![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er immers in een contract staat dat de betaling gebeurt in Dollar of in euro, kan één partij dat niet eenzijdig wijzigen. Dan is er sprake van contractbreuk en zal een nieuw contract onderhandeld moeten worden. Tot zolang gelden de oude bepalingen nog. Het toont eens te meer dat Rusland een onbetrouwbare en wispelturige handelspartner is. Op lange termijn ondergraaft Rusland haar eigen positie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Swift, of te BI(c), is "niet meer dan een platform, dat wereldwijd financiële instellingen identificeert, en daardoor internationaal betalingsverkeer faciliteert." Hoofdkantoor van SWIFT is in Terhulpen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 maart 2022 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
|
![]() het is de status van de munt, die militair ondersteund wordt, niet de munt in sé. als de amerikanen morgen beslissen dat de munt usd een andere naam krijgt, dan nog wordt de status ervan militair ondersteund. Ik neem bewust het woord "afgedwongen" niet in de mond.
![]() |
#586 |
|
![]() Nog steeds zie ik nergens het onderscheid gemaakt tussen lopende contracten en nieuwe contracten. (dat onderscheid is niet zaligmakend, want de deviezen- en goudreserves van de russische cb zijn nog steeds "bevrozen," wat evengoed neerkomt op contractbreuk, of er zou bij het BIS een clausule in die zin moeten voorzien zijn, dat men deviezen- en goudreserves mag aanslagen van een land dat oorlogsdaden pleegt.)
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me daar nu niets bij voorstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me daar nu niets bij voorstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen betekent dat niet voor de handel tussen Europa, de VS en India. Daar zullen de betalingen nog altijd via SWIFT lopen. Dat alternatief is er dan alleen maar om met Rusland zaken te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan verbreekt Rusland de lopende contracten en moet gekeken worden wat er in de kleine lettertjes staat. Verbreking is immers voorzien. Als Poetin buiten de lijntjes wil kleuren, dan zorgt hij er alleen nog maar meer voor dat Rusland het imago krijgt van een heel onbetrouwbare zakenpartner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
|
![]() Ok, duidelijk. Dan is de volgende vraag of ergens in de contracten zou kunnen vermeld staan, dat de russen eenzijdig kunnen vragen om in roebels betaald te worden.
Al bij al een belangrijke escalatie in de economische oorlog. En op eerste zicht contractbreuk. Net zoals het bevriezen van de russische CB reserves.
![]() |
#594 |
|
![]() Inderdaad. Maar "unheard of" dat men dat zelfs nog maar zou voorstellen, een paar blauwe manen geleden, dat men het wereldwijde swift systeem zou beconcurreren.
![]() |
#595 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals het perfect mogelijk is dat putin nu ook daadwerkelijk "contractbreuk" pleegt door gas- en olieproducenten te verplichten hun goederen te verkopen, en roebels terug te eisen, maar dan is het ook géén contractbreuk? het is immers in beide gevallen "de overheid" die het oplegt. Dus, als je dat voor een rechtbank niet hard kan maken, dan rest enkel nog maar (militair) geweld om je zinnetje door te drijven.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 maart 2022 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#597 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Under the new diktat, foreign buyers are now obliged to transfer foreign currency to one special, so called "K", account. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien kan de bank zich verschuilen achter 'overmacht', als het contract zo'n clausule voorziet. Maar het is wel degelijk de bank die het contract verbreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
|
![]() Citaat:
Dus, jawel, er verandert HEEL veel. Immers, er wordt nu een enorme vraag gecreëerd naar roebels, die er voorheen gewoon niet was, en een overeenkomstig aanbod in de andere kant van het muntpaar, die er voorheen ook niet was. Alleen, bovenstaande lost wel het voorheen aangehaalde; "hoe kom ik aan roebels" probleem op. Immers, gazprombank zou ze dan voorzien, op basis van de valuta die er bij geplaatst worden, door de gas- en olieconsumenten. Interessante evolutie. Ik zoek naar bevestiging van de bovenstaande beweringen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 31 maart 2022 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets of niemand verbied een Belgisch, of Westers bedrijf, in CNY te betalen.
|
![]() |
![]() |