Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2010, 18:49   #581
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat het geen belangrijke christelijke feestdag is.

Zelfs voor Pinksteren, weten velen niet wat er toen zou gebeurd zijn.
iedere christen weet wat er dan gebeurd is.
ben jij zelf christen?
Oud 13 november 2010, 18:55   #582
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
inderdaad eh.
daar gaan ze wel een massa werknemers serieus bij hun rekker hebben eh?
ik zie niet echt iets in het voorstel dat er rekening mee houdt en dat ervoor compenseert?
Jij bent dus tegen omwille van die premie.

Er zijn inderdaad 2 dagen minder waarop men een extra premie kan verdienen.
Ieder jaar is dit ook zo met de veranderlijke feestdagen die op een dag vallen waar normaal gezien niet gewerkt wordt.

Degenen die deeltijds werken, verliezen zelfs elke feestdag die op hun inactiviteitsdag valt.

Daar mag wel iets aan gedaan worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 18:58   #583
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
iedere christen weet wat er dan gebeurd is.
ben jij zelf christen?
Neen, ik ben wel katholiek opgevoed.
Met de laatste Pinksteren heb ik op het werk getest, hoeveel er zijn die weten wat er dan zou gebeurd zijn.
Velen weten dit niet; en het overgrote deel is katholiek opgevoed, en velen noemen zich nog katholiek.
Oud 13 november 2010, 19:00   #584
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het geen belangrijke christelijke feestdag is.

Zelfs voor Pinksteren, weten velen niet wat er toen zou gebeurd zijn.
Dit is geen reden ons systeem van verloven aan te passen op de multicul he.
Als dit werkelijk gebeurd, zal het kot te klein zijn ...
Oud 13 november 2010, 19:14   #585
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dit is geen reden ons systeem van verloven aan te passen op de multicul he.
Als dit werkelijk gebeurd, zal het kot te klein zijn ...
De mensen evolueren. Wij zijn al lang niet meer zo katholiek als de vorige generatie. Waarom zouden we onze feestdagen daaraan niet mogen aanpassen?

Ik zit al lang te wachten op een feestdag op de dag voor de vrouw of één voor de mens. (anders zal mijn man protesteren)
En een feestdag voor het begin van de zomer, of ter ere van de eerste zomerse zonnige dag van het seizoen. Ik wil ook wel een feestdag op de internationale dag van de buikdans; of een feestdag ter ere van onze planten en bomen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 november 2010 om 19:15.
Oud 13 november 2010, 19:14   #586
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent dus tegen omwille van die premie.

Ieder jaar is dit ook zo met de veranderlijke feestdagen die op een dag vallen waar normaal gezien niet gewerkt wordt.

Degenen die deeltijds werken, verliezen zelfs elke feestdag die op hun inactiviteitsdag valt.

Da's wel typisch dat je ervanuit gaat ik dat tegen ben eh.
Beetje bevooroordeeld?

't is trouwens meer eh: er zijn bedrijven die een premie geven voor pasen én paasmaandag. Pasen afschaffen = 2x premie afschaffen. Idem voor pinksteren.

En ja, ik ben tegen die 3 nutteloze door de strot geramde nieuwe feestdagen, ja. Voor christenen, mensen die doorheen de tijd heen alternatieve niet-christelijke vieringen bedacht hebben op die feestdagen, en mensen die gericht zijn op de voorchristelijke feesten (Ostera valt dikwijls heel dicht bij Pasen, Samhaim ligt aan de vooravond van Allerheiligen) betekent het veel minder kans om hun tradities te behouden. Die drie nutteloze feestdagen pakken dat af.
In plaats van meer vrijheid voor iedereen, wordt het in feite enkel meer vrijheid voor de moslims en voor spaghettimonstervolgelingen en nog wat dingen.
En d�*t stoort me wel. In plaats van gewoon te zeggen: "ok, we smijten die boel open, we schaffen die verplichte religieuze feestdagen af, en laten mensen zelf hun feestdagen kiezen" wordt het: "ok, we zorgen ervoor dat moslims 2 dagen méér kunnen vieren, en dat christenen en gewoontedieren 3 dagen minder kunnen vieren".

Dus, nee, ik snap echt het doel niet van die 3 nieuwe feestdagen.
En ik begrijp ook niet dat men geen oplossing aangeeft voor de financiële kant van de zaak, en de praktische kant in sommige sectoren (bijv. onderwijs).
Oud 13 november 2010, 19:18   #587
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben wel katholiek opgevoed.
Met de laatste Pinksteren heb ik op het werk getest, hoeveel er zijn die weten wat er dan zou gebeurd zijn.
Velen weten dit niet; en het overgrote deel is katholiek opgevoed, en velen noemen zich nog katholiek.
ander werk zoeken dan, met mensen die wel weten wat ze doen.

maar als je niet christelijk bent, waarom voel je je dan geplaatst om te zeggen dat dit geen belangrijke christelijke feestdagen zijn? zou je dat oordeel niet beter overlaten aan de christenen zelf?
En zo nee: waarom zou een ander dan niet mogen oordelen dat bijv. het offerfeest belangrijk of onbelangrijk is?
Oud 13 november 2010, 19:20   #588
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De mensen evolueren. Wij zijn al lang niet meer zo katholiek als de vorige generatie. Waarom zouden we onze feestdagen daaraan niet mogen aanpassen?

Ik zit al lang te wachten op een feestdag op de dag voor de vrouw of één voor de mens. (anders zal mijn man protesteren)
En een feestdag voor het begin van de zomer, of ter ere van de eerste zomerse zonnige dag van het seizoen. Ik wil ook wel een feestdag op de internationale dag van de buikdans; of een feestdag ter ere van onze planten en bomen.
Neen, niet alle mensen evolueren. Sommige dringen een andere traditie op waarvoor de onze op de achtergrond moet schuiven.
Is dat evolueren of de-evolueren?
Oud 13 november 2010, 19:29   #589
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's wel typisch dat je ervanuit gaat ik dat tegen ben eh.
Beetje bevooroordeeld?
Neen, niet bevooroordeeld. Gewoon logisch redeneren. Als jij argumenten aanbrengt tegen, dan denk ik dat jij tegen bent. Nogal wiedes, niet?

Citaat:
't is trouwens meer eh: er zijn bedrijven die een premie geven voor pasen én paasmaandag. Pasen afschaffen = 2x premie afschaffen. Idem voor pinksteren.
Pasen en Pinksteren worden niet afgeschaft, hé.

Citaat:
En ja, ik ben tegen die 3 nutteloze door de strot geramde nieuwe feestdagen, ja. Voor christenen, mensen die doorheen de tijd heen alternatieve niet-christelijke vieringen bedacht hebben op die feestdagen, en mensen die gericht zijn op de voorchristelijke feesten (Ostera valt dikwijls heel dicht bij Pasen, Samhaim ligt aan de vooravond van Allerheiligen) betekent het veel minder kans om hun tradities te behouden. Die drie nutteloze feestdagen pakken dat af.
Pasen wordt niet afgeschaft, en nu kan je Ostera vieren op 21/3, en Samhaim op een vrij gekozen dag.

Citaat:
In plaats van meer vrijheid voor iedereen, wordt het in feite enkel meer vrijheid voor de moslims en voor spaghettimonstervolgelingen en nog wat dingen.

En d�*t stoort me wel. In plaats van gewoon te zeggen: "ok, we smijten die boel open, we schaffen die verplichte religieuze feestdagen af, en laten mensen zelf hun feestdagen kiezen" wordt het: "ok, we zorgen ervoor dat moslims 2 dagen méér kunnen vieren, en dat christenen en gewoontedieren 3 dagen minder kunnen vieren".
Dat moet je mij eens uitleggen.

Citaat:
Dus, nee, ik snap echt het doel niet van die 3 nieuwe feestdagen.
En ik begrijp ook niet dat men geen oplossing aangeeft voor de financiële kant van de zaak, en de praktische kant in sommige sectoren (bijv. onderwijs).

Wat is die praktische kans voor het onderwijs?
Oud 13 november 2010, 19:33   #590
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, niet alle mensen evolueren. Sommige dringen een andere traditie op waarvoor de onze op de achtergrond moet schuiven.
Is dat evolueren of de-evolueren?
Vind jij vrouwendag, dag tegen racisme en dag voor diversiteit gelijk aan "sommige dringen een andere traditie op"?
Welke "onze traditie" moet op de achtergrond schuiven?
Oud 13 november 2010, 19:40   #591
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vind jij vrouwendag, dag tegen racisme en dag voor diversiteit gelijk aan "sommige dringen een andere traditie op"?
Verlof bijkomen, jazeker!
Verlof aanpassen op een andere cultuur? NO FUCKING WAY!

Ik baseer mij op de eerste post van circe!
Oud 13 november 2010, 19:42   #592
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom heb jij een vrouwendag nodig? En een dag tegen het racisme?
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 19:58   #593
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga de discussie aan.
In de Koran staat geen woord over verdoving. Dus ook niet over een verbod op verdoven.
Er zijn dan ook heel wat moslims die vinden dat verdoven wel mag.
http://www.p-plus.nl/artikel.php?IK=1620
Ik moet die discussie niet aangaan, daar is toch die rondetafel van de interculturaliteit voor. Uiteraard komt verdoving voor het slachten van dieren in de Koran niet voor. Dat was toen geen gebruik, nergens niet ook niet in Europa. Als dat niet vermeld staat kan het ook niet expliciet tegen een religieus gebruik zijn. Dan hebben we het hier over een traditie. Maar tradities zijn toch niet heilig zoals het stierengevecht. Die mensen van de rondetafel worden betaalt door de gemeenschap om die discussie aan te gaan. Als die zelf niet in staat zijn om eenvoudige morele principes zoals het verhinderen van dierenleed dat niet expliciet tegen een religieus geloof ingaat te verdedigen kunnen ze dan wel??????
Oud 13 november 2010, 20:08   #594
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet bevooroordeeld. Gewoon logisch redeneren. Als jij argumenten aanbrengt tegen, dan denk ik dat jij tegen bent. Nogal wiedes, niet?
neen. je zou het ook kunnen lezen zoals het er staat: als een bedenking.
Ik heb hier trouwens al aangegeven dat ik in principe pro ben, maar een aantal bedenkingen heb.
Daar heb je vast over gelezen

Citaat:
Pasen en Pinksteren worden niet afgeschaft, hé.

Pasen wordt niet afgeschaft, en nu kan je Ostera vieren op 21/3, en Samhaim op een vrij gekozen dag.
De verplichte feestdagen worden aangepast aan de multiculturele samenleving. Blijven nog als verplichte feestdag: 1 januari, 1 mei, 21 juli, 11 november en 25 december. De rest vervalt.
Het staat zelfs in de titel dat Pasen afgeschaft wordt als feestdag.

Citaat:
Dat moet je mij eens uitleggen.
Dat kan ik me voorstellen.
Als je christen bent kon je zowat alle christelijke hoogdagen vieren. Pasen, Allerheiligen, Pinksteren, OLH Hemelvaart, OLV Hemelvaart, Kerst. Dat zijn er 6. Daar laat er men er 5 van vallen. Maar men kan er maar 2 van terugnemen. Als christen betekent dat een duidelijk verlies.
Als moslim kan je volgens het voorstel 2 dagen uitroepen tot feestdag. dat is een winst ten opzichte van nu.
Dus: voor christenen 3 dagen minder, voor moslims 2 dagen meer.
Het kon ook anders: met 5 vrije feestdagen hoefden christenen niets te verliezen, en konden moslims 5 dagen kiezen.
Voor de keltische feestdagen is het ook maar een nuloperatie. Ostera wordt uiteindelijk wel op Pasen gevierd (die paashazen en eieren betékenen iets eh), Allerheiligen = uitslapen na Samhaim. Die twee w�*ren er vroeger dus al, voor de rest moest je verlof nemen. Nu kan je die 2 nemen met je 'vrije feestdagen' maar de rest moet je nog steeds verlof nemen.
Al wat beter mee nu?

Citaat:
Je gaat nu toch niet weer alles eindeloos herhalen eh?
Het gaat hier puur om het verdwijnen van feestdagen, en het feit dat men blijkbaar de financiële kant niet in overweging heeft genomen.
Degenen die deeltijds werken, gaan trouwens ALLE feestdagen verliezen, niet enkel die op de inactiviteitsdagen. Of denk je nu echt dat een baas gaat toestaan dat je je feestdag plant op een dag dat je moet werken? Je kan die gerust plannen op je vrije dagen dan eh.
Tenzij natuurlijk dat ze het financiële in overweging hadden genomen, maar zo ver lijken ze niet te kunnen denken.

Citaat:
Wat is die praktische kans voor het onderwijs?
ik sta in dat onderwijs. ik heb geen verlofdagen buiten de vastliggende verlofperiodes en de feestdagen. Als ik een dag ziek ben (of een collega), is dat een RAMP voor het lessenrooster. Met variabele feestdagen gaan mensen dus vaak middenin de lesweek toch afwezig zijn. Dat betekent dat iedere keer het lessenrooster moet aangepast worden voor iedere afwezigheid. Misschien moet je in het onderwijs staan om te beseffen wat voor gigantisch praktisch probleem dat is.

En ik heb ook vragen ivm KMO's. Nu hebben bazen en personeel dezelfde feestdagen. Maar hoe zal het gaan als de baas besluit op dag A zijn zaak toe te doen (feestdag) en zijn personeel liever op dag B een feestdag had gehad? Je ziet daar toch een praktisch probleem, niet?
En ik lees nergens iets van een voorstel tot regeling daaromtrent.
Oud 13 november 2010, 20:50   #595
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Verlof bijkomen, jazeker!
Verlof aanpassen op een andere cultuur? NO FUCKING WAY!

Ik baseer mij op de eerste post van circe!
Dat vind ik dan weer niet de meest objectieve weergave.
Dan kan je je toch beter baseren op het rapport.

Het gaat je blijkbaar niet zozeer om dat aanpassen; als het maar niet voor "een andere cultuur" is.
Oud 13 november 2010, 20:52   #596
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat vind ik dan weer niet de meest objectieve weergave.
Dan kan je je toch beter baseren op het rapport.

Het gaat je blijkbaar niet zozeer om dat aanpassen; als het maar niet voor "een andere cultuur" is.
IDD Ik ben zo eerlijk dat toe te geven.
Uitbreiden voor meer verlofdagen, ok!
Maar de onze aanpassen op een andere cultuur? No way!
Dat is de wereld op zijn kop!

Moest een andere cultuur andere verlofdagen willen, dat ze dan komen werken op onze verlofdagen en thuisblijven op die van hun he.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 13 november 2010 om 20:54.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 20:53   #597
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En hetgeen men de bevolking nu zou willen opdringen is een multiculhistorie waar andere zich dan weer aan ergeren filo is het hen toegestaan?

Nogmaals in herhaling. Indien iemand of iets zich stoort aan een Westerse Christelijke samenleving en hetgeen er bij hoort kan dit of dat nog altijd vrij beslissen deze Westerse Christelijke samenleving de rug toe te keren en andere oorden op te zoeken die er zéér zeker wel zullen te vinden zijn. Maar wat blijkt, toch verkiezen degene die zich storen aan een Westerse Christelijke samenleving ervoor om er toch maar te blijven rond hangen waarom?
De maatschappij veranderen van binnenuit.
Het volgende is toch wat je bedoelt, hé?
Citaat:
Indien iemand of iets zich stoort aan een Westerse multiculturele samenleving en hetgeen er bij hoort kan dit of dat nog altijd vrij beslissen deze Westerse multiculturele samenleving de rug toe te keren en andere oorden op te zoeken die er zéér zeker wel zullen te vinden zijn. Maar wat blijkt, toch verkiezen degene die zich storen aan een Westerse multiculturele samenleving ervoor om er toch maar te blijven rond hangen; waarom?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2010 om 21:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 20:53   #598
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Waarom heb jij een vrouwendag nodig? En een dag tegen het racisme?
Ik vind het nodig dat dit extra aandacht krijgt.
Ook aan diversiteit. En aan waardig werk ook.
Oud 13 november 2010, 20:54   #599
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Lamsvlees komt dat niet van een jong diertje filo.
Ja, en dan? Eet jij liefst oude beren of stieren?
Je kiest maar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2010 om 21:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 20:57   #600
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het nodig dat dit extra aandacht krijgt.
Ook aan diversiteit
Ik vind dat helemaal niet nodig. Men heeft duidelijk de mening van de autochtone bevolking niet gevraagd ! Die maatregelen zijn niets anders dan het inwilligen van een eisenpakket vanwege integratieonwillige allochtonen. Het vernietigen van onze cultuur en eigenheid verdient helemaal geen feestdag. Dat zijn helemaal geen feestdagen voor de autochtoon. De autochtoon heeft geen enkele reden om daar blij mee te zijn !

Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2010 om 21:00.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be