![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politiek zou evengoed a la carte kunnen werken, en individueel voor elkeen van ons bepalen wat elkeen van ons mag en niet mag naargelang het voordeel van de politicus. Maar dat zou minder doorzichtig zijn als machtsuitoefening. Dus doet men alsof er regels zijn "voor iedereen". Citaat:
Een samenleving is niks anders dan vele ikken bij elkaar en de belemmeringen die ze elkaar daarbij opleggen. Citaat:
Citaat:
Het spreekt vanzelf dat iedereen zijn botten veegt aan "meningen", behalve voor een of andere meting van populariteit of zo. Wat de meningen zijn van mensen heeft wat mij betreft niet het minste belang. Enkel argumentaties tellen. Citaat:
- "ik vind dat Jef een onnozelaar is" is een mening, en die heeft niet veel waarde. - "uitgaande van het idee dat mensen die zeggen dat bananen rood zijn, idioten zijn, en Jef gezegd heeft dat bananen rood zijn, moet ik besluiten dat Jef een idioot is" is een redenering die iedereen kan natrekken. Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed en slecht zijn relatieve noties, dat is gans mijn punt. Wat voor de ene goed is, is voor de andere slecht. Het is perfect mogelijk dat die verkrachting voor mij, en voor mijn dochter, slecht waren, en voor dat kleinkind, goed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 16:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een mening is zo bvb dat 99% van de wetenschappers fout zijn, en ook hier maak je daar (zonder argumenten of enige vorm van 'logisch denken' ) een vaststaand feit van waar je geen tegenspraak dult of 'we hebben het niet begrepen'. Gewoon omdat hun bevindingen op de savenleving gericht zijn en niet op één individu.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 8 maart 2021 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is niet inconsekwent. Dat is zelfs zeer consekwent. Want hij gaat 9/10 alle verkrachtingen slecht vinden. Dus zou het inconsekwent zijn om de verkrachting van zijn moeder goed te vinden. Pure logica. Maar te hoog gegrepen voor u. Omdat u niet goed begrijpt wat consekwent zijn betekent en het verkeerd koppelt aan logica. Geef mij een bron die zegt dat een logische redenering en consekwent zijn synoniemen zijn. Die zijn er niet. U bent dus fout. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanuit die optiek bekeken kun je niet zondermeer stellen dat het positief was dat de holocaust plaatsvond. Dat was mss zo voor de deelnemers aan de Wannsee conferentie maar niet voor de miljoenen slachtoffers en hun nabestaanden. Als je dan stelt (zoals jij nu doet blijkbaar) dat het voor de ene goed was en de andere niet, dan kun je niet blijven zeggen dat het een goede gebeurtenis was terwijl degenen die het bedachten en er "genot" of een "aangename tijd" uit hadden gepuurd nu al lang dood en begraven zijn en hun mening derhalve van nul en generlei waarde is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als hij dat niet weet, dan gaat die er ook van uit dat die juist is. Patrick maakt zich er gemakkelijk van af. Hij zegt dan gewoon dat de tegenpartij te dom is om te helpen donderen. Gemakkelijk zat. Als hij dat doet, dan betekent dat gewoon dat zijn argumenten op zijn. En dan ligt het aan onze domheid dat we het niet begrepen hebben. Dit gezegd zijnde is logisch redeneren nu net een van mijn ijzersterke kanten. Dus in deze laat ik mij niet doen. Hij heeft ook nog steeds geen antwoord kunnen geven op een aantal van mijn tegenargumenten. Dus ik heb gelijk hoor Patrick. Alleen jij en alleen jij begrijpt het niet. En daar zit een groot stuk moedwilligheid bij, die je eerder bij mij geprojecteerd hebt. In feite is dat niet logisch om dat te doen. Zit er dan toch een mens in u. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tenzij die die hun eigen bestaan verkeerd vinden. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat dat kind geindoctrineerd werd met het idee "verkrachting = slecht" of zo. Maar dat kind bouwt dan geen logisch samenhangende ethische afleiding op, maar reageert met zijn buikgevoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logische correctheid is absoluut en universeel. Het is geen kwestie van mening of keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hint: het is zo subjectief als de pest.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het "hete hangijzer" is dat je niet lijkt te aanvaarden dat als een fenomeen een noodzakelijke voorwaarde heeft, dat het beoordelen van die oorzaak (*noodzakelijke* oorzaak, he) als zijnde slecht, moet impliceren dat het fenomeen in kwestie OOK slecht is. Dat is nochtans evident, he gezien het fenomeen in kwestie onlosmakelijk verbonden is met een slechte zaak. Het is onmogelijk om het fenomeen te bekomen zonder slechte dingen te doen. Dan kan het niet anders dan dat het fenomeen zelf slecht is he. Ik zie niet in hoe je daar een speld kan tussen krijgen. Het is een eierkoek willen bakken en het breken van eieren slecht vinden, maar de eierkoek goed. Het andere hangijzer is het entropie reservoir waaruit alle kansprocessen werden getrokken om jou te maken, dat dat entropie reservoir onafhankelijk zou zijn van dingen uit het (wat verdere) verleden. Daar denk ik ook dat geen speld tussen te krijgen is. Ik weet dus niet over welke tegenargumenten je het nog hebt. Misschien heb ik erover gekeken, mijn oprechte excuses, kan je tonen waar dat dan was ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat onzin zijn ? Hoe bepaal jij dan of je iets goed of slecht moet vinden ? Waar steun jij die afleiding dan op ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb helemaal niets tegen Patrickve. Zijn kennis is een meerwaarde voor dit forum. Het is juist zijn manier van denken die regelmatig storend is, en dat is dan een nadeel om discussies op een meer normale manier te laten verlopen. Posters haken af en dat is nu ook niet echt de bedoeling denk ik. En dan kom ik terug op iets wat ik hier onlangs ook gepost had: Citaat:
Maar dit moest me toch ff van het hart. Ten voordele van iedereen, hoop ik toch.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 8 maart 2021 om 17:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de tussentijd komen verklaren waarom verkrachting niet slecht zou zijn. Ahja, je hebt er een logische verklaring voor....van 35 paragrafen lang. Faut le faire, dat pakt hier, bij een moderator die dat fantastisch vindt, maar IRL overtuig je daar niemand mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in een discussie een andere mening heb dan één andere persoon kan & mag ik dat als doodnormaal beschouwen. Als het 1 tegen 10 wordt, dan kan ik al vermoeden dat er iets scheelt aan mijn manier van denken. Als het 1 tegen 100 wordt ... .... 1 tegen duizenden wordt... Dan is de kans héél groot dat ik mis ben. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 8 maart 2021 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#599 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 maart 2021 om 17:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de moderator fantastisch vindt weet jij niet, en dat doet er ook niet toe. Wat we wel zeker weten is: dat zowel de moderator als de eigenaar van dit forum de vrije meningsuiting genegen zijn. Voor IEDEREEN. Ook als jij er een andere mening op na houdt.
![]() |