Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2022, 22:32   #581
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Leopold III kan niet gecollaboreerd hebben. Hij mocht geen enkele politieke daad stellen en kreeg een Duitse officier toegewezen die hem permanent in de gaten hield. Kortom, Leopold zat opgesloten in een gouden kooi dat zijn kasteel was zonder enige politieke of andere macht. Trouwens ,Hitler vertrouwde Leopold III niet en hij heeft Leopold eens goed op de vingers getikt en schriftelijk gedreigd met deportatie naar Duitsland indien Leopold zich niet aan de voorwaarden hield.

En de ministers, ja ook al wilden ze terugkomen, dan konden ze dit niet. Want ze mochten het land niet meer binnen.

Maar daar hebben we het al ettelijke keren over gehad. En dus sluit ik de discussie voor wat mij betreft hierover af.
Terugkomen ?? Ze hadden gewoonweg niet mogen gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 04:56   #582
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Welke kwaliteit?
Het algemeen welzijn, de rijkdom en zo van de (nog overgebleven) bevolking. Kijk, zoals ik al stelde, er zijn veel dingen die ik aan het nazisme verafschuw, maar dat zijn blijkbaar niet de dingen waarvoor in het algemeen het nazisme verafschuwd wordt. Ik verwijt aan het nazisme het fascistische, ttz, het centralisme en het collectivisme dat ten top gedreven was. Ik verwijt hen NIET hun genocidair denken als principe, hoewel ik wel denk dat ze een verkeerd volk viseerden, de Joden - maar in de grond is dat ook weer een kwestie van smaak.
Dus, in welke mate gingen ze de maatschappij nadien slecht orienteren met hun collectivisme, en in welke mate gingen ze dat nadien "loslaten" en de nadelen daarvan temperen ?

Het was met de nazi's een bilan he: enerzijds het voordeel van het genocidaire denken dat de maatschappij potentieel vooruithelpt, maar anderzijds het fascistisch collectivisme dat het zoals met het communisme, den dieperik in draait. Maar om te zien hoe het uitdraait, had het langer moeten duren he.

Kijk, zouden we nu in een nog steeds fascistisch bewind gezeten hebben met veel te veel collectivisme en centralisatie, en zou hierdoor onze maatschappij ten onder gegaan zijn ? Of zouden wij genoten hebben van de afwezigheid van moslims ? Zouden wij genoten hebben van een nuttig exterminerend kolonialisme waardoor we ons grote delen van de wereld hadden kunnen toe-eigenen voor hun resources ? Gaat het nadeel primeren of het voordeel ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2022 om 04:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:35   #583
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...
Ik kan enkel maar vaststellen dat alle rank and file N-VA'ers, inbegrepen hun west-vlaamse huurling, zo ver als maar mogelijk is blijven van dat Blok-feestje. Die laatste moest nochtans niet ver rijden...
De wake is de speeltuin van het VB. Niemand moet ze daar gaan storen.
Dat geeft alleen maar publiciteit voor de concurrent.

Nu lijkt dat laatste woordje nogal een moeilijk begrip.
Ik zal dus wat simpelere taal gebruiken: die van het VB zijn niet onze vriendjes. Maar we gaan er niet mee vechten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:39   #584
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U denkt toch niet dat de Belgische opstand zou geslaagd of uitgebroken zijn, moest ze niet gedragen zijn geweest door de onvrede van een behoorlijk deel van de bevolking. Want dat willen sommige mensen ons hier de hele tijd wijsmaken.
In die tijd speelden wel andere dingen mee dan "politieke gedragenheid" door de bredere bevolking.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be