Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 22 augustus 2016, 21:57   #581
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is zo.
Alleen moet je er dan geen 'geschiedenis" van proberen te maken...
Laat ons hopen dat er op 16 september in Bratislava geschiedenis geschreven wordt !!!
Ik vermoed dat de Visigradlanden de Brusselse bureaucraten zullen schaakmat zetten...
Ik hoop dat "Wir schaffen das" in haar broek plast.
Boduo is offline  
Oud 22 augustus 2016, 21:59   #582
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Laat ons hopen dat er op 16 september in Bratislava geschiedenis geschreven wordt !!!
Ik vermoed dat de Visigradlanden de Brusselse bureaucraten zullen schaakmat zetten...
Ik hoop dat "Wir schaffen das" in haar broek plast.
Gaat Israel Domb er een verhaal over schrijven?
Another Jack is offline  
Oud 22 augustus 2016, 22:23   #583
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 augustus 2016 om 22:27.
Diego Raga is offline  
Oud 23 augustus 2016, 00:19   #584
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
dubbel
In deze topic gaat het over aanslagplegers...
???
Boduo is offline  
Oud 23 augustus 2016, 02:28   #585
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
NU moet de EU de vluchtelingenstroom stoppen.
Een Italiaanse expert met zéér veel ervaring stelt: met één F-16 aan de Libische kust vóór dat de asielzoekers instappen de "bootjes" tot schroot herleiden door 1 salvo met een raket.
Te moeilijk ?
Belgische & Duitse F-16 piloten zijn de besten v.d. NAVO !!!
Yes, we can !!!
Awel, doe het dan.
Carmagnole is offline  
Oud 23 augustus 2016, 04:50   #586
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sta me toe, Zjaak, om een en ander duidelijk te stellen over dat zgz ‘onbestaande boek’.

Israël Dombit heeft de titel ‘The Millions That Could Be Saved’ zélf gekozen voor zijn bespreking van het boek ‘From The Depts’ dat Rabbi Weissmandl geschreven heeft na z’n ervaringen in WO-2:

“This is the chronicles of Rabbi Michael Ber Weissmandl, ztl, of the war years, 1942 to 1945, so aptly named "Min Hametzar" (From the Depths). published in New York in 1961 in Hebrew.”

In dat zelfde artikel schrijft Dombit aan de hand van zijn bespreking van de inhoud het boek ‘From The Depts’ van Rabbi Weismandl, de volgende kernzin: “How many hundreds of thousands of Jewish lives could have been saved -- perhaps even millions”, en die kernzin heeft ‘m dus gebruikt als titel van z’n artikel.

http://www.truetorahjews.org/domb

Duidelijk dus.

Ik had eveneens al verwezen naar andere referenties, die daarover handelen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=469

Wat z’n boek ‘From The Depts betreft:

“Min HaMeitzar (Jerusalem, 1960) is a book that describes Rabbi Weissmandl's war-time experiences. The title consists of the first two words of Psalm 118:5, meaning "from the depths of despair", literally "From the Straits". This is the main publication in which Weissmandl's accusations against the Zionist organizations appear.”

https://en.wikipedia.org/wiki/Chaim_...Dov_Weissmandl

Toegegeven, voor mij was het in ’t begin ook even verwarrend, maar ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is dat de zionisten, die door hun obsessieve doelstelling verantwoordelijk zijn (geweest) om honderdduizenden, zoniet miljoénen joden, een vermijdbare dood te hebben ingejaagd, door alle nazi-voorstellen - voor deportatie naar overal behalve Palestina - radicaal af te wijzen.
De getuigenis van Weismandl én de betreffende quotes van zionisten zelf bewijzen dat, zie deze draad.

De artikels en links die ik reeds aangaf in deze draad, kloppen dus stuk voor stuk, spijts alle moeite die onze forumtrollen zich getroost hebben, om de boel te ontkennen en als negationisten over te komen.

Enfin, het is jullie vergeven, excuses hoeven niet.
Wat Israel Dombit geschreven heeft is irrelevant. Je schijnt niet te begrijpen wat een primaire bron is...
Wat een hoop rariteiten van truetorahjews meent te moeten of mogen schrijven is al even irrelevant, het totaal gebrek aan referenties en voetnoten maakt elke normale controle onmogelijk. Trouwens, dat onnozele verhaal over spanje blijkt zelfs niet eens uit hun stuk.
Je slaagt erin om 0 komma 0 aan te tonen en raakt niet verder dan het eindeloos herhalen van steeds maar dezelfde linkjes en C/P's van tekst daaruit.
Het grappigste is dat je het enige relevante (namelijk de brontekst, het boek zelf) probeert te bewijzen door een linkje naar een wiki pagina.
En laat nu net Flying Diego diegene zijn die hier trots komt verkondigen dat wiki een door de joden gemanipuleerde website is...

Als dat boek bestaat, moet je het kunnen aantonen. Dan moet het ergens terug te vinden zijn, zij het in een bibliotheek, een faculteit, desnoods een ingescande versie. Men zou toch kunnen verwachten dat als dat boek bestaat dat daar grote interesse voor bestaat in de vakgroep geschiedenis.

Vooralsnog heb je daarvan nog geen enkel bewijs kunnen aanleveren.
The burden of proof is yours.
Pandareus is offline  
Oud 23 augustus 2016, 14:26   #587
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Sta me toe, Zjaak, om een en ander duidelijk te stellen over dat zgz ‘onbestaande boek’.

Israël Dombit heeft de titel ‘The Millions That Could Be Saved’ zélf gekozen voor zijn bespreking van het boek ‘From The Depts’ dat Rabbi Weissmandl geschreven heeft na z’n ervaringen in WO-2:

“This is the chronicles of Rabbi Michael Ber Weissmandl, ztl, of the war years, 1942 to 1945, so aptly named "Min Hametzar" (From the Depths). published in New York in 1961 in Hebrew.”

In dat zelfde artikel schrijft Dombit aan de hand van zijn bespreking van de inhoud het boek ‘From The Depts’ van Rabbi Weismandl, de volgende kernzin: “How many hundreds of thousands of Jewish lives could have been saved -- perhaps even millions”, en die kernzin heeft ‘m dus gebruikt als titel van z’n artikel.

Duidelijk dus.

“Min HaMeitzar (Jerusalem, 1960) is a book that describes Rabbi Weissmandl's war-time experiences. The title consists of the first two words of Psalm 118:5, meaning "from the depths of despair", literally "From the Straits". This is the main publication in which Weissmandl's accusations against the Zionist organizations appear.”

Toegegeven, voor mij was het in ’t begin ook even verwarrend, maar ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is dat de zionisten, die door hun obsessieve doelstelling verantwoordelijk zijn (geweest) om honderdduizenden, zoniet miljoénen joden, een vermijdbare dood te hebben ingejaagd, door alle nazi-voorstellen - voor deportatie naar overal behalve Palestina - radicaal af te wijzen.
De getuigenis van Weismandl én de betreffende quotes van zionisten zelf bewijzen dat, zie deze draad.

De artikels en links die ik reeds aangaf in deze draad, kloppen dus stuk voor stuk, spijts alle moeite die onze forumtrollen zich getroost hebben, om de boel te ontkennen en als negationisten over te komen.

Goed, er nu een ander boek dat ik moet lezen, schijnbaar zijn een artikel en een boek hetzelfde in dit bizarre wereldje...

"Min Hameitzar" van Rabbi Weismandl heet de primaire bron.
Wat weten we hiervan, het is enkel in het Hebreeuws uitgegeven in New York in 1961...
Ik heb wel een artikel over hem gevonden op een joodse site, daar staat het hele verhaal in van Rabbi Weismandl.
Niks te lezen over Spanje....
http://www.vosizneias.com/25272/2009...s-during-wwii/

Maar goed, we zoeken verder...
Another Jack is offline  
Oud 23 augustus 2016, 14:26   #588
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Duidelijk dus.

Goed, er nu een ander boek dat ik moet lezen, schijnbaar zijn een artikel en een boek hetzelfde in dit bizarre wereldje...

Wat weten we hiervan, het is enkel in het Hebreeuws uitgegeven in New York in 1961...
Ik heb wel een artikel over hem gevonden op een joodse site, daar staat het hele verhaal in van Rabbi Weismandl.
Niks te lezen over Spanje dat door de gestapo werd aangeboden....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 augustus 2016 om 14:27.
Another Jack is offline  
Oud 23 augustus 2016, 14:33   #589
Another Jack
Banneling

Standaard

Een biografie van de man, op een website die de naam van de rabbi draagt:
http://www.weissmandl.org/TheUnheede...dedCryText.htm

Nergens een spoor van te vinden van dat maffe Spaanse plan....
Another Jack is offline  
Oud 23 augustus 2016, 22:01   #590
Diego Raga

Standaard

Citaat:
In deze topic gaat het over aanslagplegers...
???
Iemand begon hier over de nazi’s en de zgn parallellen met de Europese rechterzijde van vandaag :

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=120

Sorry dat het nogal uitgebreid werd, maar de waarheid heeft ook haar rechten.
Oud 23 augustus 2016, 22:07   #591
Diego Raga

Standaard

Gezien deze cruciale zin hier beschouwd wordt als een leugen tot zelfs revisionistische propaganda toe, verdiend dat een nadere toelichting:

“…historical fact that in 1941 and again in 1942, the German Gestapo offered all European Jews transit to Spain…”

http://www.truetorahjews.org/lieberman
https://justice4poland.com/2016/04/2...the-holocaust/

Fasten your seatbelts, please:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als dat boek bestaat, moet je het kunnen aantonen. Dan moet het ergens terug te vinden zijn, zij het in een bibliotheek, een faculteit, desnoods een ingescande versie. Men zou toch kunnen verwachten dat als dat boek bestaat dat daar grote interesse voor bestaat in de vakgroep geschiedenis.
Vooralsnog heb je daarvan nog geen enkel bewijs kunnen aanleveren.
The burden of proof is yours.
Never mind that book, Panda, hier ga je iets lezen dat véél beter is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In jouw tekst wordt niet één keer vermeld wat Spanje en dus Franco daar over dachten. Dat zegt alles over de geloofwaardigheid van dit project.
Neen, het zegt alles over de lacunes in de ‘officiële’ geschiedschrijving aka de weergave van de ‘overwinnaars’.
Citaat:

Wat vind je dan van de beschrijving van de inhoud dat boek ?:

The book is especially noteworthy for being perhaps the first book to reveal the crimes of the Zionist leadership who preferred building their personal fiefdom in Israel to saving Jewish lives. This edition contains the Kol Koreh written by Rav Weissmandel in 1948, in which he spelled out the crimes of the new State’s leaders. Despite the exposure given to these crimes at the Kastner trial, these crimes are today known by very few.”

De laatste zin verklaart in elk geval de algemene onwetendheid én het getrol daaromtrent.
Toch bedankt voor de post.
Citaat:
Niks te lezen over Spanje....
Stop maar met ‘verder zoeken’, het ligt voor je neus:

Franco, Nazi Collaborator

“I began investigating Franco’s complicity in the Holocaust in 2004, for a newspaper piece about the 30th anniversary of the dictator’s death. Initially I was hoping to give a different spin to the usual coverage. But what was supposed to have been a brief visit to the National Archives and Records Administrations in Washington led to my discovery of more than 60 pounds of fascinating documents. Eventually these gave rise to three award-winning articles in La Vanguardia, as well as three books. The last of these, El Franquismo, cómplice del holocausto (2012) deals specifically with Franco’s complicity in the Holocaust.

My book shows that the Nazis repeatedly and insistently offered Franco the chance to receive an undetermined number of Jews from all over Europe before they were taken to the extermination camps. Historians at the University of Tel Aviv and other institutions claim that this offer was limited to the so-called Spanish Jews—that is, those who held some form of Spanish documentation as a result of the 1924 decree by which Jews of Sephardic origins could apply for Spanish citizenship. These historians also argue that Eichmann was opposed to sending massive numbers of Jews to Spain.”

Dit gegeven maakt al brandhout van jullie ontkenningen/negationisme, maar het gaat nog veel verder:

The Nazi offer with regard to the European Jews generated an avalanche of telegrams, verbal notes, and other documents. From 1943 on, the discussion about the fate of the Jews generated no less than a dozen official documents per day, between Spain and Germany. Just to give one example, here is a message from Germany (written by G-Schreiber, the Nazi’s teleprinter with integrated encryption) dated January 22, 1943, sent from Berlin to the German embassy in Madrid. In this case, as in my next example, the Nazis speak of “Jews of Spanish nationality,” although they did not yet have a Spanish passport, which the Nazis hoped Spanish diplomats could provide them with along the way.”

http://www.albavolunteer.org/2013/06...-collaborator/

Met dank aan: Eduardo Mart�*n de Pozuelo Dauner is a journalist based in Barcelona. He has written for La Vanguardia and is author, most recently, of El franquismo, cómplice del Holocausto (2012).

TKO, veronderstel ik.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 augustus 2016 om 22:08.
Diego Raga is offline  
Oud 23 augustus 2016, 22:52   #592
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toen DucDEngien schreef dat Franco niets met Hitler vandoen had postte ik een citaat mét link waarin stond dat Spanje zijn grens openzette waardoor tienduizenden Joden aan de nazi's konden ontsnappen. Toen ik vroeg hoe kon gerijmd worden dat Franco het leger van Hitler in Spanje (Guernica) liet betijen maar tegelijk duizenden Joden via de Spaanse grens liet ontkomen kreeg ik een trollenreactie.
Oud 23 augustus 2016, 23:05   #593
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toen DucDEngien schreef dat Franco niets met Hitler vandoen had postte ik een citaat mét link waarin stond dat Spanje zijn grens openzette waardoor tienduizenden Joden aan de nazi's konden ontsnappen. Toen ik vroeg hoe kon gerijmd worden dat Franco het leger van Hitler in Spanje (Guernica) liet betijen maar tegelijk duizenden Joden via de Spaanse grens liet ontkomen kreeg ik een trollenreactie.
Duck ea is/zijn dan ook het 'slachtoffer' van de poco-media, die de 'officiële' versie van de oorlogswinnaars napapegaait.
Érgens kun je 't ze niet kwalijk nemen.

Uit de link die ik meegaf:

"The official documentation left behind by the Nazi regime leaves no room for doubt that Franco was treated as a friend, a very special ally of the Third Reich. So much so that the Axis could be said to have run from Berlin, to Rome, to Madrid. But when the Nazis offered Franco the chance to take on the European Jews, the regime at first did not even bother responding. This total lack of reply surprised the Nazis, bureaucratic and precise as they were. They promptly repeated their offer and even extended the deadline in hopes of receiving an official reply from Spain."

Die 'brave' Franco toch.., door z'n perverse dubbelspel heeft 'm de gewisse dood van ??????-tig joden veroorzaakt, doden die ondubbelzinnig te vermijden waren.
Enfin, ik vermoed dat de trollen nu wel eventjes in hun hol zullen blijven zitten.
Oud 23 augustus 2016, 23:12   #594
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand begon hier over de nazi’s en de zgn parallellen met de Europese rechterzijde van vandaag :

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=120

Sorry dat het nogal uitgebreid werd, maar de waarheid heeft ook haar rechten.
Niet alleen bembem begon er over. Ook Jack deed zijn duit in het zakje.
Oud 24 augustus 2016, 07:14   #595
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Awel, doe het dan.
voor zover ik begrijp zijn al de bootjes al weg, het worden meer en meer zodiac's
brother paul is offline  
Oud 24 augustus 2016, 07:24   #596
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien deze cruciale zin hier beschouwd wordt als een leugen tot zelfs revisionistische propaganda toe, verdiend dat een nadere toelichting:

“…historical fact that in 1941 and again in 1942, the German Gestapo offered all European Jews transit to Spain…”

http://www.truetorahjews.org/lieberman
https://justice4poland.com/2016/04/2...the-holocaust/

Fasten your seatbelts, please:

Never mind that book, Panda, hier ga je iets lezen dat véél beter is.

Neen, het zegt alles over de lacunes in de ‘officiële’ geschiedschrijving aka de weergave van de ‘overwinnaars’.

Wat vind je dan van de beschrijving van de inhoud dat boek ?:

The book is especially noteworthy for being perhaps the first book to reveal the crimes of the Zionist leadership who preferred building their personal fiefdom in Israel to saving Jewish lives. This edition contains the Kol Koreh written by Rav Weissmandel in 1948, in which he spelled out the crimes of the new State’s leaders. Despite the exposure given to these crimes at the Kastner trial, these crimes are today known by very few.”

De laatste zin verklaart in elk geval de algemene onwetendheid én het getrol daaromtrent.
Toch bedankt voor de post.

Stop maar met ‘verder zoeken’, het ligt voor je neus:

Franco, Nazi Collaborator

“I began investigating Franco’s complicity in the Holocaust in 2004, for a newspaper piece about the 30th anniversary of the dictator’s death. Initially I was hoping to give a different spin to the usual coverage. But what was supposed to have been a brief visit to the National Archives and Records Administrations in Washington led to my discovery of more than 60 pounds of fascinating documents. Eventually these gave rise to three award-winning articles in La Vanguardia, as well as three books. The last of these, El Franquismo, cómplice del holocausto (2012) deals specifically with Franco’s complicity in the Holocaust.

My book shows that the Nazis repeatedly and insistently offered Franco the chance to receive an undetermined number of Jews from all over Europe before they were taken to the extermination camps. Historians at the University of Tel Aviv and other institutions claim that this offer was limited to the so-called Spanish Jews—that is, those who held some form of Spanish documentation as a result of the 1924 decree by which Jews of Sephardic origins could apply for Spanish citizenship. These historians also argue that Eichmann was opposed to sending massive numbers of Jews to Spain.”

Dit gegeven maakt al brandhout van jullie ontkenningen/negationisme, maar het gaat nog veel verder:

The Nazi offer with regard to the European Jews generated an avalanche of telegrams, verbal notes, and other documents. From 1943 on, the discussion about the fate of the Jews generated no less than a dozen official documents per day, between Spain and Germany. Just to give one example, here is a message from Germany (written by G-Schreiber, the Nazi’s teleprinter with integrated encryption) dated January 22, 1943, sent from Berlin to the German embassy in Madrid. In this case, as in my next example, the Nazis speak of “Jews of Spanish nationality,” although they did not yet have a Spanish passport, which the Nazis hoped Spanish diplomats could provide them with along the way.”

http://www.albavolunteer.org/2013/06...-collaborator/

Met dank aan: Eduardo Mart�*n de Pozuelo Dauner is a journalist based in Barcelona. He has written for La Vanguardia and is author, most recently, of El franquismo, cómplice del Holocausto (2012).

TKO, veronderstel ik.
Uw google-onderzoek is prutswerk.
Al 2 bronnen op de vuilhoop: Domb en Weismandl > nergens zeggen ze iets over Spanje.
Nu kom je af met een 3de bron: Lieberman. Lieberman verwijst naar Domb.
Weer naar af.
Bron 4 is ondertussen gegoogled.
Another Jack is offline  
Oud 24 augustus 2016, 08:05   #597
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Duck ea is/zijn dan ook het 'slachtoffer' van de poco-media, die de 'officiële' versie van de oorlogswinnaars napapegaait.
Érgens kun je 't ze niet kwalijk nemen.

Uit de link die ik meegaf:

"The official documentation left behind by the Nazi regime leaves no room for doubt that Franco was treated as a friend, a very special ally of the Third Reich. So much so that the Axis could be said to have run from Berlin, to Rome, to Madrid. But when the Nazis offered Franco the chance to take on the European Jews, the regime at first did not even bother responding. This total lack of reply surprised the Nazis, bureaucratic and precise as they were. They promptly repeated their offer and even extended the deadline in hopes of receiving an official reply from Spain."

Die 'brave' Franco toch.., door z'n perverse dubbelspel heeft 'm de gewisse dood van ??????-tig joden veroorzaakt, doden die ondubbelzinnig te vermijden waren.
Enfin, ik vermoed dat de trollen nu wel eventjes in hun hol zullen blijven zitten.
Ik zie nergens vermeld dat zionisten toen naar hun mening werd gevraagd...
Another Jack is offline  
Oud 24 augustus 2016, 13:40   #598
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat hier & nu over "Aanslagplegers".
Boduo is offline  
Oud 24 augustus 2016, 13:58   #599
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier & nu over "Aanslagplegers".
Ja, zo is dat.
Had je nog iets toe te voegen misschien?
Doe gerust.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 augustus 2016 om 14:04.
Another Jack is offline  
Oud 24 augustus 2016, 14:07   #600
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zo is dat.
Had je nog iets toe te voegen misschien?
Doe gerust.
Ik heb alleen dit toe te voegen: laat ons bij het onderwerp blijven.
Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be