![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ben jij zelf christen?
![]() |
![]() |
#582 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad 2 dagen minder waarop men een extra premie kan verdienen. Ieder jaar is dit ook zo met de veranderlijke feestdagen die op een dag vallen waar normaal gezien niet gewerkt wordt. Degenen die deeltijds werken, verliezen zelfs elke feestdag die op hun inactiviteitsdag valt. Daar mag wel iets aan gedaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de laatste Pinksteren heb ik op het werk getest, hoeveel er zijn die weten wat er dan zou gebeurd zijn. Velen weten dit niet; en het overgrote deel is katholiek opgevoed, en velen noemen zich nog katholiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als dit werkelijk gebeurd, zal het kot te klein zijn ...
![]() |
![]() |
#585 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zit al lang te wachten op een feestdag op de dag voor de vrouw of één voor de mens. (anders zal mijn man protesteren) En een feestdag voor het begin van de zomer, of ter ere van de eerste zomerse zonnige dag van het seizoen. Ik wil ook wel een feestdag op de internationale dag van de buikdans; of een feestdag ter ere van onze planten en bomen. Laatst gewijzigd door artisjok : 13 november 2010 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje bevooroordeeld? 't is trouwens meer eh: er zijn bedrijven die een premie geven voor pasen én paasmaandag. Pasen afschaffen = 2x premie afschaffen. Idem voor pinksteren. En ja, ik ben tegen die 3 nutteloze door de strot geramde nieuwe feestdagen, ja. Voor christenen, mensen die doorheen de tijd heen alternatieve niet-christelijke vieringen bedacht hebben op die feestdagen, en mensen die gericht zijn op de voorchristelijke feesten (Ostera valt dikwijls heel dicht bij Pasen, Samhaim ligt aan de vooravond van Allerheiligen) betekent het veel minder kans om hun tradities te behouden. Die drie nutteloze feestdagen pakken dat af. In plaats van meer vrijheid voor iedereen, wordt het in feite enkel meer vrijheid voor de moslims en voor spaghettimonstervolgelingen en nog wat dingen. En d�*t stoort me wel. In plaats van gewoon te zeggen: "ok, we smijten die boel open, we schaffen die verplichte religieuze feestdagen af, en laten mensen zelf hun feestdagen kiezen" wordt het: "ok, we zorgen ervoor dat moslims 2 dagen méér kunnen vieren, en dat christenen en gewoontedieren 3 dagen minder kunnen vieren". Dus, nee, ik snap echt het doel niet van die 3 nieuwe feestdagen. En ik begrijp ook niet dat men geen oplossing aangeeft voor de financiële kant van de zaak, en de praktische kant in sommige sectoren (bijv. onderwijs).
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar als je niet christelijk bent, waarom voel je je dan geplaatst om te zeggen dat dit geen belangrijke christelijke feestdagen zijn? zou je dat oordeel niet beter overlaten aan de christenen zelf? En zo nee: waarom zou een ander dan niet mogen oordelen dat bijv. het offerfeest belangrijk of onbelangrijk is?
![]() |
![]() |
#588 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is dat evolueren of de-evolueren?
![]() |
![]() |
#589 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ieder jaar is dit ook zo met de veranderlijke feestdagen die op een dag vallen waar normaal gezien niet gewerkt wordt. Degenen die deeltijds werken, verliezen zelfs elke feestdag die op hun inactiviteitsdag valt. Daar mag wel iets aan gedaan worden. Wat is die praktische kans voor het onderwijs? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke "onze traditie" moet op de achtergrond schuiven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verlof aanpassen op een andere cultuur? NO FUCKING WAY! Ik baseer mij op de eerste post van circe!
![]() |
![]() |
#592 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#594 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier trouwens al aangegeven dat ik in principe pro ben, maar een aantal bedenkingen heb. Daar heb je vast over gelezen Citaat:
Het staat zelfs in de titel dat Pasen afgeschaft wordt als feestdag. Citaat:
Als je christen bent kon je zowat alle christelijke hoogdagen vieren. Pasen, Allerheiligen, Pinksteren, OLH Hemelvaart, OLV Hemelvaart, Kerst. Dat zijn er 6. Daar laat er men er 5 van vallen. Maar men kan er maar 2 van terugnemen. Als christen betekent dat een duidelijk verlies. Als moslim kan je volgens het voorstel 2 dagen uitroepen tot feestdag. dat is een winst ten opzichte van nu. Dus: voor christenen 3 dagen minder, voor moslims 2 dagen meer. Het kon ook anders: met 5 vrije feestdagen hoefden christenen niets te verliezen, en konden moslims 5 dagen kiezen. Voor de keltische feestdagen is het ook maar een nuloperatie. Ostera wordt uiteindelijk wel op Pasen gevierd (die paashazen en eieren betékenen iets eh), Allerheiligen = uitslapen na Samhaim. Die twee w�*ren er vroeger dus al, voor de rest moest je verlof nemen. Nu kan je die 2 nemen met je 'vrije feestdagen' maar de rest moet je nog steeds verlof nemen. Al wat beter mee nu? Citaat:
Het gaat hier puur om het verdwijnen van feestdagen, en het feit dat men blijkbaar de financiële kant niet in overweging heeft genomen. Degenen die deeltijds werken, gaan trouwens ALLE feestdagen verliezen, niet enkel die op de inactiviteitsdagen. Of denk je nu echt dat een baas gaat toestaan dat je je feestdag plant op een dag dat je moet werken? Je kan die gerust plannen op je vrije dagen dan eh. Tenzij natuurlijk dat ze het financiële in overweging hadden genomen, maar zo ver lijken ze niet te kunnen denken. Citaat:
En ik heb ook vragen ivm KMO's. Nu hebben bazen en personeel dezelfde feestdagen. Maar hoe zal het gaan als de baas besluit op dag A zijn zaak toe te doen (feestdag) en zijn personeel liever op dag B een feestdag had gehad? Je ziet daar toch een praktisch probleem, niet? En ik lees nergens iets van een voorstel tot regeling daaromtrent.
![]() |
![]() |
#595 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kan je je toch beter baseren op het rapport. Het gaat je blijkbaar niet zozeer om dat aanpassen; als het maar niet voor "een andere cultuur" is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uitbreiden voor meer verlofdagen, ok! Maar de onze aanpassen op een andere cultuur? No way! Dat is de wereld op zijn kop! Moest een andere cultuur andere verlofdagen willen, dat ze dan komen werken op onze verlofdagen en thuisblijven op die van hun he.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 13 november 2010 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het volgende is toch wat je bedoelt, hé? Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2010 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
Banneling
|
![]() Ja, en dan? Eet jij liefst oude beren of stieren?
Je kiest maar. Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2010 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat helemaal niet nodig. Men heeft duidelijk de mening van de autochtone bevolking niet gevraagd ! Die maatregelen zijn niets anders dan het inwilligen van een eisenpakket vanwege integratieonwillige allochtonen. Het vernietigen van onze cultuur en eigenheid verdient helemaal geen feestdag. Dat zijn helemaal geen feestdagen voor de autochtoon. De autochtoon heeft geen enkele reden om daar blij mee te zijn !
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2010 om 21:00. |
![]() |
![]() |