Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 maart 2005, 09:54   #581
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Weet U eigenlijk wel wat de kerkfabriek betekend. Uit Uw post blijkt dat U niet weet waarover U het heeft.
De kerkfabriek is een raad welke verkozen word vanuit de gemeente om het gestolen patrimonium volgens de wet te onderhouden.
Dus ze zien toe dat de bischop en de priester niet te veel kosten maken op de kap van de gemeente of stad.
Ja dat bedoelde ik niet, maak er dan De Kerk (paus, bischoppen, abts, enz. ) van ...
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline  
Oud 22 maart 2005, 09:55   #582
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
“De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen openbare samenleving mogelijk is.” (blz. 64)

was getekend... Guy Verhofstadt !
Uit wat is dat eigenlijk een citaat?
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
lustige lezer is offline  
Oud 22 maart 2005, 09:57   #583
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
De Man heeft gelijk en het overgrote deel van de partij volgt hem hierin.
Niks geen kemel.
Trouwens, in nederland doen de centrum-partijen al sinds de dood van Fortuyn gelijkaardige uitspraken, maar hier valt die onnozele één-presentator er nog door van zijn stoel...
theatraal van zijn stoel, zijn partijdigheid droop van zijn gezicht af. Dat werd nog een sbevestigd in een bespreking achteraf. Zouden er werkelijk mensen zijn die hierin trappen?
lustige lezer is offline  
Oud 22 maart 2005, 10:01   #584
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
theatraal van zijn stoel, zijn partijdigheid droop van zijn gezicht af. Dat werd nog een sbevestigd in een bespreking achteraf. Zouden er werkelijk mensen zijn die hierin trappen?
ER ZIJN ER NOG GENOEG DIE HIERIN TRAPPEN,
is net als stront op't straat,
stappen ook mensen in,
terwijl dat stinkt als de pest
(twas zo voorspelbaar)
Oud 22 maart 2005, 10:08   #585
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

citaat van Verhofstadt uit een van zijn burgermanifesten denk ik ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 22 maart 2005, 10:34   #586
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ver ik weet heb ik niets discriminerend in de bijbel verkondigd. Maar de kerkfabriek opzich is inderdaad ondemocratisch. Hierover zou er eigenlijk ook een debat moeten beginnen (over hoe een godsdienst te integreren in onze huidoge maatschappij). De huidige christenen (ik reken mij er ook bij, al ben ik geen kerkganger) hebben zich grotendeels wel aangepast aan democratische waarden. Het is nu alleen nog de top van kerkfabirek en wat van hun leden die eens moeten gaan bijdraaien. Bij de Moslimgemeenschap is dit probleem nog veel groter. Hier worden nog altijd vrouwen minderwaardig behandeld (niet oevral natuurlijk). Dus niet allen bij de moskeefabriek (om het een naam te geven) maar ook onder de gelovigen zelf. De koran is ontegensprekelijk ook veel onverdraagzamer opgesteld tov andersgelovigen. De koran wordt nog altijd te veel opgevat als een wetboek, enz.
Akkoord, en daar ligt volgens mij de sleutel. Echte democratie werd pas mogelijk in de christelijke landen toen de Bijbel werd gereduceerd door een symbolisch verhaal. Eens de Koran ook deze evolutie maakt, staan we al heel wat verder.
Oud 22 maart 2005, 10:36   #587
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hé, in een partij geld geen democratie (zie VLD). Het is dat wat ik zo walgelijk vind van onze politieke stelsel. Iemand die bij de SPA gaat verkondigen dat hij een liberalere economie wilt wordt ook buiten gezet. Het VB staat niet open voor een islamietische cultuur. Dus werkelijke islamieten zullen ook niet binnenkomen. Jouw argumentatie houd geen steek hier.
Er is een verschil tussen discriminatie op basis van een niet gedeelde visie op wat een oragnisatie dient te doen, of op basis van religie.
Oud 22 maart 2005, 10:40   #588
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je nochtans nog nooit de VB kant zien kiezen

Ik ben vanhetzelfde principe trouwens.
De VB kant kan ik niet kiezen zolang het duidelijk is dat het daar vol krapuul zit, dat enkel maar mooie woorden gebruikt om hun duistere bedoelingen verdoezelen. En ook al vind je dat geen duistere bedoelingen, dan nog moet je zeggen dat het VB enkel KT-oplossingen voorstelt (in zover ze iets voorstelt, want het programma van het VB is niks meer dan platte populistische cliche's). Wat levert het terugsturen van 500.000 mensen + de verdere afgrendeling van Belgie nu op? Zoiets is toch niet houdbaar?
Oud 22 maart 2005, 10:42   #589
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
wat dan ? een groene kikker die nooit gekust werd ?
Iemand die liever voor zichzelf denkt.
Oud 22 maart 2005, 10:43   #590
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik denk wel dat U een linkiewinkie bent... en ook dat De Man een enorme kemel [size=1](kemel past hier beter als blunder )[/size] heeft geschoten[size=1] (al was het maar voor zijn partij)...[/size]
Als ik een linkiewinkie ben, dan is dat enkel voor mensen die niet met een categorisering op basis van 2 groepen kunnen omgaan wegens 3 of meer is te complex.

Laatst gewijzigd door gm10 : 22 maart 2005 om 10:45.
gm10 is offline  
Oud 22 maart 2005, 10:45   #591
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
De VB kant kan ik niet kiezen zolang het duidelijk is dat het daar vol krapuul zit, dat enkel maar mooie woorden gebruikt om hun duistere bedoelingen verdoezelen. En ook al vind je dat geen duistere bedoelingen, dan nog moet je zeggen dat het VB enkel KT-oplossingen voorstelt (in zover ze iets voorstelt, want het programma van het VB is niks meer dan platte populistische cliche's). Wat levert het terugsturen van 500.000 mensen + de verdere afgrendeling van Belgie nu op? Zoiets is toch niet houdbaar?
Enkel de linkse jongens die blind zijn voor de huidige maatschappelijke problemen zitten te zagen dat het VB enkel KT-oplossingen voorstelt.
Geertje is offline  
Oud 22 maart 2005, 10:48   #592
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Enkel de linkse jongens die blind zijn voor de huidige maatschappelijke problemen zitten te zagen dat het VB enkel KT-oplossingen voorstelt.
Wie zegt dat? Als we het hebben over gedwongen huwelijken, moslim-extremisme, hardnekkige werkloosheid, dan zeg ik inderdaad dat er grote problemen zijn. Maar ook zeg ik dat problemen er zijn om structureel op te lossen, niet a la belge zoals het VB het voorstelt, en niet op een wollige manier zoals stevaert het zegt.
Oud 22 maart 2005, 10:59   #593
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Wie zegt dat? Als we het hebben over gedwongen huwelijken, moslim-extremisme, hardnekkige werkloosheid, dan zeg ik inderdaad dat er grote problemen zijn. Maar ook zeg ik dat problemen er zijn om structureel op te lossen, niet a la belge zoals het VB het voorstelt, en niet op een wollige manier zoals stevaert het zegt.
Problemen erkennen is al een goeie stap in de richting van een oplossing. Dat de oplossingen die VB en Steve aanreiken vooral ingegeven zijn door populisme moet ik je bijtreden. Maar om een structurele oplossing te bieden lijkt er geen van onze huidige politici hiervoor het talent of de wilkracht te bezitten.
Geertje is offline  
Oud 22 maart 2005, 11:04   #594
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Problemen erkennen is al een goeie stap in de richting van een oplossing. Dat de oplossingen die VB en Steve aanreiken vooral ingegeven zijn door populisme moet ik je bijtreden. Maar om een structurele oplossing te bieden lijkt er geen van onze huidige politici hiervoor het talent of de wilkracht te bezitten.
Vind ik ook. Tegenwoordig ben ik al gereduceerd tot de droevige gedachte dat we misschien wel een tjeef nodig hebben (iefke) om weer een staatsman te vinden die enigszins boven het gekibbel kan uitstijgen. Verhofstadt kan dat ook wel, maar die is de laatste jaren te veel met zijn eigen bezig geweest.

Laatst gewijzigd door gm10 : 22 maart 2005 om 11:07.
gm10 is offline  
Oud 22 maart 2005, 11:09   #595
Geertje

Standaard

Citaat:
Vind ik ook. Tegenwoordig ben ik al gereduceerd tot de droevige gedachte dat we misschien wel een tjeef nodig hebben (iefke) om weer een staatsman te vinden die enigszins boven het gekibeel kan uitstijgen. Verhofstadt kan dat ook wel, maar die is de laatste jaren te veel met zijn eigen bezig geweest.
Verhofstadt heeft afgedaan voor mij. Hij lijkt enkel nog geïnteresseerd te zijn in contacten met de EU-leiders om zijn carriere op Europees niveau verder te zetten. Nationaal blinkt hij vooral uit in ronkende verklaringen afleggen waar dan uiteindelijk niets van in huis komt.
Geertje is offline  
Oud 22 maart 2005, 11:12   #596
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind ik ook. Tegenwoordig ben ik al gereduceerd tot de droevige gedachte dat we misschien wel een tjeef nodig hebben (iefke) om weer een staatsman te vinden die enigszins boven het gekibbel kan uitstijgen. Verhofstadt kan dat ook wel, maar die is de laatste jaren te veel met zijn eigen bezig geweest.
?
Oud 22 maart 2005, 11:46   #597
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Tja waarom worden wij mannen allemaal geen moslims eigenlijk he.... het heeft als man niets dan voordelen...
Omdat dat besnijden zo veel zeer (pijn) doet?
fernand is offline  
Oud 22 maart 2005, 11:47   #598
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Daarbij komt nog dat het VB denkt het probleem op te lossen door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Volgens Vanhecke is men bij het Blok daar toch niet hard mee bezig met die moslims

Laatst gewijzigd door PieterP : 22 maart 2005 om 11:48.
PieterP is offline  
Oud 22 maart 2005, 12:19   #599
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Maar kent U veel mannen die gehuwd zijn met een moslima zonder te zijn MOETEN overstappen naar de Islam?
(Mijn schoondochter is marrokaanse)
Dat is idd de voorwaarde.

Als je dan vraagt of het wel eerlijk is dat iemand in eigen land verplicht wordt om zich tot de islam te 'bekeren' voor de moslimpartner die hij wenst te huwen, krijg je als antwoord: 'Dan moeten ze maar geen moslim nemen'.
Oud 22 maart 2005, 12:20   #600
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Mamba
ik ben nog jong (20 jaar) en ben heel passioneel in alles waar ik achter sta, integenstelling tot u blijkbaar.
Nuancering is een kunst die je kan leren.
Dat ze de ongelovigen de keel over snijden is geen voorbeeld van nuancering en daar schieten we niets mee op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Mamba
Uw commentaar neem ik dan ook persoonlijk op
Op de passionele teentjes getrapt?

Laatst gewijzigd door PieterP : 22 maart 2005 om 12:20.
PieterP is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be