![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewetenloos = het doel voorop stellen en zich daarbij niet laten hinderen door nutteloos gemoraliseer. Jullie moraal is de keten waarmee België jullie gevangen houdt. Citaat:
Misschien is dat de reden waarom we al zoveel grondgebied en mensen kwijt zijn, de jaarlijkse financiële aderlating maar niet kunnen stoppen, of er maar niet in slagen in Brussel weer vaste voet onder de grond te krijgen ondanks de gunstige conjunctuur daarvoor?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 mei 2012 om 05:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de politiek moeten politieke doelen bereikt worden, geen "ethische standaarden". Er is al genoeg waardevols naar de kloten gegaan. Citaat:
Als u het echt een nuttig middel vindt, pas het dan gewoon toe in plaats van erover te preken.
![]() |
![]() |
#583 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet dit warrig epistel vol hersenschimmen en absurde aannames beantwoord worden...?
![]() Pfff... vermoeiend. Eigenlijk wil ik mijn energie liever steken in nuttige dingen, maar alla. Citaat:
![]() Het gaat in de politiek niet over het VB hoor, wel over België en hoe zijn macht te breken. Ik stel aan u de vraag die ik ook aan de N-VA stel: hoe denkt u daartoe bij te dragen? Dit is de enige, maar dan ook de allerenige norm, die ik zal hanteren bij het bepalen van wie mijn stem zal krijgen. Citaat:
De idee dat de N-VA - en ik in het bijzonder - fier zou zijn dat het VB niets bereikt heeft: leeft u daar echt mee? Ik hoop van niet want dat is echt voer voor psychiaters. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Allé, goed voor u. Kunnen we het dan misschien nu over politiek hebben in plaats van over u? Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 mei 2012 om 06:21. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen als Fieseler beschouw ik niet als "flamingantisch", eerder als vervelende blokken aan het been bij het bereiken van het doel.
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn visie daarbij is: - het Belang moet haar functie als zweeppartij ten volle blijven waarnemen - de NVA moet de heel grote massa van 'brave' Vlamingen verleiden om Vlaams te stemmen. (Een 'brave', dus niet-Blok-Vlaming verleid je niet door de oorlogstrom te slaan of door spectaculaire (r)evoluties te prediken. Een beetje omzwachteld tussenstadium aanprijzen, zodat onze brave Vlaming niet bang wordt, is ten zeerste aangewezen. Verder is de Vlaming van nature uit gecharmeerd door zaken waar de nva voor staat: verantwoordelijkheid, werken, ondernemen, sparen, justitie, betaalbare sociale zekerheid, niet teveel bemoeienis vanwege de overheid ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Beide V partijen hebben daar, met woorden én met daden, reeds op geantwoord. - De NVA loopt braaf aan het handje van de Belgicisten in de Vlaamse regering en heeft geen bal te zeggen in een federale regering ondanks ongelooflijke toegevingen kwa BHV. Zonder blozen beloven zij op officiële wijze aan het establishment dat zij zichzelf zullen obsoleet blijven maken, zelfs al behalen de V partijen een absolute meerderheid. - Het VB daarentegen verklaart al op even officiële wijze dat als zij enkel aan een federale regering deelnemen als dat de laatste zal zijn én bieden aan de NVA hun ganse zetelaantal aan indien dezen hun eigen programma zouden willen uitvoeren. Als u niet op Mars heeft gewoond de afgelopen jaren dan weet u het antwoord op het aanbod van het VB.... Maar niet getroost u kan dat nog altijd "hersenschimmen" noemen.
![]() |
![]() |
#587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat establishment zélf heeft ondertussen al zovéél 'plechtige beloftes' zonder boe of ba gebroken dat een koekje van eigen deeg door datzelfde establishment ongetwijfeld erg goed zal worden gesmaakt
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nog een klein vraagje...waarom moeten wij Vlaams Nationalisten dan niet massaal BUB stemmen? Van die gozers kunnen wij toch ook hopen dat ze hun beloftes breken?
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 mei 2012 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Teleurstellingen in politieke partijen, daar hoef ik je niet voor te waarschuwen, daar heb je al veel meer ervaring me dan ikzelf. Je visie erop is door de jaren heen 'gezonder' en pragmatischer geworden: je beschouwt ze als mogelijke vehikels, die je dumpt zodra ze in de verkeerde richting beginnen rijden. En ik, als pragmaticus, ben de laatste om je daarin ongelijk te geven, daar is niks onethisch aan, want zij die de partijen bevolken en ons voorspiegelen de demokratische dienst uit te maken, doen hetzelfde met hun kiezers: hun stemmen aftruggelen en dan hun zin eigen doen. Vanuit die visie, voel ik zelfs begrip voor de wijze waarop ik de politiek tot eigen profijt probeer uit te buiten. Jammer dat we af en toe tegenstrijdige belangen moeten verdedigen: erst dass Fressen, dan die Moral. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hebben al decennialange praktijkvoorbeelden afgeleverd.
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
|
![]() Citaat:
Sommige NVA'ers (tja: waar halen ze het vraagt u zich af) beweren vandaag dat hun staatsondersteunend confederalisme, hun toepassing van het cordon sanitair, het meelopen aan het handje van het establishment enz een truuk is. Zij beweren dat, eens zij aan de macht komen*, ineens hun ware gelaat gaan laten zien en plots nét dat gaan worden hetgeen zij vandaag verwerpen. *: aan de macht ondanks het verwerpen van de steun van de Vlaams Nationlaisten. ![]() De VLD heeft die truuk ook toegepast met VHFSTDT, de CD&V heeft die truuk toegepast met Leterme en vandaag doet de NVA identiek hetzelfde met de nieuwste 800.000 vote-man. Aan de verkieizngsuitslagen te zien is het die blauwe en tjeefse gozers niet goed bekomen. De NVA springt nu in datzelfde gat. Diegenen die niet meespringen zijn uiteraard verzuurden, racisten, achterlijken en mentaal gehandicapten... En de Vlaming blijft zich maar aan dezelfde steen stoten. Quo usque tandem abutere patientia nostra vraag ik mij dan af....
![]() |
![]() |
#593 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het alvast véél te moeilijk met de partijstandpunten betreffende de invoering van het BROV en de invoering van de 'war on drugs' om het zélf ook te doen. Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik van niemand ook maar de minste 'trouw' aan een 'belofte aan het establishment' verlang, integendeel zelfs. 'Trouw' aan een 'belofte aan de kiezer' daarentegen, dat is iets helemaal anders! Om die te kunnen verwerkelijken, mag een politicus/-a wat mij betreft héél ver gaan. Dat is ten andere de reden waarom Groen! mijn steun én mijn stem - wellicht voorgoed - kwijt is gespeeld: het gemak waarmee een zekere Meneer De Croo jr. deze partij onlangs, en zonder daar ook maar de geringste 'eerlijke prijs' voor te moeten betalen, uit de onderhandelingen heeft kunnen werken, vond ik dermate vernederend dat ik mij - bij wijze van spreken, uiteraard - bijna al de haren uit de kop heb gerukt. Meneer Van Besien had toch op z'n minst luidkeels krijsend over de vloer heen en weer moeten rollen en wild met z'n armen en benen in het rond zwaaien! Zelfs een baby verdedigt zijn eigen belangen hardnekkiger - en dus béter - dan de jongens en meisjes van Groen! Bah!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan moeten die twee nog en sourdine gaan fungeren als een tandem...
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 mei 2012 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#599 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt niet te bepalen wie dat al dan niet kan zijn. Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 mei 2012 om 16:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja maar dat is toch een belangrijk punt , zo belangrijk dat het op punt één staat.
Gaat de N-VA punt één van hun statuten dan schrappen ? Is er eigenlijk binnen de N-VA nog een meerderheid voor punt één van de statuten ? ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 21 mei 2012 om 16:34. |
![]() |
![]() |