![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U? | |||
Ik voel mij alleen maar Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,33% |
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,85% |
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg |
![]() ![]() ![]() |
26 | 19,70% |
Ik voel mij totaal geen Belg |
![]() ![]() ![]() |
82 | 62,12% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 november 2010 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
#582 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij maakt het weinig uit welke taal mensen spreken en het is helemaal niet nodig dat die Franstaligen Nederlands leren, ze kunnen het niet eens dus laat dat maar. Ik zeg gewoon dat ze geen speciale statuten krijgen omdat ze Nederlands onkundig zijn. Brusselaars zijn geen apart volk en hebben dus als dusdanig geen recht op zelfbeschikking. En Brussel zal in vlaanderen liggen en nergens heen gaan. Er komt dus geen Wallo-Brux. De imperialistische dromen zijn pathetisch en zullen niet doorgaan. De aanmatiging van de imperialistische bedelaars met uitgestoken hand is gewoon om te lachen.
![]() |
![]() |
#583 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() jaja dat zouden die dikke nekken wel willen. ![]() Lees er de regels van de EU maar eens op na, en hoe ze de hoofdstad van de EU bekijken... er mag van Europa totaal geen inmenging komen, noch gevraagd worden ![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik stel voor dat als de Brusselaars dat niet beginnen in te zien dat de Belgische hoofdstad ergens anders gelegd wordt. In een omgeving waar alle Belgen welkom zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#586 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo kwam toen razend op TV, "hij (BDW) weigert om van Brussel een volwaardig gewest te maken!" Gruwelde hij uit. Probeer dus nog eens met iets anders, want Brussel is dus geen volwaardig gewest. En van mij mag 100% van de mensen in Brussel Frans spreken, dat maakt helemaal niets uit. Dat maakt hen geen volk met zelfbeschikking. Probeer dus - zoals gezegd, nog eens.
![]() |
![]() |
#587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel...edelijk_Gewest |
|
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het maakt over Brussel zelf niets uit. Brussel ligt in Vlaanderen en dat blijft zo. Wallo-Brux is een belachelijke imperialistische droom en daar zal het bij blijven.
![]() |
![]() |
#592 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#593 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Vlaanderen zich zou afscheiden is het ondanks de Franstaligen meteen een feit.
|
![]() |
![]() |
#595 | |
|
![]() Citaat:
Het Franse project Belgique loopt op de klippen. We hebben Vlaanderen al "gestolen", weet je nog? Nu gaan we BHV nog "stelen"... Omdat het project "Belgique" niet meer pakt, probeert men het project "WalloBru' op poten te zetten, en moeten ze tot de vaststelling komen dat ze financieel zo afhankelijk zijn van een ander, dat ze moeten blijven of bij Frankrijk aankloppen, waar ze minder zullen ontvangen en wat zuiniger zullen moeten zijn met postjes allerhande. Veel ministers zullen er dan niet meer zijn in Wallonië... Dat ze dus maar wat nederigheid leren, enrespect leren opbrengen voor de hand die hen voedt, inplaats van er in te bijten.
|
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We vragen van de Franstalige gastarbeiders en asielzoekers die de onleefbare gebieden Wallonië en Brussel ontvlucht zijn niets anders dan wat we van elke andere gastarbeider of asielzoeker ook vragen: de taal leren en respect opbrengen voor onze kultuur. Als de eerste de beste afghaan daar op 6 maanden in slaagt, wat houdt de Franstalige vluchtelingen dan tegen? Zijn zij dan werkelijk om genetische redenen onaanpasbaar?
Laatst gewijzigd door fonne : 18 november 2010 om 19:22. |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Europees Commissaris
|
![]() Mevrouw Everytime, Brussel is tweetalig. In Brussel geldt onverkort een taalpariteit en het onderwijs vernederlandst met de dag. Het is om minder dat een verbeten Franstalige als u deze feiten even veronachtzaamt. Of u het nu wilt of niet.
|
![]() |
![]() |
#599 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
indien de vlamingen vinden dat er meer nederlands in brussel gersproken moet worden niets belet hen om daar te gaan kweken als konijnen in plaats van te lullen
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 18 november 2010 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij dit soort teksten heb ik altijd de vraag welke cultuur precies? U heeft toch weleens naar 'uw' eigen (Engelstalige) tv en radiostations gekeken? Waarom respect opbrengen voor een taal die de overheid zelf helemaal niet respecteert? Of bedoelt u de cultuur van het gedogen van kinderverkrachting , de graaicultuur, het met staatsmiddelen financieren van een kerk, de permanente gesubsidieerde invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed, het gedogen van fraude, voor het toelaten van nepotisme, het niet vervolgen van doodrijders, het voeren van politieke processen tegen de oppositie, het handhaven van een erfopvolgende uitvreter, etc etc |
|
![]() |