Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 16:47   #581
Cdude
Banneling

Standaard Playing the Holocaust Card: Are Charges Of Anti-Semitism Used to Silence Debate?

Citaat:
Jews, who were the main targets of Nazi racism, “face a very different sort of problem today, one that is partly of their own making,” wrote Ami Eden, national editor of The Forward, in the Jan. 29 New York Times.

In an article entitled “Playing The Holocaust Card,” she declared that, “Jewish organizations and advocates of Israel fail to grasp that they are no longer viewed as the voice of the disenfranchised. Rather, they are seen as a global Goliath, close to the seats of power and capable of influencing policies and damaging reputations. As such, their efforts to raise the alarm increasingly appears as bullying.”

According to Eden, “In recent decades, a long list of religious, political and cultural luminaries, from Jesse Jackson to Marlon Brando to Dolly Parton, have found themselves forced to apologize for thoughtless remarks that were taken to be anti-Semitic. No doubt, some calls for contrition are justified. But the eagerness of Jewish civil-rights groups to play watchdog, and their tendency to err on the side of zealousness, leads them all too frequently to blur distinctions between real bigotry and the verbal blunders by well-meaning individuals.”

Concluded Eden: “For more than half a century, Auschwitz has rightly stood at the heart of virtually every moral argument put forth by spokesmen for the Jewish community, a powerful testament to the consequences of otherwise decent people remaining silent in the face of evil. Yet this legacy is in peril, threatened by an increasing reliance on raw political muscle over appeals to conscience. As the world recalls the horrors and liberation of Auschwitz, Jewish organizations and advocates for Israel should remember that ‘speaking truth to power’ does not work when you are seen as the powerful one.”

Eden is hardly alone among Jewish observers in lamenting the abuse of the term “anti-Semitism” as a means of silencing legitimate debate, particularly with regard to the Middle East
http://wrmea.com/archives/April_2005/0504058.html

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 16:47.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 16:49   #582
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
QED

Heb het al meermalen gevraagd. Waarom gebeurt dit telkens bij de joden?
Wat hebben zij gedaan dat god zo boos is op hen?
Er is telkens maar één gemeenschappelijke factor en dat zijn zij. Verklaring?
De Joden zijn de stichters van de oudste religie in de onheilige drie-eenheid (Islam-Christendom-Jodendom). Al die religies zijn afsplitsingen van het Jodendom... nogal logisch dat ze het Jodendom haten, meer nog dan protestanten Katholieken haten. Pat Condell legt dat overigens prima uit:
http://www.youtube.com/watch?v=LKg4HLsu5gE#t=4m19s
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:03   #583
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wat wil je nou eigenlijk precies zeggen?
Dat je een hypocriete racist bent die zich verschuilt achter een naar eigen zeggens liberaal gedachtegoed. Nu wil ik gerust ruimdenkend zijn en aannemen dat rassenleer, racisme en genetica zinvolle bezigheden zijn. Maar als je van dat racisme morele waardenoordelen laat afhangen, dan ben je simpelweg een achterlijk kalf. Ik heb dan ook een suggestie voor u. U kan volgens mij kiezen tussen een meer liberaal discours (en dus het racisme laten vallen), een intelligent racistisch discours (en dus de morele waardeoordelen en het liberale laten vallen) of het platvloerse racisme blijven bezigen dat u nu al ruim 3700 posts staat uit te braken.

Laatst gewijzigd door Andy : 30 mei 2010 om 17:03.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:05   #584
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat je een hypocriete racist bent die zich verschuilt achter een naar eigen zeggens liberaal gedachtegoed. Nu wil ik gerust ruimdenkend zijn en aannemen dat rassenleer, racisme en genetica zinvolle bezigheden zijn. Maar als je van dat racisme morele waardenoordelen laat afhangen, dan ben je simpelweg een achterlijk kalf. Ik heb dan ook een suggestie voor u. U kan volgens mij kiezen tussen een meer liberaal discours (en dus het racisme laten vallen), een intelligent racistisch discours (en dus de morele waardeoordelen en het liberale laten vallen) of het platvloerse racisme blijven bezigen dat u nu al ruim 3700 posts staat uit te braken.
Uitkijken, hè, mannetje! Je mag niet zomaar iedereen een racist noemen. Zeker niet als iemand daar geen aanleiding toe geeft. Het is niet omdat niet iedereen jouw utopische regenboogsamenleving nastreeft dat het racisten zijn.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 30 mei 2010 om 17:05.
Oud 30 mei 2010, 17:07   #585
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik snap wel dat als je op een sollicitatie met zo'n rotaccent je verhaal doet, je niet wordt aangenomen. Hij heeft dan een hogere opleiding, maar met zo'n accent val je niet te onderscheiden van de straatterroristen die de wijken onveilig maken.

Tip aan Khalid dus: Verwerft den Nederlandsche Taal!
Ik neig Andy soms bij te vallen als ik u hier hoor op dit forum.

Het enige racisme dat je werkelijk lijkt te storen, is anti-semitisme blijkbaar.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:09   #586
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik neig Andy soms bij te vallen als ik u hier hoor op dit forum.

Het enige racisme dat je werkelijk lijkt te storen, is anti-semitisme blijkbaar.
In België kwalificeert men de taal die je spreekt ook als racisme (en dat is wegens de situatie in België begrijpelijk). Maar ik niet. Racisme gaat om huidskleur, puur en simpel. En discriminatie daarop moet keihard worden aangepakt.
Oud 30 mei 2010, 17:10   #587
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitkijken, hè, mannetje! Je mag niet zomaar iedereen een racist noemen. Zeker niet als iemand daar geen aanleiding toe geeft. Het is niet omdat niet iedereen jouw utopische regenboogsamenleving nastreeft dat het racisten zijn.
Oei, de Hollandse forumpolitie is er. Uit mijn nul strafpunten meen ik de forumreglementering beter na te streven dan u.

Soit, deze draad gaat niet over het al dan niet vermeende racistische karakter van Liberaal_NL, maar over de wantoestanden in Palestina. Liberaal_NL vroeg me wat ik eigenlijk wilde zeggen. Ik zei hem wat ik eigenlijk wilde zeggen. U kan zich misschien beter moeien met de posts die ik gisterenavond aan u richtte.
Oud 30 mei 2010, 17:11   #588
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

't gaat over een accent dat je doet denken aan "straatterroristen", niet om de taal.

men zou beter wat consequent zijn en latent racisme even hard aanpakken.
Oud 30 mei 2010, 17:13   #589
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't gaat over een accent dat je doet denken aan "straatterroristen", niet om de taal.

Dat is een onmogelijke opgaaf. In die gevallen moeten we alles wat lijkt op racisme, maar het misschien niet is, voor de zekerheid berechten.

Dan krijgen we een samenleving waarin ik niet zou willen leven.
Oud 30 mei 2010, 17:13   #590
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Minority rapport alert?

Mij goed, als het in 2 richtingen werkt en we ook latente allochtonencriminaliteit mogen extermineren.

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 17:14.
Oud 30 mei 2010, 17:20   #591
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
In België kwalificeert men de taal die je spreekt ook als racisme (en dat is wegens de situatie in België begrijpelijk). Maar ik niet. Racisme gaat om huidskleur, puur en simpel. En discriminatie daarop moet keihard worden aangepakt.
Positieve discriminatie is dus ook toegestaan?
Zodat, zoals in Ned, niet meer de best gekwalificeerde de functie krijgt maar hij zij wie toevallig solliciteert EN de juiste kleur/afkomst/afwijking of geslacht heeft?
Citaat:
Blanke man ongewenst in politietop'
In de Nederlandse politietop heerst grote onvrede over het beleid om vrouwen en allochtonen voorrang te geven bij topbanen. Zeker tien blanke mannen hebben de politie al de rug toegekeerd omdat ze er bij sollicitaties niet doorheen kwamen. Schrijft het AD donderdag op basis van bronnen rond de politiekorpsen. 'Blanke man ongewenst in politietop'
http://www.inoverheid.nl/artikel/nie...olitietop.html

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 17:20.
Oud 30 mei 2010, 17:27   #592
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Of anders wat? Ga je de Stasi erbij halen? Ik heb trouwens melding van je post gedaan. Jij beschuldigt mij op totaal ongegronde redenen van racisme.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 30 mei 2010 om 17:35.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 17:28   #593
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Positieve discriminatie is dus ook toegestaan?
Zodat, zoals in Ned, niet meer de best gekwalificeerde de functie krijgt maar hij zij wie toevallig solliciteert EN de juiste kleur/afkomst/afwijking of geslacht heeft?

http://www.inoverheid.nl/artikel/nie...olitietop.html
Neen, dat bepleit ik niet. Discriminatie en positieve discriminatie zijn beide uit den boze.
Oud 30 mei 2010, 17:32   #594
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of anders wat? Ga je de Stasi erbij halen?
De mossad lost alles wel op.. op hun manier
Oud 30 mei 2010, 17:36   #595
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De mossad lost alles wel op.. op hun manier
De relevantie?
Oud 30 mei 2010, 17:40   #596
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat bepleit ik niet. Discriminatie en positieve discriminatie zijn beide uit den boze.
Dus jij stemt niet voor Balkie('s partij) ?
Oud 30 mei 2010, 17:45   #597
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het CDA is geen liberale partij. Hij stemt net als ik VVD.
Oud 30 mei 2010, 17:45   #598
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik ga stemmen op Mark Rutte.
Oud 30 mei 2010, 17:45   #599
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou trouwens nooit van mijn leven op een ggrrrristelijke partij stemmen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 30 mei 2010 om 17:46.
Oud 30 mei 2010, 18:04   #600
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebben jullie al een kamer gevonden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be