Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2010, 10:44   #581
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De paniekreactie van de NVA in deze is overduidelijk. Men had er minstens een 'afkoelperiode' moeten tussen laten. Men heeft het wicht voor het blok gezet en brutaal weggejaagd. Broeder Bracke zal ondertussen nu wel glunderen. Slechte start voor de NVA in ieder geval.
NV-A haters zien altijd en overal 'slechte' dingen..
Ik noem dit politiek 'sterk' gespeeld en afgeblokt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 10:44   #582
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je zet twee dingen tegenover elkaar

de politieke visie van jong N-VA
en het gedrag van Bas en Kim

er is m.i. nog een derde aspect/invalshoek : ongeacht de eigen zwakte kan iemand intellectueel overtuigd zijn van het belang van af- en ontrading van allerhande druggebruik voor de maatschappij.

ook politici blijken mensen ...
Je gaat wel heel ver in de vergoeilijking. Maar als je ziet hoe ze nu in de pers zichzelf helemaal in de vernieling aan het rijden is, denk ik dat de partij haar beter kwijt dan rijk is. Wat voor kansen ze op politieke rehabilitatie ze nog had, die heeft ze nu wel helemaal verbrod.
Oud 2 september 2010, 10:44   #583
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
'Afgeblokt' met de bokshandschoen dan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 10:47   #584
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ouderwets zou ik niet zeggen. Gewoon een ietwat zielige lul.
Bedankt voor uw hoogstaande en van een bijzonder scherpe intelligentie getuigende bijdrage.

Ik buig nederig het hoofd voor uw diep inzicht in de menselijke psyche en zal hard mijn best doen om aan mijn zielige lul gehalte te werken.

Het forum heeft meer mensen zoals u nodig. Mensen die een draad binnenwandelen en met een paar oneliners van iedere deelnemer aan de discussie een correcte profielschets maken.

Bijdragen zoals die die ik geciteerd heb, zullen dit forum verheffen naar ongeziene hoogten. Politics.be zal dankzij leden zoals u de naam krijgen van een hoogwaardig en hoogstaand discussieforum.

Heil E. Gidius!

Laatst gewijzigd door Sammael : 2 september 2010 om 10:50.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 10:47   #585
Anna List
Banneling

Standaard

consequentie is mooi, maar weinig menselijk,

de mensen die dat niet halen zijn voor mij persoonlijk als mens interessantere, boeiendere mensen dan mensen die dat op een heel natuurlijke wijze wel zijn

no pun intended, voor niemand, het zal gewoon aan mijn karakter liggen ... ik vind kleine foutjes van mensen altijd veel 'leuker,boeiender,interessanter' dan hun grote verwezenlijkingen/capaciteiten ...

bovendien : politiek : het blijft een heel lelijk ding, daar raak ik hoe langer hoe meer van overtuigd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 10:48   #586
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
steek je me nu bij de N-VA haters ?!? ik heb er nb op gestemd ?!?

ik blijf erbij : een afkoelingsperiode en mediastilte waren hier op zijn plaats geweest ... spijtige verkwisting van talent ... spijtig (onnodig hard) in de vernieling rijden van zo'n jonge personen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 september 2010 om 10:49.
Oud 2 september 2010, 10:48   #587
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Iemand die dit soort taal gebruikt over mensen, is per definitie niet geschikt als discussiepartner.
Waarom reageert u daar dan op?

Zet mij dan toch gewoon op uw negeerlijst, m'n beste, i.p.v. uzelf een reputatie van ruziestoker en troll te bezorgen door op die manier te posten.

Oud 2 september 2010, 10:50   #588
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ook politici blijken mensen ...
Daarom gaat het ook veel te ver om iemand 'hoer' of 'slet' te noemen.

Een minister van Verkeer en Waterstaat die betrapt wordt op veel te hard rijden moet echter ook het veld ruimen.

Een voorlichter van het CDA die een relatie begint met een medewerker van zijn ministerie (defensie) moest het veld ruimen omdat bij defensie medewerkers geen relatie met elkaar mogen beginnen.

Een wethouder van Amsterdam die onder meer openbare orde en zeden onder zijn hoede heeft moet niet publiekelijk heroïnehoeren gaan bezoeken en openlijk verkondigen dat hij cocaïne gebruikt.

Zijn deze mensen daarom minder sympathiek? Zeker niet maar ze passen niet meer bij hun partij en andersom.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 10:51   #589
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

ik blijf erbij : een afkoelingsperiode en mediastilte waren hier op zijn plaats geweest ... spijtige verkwisting van talent ... spijtig (onnodig hard) in de vernieling rijden van zo'n jonge personen ...
Ik denk niet dat hij het over jou heeft hoor.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 10:52   #590
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik begrijp wat je bedoelt maar ben het niet met je eens. Het kan nu eenmaal niet. Een serieuze partij moet consequent handelen en haar uitstraling bewaken. Daarbij heeft de N-VA haar privéleven niet te grabbel gegooid, ze zijn heel terughoudend geweest, maar hebben alleen maar gevraagd of ze wil terugtreden.
een beetje menselijkheid uitstralen en vergevingsgezindheid naar jonge mensen (of op zijn minst menselijker omgaan met elkaar, waarom geen cooldownperiode?) past volgens mij toch ook in een goed imago ...
Oud 2 september 2010, 10:55   #591
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Daarom gaat het ook veel te ver om iemand 'hoer' of 'slet' te noemen.

Een minister van Verkeer en Waterstaat die betrapt wordt op veel te hard rijden moet echter ook het veld ruimen.

Een voorlichter van het CDA die een relatie begint met een medewerker van zijn ministerie (defensie) moest het veld ruimen omdat bij defensie medewerkers geen relatie met elkaar mogen beginnen.

Een wethouder van Amsterdam die onder meer openbare orde en zeden onder zijn hoede heeft moet niet publiekelijk heroïnehoeren gaan bezoeken en openlijk verkondigen dat hij cocaïne gebruikt.

Zijn deze mensen daarom minder sympathiek? Zeker niet maar ze passen niet meer bij hun partij en andersom.
ik zou toch nog graag een fundamenteel verschil maken het in 'uitvoerende functie' zijn of niet hoor.

maar idd wat mij in heel deze affaire het meest stoort is het gebrek aan menselijkheid in de reactie.
Oud 2 september 2010, 11:01   #592
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
consequentie is mooi, maar weinig menselijk,

de mensen die dat niet halen zijn voor mij persoonlijk als mens interessantere, boeiendere mensen dan mensen die dat op een heel natuurlijke wijze wel zijn

no pun intended, voor niemand, het zal gewoon aan mijn karakter liggen ... ik vind kleine foutjes van mensen altijd veel 'leuker,boeiender,interessanter' dan hun grote verwezenlijkingen/capaciteiten ...

bovendien : politiek : het blijft een heel lelijk ding, daar raak ik hoe langer hoe meer van overtuigd.
Met de journalistiek als al even lelijk broertje. Ik snap je uitspraak over mensen die het niet halen, met dat tragisch kantje. Die Luyten-figuur past daar perfect in, bij Geybels vind ik net dat het iemand is die alles in de schoot geworpen krijgt en het allemaal verbrod.
Oud 2 september 2010, 11:03   #593
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je gaat wel heel ver in de vergoeilijking. Maar als je ziet hoe ze nu in de pers zichzelf helemaal in de vernieling aan het rijden is, denk ik dat de partij haar beter kwijt dan rijk is. Wat voor kansen ze op politieke rehabilitatie ze nog had, die heeft ze nu wel helemaal verbrod.
Ik heb het interview op deredactie.be bekeken. Ik vind niet dat ze een slecht interview afgegeven heeft.

Verder zijn 90% van de berichten in de pers hier over van het niveau "een partijbron meld dit of dat" zonder enige concrete aanwijzingen. En als we de pers kennen, de klucht met Woestijnvis is nog lang niet vergeten.

Wat de berichten betreft van dat ze joints zijn gaan kopen in Maastricht, wel dit moet dit nog altijd bewezen worden, bovendien wil dit niet zeggen dat Kim ze gekocht of gebruikt heeft.
Van het toedienen van een medicijn zou na raadpleging van een collega gebeurt zijn.
maw, wat weten wij van heel die affere? Niets

1 ding is zeker, ze had beter uit de buurt van Bas gebleven. Dat is volgens mij de enige fout die je haar kan aanwrijven. Naïviteit dus.

Bovendien mogen we niet vergeten dat ze meer dan 40.000 voorkeurstemmen heeft gehaald.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 september 2010 om 11:05.
Oud 2 september 2010, 11:03   #594
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik denk niet dat hij het over jou heeft hoor.
De vader van Geybels gisteren in Het Laatste Nieuws:

"De partij (NVA) liegt", beweert haar vader Ludo Geybels. "Kim is onder druk opgestapt. Ze is er helemaal kapot van. Onze dochter is een hardwerkend meisje , dat leeft voor haar job en voor de partij".

Een hardvochtige, op macht beluste partij, die hele NVA. Zonder de minste consideratie voor personen. En die bovendien nog liegt om haar imago gaaf te houden.

Waarom doet me dat nu allemaal denken aan de kerk van Danneels?

Laatst gewijzigd door system : 2 september 2010 om 11:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:06   #595
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Niets doen... Ga de job dan zelf doen als ge toch maar niets moet doen
Ik wil niet niets doen zoals ik ook al eerder zei.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:07   #596
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Er zijn - geloof het of niet - nog altijd gemeenteraadsleden die de dossiers komen inkijken en die zich grondig voorbereiden op de gemeenteraad. Die mensen verdienen daar niks aan. Integendeel: die moeten erbij inschieten. Bovendien moeten ze eerst verkozen raken. Hoeveel zou zo'n campagne hen kosten?
Laat eerst eens weten wanneer je wil discussieren, anders heeft reageren op jouw reacties geen enkel nut.
Oud 2 september 2010, 11:10   #597
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

"De partij (NVA) liegt", beweert haar vader Ludo Geybels. "Kim is onder druk opgestapt. Ze is er helemaal kapot van. Onze dochter is een hardwerkend meisje , dat leeft voor haar job en voor de partij".

Een hardvochtige, op macht beluste partij, die hele NVA. Zonder de minste consideratie voor personen. En die bovendien nog liegt om haar imago gaaf te houden.

Dit staat er.

Citaat:
"Meteen heeft de partijtop haar onder druk gezet om op te stappen als senator en jongerenvoorzitster", vertelt Ludo Geybels. "Klopt niet", klinkt het echter bij de N-VA. "Daar drong Kim zelf op aan."
Oud 2 september 2010, 11:11   #598
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je soms maar naar Belgie komt kun je gewoonweg geen gemeenteraadslid zijn. Punt.

En kwa verdienen van alle politici...als ze het zo druk hebben allemaal e, hoe komt het dan dat ze allemaal een hoop betaalde mandaten erbij nemen?
Dat politici hard werken is een fabeltje dat je nooit aan de gewone burger verkocht krijgt tegenwoordig.
Oud 2 september 2010, 11:11   #599
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:

De ene partij "straft" corrupte figuren door hen minister te maken; de andere partij zet mensen die over de schreef gaan er simpelweg uit.

Wat mij betreft, komt de NVA hier als partij goed uit.

Als u eerder een voorkeur heeft voor partijen die corrupte figuren minister maken, het zij zo. Ieder z'n keuze.

Laatst gewijzigd door Sammael : 2 september 2010 om 11:12.
Oud 2 september 2010, 11:14   #600
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Heb je een dubbelnick die 'system' noemt ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be