![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het zeer beperkte westerse wereldje, en dan nog in een niet zo absolute mate. In de rest van de wereld lachen ze ermee (al doen ze voor het gemak wel alsof ze erachter staan).
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mag ik dan, louter uit nieuwsgierigheid, uw mening horen over de wens naar een volkstribunaal en executies, zoals hier geopperd door tenminste Patrick & Diego?
![]() |
![]() |
#584 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik had u daar inderdaad foutief bij in dat lijstje gezet. Mijn excuses.
![]() |
![]() |
#585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is hun mening. Ik word er in ieder geval niet warm van. Wel zou er een systeem moeten komen waarbij politici ook vandaag de dag strafrechterlijk verantwoording zouden moeten kunnen afleggen als blijkt dat hun politieke beslissingen een zware negatieve impact hebben. Nu gaan ze daar niet zelden vrijuit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maareuh, strafrechtelijk, dat is nu toch al? Ik ga u dezelfde vraag dan voorschotelen. Vanaf wanneer is het slecht beleid misdadig met strafrechterlijk verantwoording en wanneer is het gewoon slecht beleid, afgestraft (of beloond, godbetert!) in verkiezingen. Wat is de juridische grond?
![]() |
![]() |
#587 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#588 |
Minister-President
|
![]() ja, door jou, maar niet door Jan. Jan heeft een andere mening (denk ik)
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het probleem is dat de fundamentele burgervrijheden zodanig fundamenteel en evident zijn, dat we ze nooit hebben opgeschreven. Maar "vrije sociale contacten tussen mensen met wederzijds akkoord" is daar zeker een onderdeel van. Feest mogen vieren met anderen. Samen eten. In het openbaar rondwandelen. Buiten komen wanneer je wil. Met mensen praten. Met mensen samenwerken. Naar de wc gaan. De lijst van fundamentele burgervrijheden is moeilijk in detail op te stellen, omdat ze zoveel evidenties bevat. "normaal menselijk doen", kom. Nog eens: daar kunnen HEEL UITZONDERLIJK beperkingen op komen, op voorwaarde dat die bewijsbaar 'goed beleid' zijn op dat moment, zo niet moet de beslisser eraan, want hij is zijn boekje te buiten gegaan. Men kan dat juist niet "hard" maken in een tekst, want dan gaat die door juristen bekeken worden, gaan daar achterpoortjes in gevonden worden en dergelijke meer. Nee, die burgervrijheden moeten "vaag en vanzelfsprekend" blijven, en als men daar te ver in gaat, moet er een volkstribunaal komen dat oordeelt of men specifiek over de streep is gegaan, zonder heel heel precies te zeggen waar die ligt. Want zoniet bouw je WEER een juridisch systeem dat geperverteerd kan worden, terwijl het in de grond een zaak is van "gezond verstand". Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2022 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zijn het wel fundamentele vrijheidsberovingen ? Kan jij echt niet les geven aan enkele kinderen zoals jij (en hun ouders) vinden dat dat zou moeten ? Dat staat los van wat ze als "schoolwerk" DAARNAAST moeten doen he. Maar ik denk dat jij vrij bent om bij jou thuis aan een aantal kinderen les te geven zoals jij wil he. Ik denk niet dat die elementaire vrijheid afgenomen is. Ik denk dat jij dat zelfs in het park mag doen, of in het bos. Ik denk niet dat jij gearresteerd zal worden omdat jij "les geeft zonder toelating", zoals men wel gestraft kan worden (en dat is problematisch) als men de geneeskunde beoefent zonder toelating. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2022 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Minister-President
|
![]() Nee, dat is uw strafmaat, niet de basis voor te bepalen of iets strafbaar is of niet
Citaat:
Al die woorden om uiteindelijk tot de essentie te komen in de laatste zin: de basis voor recht is voor u "gezond verstand". Yup, veel beter en duurzamer voor het collectief bepalen van die rode lijn. Eén vraagje misschien: UW gezond verstand of MIJN gezond verstand (...QED...)
![]() |
![]() |
#592 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is een dermate verstikkend klimaat gemaakt waardoor vrij onderwijs de facto niet mogelijk is.. Dit is maar één voorbeeld. Ik kan er nog wel wat vinden hoor (beschermd beroep uitoefenen zonder "vergunning", ja gaf het zelf aan). Gij vindt dat misschien geen fundamentele vrijheidsberoving, maar dat is ook maar uw gevoel, wat jij al dan niet _gezond verstand_ vindt. Er moet toch een gemeenschappelijk uniforme (rechts)basis zijn, vind je niet? Hmmm, was er maar zoiets...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 3 februari 2022 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het feit dat men OFFICIEEL geen beroep mag uitoefenen zonder vergunning ontneemt U het recht niet om dat niet-officieel met vrijwillige "klanten" te doen (behalve geneeskunde). Citaat:
Er is trouwens niks mis met de "eindtermen" behalve dat ze vol GATEN zitten. Niks belet U van enorm veel meer te onderwijzen. Ge moogt wel niet zeggen dat gij een officiele school zijt, maar dat is geen fundamenteel burgerrecht he. School zijn is geen vrijheid. Iets aan een kind onderwijzen, wel (als de ouders akkoord zijn). Kijk, mocht men de restaurants gesloten hebben, maar iedereen kon thuis mensen uitnodigen om komen te eten, en dat zelfs "tegen betalen" doen, dan zou er geen fundamentele vrijheid geschonden zijn. Die restaurants konden zich dan immers omvormen tot "de thuis van de kok", en zo informeel verder doen ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2022 om 13:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#596 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat mocht toch? Keiveel restaurants hebben een take-out formule aangeboden? Dus, die nuance is voor u al dan niet schenden van fundamentele vrijheid? Remarkable...
![]() |
![]() |
#597 | ||
Europees Commissaris
|
![]() De druiven worden elke dag zuurder in de Ottawa subreddit. Mensen etaleren hun totaal gebrek aan zelfreflectie:
https://teddit.net/r/ottawa/comments..._32/hvaavaj/#c Citaat:
Citaat:
Hun leven hangt letterlijk af van een dagelijkse stroom vrachtwagens. En dan zijn ze verwonderd dat ze met de rug tegen de muur staan wanneer er eens enkele dagen lang een kink in dat logistiek mirakel komt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geef mij dan toch maar mijn versie van gezond verstand ![]()
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die bestraffing is heel hard nodig om onze maatschappij weer op de rails te krijgen en te zorgen dat humaniteit en democratie terugkeren.
![]() |