Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 september 2010, 09:07   #581
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het gaat hier niet over separatisme. De N-VA had ons een confederale staat beloofd, dwz dat alle machten bij Vlaanderen en Wallonië komen te liggen die dan beslissen wat ze samen willen doen. In de plaats daarvan krijgen we een uitbreiding van het federalisme met een hoop nieuwe "grendels" er bovenop.

Ik zie niet hoe dat te rijmen valt met het N-VA programma en de verkiezingscampagne.
Maar dat valt wel te rijmen met de uitslag van de verkiezingen.
Zoals je wellicht weet, telt de nva 27 zeteltjes op de 150 in de kamer, en geen 37 ...

Bovendien valt dat te rijmen met de zeer eenvoudige maar o zo gedegen doctrine van de ouden Baert.
(laatste alinea van: http://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Baert )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 september 2010, 12:57   #582
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is goed nieuws, mijnheer djimi. Ik wens u een productief en aangenaam schooljaar toe.

Hartelijke groeten,

G.
Graag sluit ik me bij deze wensen aan. Alle respect voor deze man die in uiterst moeilijke omstandigheden zijn vooral allochtone leerlingen de democratie bijbrengt in een stad die ik allang opgegeven heb. Eén groot voordeel heeft hij wel, hij oogt als één van hen. Vermoedelijk had één van zijn voorouders langs vrouwelijke kant meer dan uitstekende contacten met een Spagnool die in de 16e eeuw onze contreien met een bezoek van lange duur vereerde.
robert t is offline  
Oud 2 september 2010, 13:00   #583
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals je wellicht weet, telt de nva 27 zeteltjes op de 150 in de kamer, en geen 37 ...

Bovendien valt dat te rijmen met de zeer eenvoudige maar o zo gedegen doctrine van de ouden Baert.
maar nee, dat valt niet te rijmen met de verkiezingsuitslag

confederalisme heeft immers 80% van de Nederlandstalige vertegenwoordiging achter zich

de vaststelling dat je zonder die 80% geen B reg meer kan vormen zou moeten volstaan om confederalisme in te voeren.

... tenzij Franstaligen een andere agenda hebben en het einde van B al effectief voorbereid hebben natuurlijk.
Anna List is offline  
Oud 2 september 2010, 13:15   #584
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Correctie, ze zijn partijgenoten.
Ik heb nog nergens gehoord dat Kim uit de partij gestapt is of dat ze buitengesmeten is.
Nou goed, ik heb het ietwat ongelukkig geformuleerd. Het zijn nog altijd partijgenoten maar ze heeft haar functie's wel moeten neerleggen. Ik ga hier geen verdere commentaar op leveren, de kwestie is al genoeg opgeklopt in de media. De N-VA weze hierbij gewaarschuwd, dit is slechts het begin.
robert t is offline  
Oud 2 september 2010, 13:19   #585
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

CD&V, N-VA, VB en VLD hebben allemaal (minstens) een confederale omwenteling in hun programma staan. Samen halen die verreweg 80 pct van alle Vlaamse zetels.

Sorry, als de C-omwenteling daarmee niet kan, dan zal ze nooit kunnen.

Overigens: hoeveel zetels had u graag gewild voor de N-VA alvorens die de kern van haar programma (dit is: geen verdere federalisering maar wel confederalisering) op tafel zou mogen gooien.
Oud 2 september 2010, 17:51   #586
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Graag sluit ik me bij deze wensen aan. Alle respect voor deze man die in uiterst moeilijke omstandigheden zijn vooral allochtone leerlingen de democratie bijbrengt in een stad die ik allang opgegeven heb. Eén groot voordeel heeft hij wel, hij oogt als één van hen. Vermoedelijk had één van zijn voorouders langs vrouwelijke kant meer dan uitstekende contacten met een Spagnool die in de 16e eeuw onze contreien met een bezoek van lange duur vereerde.
Sta mij toe u eveneens te danken, robert t.

Daar moet evenwel nog aan worden toegevoegd dat het met die 'uiterst moeilijke omstandigheden' best wel meevalt. Ik krijg van de werklustige en ambitieuze jongens en meisjes véél liefde, hoor.
Het zijn enkel de luilakken die me minder graag zien komen.

Overigens schijnt dat van die Spagnool in de 16e eeuw niet te kloppen.

Eén van de theorieën is dat het een Siciliaan uit één van de vele legers van De Kleine Generaal was, die een inheems meisje het hoofd op hol bracht met z'n zuiders-exuberante charme.

Maar voor 't zelfde geld was 't Buonaparte zélf, natuurlijk

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be