![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar zullen wij wel over beslissen, jij hebt in deze enkel een mening, maar geen stem.
![]() |
#582 |
|
![]() Mss moet je je eigen raad eens opvolgen, Shadowke.
![]()
![]() |
#583 | |
|
![]() Citaat:
Veel argumenten moet je dus van hem niet verwachten.
![]() |
![]() |
#584 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
|
![]() Citaat:
dat noemt men dus trollen op dit forum en de meeste Belgicisten doen dat op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
|
![]() Citaat:
Ik baseer mijn mening op mijn persoonlijke ervaringen, niet op hearsay. Die mening als trollen bestempelen is niet echt volwassen te noemen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 16 mei 2010 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
|
![]() Citaat:
je bent niet beter dan henri1 en system en daarom staat je op mijn negeerlijst. ik wist tamelijk snel met wie ik te maken had Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 mei 2010 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
|
![]() Ik heb je de vraag gesteld, je hebt die na 2 keer ontweken te hebben toch beantwoord, dus wat ik hierboven schreef is correct.
![]() |
#589 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben helemaal niet tegen Vlaamse onafhankelijkheid. Als de staat Belgie geen maatschappelijke consensus tot stand kan brengen, dan moet in godsnaam een boedelscheiding plaatsvinden. Ik begrijp de Vlaamse frustraties. Die hebben zich opgebouwd uit eeuwenlange culturele onderdrukking. Belgie heeft heel lang in haar bestaan ernaar gestreefd een natie-staat te worden en dit ten koste van -zoals nu wel duidelijk is- een al bestaande Vlaamse of Zuidnederlandse natie door haar stelselmatig trachten te verfransen. Frankrijk heeft daarin dikwijls een wat dubieuze rol in gespeeld. Als het uiteindelijk niet gelukt is in de negentiende eeuw Belgie te annexeren, sluit ik niet uit dat Frankrijk getracht heeft het land in haar culturele invloedssfeer te trekken. Als je als natie eeuwenlang als "boerkes" wordt weggezet, is het begrijpelijk dat een tegenbeweging ontstaat, die naar emancipatie streeft. De eerste doelstelling van de Vlaamse beweging is vooral de intellectuele en ambtelijke gelijkstelling van de eigen taal. Vooral in de tijd van de romantiek, de negentiende eeuw, is de "taal gans het volk." In de loop van de twintigste eeuw schuift die emancipatiebeweging steeds meer in de richting van autonomie en zelfbeschikking, vooral nadat Wallonie economisch steeds minder eigen ruggegraat bleek te bezitten. Ik gun Vlaanderen onafhankelijkheid als Belgie niet meer levensvatbaar blijkt te zijn. Ik ben echter tegen een aansluiting van Vlaanderen bij Nederland, omdat dat een dam tegen Vlaamse emancipatie en zelfbewustzijn betekent. Ik acht de kans vrij groot, dat Vaanderen zal wegkwijnen als Nederlandse regio, als provinciaal verlengsstuk van de Hollandse Randstad en daardoor van de kaart zal verdwijnen. Ik vrees dat Vlamingen dan weer als boerkes worden weggezet. Een land met zo een rijk verleden mag zo niet uit de geschiedenisboeken verdwijnen. Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 16 mei 2010 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is soms moeilijk uit te maken wat je eigenlijk zeggen wil, Shadowke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
|
![]() Citaat:
bijkomende (duidelijke) vragen mogen aan mij worden gesteld of gewoon op linkje klikken in onderschrift Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 mei 2010 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
|
![]() Citaat:
dat waren allemaal duidelijke antwoorden. ik denk meer dat jij de antwoorden niet begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
|
![]() Citaat:
We moeten België alle kansen geven, want ondanks wat mensen zoals Shadowke en Ernst doen om het te bekladden blijft het nog steeds een sterk merk in het buitenland. Verdere onderhandelingen moeten uitmaken of, en hoe we verder moeten. Kan dit onder het huidige kader, zoveel te beter. Dan kunnen de politiekers ten minste weer aan belangrijker dingen werken. Kan dit niet, dan kunnen we kijken of een confederatie of een andere vorm van gedeelde verantwoordelijkheden. Kan ook dit niet, dan kan er gekeken worden hoe er stapsgewijs kan gegaan worden naar onafhankelijkheid, maar gezien de grootte van Vlaanderen lijkt me dit geen al te goede strategie. Wat Shadowke echter wil doen heeft niets te maken met het belang van de Vlaming, maar met eigenbelang. Hij beseft niet dat er mensen zijn in Vlaanderen die zijn mening niet volgen, maar daar weigert hij rekening mee te houden. In plaats van goede argumenten naar voor te brengen noemt ridiculiseert hij die mensen, waardoor hij de geloofwaardigheid verliest.
![]() |
![]() |
#599 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Shadowke is een negentiende eeuwse romantische dagdromer, een patriottist, die niet erg "Zeitgemäß" is. Overigens ben ik het niet eens met wat de grootte van Vlaanderen betreft. Ze heeft meer inwoners dan Denemarken en bijna net zoveel als Zweden en die landen doen het onafhankelijk prima. Ik ben ervan overtuigd dat de potentie van Vlaanderen groot is en onafhankelijk een sterke partner vormt. Een partner met een rijk verleden, een heerlijke bourgondische cultuur en de beste schrijvers en spellers van de lage landen. Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 16 mei 2010 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
|
![]() Citaat:
als het neen is, is het neen en daar leg ik me bij neer. moeten jullie niet gaan slapen? kinderen moeten op tijd in hun bed liggen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 mei 2010 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |