Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2020, 06:52   #581
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Volgens u niet voor de medische wereld wel en dit over bijna de ganse wereld ...
Welja, maar daar heb je de "medische wereld" niet voor nodig. Kan jij niet zelf nadenken, opzoeken, afleiden ? Moet een expert het U altijd orakelen ?

Gaat 99% van de mensen, wel of niet, dood gaan door covid ?

Gaat meer dan 1% van de mensen dood gaan door covid ?

Hoeveel mensen gaan er elk jaar dood ?

Kan je die 3 vragen zelf beantwoorden, en dan praten over "miserie" ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 06:55   #582
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat gevoel heb ik ook.
Het is allemaal de schuld van de oudjes. Zo klinkt het.
Nee, natuurlijk niet. Het is enkel om een kleine fractie van die oudjes toe te laten om te doen alsof ze even weinig risico lopen als actieve burgers, dat gans de actieve maatschappij aan stukken wordt gedraaid.

Men kan de "oudjes" maar van 1 ding beschuldigen: door hun gedrag de ziekenzorg te hebben overbelast.
Oud 18 december 2020, 07:00   #583
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Laat die stoere internet ridders die hier zo luid kwekken hun pijlen eens op diegenen richten die verantwoordelijk zijn voor alle huidige beperkende regels die er zijn ingevoerd..
We gaan dat proberen, in de rechtbank, maar in fascistische regimes is dat altijd gevaarlijk en zonder veel hoop.

Het punt is echter dat diegenen die die huidige beperkende maatregelen invoeren, dat ook doen omdat daarvoor gejuicht wordt door een deel van de bevolking. Een bijzonder onwetend, gehersenspoeld en bang gemaakt deel van de bevolking, dat wel, maar toch. Zij zijn dus mede een deel van het probleem.

Je kan zeggen dat de holocaust de schuld was van enkele top nazi's. Maar zonder het draagvlak ervoor, was het niet mogelijk geweest he.

Men gaat niet vrijuit door te juichen of door passief in te stemmen met fascisme. En wat wij beleven is wel degelijk dat, zoals men het kan definieren: het collectief met een waanidee totaal boven elke vorm van beperking door individuele burgerlijke vrijheden stellen.

Vergis U niet: het gaat hier niet eens om "het willen opofferen van oudjes". ZELFS al zou dat totaal verrechtvaardigd zijn, omdat de kost aan de maatschappij door de maatregelen 10 tot 100 keer hoger is dan de kost door verlies van die oudjes. Maar zoals ik stelde, het is zelfs niet eens dat.

Het gaat erom dat deze maatregelen niet alleen schadelijk zijn voor de maatschappij, maar bovendien juist de meeste doden veroorzaken onder die oudjes. Omdat men hen laat geloven dat het ANDERMANS' schuld is als ze ziek worden, en zelf niet meer moeten doen dan "de rest".

Mocht men hen verteld hebben dat zij ZICHZELF moeten beschermen, dan waren er veel en veel minder doden geweest onder diezelfde oudjes.
Oud 18 december 2020, 08:17   #584
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

1) Wij hebben ook tientallen jaren het pensioen van ouderen betaald en daar feitelijk nooit zitten over zeiken.

2) Nu ineens is het een probleem en heeft men liever dat die ouwe klootzakken beter zo rap mogelijk creperen.
1) Ik kan me nochtans genoeg politiekers herinneren die dat pensioensysteem helemaal wilden hervormen omdat ze het te duur/te genereus/te inefficiënt/te onrechtvaardig/te utopisch/... vonden.

Er werd méér dan voldoende over gezeikt en geziekt, me dunkt.

2) Het probleem is vooral dat wanneer geopperd wordt dat de 'ouwe klootzakken' (niet mijn woorden!) zélf hun verantwoordelijkheid zouden kunnen nemen, die op hun achterste poten gaan staan en wild om zich heen beginnen te slaan.

Zoals "patrickve" - blijkbaar tevergeefs - niet ophoudt te verduidelijken: wie 'veilig' wil blijven, kan zich doorgaans gemakkelijk zodanig gaan gedragen dat het risico op besmetting tot zo goed als 0 (NUL) wordt gereduceerd.

De meer 'hulpeloze' risicogroepen kunnen zonder al te veel problemen worden beschermd als er verstandig beleid wordt gevoerd.

Diegenen die zich nu reeds voldoende veilig voelen hoeven daar evenwel niet voor op te draaien door te worden opgesloten, hun sociale leven 'on hold' te moeten zetten, hun werk te verliezen, ...

En ja: er is één 'ouwe klootzak' voorgoed uit mijn leven verdwenen. Het is ook de énige op wiens levenseinde ik echt zat te wachten. Het voelt aan als een bevrijding! Ik weet alleen niet of 'corona' er voor iets tussen zat, maar dat is op dit ogenblik wel de minste van m'n zorgen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 08:53   #585
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, gaan werken.
Wil je eens tegen de Oeigoeren in hun werkkamp gaan vertellen dat ze niet hoeven te klagen, want ze mogen elke dag hun collega's zien...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 09:09   #586
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Ik kan me nochtans genoeg politiekers herinneren die dat pensioensysteem helemaal wilden hervormen omdat ze het te duur/te genereus/te inefficiënt/te onrechtvaardig/te utopisch/... vonden.

Er werd méér dan voldoende over gezeikt en geziekt, me dunkt.

2) Het probleem is vooral dat wanneer geopperd wordt dat de 'ouwe klootzakken' (niet mijn woorden!) zélf hun verantwoordelijkheid zouden kunnen nemen, die op hun achterste poten gaan staan en wild om zich heen beginnen te slaan.

Zoals "patrickve" - blijkbaar tevergeefs - niet ophoudt te verduidelijken: wie 'veilig' wil blijven, kan zich doorgaans gemakkelijk zodanig gaan gedragen dat het risico op besmetting tot zo goed als 0 (NUL) wordt gereduceerd.

De meer 'hulpeloze' risicogroepen kunnen zonder al te veel problemen worden beschermd als er verstandig beleid wordt gevoerd.

Diegenen die zich nu reeds voldoende veilig voelen hoeven daar evenwel niet voor op te draaien door te worden opgesloten, hun sociale leven 'on hold' te moeten zetten, hun werk te verliezen, ...

En ja: er is één 'ouwe klootzak' voorgoed uit mijn leven verdwenen. Het is ook de énige op wiens levenseinde ik echt zat te wachten. Het voelt aan als een bevrijding! Ik weet alleen niet of 'corona' er voor iets tussen zat, maar dat is op dit ogenblik wel de minste van m'n zorgen.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 09:11   #587
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En hebben die daar last van? Jaarlijks belanden zowat 1 op de 10 peuters met een RSV infectie in het ziekenhuis. Het is in NL zelfs al eens zo geweest dat ze peuters naar Belgie moesten brengen omdat hun ziekenhuizen vol lagen. Ik heb nog nooit iemand horen oproepen om creches te sluiten om dit virus tegen te gaan. Een virus dat veel en veel erger is voor zo een peuter dan corona.
Eens was in December 2019.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 09:18   #588
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De achterstand in het onderwijs werd hier meermaals naar voor gebracht.
De pretpedagogie en leraars met weinig of geen gezag zijn de voornaamste oorzaken, alle theorieën ten spijt.

Hebt u zich betreffende die 'pretpedagogie' en die 'leraars met weinig of geen gezag' toevallig ooit al eens afgevraagd

1) waar die vandaan komen

en

2) wie er voor zorgde dat die tot klaslokalen toegang kregen?

Zoals "patrickve" en meerdere mede-forummers ondertussen ongetwijfeld reeds hebben begrepen:

we leven nu eenmaal in een beschaving/cultuur/maatschappij/samenleving/utopie/... die het énorm moeilijk heeft met activiteiten/evenementen/ideeën/kennis én wetenschap die

- de 'normaliteit' op losse schroeven zetten,

- 'gewoonten', 'overlevering', 'traditie', ... bevragen,

- 'heilige huisjes' omver blazen,

...

Kwaliteitsvol onderwijs zou dergelijke activiteiten/evenementen/ideeën/kennis én wetenschap gewoon veel té veel stimuleren.

Daarom dient het aanbod tot een strikt minimum te worden beperkt.

En dat gebeurt duidelijk op wens van diegenen die telkens weer massaal gaan stemmen voor de politiekers die 'het onderwijs' op professionele wijze naar de kloten helpen.

Oud 18 december 2020, 09:38   #589
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wil je eens tegen de Oeigoeren in hun werkkamp gaan vertellen dat ze niet hoeven te klagen, want ze mogen elke dag hun collega's zien...
Betaal je mijn ticket en verblijf? Dan wil ik dat wel doen hoor. Als het mag van de Chinezen natuurlijk...
Oud 18 december 2020, 09:47   #590
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen in het Chinese Xingjang maar ook in Oezbekistan en Kazachstan zijn grote werkkampen.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 09:52   #591
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
+1

Maar denk je dat ze daar al een vaccin voor hebben ?
Ze zijn er al decennia aan bezig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 10:05   #592
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jep!

'De Ouwe Klootzak' was geboren op 13/02/1932, en heeft de laatste adem uitgeblazen op 16/11/2020 (geen minuut te vroeg!).

'De Ouwe Klootzak' was dertig jaar oud toen "djimi" geboren werd.

'De Ouwe Klootzak' was er achtendertig toen-ie besloot "djimi" de 'geneugten' van 'De Seksuele Revolutie' te leren kennen.

'De Ouwe Klootzak' was er vierenveertig toen "djimi" voor het eerst en voor héél lange tijd 'door het lint ging' en aan de obligate carrière van 12 ambachten/13 ongelukken begon (inmiddels zo goed als geheel achter de rug, trouwens: nog één ambacht te gaan, aan ongelukken is er al een kleine reserve. Iemand interesse, soms?).

Maar nu is er dus een héél goede reden tot feest: 'De Ouwe Klootzak' is gereduceerd tot wat as in een potje

Wel spijtig dat "djimi" maar één persoon mag uitnodigen

Gaan we nu écht ons plezier dienen op te sparen tot ergens misschien ooit nog eens in een lente of zomer, als 't mooi weer is en we buiten kunnen & mogen zitten, in een tuin of op een terras en met véél vrolijk volk rondom ons?

Laatst gewijzigd door djimi : 18 december 2020 om 10:10.
Oud 18 december 2020, 10:32   #593
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
iedereen die hier op het forum roept om meer maatregelen en meer boetes, iedereen die irrationeel bang is, is al telkens gepensioneerd gebleken.

het is ook niet wat ik had verwacht, maar het is wel wat ik vaststel. het zijn de ouderen die hun middenvinger uitsteken naar de rest van de maatschappij.
De perceptie is een belangrijke factor. Stel je in de plaats van die ouderen die elke dag hun informatie halen uit 30 minuten VTM nieuws.
Ze zien dat er feestjes worden worden georganiseerd. Niet door ouw pekes maar door jongeren, jong volwassenen, en met alles wat er bijhoort.
Ze horen ook dat de boetes worden verhoogd, binnen deze context.
En, er wordt geconcludeerd. Ik moet er toch geen tekeningske van maken.
De media mag ook wat nuanceren.

Anderzijds, er zijn heel wat ouderen die jongere mensen onder hun dak hebben. Die jongeren overtuigen dat ze best niet te veel samentroepen is niet evident. Als het thuis niet mag dan gebeurt dat elders, zelfs zonder veel lawaai en muziek.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2020, 10:33   #594
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Arbeit macht frei
Oud 18 december 2020, 10:49   #595
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heel juist.
Ik kom dat ook tegen overal.

Klopt volledig, hier bij ons waren er die zelfs in de lift geen masker droegen.
Ouderen en jongeren, maar nu is het alleen in de lift of met je bubbel en "met" masker.
Oud 18 december 2020, 11:12   #596
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welja, maar daar heb je de "medische wereld" niet voor nodig. Kan jij niet zelf nadenken, opzoeken, afleiden ? Moet een expert het U altijd orakelen ?

Gaat 99% van de mensen, wel of niet, dood gaan door covid ?

Gaat meer dan 1% van de mensen dood gaan door covid ?

Hoeveel mensen gaan er elk jaar dood ?

Kan je die 3 vragen zelf beantwoorden, en dan praten over "miserie" ?

Iedereen gaat dood, 2 absolute waarheden; je wordt geboren en je gaat ooit sterven.
Een pandemie zoals nu is "ons" mij althans ongekend in onze contreien dus verlaat ik mij min of meer op de medische kennis van anderen.
Niet op die van de politiekers, maar die bekijken het tevens van uit de economische kant.
Vandaag heeft niemand het wondermiddel tegen het virus op zak maar kijk naar China waar ze krachtdadig zijn opgetreden, die lijken toch succes te boeken.
America deed het niet en het is daar een Corona kerkhof en wij Europeanen zoals altijd lopen onbeslist wat heen en terug.
Toen ze hier nog volop aan het verklaren waren dat maskers niet hielpen droeg ik er reeds een en ik had van de eersten ontsmettingsmiddel voor de handen in huis.
En toch ben ik helemaal niet bang van de dood maar ik doe wat ik moet doen voor mezelf en om niemand te besmetten.
Veel meer kunnen wij niet doen maar moesten we het "allemaal" doen denk ik dat we beter vooruit zouden komen.
Oud 18 december 2020, 11:32   #597
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen gaat dood, 2 absolute waarheden; je wordt geboren en je gaat ooit sterven.
Een pandemie zoals nu is "ons" mij althans ongekend in onze contreien dus verlaat ik mij min of meer op de medische kennis van anderen.
Het is inderdaad maar om de zoveel decennia dat we dat meemaken, ja. De laatste keer in 1968.
Oud 18 december 2020, 11:38   #598
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaag heeft niemand het wondermiddel tegen het virus op zak
Het zou goed kunnen zijn van wel, kijk naar de draad over ivermectin. Alleen weigert men om het te gebruiken.

Citaat:
America deed het niet en het is daar een Corona kerkhof
Komt dat door de propaganda dat je dat denkt ?
Ze hebben ginder 40% minder doden als België.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(6).png‎
Bekeken: 159
Grootte:  272,7 KB
ID: 113533  

Oud 18 december 2020, 11:49   #599
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Is wurgboetes eigenlijk ook niet wat overdreven? Als die van ons gaat "funshoppen" doet ze meer op. Maar dat mag ze vandaag ook niet meer
Oud 18 december 2020, 11:50   #600
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is wurgboetes eigenlijk ook niet wat overdreven? Als die van ons gaat "funshoppen" doet ze meer op. Maar dat mag ze vandaag ook niet meer
Aan de ketting aan de haard godverdomme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be