanzelfsprekend meer daar hun eigen devies wallonie eerst luidt...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 22:58   #593
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: als satelliettv-kijker kan ik alle Nederlandse regionale zenders vrij ontvangen. Onder satellietkijkend Vlaanderen wordt al een tijdje geijverd om ook de Nederlandse commerciële zenders te ontvangen (wat technisch geen enkel probleem is), maar dat is op dit ogenblik schijnbaar nog niet mogelijk omwille van afspraken over tv-rechten.

Een gemakkelijke uitweg is gewoon een Nederlandse smartcard aanschaffen en die in Nederland te laten registreren. Dan kan men via de satelliet alle commerciële zenders ook ontvangen in Vlaanderen.

Heel practisch:
Men vraagt een Nederlands adres (bewoner wordt niet gecheckt)
En men vraagt een Nederlands bankrekeningnummer.
Kosten iets minder dan 140 euro per jaar voor iets meer dan 200 zenders inclusief de grote nl stations.

http://www.canaldigitaal.nl/

Moet wel gezegd dat sinds meer dan een jaar de internetsites van de NL stations beter zijn geworden en tjokvol met Nederlandstalige programma's die kunnen worden bekeken op een tijd die het jou past. Gratis!

Voor zolang het duurt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 23:02   #594
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Heel practisch:
Men vraagt een Nederlands adres (bewoner wordt niet gecheckt)
En men vraagt een Nederlands bankrekeningnummer.
Kosten iets minder dan 140 euro per jaar voor iets meer dan 200 zenders inclusief de grote nl stations.

http://www.canaldigitaal.nl/

Ja, ik weet het: het is flink duurder dan wat hetzelfde bedrijf in Vlaanderen aanbiedt (TV Vlaanderen is immers gewoon Canal Digitaal). Voor een gelijkaardige pakket betalen we in Vlaanderen 9,90 euro in de maand. Ik moet wel zeggen dat er enkele zenders meer zitten in het Nederlands basispakket.
Oud 8 november 2009, 23:03   #595
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hij is dat inderdaad niet, maar toch beschouw ik LDD niet als een Vlaamsgezinde partij net zomin als de CD&V, alhoewel er daar ook politici zijn die tamelijk straffe Vlaamsgezinde uitspraken hebben gedaan.
Oud 8 november 2009, 23:06   #596
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan hier alles ontvangen
Jij kan helemaal niets ontvangen.

Dat blijkt ook uit je posts.
Oud 8 november 2009, 23:13   #597
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik weet het: het is flink duurder dan wat hetzelfde bedrijf in Vlaanderen aanbiedt (TV Vlaanderen is immers gewoon Canal Digitaal). Voor een gelijkaardige pakket betalen we in Vlaanderen 9,90 euro in de maand. Ik moet wel zeggen dat er enkele zenders meer zitten in het Nederlands basispakket.
Zoals gezegd denk ik dat op dit moment het aanbod van de internetsites (zie eerdere posts) van de grote NL stations superieur is aan satelliet. Want opgeslagen en dus ook netjes afspeelbaar op een gewenst moment. Alhoewel de eerste content (voetbalbeelden) alweer worden geblokt sinds een aantal weken, net als uitzendingen van shows die ook in Vlaanderen op tv zijn (Gooische Vrouwen bv).
(Daar is trouwens ook een trucje voor, je kunt je comp altijd spoofen natuurlijk.)
Oud 8 november 2009, 23:27   #598
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dus, omwille van de concurrentie Rotterdam-Antwerpen zouden we de idee van een Nederlands-Vlaamse alliantie dan maar best laten vallen?
Nee, uiteraard niet. Maar als dit soort tegenstellingen niet zwaar genoeg wegen om een Nederlands-Vlaamse unie af te blazen, zijn ze dit evenmin om een Vlaams-Waalse unie af te blazen. Je kan dit soort tegenstellingen niet gebruiken om enerzijds de splitsing van de ene staatskonstruktie te bepleiten, en anderzijds hetzelfde soort tegenstellingen wegwimpelen als je een andere staatskonstruktie wil opzetten.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 23:37   #599
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of streektalen nu eerst of laatst zijn gekomen, doet niets af van die evidente waarheid dat een administratie een vastgelegde taal nodig heeft. En bijgevolg niets is met een veelheid aan dialecten die trouwens geen vastgelegde spelling, spraakkunst en woordenschat hebben. Hierdoor zou het schriftelijk gebruik van een veelheid aan dialecten alleen maar tot verwarring leiden.
Dan nog kun je de vraag stellen waarom de oorspronkelijke streektaal plaats zou moeten maken voor een opgelegde officiële taal van buitenaf. De lokale administratie kan dan evengoed de streektaal die er al eeuwen heerst als voertaal tegenover de lokale bevolking gebruiken. Anders kun je evengoed het Luxemburgs, het Fries, of kleine Skandinavische talen (Deens, Zweeds, Noors, Ijslands,...) een officieel statuut ontzeggen omdat het kleine talen zijn met een beperkte regionale spreiding en een beperkt aantal sprekers.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 9 november 2009, 00:40   #600
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doomy, je ziet het denk ik een beetje te groot.
Het gaat om het principe van een open klub met objektieve toetredingsvoorwaarden van kleine demokratieën die willen samenwerken. Of ze ook aansluiten is dan hun eigen keuze.

Citaat:
en ivm wallonie en luxemburg, die mogen aansluiten als ze het willen (staat bij de 10 standpunten) maar realistisch gezien is de kans klein dat dat gebeurt.
In punten 2, 3 en 5 laat je al onrechtstreeks verstaan dat ze niet echt welkom zijn in het selekte klubje. En in punt 8 en 10 maak je van de provincies buiten het huidige Vlaanderen en Nederland feitelijk tweederangsprovincies. Je kan dit bezwaarlijk een open klub noemen. Dan zijn ze natuurlijk niet geïnteresseerd. Hoe zou je zelf zijn?

Ik vind toch dat die beweringen over het "rampzalige België" wat mogen gerelativeerd worden. België is toch geen derdewereldland? Je komt hier niet van de honger om. Al ooit eens in een écht derdewereldland geweest? Je kan veel van België beweren, maar niet dat het er slecht leven is.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 9 november 2009 om 00:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be