![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik noemde het boek zelf marginaal. Persoonlijke interpretatie op de grote lijnen die jij hier gaf.
Waar zijn we eigenlijk over bezig? Geef nu zelf toe... Als antwoord op de stelling dat nazi-Duitsland verantwoordelijk was voor de dood van elf miljoen burgerdoden in kampen geef jij ... een boekje van een voor de rest invloedloze anti-Israelische jood die wat geciteerd werd en voor de rest in de absolute plooien van de geschiedenis verdween en hoegenaamd niet de mening vertolkte van de brede laag van de geallieerde bevolking (duidelijk). Je beschuldigt mij van intellectuele oneerlijkheid in mijn antwoorden... maar misschien moet je zelf wat intellectuele eerlijkheid in de jouwe leggen vooraleer er ernstig gedebateerd kan worden?
Laatst gewijzigd door lombas : 10 januari 2012 om 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kampen en ghetto's stonden helemaal niet onder direct toezicht van het Rode Kruis.
![]() |
![]() |
#584 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Banneling
|
![]() Frankrijk geeft 5 miljoen aan Auschwitz voor barakken, gaskamers en bezittingen
Uitbreidingsplannen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel van het kamp (het "kleine fort") was overigens een Gestapo-instelling. Theresienstadt dat overigens een handig propagandamiddel was. Ik weet niet of je het al eens bezocht hebt, maar als ik de parallellen trek tussen Theresienstadt en Auschwitz... Wel, laat me zeggen dat er weinig parallellen zijn. Overigens zijn de overlevingsaantallen ook niet meteen indrukwekkend: 19.000 op 144.000.
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Europees Commissaris
|
![]() Het was een repliek op Steben zijn ongenuanceerde uitspraken, enkel om die iets meer in perspectief te plaatsen of te relativeren. Meer moet je er niet achter zoeken: ik heb in elk geval de reactie gekregen die ik verwachtte, al had ik dat niet van iemand zoals jij verwacht.
Laatst gewijzigd door straddle : 10 januari 2012 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.fco.gov.uk/en/about-us/ou...ing-work-frank Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2012 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In de VS, maar later: Citaat:
Wat tijdens de jaren '30 gebeurde kon men destijds in de linkse pers vinden. De meeste regeringen hadden zélf problemen met extreme partijen en vreesden vooral een vluchtelingenstroom uit het oosten die binnenlandse heibel riskeerde te veroorzaken. Laatst gewijzigd door filosoof : 10 januari 2012 om 01:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
''World Jewry declares was on germany, jews of the world, unite''... remember? Zijn dat ook enkel Nazis die dat bovenhalen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door straddle : 10 januari 2012 om 01:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze (duitse elite) hebben de macht en de evenwichten opgebouwd door Bismarck gewoonweg afgegeven, vanwege schrik door kleingeestigheid waardoor de macht afgestaan is aan dromerige despoten. En de manier waarop was moord en schande.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 10 januari 2012 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
|
![]() Citaat:
Nogal wiedes dat de Joden reageren na de machtsovername door Hitler. Ken je het programma, de manifesten en de speeches niet die hem aan de macht hielpen? De basis van de geopolitieke gevolgen vandaag is gelegd in 1914. En toen vochten de Joden mee met de Duitse en Oostenrijkse regimes. Er stonden Joden tegenover elkaar net zoals Christenen. Jodenhaat was toen ook nog een louter internationale ziekte los van de geopolitieke, los van naties.
![]() |
![]() |
#599 | |
|
![]() Citaat:
Joden en Duitsers niet. Kom eens uit de "kampen", en daar bedoel ik niet de letterlijke mee
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 10 januari 2012 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |