Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2014, 09:41   #581
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze hebben wel grote verwachtingen zoals blijkt uit hun persbericht van onlangs.
Een beetje grootheidswaanzin is links niet vreemd. Maar tegen de tijd dat Democratisch Belguchea opgericht is, ben ik al lang gevlucht hoor.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 21:37   #582
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Ge moet wel met de block als laatste strohalm
En die haar ster is ook al tanende nadat ze op leugens werd betrapt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 07:32   #583
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Ge moet wel met de block als laatste strohalm
Ik zou De Block niet onmiddellijk een strohalm noemen.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 07:32   #584
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Leugens? Vertel of open er een draad over.
Oud 21 januari 2014, 08:23   #585
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
vld eh
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 08:24   #586
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou De Block niet onmiddellijk een strohalm noemen.
een graansilo dan
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 08:35   #587
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bij het ontbinden van de VU is, omdat geen van de 2 strekkingen een meerderheid had, afgesproken dat niemand de rechtmatige erfgenaam is van de VU.
Maw, er is geen link tussen VU en N-VA.
Niet naïef doen, dat is dankzij de groep Sauwens (niet-splitsen, kan je nog meer het omgekeerde bereiken dan je wenst?) zo, waardoor niemand over de 50% raakte. Hoewel duidelijk een andere partij, is door de publieke opinie N-VA altijd gezien als de opvolger, wat de formele afspraken ook waren. Zeker toen Spirit ophield te bestaan.

En wat betreft de linken met de VU: zowat alle partijen zijn vergeven met ex-VU'ers, van Groen tot Vlaams Belang. Misschien was VU als partij niet de meest succesvolle ooit, maar haar gedachtegoed is verspreid onder alle partijen, van de meest progressieve tot de meest conservatieve. Een ware prestatie.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 10:10   #588
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantelle Bekijk bericht
Die het meest 'vergeven' is van ex-VU'ers is de O-VLD. Maar dat zijn nu allemaal, uit eigenbelang, redelijk belgicistisch ingesteld.
Anders komt men in een partij die door Vlamingen haters wordt 'geleid' Verhofstadt, Dewael, De Gucht...) niet aan de bak.

Hoe kan ik in discussie treden met iemand die in stereotypes denkt?
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 10:13   #589
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Niet naïef doen, dat is dankzij de groep Sauwens (niet-splitsen, kan je nog meer het omgekeerde bereiken dan je wenst?) zo, waardoor niemand over de 50% raakte. Hoewel duidelijk een andere partij, is door de publieke opinie N-VA altijd gezien als de opvolger, wat de formele afspraken ook waren. Zeker toen Spirit ophield te bestaan.

En wat betreft de linken met de VU: zowat alle partijen zijn vergeven met ex-VU'ers, van Groen tot Vlaams Belang. Misschien was VU als partij niet de meest succesvolle ooit, maar haar gedachtegoed is verspreid onder alle partijen, van de meest progressieve tot de meest conservatieve. Een ware prestatie.
Op de Belgische Unie en PVDA+ na leeft de Volksunie inderdaad verder in de andere Vlaamse partijen. Nergens leeft de Volksunie zo puur als in het Vlaams Belang en de N-VA. N-VA is actueel de meest succesvolle Volksunie restant.

Fierheid is een noodzaak voor volksverheffing. Door de geschiedenis te miskennen kan je geen fierheid koesteren.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 januari 2014 om 10:14.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 10:16   #590
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Op de Belgische Unie en PVDA+ na leeft de Volksunie inderdaad verder in de andere Vlaamse partijen. Nergens leeft de Volksunie zo puur als in het Vlaams Belang en de N-VA. N-VA is actueel de meest succesvolle Volksunie restant.

Fierheid is een noodzaak voor volksverheffing. Door de geschiedenis te miskennen kan je geen fierheid koesteren.
Dan vraag ik me af waar uw fierheid is "Leve België"?
Oud 21 januari 2014, 10:16   #591
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die het meest 'vergeven' is van ex-VU'ers is de O-VLD. Maar dat zijn nu allemaal, uit eigenbelang, redelijk belgicistisch ingesteld.
Anders komt men in een partij die door Vlamingen haters wordt 'geleid' Verhofstadt, Dewael, De Gucht...) niet aan de bak.
Dat was tot recent zo als je instapt in de logica dat het Vlaams Belang niet ontsproten is uit de Volksunie . Zelfs in die logica is dat niet meer het geval sinds 2010.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 21 januari 2014, 10:21   #592
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik me af waar uw fierheid is "Leve België"?
Mijn fierheid ligt bij jouw, mijn beste reservespeler. Ik ben trots op jou. De wijze waartegen jij jezelf bezigt met de zuivering van de Vlaams-nationalistische geschiedenis getuigt van een Vlaamse gedrevenheid.

Oud 21 januari 2014, 10:36   #593
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Geschiedenis miskennen of vervalsen? Waar heeft u het over?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 10:40   #594
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn fierheid ligt bij jouw, mijn beste reservespeler. Ik ben trots op jou. De wijze waartegen jij jezelf bezigt met de zuivering van de Vlaams-nationalistische geschiedenis getuigt van een Vlaamse gedrevenheid.
Wanneer beginnen we met de wegwerking van de francofone misdaden tegen het Vlaamse volk ipv van alles onder de mat te vegen. Wat zit u voortdurend de strohalm in het oog van de onderdrukte Vlamingen te zoeken terwijl aan de overkant de balk heel een land naar de kloten helpt?
Oud 21 januari 2014, 11:02   #595
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wanneer beginnen we met de wegwerking van de francofone misdaden tegen het Vlaamse volk ipv van alles onder de mat te vegen. Wat zit u voortdurend de strohalm in het oog van de onderdrukte Vlamingen te zoeken terwijl aan de overkant de balk heel een land naar de kloten helpt?
Vlamingen zijn niet onderdrukt. Dat is een miskenning van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Mijn ideologie is rechts. De doorsnee ideologie in Vlaanderen is links. Links kijkt steeds naar de maatschappij of de politiek als ze in gebreke blijven in hun eigen realisaties. Rechts kijkt in de spiegel, naar zichzelf en hun naaste kring om hun dromen waar te maken.

Die overheersende linkse inslag die bij de Vlaamse bevolking overheerst heeft een calimero aan de macht gezet.

Dat weerhoudt mijn onvoorwaardelijke liefde niet om de Vlaamse gedrevenheid te koesteren. Ook al is dat een linkse gedrevenheid.

Oud 21 januari 2014, 11:19   #596
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlamingen zijn niet onderdrukt. Dat is een miskenning van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Mijn ideologie is rechts. De doorsnee ideologie in Vlaanderen is links. Links kijkt steeds naar de maatschappij of de politiek als ze in gebreke blijven in hun eigen realisaties. Rechts kijkt in de spiegel, naar zichzelf en hun naaste kring om hun dromen waar te maken.

Die overheersende linkse inslag die bij de Vlaamse bevolking overheerst heeft een calimero aan de macht gezet.

Dat weerhoudt mijn onvoorwaardelijke liefde niet om de Vlaamse gedrevenheid te koesteren. Ook al is dat een linkse gedrevenheid.
De Vlamingen zijn niet onderdrukt? En de zesde staatshervorming dan is een schoolvoorbeeld van democratie, hoe de linkse Vlamingen al hun zelfstandige macht in handen leggen van moeder francofonie, want zijzelf voelen zich te klein en te onmachtig om voor zichzelf op te komen? Moeder francofonie zal dat wel doen en de Vlaamse linkse (inderdaad linkse) pers klapt in de handjes over zoveel Vlaamse zelfstandigheid?
Wie zijn de calimero's of wie dringt het Vlaamse volk voortdurend callimero's op? De Walen zijn lui, dat hebben ze ook zelf beweerd, niet? Maar zij komen wel op voor hun voordelen, terwijl de Vlamingen dat onmogelijk kunnen en dat is, zoals de luie Walen hun eigen fout?
Hou toch op met te denken dat het volk iets te zeggen heeft; alles wordt vanaf het begin geleid door een Brusselse francofone bende, die eens drie kolonies had, Congo al lang verspeeld heeft en nu tracht te blijven de hele Belgische bevolking uit te buiten door voortdurend de francofonie (totaal aan hen overgeleverd) en de Vlamingen (die ze nu als een stoute provincies eens tot in de derde graad gaan afstraffen) tegen elkaar uit te spelen. Dat en niets anders is la Belgique en alle andere praat daar rond is om het plebs bezig te houden zodat zij ze verder kunnen uitkleden en dat enkel voor eigen profijt.
Oud 21 januari 2014, 11:42   #597
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn niet onderdrukt? En de zesde staatshervorming dan is een schoolvoorbeeld van democratie, hoe de linkse Vlamingen al hun zelfstandige macht in handen leggen van moeder francofonie, want zijzelf voelen zich te klein en te onmachtig om voor zichzelf op te komen? Moeder francofonie zal dat wel doen en de Vlaamse linkse (inderdaad linkse) pers klapt in de handjes over zoveel Vlaamse zelfstandigheid?
Wie zijn de calimero's of wie dringt het Vlaamse volk voortdurend callimero's op? De Walen zijn lui, dat hebben ze ook zelf beweerd, niet? Maar zij komen wel op voor hun voordelen, terwijl de Vlamingen dat onmogelijk kunnen en dat is, zoals de luie Walen hun eigen fout?
Hou toch op met te denken dat het volk iets te zeggen heeft; alles wordt vanaf het begin geleid door een Brusselse francofone bende, die eens drie kolonies had, Congo al lang verspeeld heeft en nu tracht te blijven de hele Belgische bevolking uit te buiten door voortdurend de francofonie (totaal aan hen overgeleverd) en de Vlamingen (die ze nu als een stoute provincies eens tot in de derde graad gaan afstraffen) tegen elkaar uit te spelen. Dat en niets anders is la Belgique en alle andere praat daar rond is om het plebs bezig te houden zodat zij ze verder kunnen uitkleden en dat enkel voor eigen profijt.
Ik bewonder jouw strijdvaardigheid. De onafhankelijkheid van Vlaanderen is een utopie dat de Vlaams-Nationalistische politiek ons voorspiegelt. Die politiek vist voornamelijk linkse stemmen op in Vlaanderen die rekent op de politiek om tegemoet te komen aan hun persoonlijke besognes. Ik hoop dat ook jij de ooit volgende fase van de Vlaamse ontvoogding bereikt.

Oud 21 januari 2014, 11:42   #598
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar waarschijnlijk het succes van de O-VLD.
Vlaanderen is overwegend links.

Oud 21 januari 2014, 11:43   #599
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan er niet mee leven dat Vlamingen onderdrukt worden.

Oud 21 januari 2014, 11:46   #600
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan er niet mee leven dat Vlamingen onderdrukt worden.
Roept dan vooral heel hard 'vive la Belgique'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be