Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2014, 08:27   #581
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat wij dezelfde belastingsambtenaar hebben die onze afrekeningen berekent.
Met andere woorden: er zijn er hier die flink zeveren in deze draad.
.
Die van mij is er zo ene van metaal en met een aan-en-uit-knop.
Wat dat zeveren betreft, moet jij ook elke dag je scherm droogvegen ?
Ik ga me toch eens moeten verdiepen in die speciale belastingsregels die voor de privé gelden. Mijn nieuwsgierigheid is nu toch gewekt. Maar ik wacht op die link want zelf vind ik het niet
Oud 10 januari 2014, 10:40   #582
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik ga me toch eens moeten verdiepen in die speciale belastingsregels die voor de privé gelden. Mijn nieuwsgierigheid is nu toch gewekt. Maar ik wacht op die link want zelf vind ik het niet
Zul je ook niet vinden.
Belastingen zijn voor werknemers gelijk. Ik bedoel de methode van berekenen. Zelfs voor arbeiders en bedienden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 10:59   #583
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klojo, mijn belastingcontroleur is een eerste klasse zeikzak. Ik krijg permanent verhogingen in mijn strot geramd die langs geen kanten te rechtvaardigen zijn tenzij door eenzijdige interpretatie van zijne kant, een beetje nukkig doen en u doen geloven dat hij gelijk heeft.

ik versta dat zelfs niet, als ik verhogingen van 3000-5000euro in mijn strot krijge, waarom ik dan nooit beschuldigd wordt van fraude;..

het verschil is gewoon dat je in de privé verdacht wordt van alles. En dat zij om hun onderzoek te financieren willekeurig een beetje koppig doen over bepaalde afschrijvingen en klaar is kees.

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 januari 2014 om 11:00.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 11:36   #584
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
klojo, mijn belastingcontroleur is een eerste klasse zeikzak. Ik krijg permanent verhogingen in mijn strot geramd die langs geen kanten te rechtvaardigen zijn tenzij door eenzijdige interpretatie van zijne kant, een beetje nukkig doen en u doen geloven dat hij gelijk heeft.

ik versta dat zelfs niet, als ik verhogingen van 3000-5000euro in mijn strot krijge, waarom ik dan nooit beschuldigd wordt van fraude;..

het verschil is gewoon dat je in de privé verdacht wordt van alles. En dat zij om hun onderzoek te financieren willekeurig een beetje koppig doen over bepaalde afschrijvingen en klaar is kees.
Dan moet je een advocaat nemen als je denkt dat je recht in uw schoenen staat. Maar als je zoals de meeste zelfstandigen bent en in feite een hoop privé kosten in uw boekhouding hebt staan, en het verschil niet kent tussen BTW en belastingen bvb en de hele tijd loopt te zeuren dat je veel BTW moet betalen dan zal de schuld wel volledig bij jezelf liggen.
De meeste zelfstandigen kennen nu eens werkelijk gene zak van boekhouden en proberen nu eens werkelijk alles af te trekken.
De meeste zelfstandigen krijgen van hun boekhouder informatie over hoeveel ze nog moeten factureren, hoe zou dat komen denk jij ?
Toegegeven de belastingen zijn veel te hoog, maar het zijn vooral de werknemers die daar uiteindelijk de dupe van zijn. Want wij kunnen niks wegstoppen en wij worden dan te duur en dan kunnen jullie daar ook nog eens over zagen. En zeg verdorie niet dat het niet waar is. Ik sta trouwens aan beide kanten van het spectrum door mijn bijberoep zie ik beide kanten.
Mijn vrouw is trouwens boekhouder en de verhalen die ik hoor zijn voor zelfstandigen absoluut niet zo fraai.
Oud 10 januari 2014, 13:14   #585
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wc...elastingdienst enz...enz...
Oud 10 januari 2014, 14:08   #586
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan moet je een advocaat nemen als je denkt dat je recht in uw schoenen staat. Maar als je zoals de meeste zelfstandigen bent en in feite een hoop privé kosten in uw boekhouding hebt staan, en het verschil niet kent tussen BTW en belastingen bvb en de hele tijd loopt te zeuren dat je veel BTW moet betalen dan zal de schuld wel volledig bij jezelf liggen.
De meeste zelfstandigen kennen nu eens werkelijk gene zak van boekhouden en proberen nu eens werkelijk alles af te trekken.
De meeste zelfstandigen krijgen van hun boekhouder informatie over hoeveel ze nog moeten factureren, hoe zou dat komen denk jij ?
Toegegeven de belastingen zijn veel te hoog, maar het zijn vooral de werknemers die daar uiteindelijk de dupe van zijn. Want wij kunnen niks wegstoppen en wij worden dan te duur en dan kunnen jullie daar ook nog eens over zagen. En zeg verdorie niet dat het niet waar is. Ik sta trouwens aan beide kanten van het spectrum door mijn bijberoep zie ik beide kanten.
Mijn vrouw is trouwens boekhouder en de verhalen die ik hoor zijn voor zelfstandigen absoluut niet zo fraai.
ik ga toch eens twee voorbeelden

1° de stock wordt afgetrokken in een jaar, wordt verworpen zogezegd te vroeg afgetrokken, zogezegd een fout van de boekhouder door een verschil in btw/belasting en voila 20.000 euro meer inkomsten en een supplement, het jaar later heb ik dan natuurlijk de stok wel afgetrokken. maar kom een verschuifoperatie

2° een faktuur van een aannemer voor elektriciteitswerken zit volledig correct in de boekhouding, tenzij dat het moest btw medecontractant zijn en de btw is al betaald, maar de belastingcontroleur heeft nog eens de btw geind

3° een verhouding tussen privé en zaak die herzien wordt, waarbij de controleur bewust verkeerde cijfers gebruikt en dus bewust het getal binnenafmeting zaak relateert naar buitenafmeting van uw huis, wat dan 10% scheelt. Dus de controleur fraudeert met de cijfers ten mijne nadele
In plaats dat je dit kunt corrigeren, moet je zogenaamd een hele klachtenprocedure doorlopen etc... net alsof je ook nooit uw verhouding van uw gebruik van huis wilt of kunt veranderen.... en dat dit 30jaar hetzelfde blijft. Ik ga nu eens verhuizen uit dat huis dus zal hij het 100% aan zijn rekker krijgen. curieus

4° een discussie die nu al een halve eeuw meegaat, de auto moet en mag niet afgetrokken worden waarmee ik ongeveer 2000km rijd en zelfs al rij je met die auto alleen voor de zaak, je kan alleen een belachelijk forfaitair bedrag aftrekken van uw belastingen. Nu ik ga eens een elektrisch camionetjes proberen zal zien wat dat geeft, 120% en mij kilometers traceren en curieus of mijnheer nu nog eens gaat piepen.

5° een collega van mij krijgt zo een verhouding electriciteit privé/zaak van 50/50 in zijn strot geramd, terwijl je zonder veel poespas kunt bewijzen dat je 90% van uw verbruik in uw zaak ligt; Gewoon wat nukkig doen en u doen bezwijken zo werkt dat

6° een andere kennis heeft zo ooit een discussie over zijn verbruik van verwarming van zijn huis. Hij verbruikt 400euro aardgas, en de forfait voorziet dat hij 800euro voordeel in natura doet ? Dus zijn voordeel in natura is groter dan zijn werkelijke kost ??? Leuk debat ook voor mensen die straks passief willen bouwen... Die gaan knal hetzelfde debat kunnen voeren...

7° Wat ik ook niet snap is als je een internetabonnement hebt, en je flagrant veel data verzet, dus je hebt dat abonnement 100% zeker nodig voor uw zaak, dan weet ik eigenlijk niet wat voor belang het heeft of jij daar nu nog privé gebruik van maakt, en waarom in godsnaam die verhouding daar een fiktief en eenzijdig cijfer moet op geplakt worden door die controleur.

en zo kan ik echt oneindig doorgaan. Dus zoals gezegd ik pas mijn gedrag aan aan de fiskaliteit, zoals vele belgen, en met inderdaad aberrante gevolgen. Je ziet door de fiskaliteit dat bvb de winkelstraten ontvolken... al die ruimtes kun je niet gebruiken of verhuren of je krijgt een onredelijke verrekening van de kosten door uw controleur in uw strot geramd. Niemand staat daarbij stil maar een mens laat niet eeuwig met zijn voeten sollen.
Oud 10 januari 2014, 14:58   #587
demonen
Banneling

Standaard

http://www.tvl.be/nl/2014-01-10/voka...voor-politici/
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 15:10   #588
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
De meeste zelfstandigen kennen nu eens werkelijk gene zak van boekhouden
Is het niet genoeg dat die zijn vak kent?
Van iedereen aanvaard men dat zij voldoende hebben aan vakkennis dat rechtstreeks te maken heeft met hun beroep. Behalve van de zelfstandigen.
Die moeten EN hun vak kennen EN een kei zijn in boekhouden.

Waarom eist men van die belastingcontroleur niet dat hij nog een vak bijleert? Niet, niet een ander papier-jobke - een echt vak hé, zoals garagehouder of aannemer of....

Citaat:
proberen nu eens werkelijk alles af te trekken.
Ja, hoe zou dat komen? Ik zie de zelfstandigen overal bij bosjes sneuvelen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 15:12   #589
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Misschien is het je niet opgevallen, maar het aantal jobs met hoge lonen is nu eenmaal kleiner dan het aantal kandidaten voor die jobs.
Toch niet waar zeker? En ik die dacht dat de lage lonen aan het uitsterven waren...
Oud 10 januari 2014, 15:17   #590
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
ik ga toch eens twee voorbeelden

1° de stock wordt afgetrokken in een jaar, wordt verworpen zogezegd te vroeg afgetrokken, zogezegd een fout van de boekhouder door een verschil in btw/belasting en voila 20.000 euro meer inkomsten en een supplement, het jaar later heb ik dan natuurlijk de stok wel afgetrokken. maar kom een verschuifoperatie

2° een faktuur van een aannemer voor elektriciteitswerken zit volledig correct in de boekhouding, tenzij dat het moest btw medecontractant zijn en de btw is al betaald, maar de belastingcontroleur heeft nog eens de btw geind

3° een verhouding tussen privé en zaak die herzien wordt, waarbij de controleur bewust verkeerde cijfers gebruikt en dus bewust het getal binnenafmeting zaak relateert naar buitenafmeting van uw huis, wat dan 10% scheelt. Dus de controleur fraudeert met de cijfers ten mijne nadele
In plaats dat je dit kunt corrigeren, moet je zogenaamd een hele klachtenprocedure doorlopen etc... net alsof je ook nooit uw verhouding van uw gebruik van huis wilt of kunt veranderen.... en dat dit 30jaar hetzelfde blijft. Ik ga nu eens verhuizen uit dat huis dus zal hij het 100% aan zijn rekker krijgen. curieus

4° een discussie die nu al een halve eeuw meegaat, de auto moet en mag niet afgetrokken worden waarmee ik ongeveer 2000km rijd en zelfs al rij je met die auto alleen voor de zaak, je kan alleen een belachelijk forfaitair bedrag aftrekken van uw belastingen. Nu ik ga eens een elektrisch camionetjes proberen zal zien wat dat geeft, 120% en mij kilometers traceren en curieus of mijnheer nu nog eens gaat piepen.

5° een collega van mij krijgt zo een verhouding electriciteit privé/zaak van 50/50 in zijn strot geramd, terwijl je zonder veel poespas kunt bewijzen dat je 90% van uw verbruik in uw zaak ligt; Gewoon wat nukkig doen en u doen bezwijken zo werkt dat

6° een andere kennis heeft zo ooit een discussie over zijn verbruik van verwarming van zijn huis. Hij verbruikt 400euro aardgas, en de forfait voorziet dat hij 800euro voordeel in natura doet ? Dus zijn voordeel in natura is groter dan zijn werkelijke kost ??? Leuk debat ook voor mensen die straks passief willen bouwen... Die gaan knal hetzelfde debat kunnen voeren...

7° Wat ik ook niet snap is als je een internetabonnement hebt, en je flagrant veel data verzet, dus je hebt dat abonnement 100% zeker nodig voor uw zaak, dan weet ik eigenlijk niet wat voor belang het heeft of jij daar nu nog privé gebruik van maakt, en waarom in godsnaam die verhouding daar een fiktief en eenzijdig cijfer moet op geplakt worden door die controleur.

en zo kan ik echt oneindig doorgaan. Dus zoals gezegd ik pas mijn gedrag aan aan de fiskaliteit, zoals vele belgen, en met inderdaad aberrante gevolgen. Je ziet door de fiskaliteit dat bvb de winkelstraten ontvolken... al die ruimtes kun je niet gebruiken of verhuren of je krijgt een onredelijke verrekening van de kosten door uw controleur in uw strot geramd. Niemand staat daarbij stil maar een mens laat niet eeuwig met zijn voeten sollen.
Dat is het enige wat je kan doen...met u laten sollen.
Mijn zoon studeert boekhouding aan de KLIM en neem van mij aan, als je weet hoe het in mekaar zit kan je je rechten laten gelden.
De vraag is, wanneer ben je - en verder nog belangrijker - BLIJF je op de hoogte van al die, om de haverklap, veranderende spelregels?
Oud 10 januari 2014, 16:30   #591
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Toch niet waar zeker? En ik die dacht dat de lage lonen aan het uitsterven waren...
In de privé ook ?
Maar ging het nu niet over die 'superhoge' lonen die zo gemakkelijk te 'bereiken' waren ? Of zit ik weer op 't verkeerde spoor ?
Oud 10 januari 2014, 17:55   #592
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de privé ook ?
Maar ging het nu niet over die 'superhoge' lonen die zo gemakkelijk te 'bereiken' waren ? Of zit ik weer op 't verkeerde spoor ?
Wel denk daar eens over na:
50% van het BNP vloeit naar de overheid die daarmee een heel pak dingen doet die economisch onrendabel zijn. Stel dat wat de overheid doet een rendement heeft van 1% En normaal als je leent op lange termijn betaal je 4-5%. Dan is alles wat de overheid doet gedoemd om chronisch de economie 4% armer te maken. Dus dat is een eerste serieus probleem

Het tweede probleem is dat je zelfs een heel pak geld geeft aan contraproductieve dingen. Je mag stellen dat alle subsidies of inkomensvervangende programma's contraproductief zijn en economisch negatief rendabel. Dus dat is geld verliezen met bakken. Je mag stellen dat dop, ziekteuitkeringen, en tijdskredieten en zelfs pensioenformules allemaal negatief rendabele systemen zijn... Dus echt zonder twijfel al die system morsen met geld of zorgen dat mensen verkeerde beslissingen nemen (ik dop liever dan ik ga werken voor die 100euro meer, of ik ga nu met pensioen ipv nog 4 jaar langer te werken want voor die 100euro meer moet ik het niet meer doen etc)�*

Alsje weet dat mensen die in de privé werken, verplicht zijn van rendabel te werken (bij wet geregeld moet een privé bedrijf winstgevend zijn remember) dan heb je die andere 50% van de economie die precies al die verliezen moet ophoesten. Dus alles wat er verspild wordt bij overheidswege moet gecompenseerd enopgehoest worden door de economie. De economie doet dat dan ook tot nog toe relatief succesvol.

Maar de picture is veranderd tijdens de crisis. De eerste fout die ingebakken zit in onze economie is ons kramiekig systeem van weddes vasthouden die ervoor zorgen dat 'niemand moet inleveren principe' gewoon ieder privébedrijf voor de keuze dwingt: ofwel sluiten we (en doen we de mensen inleveren op kosten van de sociale zekerheid) ofwel gaan we failliet (en moeten de mensen ook inleveren op kosten van de sociale zekerheid) ofwel zoeken we een oplossing die het meestal geen vijf jaar meer volhoudt..

De tweede grote fout die ingebakken is, is dat voor eenloonbeslag van 50%, als de economie bvb 10% krimpt (ik spreek niet over het bnp) dan heb je weldegelijk een INLEVERING bij de PRIVE van 20% en gaat gans die andere groep bij de overheid 0% achteruit. Dus hoe je dat ook wilt draaien en keren, de privé ploetert voort met de regels die ze in de strot geramd krijgt door de ambtenarij. En de ambtenarij doet een luxecruise door een modderbad... op de rug van de privé. De ambtenarij levert niets in... 0% inlevering zorgt ervoor dat de ambtenarij in feite een groter deel van de koek gaat opeisen voor zichzelf...

Maar nu komt het punt waar bedrijven die werken voor het buitenland die kosten niet meer kunnen doorrekenen, en dat ze zichzelf uit de markt prijzen. Dus de privé wordt dubbel zo zwaar getroffen dan de ambtenaren. En daar staan ambtenaren veel te weinig bij stil. Ze coccoonen zich en nestelen zich in die luxe situatie en beseffen niet dat de kostprijs van dit alles telkens op het bord ligt van het privé... ten koste van de productiviteit. Noem het een moderne vorm van slavernij, dat is het gewoon, de groep die met de macht van vakbonden alles kapotregelmenteert zonder te beseffen dat ze de economie om zeep helpt en in feite de hoeksteenis van vele problemen die de prive tegenkomt. Mensen willen gerust veranderen, en privé doet alles om te overleven, maar met die regels en dit moordend systeem van Belgie, met die belastingsdruk gaan we allemaal eindigen met veel minder dan voor de crisis... En nogmaals het probleem is dat ambtenaren en gans de regeringsploeg en vooral socialisten vanuit hun dogmas en vanuit hun ivoren toren dit niet lijken te beseffen
Oud 10 januari 2014, 20:13   #593
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Wel denk daar eens over na:
50% van het BNP vloeit naar de overheid die daarmee een heel pak dingen doet die economisch onrendabel zijn. Stel dat wat de overheid doet een rendement heeft van 1% ........
Sorry, maar daarna ben ik gestopt met lezen.
50% van het BNP vloeit naar de overheid ?
Het is maar normaal dat de overheid dingen doet die onrendabel zijn, daarvoor is het dan ook een overheid. Anders zou dat wel door de privé gedaan worden....
Hoe bereken je het rendement van bijv. het onderwijs ?
Maar ik hoef écht geen antwoord op deze vragen,hoor. 't Wordt iets te bizar.
Oud 11 januari 2014, 12:18   #594
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het niet genoeg dat die zijn vak kent?
Van iedereen aanvaard men dat zij voldoende hebben aan vakkennis dat rechtstreeks te maken heeft met hun beroep. Behalve van de zelfstandigen.
Die moeten EN hun vak kennen EN een kei zijn in boekhouden.

Waarom eist men van die belastingcontroleur niet dat hij nog een vak bijleert? Niet, niet een ander papier-jobke - een echt vak hé, zoals garagehouder of aannemer of....

Ja, hoe zou dat komen? Ik zie de zelfstandigen overal bij bosjes sneuvelen.
Ik geef grif toe dat de belastingen te hoog zijn. Dus die moeten zeker omlaag en eenvoudiger. Waarschijnlijk kan je als zelfstandige niet overleven zonder op zijn minst creatief uw boekhouding te doen. Maar dat is net het probleem, dat is een vicieuze cirkel. En ik weet heus ook wel dat controleurs knap lastig kunnen doen, het is niet zwart/wit.
En een elementaire kennis van boekhouden is zelfs vereist om zelfstandige te kunnen worden. Ik spreek hier wel degelijk van elementair en niet van expert want daarvoor heb je uw boekhouder. Dus die moeten helemaal geen kei zijn in boekhouden. Maar ik zeg u dat er een heleboel zijn die er geen zak van kennen.
En je mag blij zijn dat controleurs hun vak niet kennen. Want er zit dikwijls veel meer in de boekhouding dan ze eruit halen. Het is net daarom dat die mannen afkomen met die procenten privé gebruik en dergelijke meer, waar trouwens wel degelijk in overdreven wordt. (Ik spreek in het algemeen en niet over u, want u bent uiteraard eerlijk.)
Het is aan u om die te aanvaarden, en de meesten zullen dat ook doen omdat er in werkelijkheid meer in die boekhouding scheef zit en ze schrik hebben van nog meer controles.
Een starters en werknemers zijn uiteindelijk de dupe, werknemers zijn te duur omdat arbeid veel te zwaar belast wordt. Dat moet verschuiven naar een eerlijke belasting met een correcte inning. Dat is dan in het voordeel van iedereen.
Oud 11 januari 2014, 13:18   #595
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik geef grif toe dat de belastingen te hoog zijn.
Neuh, zou het. Met de BTW en allerhande taksen erbij zit een gemiddeld verdiener snel aan 75% van zijn inkomen dat integraal naar de staatskas vloeit.
Citaat:
Dus die moeten zeker omlaag en eenvoudiger.
Vlaktaks op inkomen uit arbeid. Laat ons daar al eens mee beginnen.
Citaat:
Waarschijnlijk kan je als zelfstandige niet overleven zonder op zijn minst creatief uw boekhouding te doen. Maar dat is net het probleem, dat is een vicieuze cirkel. En ik weet heus ook wel dat controleurs knap lastig kunnen doen, het is niet zwart/wit.En een elementaire kennis van boekhouden is zelfs vereist om zelfstandige te kunnen worden. Ik spreek hier wel degelijk van elementair en niet van expert want daarvoor heb je uw boekhouder.
Ge moet bijna Steven Hawking zijn om de Belgische belastingswetgeving nog te begrijpen, laat staan legaal alle uitzonderingkjes en variaties te kunnen gebruiken. Om dan nog te pletter te lopen op de ingebouwde willekeur en vervallen corporalen bij de belastingsdiensten.
En de wettelijke verplichting is een certificaat bedrijfsbeheer vooraleer iemand een eigen zaak mag starten, Of een peperdure boekhouder die officieel al de papieren doet. Althans, als ge autochtoon bent.
Allochtonen van bepaalde strekking krijgen vanoverheidswege al een boekhouder en "opstart voordeel". 1 van de resultaten van die regeling is de 6 maandenwondertjes.
Citaat:
En je mag blij zijn dat controleurs hun vak niet kennen.
Ah ja, we moeten blij zijn omdat de incompetentie verkeerde interpretatie en willekeur bespoedigd?
Citaat:
Want er zit dikwijls veel meer in de boekhouding dan ze eruit halen.
En zo komen we dan uit bij spelletjes BTW carroucelletjes
Citaat:
Het is net daarom dat die mannen afkomen met die procenten privé gebruik en dergelijke meer, waar trouwens wel degelijk in overdreven wordt. (Ik spreek in het algemeen en niet over u, want u bent uiteraard eerlijk.)Het is aan u om die te aanvaarden, en de meesten zullen dat ook doen omdat er in werkelijkheid meer in die boekhouding scheef zit en ze schrik hebben van nog meer controles.
Hoe kan men eerlijk zijn in een systeem dat eerlijkheid bestraft?
Citaat:
Een starters en werknemers zijn uiteindelijk de dupe, werknemers zijn te duur omdat arbeid veel te zwaar belast wordt. Dat moet verschuiven naar een eerlijke belasting met een correcte inning. Dat is dan in het voordeel van iedereen.
Wat is een eerlijke belasting?
Oud 11 januari 2014, 13:27   #596
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neuh, zou het. Met de BTW en allerhande taksen erbij zit een gemiddeld verdiener snel aan 75% van zijn inkomen dat integraal naar de staatskas vloeit.

Vlaktaks op inkomen uit arbeid. Laat ons daar al eens mee beginnen.

Ge moet bijna Steven Hawking zijn om de Belgische belastingswetgeving nog te begrijpen, laat staan legaal alle uitzonderingkjes en variaties te kunnen gebruiken. Om dan nog te pletter te lopen op de ingebouwde willekeur en vervallen corporalen bij de belastingsdiensten.
En de wettelijke verplichting is een certificaat bedrijfsbeheer vooraleer iemand een eigen zaak mag starten, Of een peperdure boekhouder die officieel al de papieren doet. Althans, als ge autochtoon bent.
Allochtonen van bepaalde strekking krijgen vanoverheidswege al een boekhouder en "opstart voordeel". 1 van de resultaten van die regeling is de 6 maandenwondertjes.

Ah ja, we moeten blij zijn omdat de incompetentie verkeerde interpretatie en willekeur bespoedigd?

En zo komen we dan uit bij spelletjes BTW carroucelletjes

Hoe kan men eerlijk zijn in een systeem dat eerlijkheid bestraft?

Wat is een eerlijke belasting?
2!

En een prima boekhoudkundige is een must.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 14:40   #597
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
En een elementaire kennis van boekhouden is zelfs vereist om zelfstandige te kunnen worden. Ik spreek hier wel degelijk van elementair en niet van expert want daarvoor heb je uw boekhouder. Dus die moeten helemaal geen kei zijn in boekhouden. Maar ik zeg u dat er een heleboel zijn die er geen zak van kennen.
Ik kon met een simpele 'oude' A2 zonder problemen een bvba opstarten.
Kennis van boekhouden? Als ik papieren zie draait mijn maag al om.
Waarom dan zelfstandig zal u zich wellicht afvragen?
Omdat verschillende drukkingsgroepen u wel zullen vertellen hoe goed en gemakkelijk het allemaal is.
En dan heb je de boekhouder....er zit zo één in 't cachot in Mechelen.
Hopen op verstand bij de overheid? Laat me niet in een lach schieten,
omgekeerde bewijslast en tal van andere trukskes die je eigenlijk alleen zou mogen vinden bij oplichters zijn dagelijkse kost.

Hoeveel van de werknemers die bij Ford hun werk zijn verloren gaat men een zelfstandig beroep aansmeren denk je? 50%?
Binnen de 5 jaar zitten die aan de grond en zijn boekhouders en overheid met hun vertrekpremie weg, mogelijk zelfs hun huis.
Oud 11 januari 2014, 15:50   #598
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat verschillende drukkingsgroepen u wel zullen vertellen hoe goed en gemakkelijk het allemaal is.
omgekeerde bewijslast en tal van andere trukskes die je eigenlijk alleen zou mogen vinden bij oplichters zijn dagelijkse kost.

Hoeveel van de werknemers die bij Ford hun werk zijn verloren gaat men een zelfstandig beroep aansmeren denk je? 50%?
Binnen de 5 jaar zitten die aan de grond en zijn boekhouders en overheid met hun vertrekpremie weg, mogelijk zelfs hun huis.
Je had een bank moeten beginnen en jezelf zoveel mogelijk uitbetalen. Bij faillissement of redding dragen de belastingbetalers de kosten.
Jij zou dan nu gerust goedbetaald en ongestraft, verder mogen werken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 16:49   #599
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:

'kon'....nu is het toch ietske ingewikkelder geworden : maar ik kan mis zijn, natuurlijk.
http://economie.fgov.be/nl/binaries/...m325-76463.pdf
Oud 11 januari 2014, 16:49   #600
Klojo eerste klas

Standaard

dubbel, maar sla me dood, ik zou niet weten hoe dat is gebeurd....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 11 januari 2014 om 16:49.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be