![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom bekijkt u enkel de argumenten van het oude creationisme en enkel die van het moderne Darwinisme? Het oude Darwinisme is als theorie immers even belachelijk als het oude creationisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Geen bewijsen, geen wetenschapelijge theorien, geen experimenten, niets. En trouwens, de Hindus, Budisten etc die niet in "god" geloven, zijn die fout?? Maar de "evolutie theorie" klopt "theoretisch", en dat is al veel meer dan het "creationisme"[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 12 augustus 2005 om 16:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Europees Commissaris
|
![]() Creationistische of darwinistische..pensenkermis ? Was Darwin een belgische pensenbakker ?
![]() |
#586 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Parlementslid
|
![]() Nee, maar Christian de Duve was Belg (en Nobelprijswinner). Hij heeft ook een boek geschreven: Life Evolving: Molecules, Mind, and Meaning (2002)
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van de rest van uw post begrijp ik nog minder: mensen die niet in de evolutietheorie geloven, zijn die volgens u dan fout?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het creationisme klopt theoretisch evengoed als het evolutionisme. Theorie is slechts op papier. Juist binnen die denkkaders worden de vondsten en andere elementen geplaatst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik moet door, maar hoop deze interessante discussie op een ander moment te kunenn verderzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 12 augustus 2005 om 16:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | ||
Parlementslid
|
![]() "De hindoes kennen wel een godheid. Ze kennen immers het "grote oerprincipe" waaruit zelfs alle emanaties van de goden uit voortvloeien."
Ik denk wij hebben nu een pat situatie. U geloof niet de "evolutie theorie" omdat er geen "bewijsen" zijn en ik geloof niet de "creatie door god" theorie. Wij blijven maar mensen en zullen het maar nooit echt snapen, hé?[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 12 augustus 2005 om 17:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De een kan evenwel niet bewijzen dat er bij toeval leven tot levenloze stof ontstond, net zomin als de ander kan aantonen dat een hogere Intelligentie het leven uit het niets schiep. Beide geloven. Het ene, een geloof zonder God. Het andere, een geloof met God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Europees Commissaris
|
![]() Pff... er zijn meer christelijke gelovige biologen die "evolutionisten" zijn dan
"creationisten". De "creationisten" zijn overigens meestal niet-biologen die benauwd zijn dat een evolutionistische leer het bestaan van God wel eens zou kunnen aantasten (wat in wezen niet zo is). Heel die diskussie gaat over het leven hier op aarde...In een recente uitzending van "zomergasten" ging het over de algemene theorie... het verhaal over "het leven" is daar maar een héél kleine fractie van.. als alle interpretaties aside de volle waarheid tot in de kleinste (nano) eenheden wordt onderzocht heffen de vermeende tegenstellingen tussen die theorieën elkaar praktisch op.. Bijzonder vermakelijk as overigens het "bewijs" voor paranormale begaafdheid.
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als alles toeval is, dan heeft dit leven geen diepere zin, geen diepgang en geen uiteindelijke voleinding. Als er een hogere Intelligentie is die alles stuwt en draagt, dan is dat wel het geval. Uiteindelijk draait het daar om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of creationisten "overigens meestal niet-biologen" zijn, moet u wel even aantonen. De belangrijkste voorstander van het creationisme in Vlaanderen, dhr. Holvoet (ook uitgever van een tijdschrift over creationisme), is een bioloog en heeft nadien archeologische studies ook gevolgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat een 'hogere Intelligentie' alles stuwt en draagd geloof ik ook niet, fdenk maar aan plotselige kinderdood. Ik kan da echt geen 'diepere zin' zien. Soit, jedem das Seine.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |