Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 12:47   #581
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
En indien u twijfelt over de mogelijkse bewijzen. Eén van de actievoeders werd door verscheidene pers ervan op de hoogte gebracht dat alles duidelijk in beeld stond en dus ook kon gebruikt worden als bewijs.
Wat moge dan wel "verscheidene pers" zijn? In ieder geval werd dat blijkbaar niet al te veel gelooft door de politie. Jullie bubbeltjes werden netjes ingerekend. Daders rekent men in. Geen slachtoffers.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jan van den Berghe on 22-08-2005 at 13:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:
En indien u twijfelt over de mogelijkse bewijzen. Eén van de actievoeders werd door verscheidene pers ervan op de hoogte gebracht dat alles duidelijk in beeld stond en dus ook kon gebruikt worden als bewijs.
Wat moge dan wel "verscheidene pers" zijn? In ieder geval werd dat blijkbaar niet al te veel gelooft door de politie. Jullie bubbeltjes werden netjes ingerekend. Daders rekent men in. Geen slachtoffers.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Wat moge dan wel "verscheidene pers" zijn? In ieder geval werd dat blijkbaar niet al te veel gelooft door de politie. Jullie bubbeltjes werden netjes ingerekend. Daders rekent men niet. Geen slachtoffers.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 22 augustus 2005 om 12:47.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 12:47   #582
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Toch leuk he, als iedereen content is.

De twee Bubbels content omdat ze een dodenherdenking konden verstoren.
De ordediensten content omdat ze eindelijk eens van hun stoel mochten.
De tandarts content omdat ze nen Bubbel een nieuw bakhuis kunnen steken.
De pers content omdat ze weer wat geduw en getrek in beeld kon brengen.
Ik content omdat de Bubbels zwaar op hun muil hebben gekregen.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 12:47   #583
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jammer voor u, maar uw eenzijdige weergave van het gebeurde klopt niet helemaal met wat TAK-leden hierover weten te vertellen.
Het pleit voor hen dat ze hun wandaden minimaliseren.
Dat wil zeggen dat ze er toch een beetje schaamte om koesteren.

Citaat:
Daarnaast betrof uw opmerking iets totaal anders. Juist daarop wees ik, daar TAK zowel heel ludieke als gedurfde acties brengt.
Acties van taal-onverdraagzamen kunnen me aan de reet roesten.
Uw reclame daarvoor zal daar geen verandering in brengen.
Oud 22 augustus 2005, 12:49   #584
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Acties van taal-onverdraagzamen kunnen me aan de reet roesten.
Uw reclame daarvoor zal daar geen verandering in brengen.
Mijn reacties zijn dan eigenlijk ook niet naar u gericht, maar wel naar anderen die meelezen.

Wat er "taal-onverdraagzaam" (sic) eigenlijk is aan het oproepen tot het correct toepassen van de bestaande taalwetgeving is een volkomen raadsel.
Oud 22 augustus 2005, 12:49   #585
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Moeten ze straks in November met een Vlaamse vlag op het te deum staan zwaaien,hé.
Zoals die NV-A'ers op 21 juli in Hasselt?
Of vond u dat toen ook een schandalige actie?
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 12:49   #586
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Acties van taal-onverdraagzamen kunnen me aan de reet roesten..
taal-onverdraagzamen... ha ja... ge bedoelt la cuisse légère du Belvédère, de luxe callgirl Paola?
Of Bert Bibber de Longchamps Boël?
Of prins carnaval Flip?
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 12:50   #587
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Vlaanderen Feest: [size=7]1 miljoen[/size][size=7]Vlamingen

[size=2]What's your point[/size]
[/size]
En 3 miljoen Vlamingen die op een partij stemden die het cordon satinaire belangrijk vindt. What's your point?[edit]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 22-08-2005 at 13:53
Reason:

Citaat:

[/size]
En 3 miljoen Vlamingen die op een partij stemden die het cordon satinaire belangrijk vindt. What's your point?[/size]

Citaat:

[/size]
[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 22 augustus 2005 om 12:53.
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 12:51   #588
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Zoals die NV-A'ers op 21 juli in Hasselt?
Of vond u dat toen ook een schandalige actie?
De N-VA verstoorde niet het Te Deum: ze stormden de kerk niet binnen, ontblootten er hun bovenlijf niet, riepen niet in de kerk.

Hun actie gebeurde BUITEN de plechtigheid, BUITEN de kerk.
Oud 22 augustus 2005, 12:52   #589
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
En het grappige van heel de zaak is juist dat de naam "BUB" nergens is gevallen. Alweer een slag in het water van de bubbels. Op de IJzerbedevaart konden ze nog een partijspandoek onthullen, maar dit jaar was dat hun niet gegund. De twee bubbeltjes sloegen ook nogal snel in paniek...
U moet de PV maar eens te zien bemachtigen via jullie interne Gest... Dan zul je antwoordt krijgen op al uw vragen. Voor de rest verzin hier geen dingen want jullie maken zich echt superbelachelijk.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 12:55   #590
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Die kerel was stomdronken.
Wat heefrt hij hiermee bereikt? Verschillende gebroken tanden, gebroken of gekneusde ribben, gebroken neus, bluaw over het herle lichaam. Nuja, ieder zijn plezier hé.
Als Voorposters niet waren tussengekomen, leefde hij waarschijnlijk niet meer. Ik zou dus niet zo laagdunkend doen. Ze hebben letterlijk zijn leven gered.
Wat die verwondingen betreft moet ik u tegenspreken. Er is er één nogal fel aan toe maar de andere bleef bijna gevrijwaard.

Maar wat u zegt over de ordediensten van de wake zelf is waar. Die mannen hebben erger voorkomen nu daarom zijn het ook ORDEDIENSTEN. als de ijzerwake geen slechte naam wilden moesten ze er dan ook voor zorgen dat de schade beperkt bleef.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 12:59   #591
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat er "taal-onverdraagzaam" (sic) eigenlijk is aan het oproepen tot het correct toepassen van de bestaande taalwetgeving is een volkomen raadsel.
Een wet kan achterhaald zijn.
De toepassing ervan kan een vorm van onverdraagzaamheid zijn.
Denk maar aan de toepassing van de wetten die het uiten en verspreiden bepaalde meningen verbieden. Slechte wetten, niet?

Evenzo kan een wettelijke taalregeling compleet achterhaald zijn. Als b.v. een gemeente hoofdzakelijk nog franstalige inwoners telt, dan is de toepassing van Nederlandstalige regels niet langer opportuun, niet langer rechtvaardig. Dan zijn dergelijke wetten iit vroeger weldegelijk taal-onverdraagzaam.
Oud 22 augustus 2005, 13:00   #592
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet de PV maar eens te zien bemachtigen via jullie interne Gest... Dan zul je antwoordt krijgen op al uw vragen. Voor de rest verzin hier geen dingen want jullie maken zich echt superbelachelijk.
Vooreerst is een PV een intern politiedocument dat alleen kan ingekeken worden door de betrokkenen, de gerechtelijke diensten en de desbetreffende advocaten.

Daarnaast is het zo dat een PV met daarin een klacht slechts de bewering van de klager bevat. Dat is dus slechts een subjectieve weergave van de feiten die door de beklaagden en getuigen totaal anders kunnen worden weergeven.
Oud 22 augustus 2005, 13:01   #593
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat die verwondingen betreft moet ik u tegenspreken. Er is er één nogal fel aan toe maar de andere bleef bijna gevrijwaard.

Maar wat u zegt over de ordediensten van de wake zelf is waar. Die mannen hebben erger voorkomen nu daarom zijn het ook ORDEDIENSTEN. als de ijzerwake geen slechte naam wilden moesten ze er dan ook voor zorgen dat de schade beperkt bleef.
Misschien moeten jullie in het vervolg niet provoceren, met 2 het podium bespringen en dan nog de ordediensten verwijten dat het uit de hand liep.
Blijkbaar dacht zelfs de pers er hetzelfde over, zelfs de meest anti- Vlaamse krant De morgen besteede amper aandacht aan het incident.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:03   #594
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk maar aan de toepassing van de wetten die het uiten en verspreiden bepaalde meningen verbieden. Slechte wetten, niet?

Evenzo kan een wettelijke taalregeling compleet achterhaald zijn. Als b.v. een gemeente hoofdzakelijk nog franstalige inwoners telt, dan is de toepassing van Nederlandstalige regels niet langer opportuun, niet langer rechtvaardig. Dan zijn dergelijke wetten iit vroeger weldegelijk taal-onverdraagzaam.
In tegenstelling tot u (blijkbaar toch) moet men als achterhaald ervaren wetten via de juiste weg veranderen, nl. die van het parlement. Ondertussen, zolang de wetten van toepassing zijn, is iedereen eraan gehouden de wetten op te volgen. Zo gaat dat in een rechtsstaat.

De Franstaligen wisten dat ze in een gemeente van het Nederlands taalgebied gingen wonen. Bijgevolg hebben ze geen enkel excuus. Ook is er dan geen enkele reden om het taalregime van die gemeente te herbekijken.

Men hevelt een Vlaamse gemeente met een meerderheid aan Nederlanders ook niet naar Nederland over, nietwaar. En in de gemeente Nieuwkerke wordt er niet aan een verandering gedacht, alhoewel het aantal Fransen in die gemeente maar blijft stijgen.

Als ik naar Frankrijk ga wonen, dan weet ik dat de taal daar Frans is. Ga ik naar Visp wonen in Duitstalig Wallis, dan weet men op voorhand dat de taal er Duits is. Ongeacht of daar nu plotseling 60% Franstaligen gaan wonen.
Oud 22 augustus 2005, 13:04   #595
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Misschien moeten alle Vlamingen dan maar net over de taalgrens gaan wonen en Waals gebied opeisen en dan argumenteren dat de wet de feitelijke situatie achternaholt, eens zien hoe de Walen dan zouden reageren, België zou me dunkt niet lang meer bestaan.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 13:05   #596
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Misschien moeten jullie in het vervolg niet provoceren, met 2 het podium bespringen en dan nog de ordediensten verwijten dat het uit de hand liep.
Blijkbaar dacht zelfs de pers er hetzelfde over, zelfs de meest anti- Vlaamse krant De morgen besteede amper aandacht aan het incident.
Even wat verfijnen: de twee bubbels probeerden het podium op te geraken, maar dat lukte niet. De ordedienst was immers veel sneller dan ze ooit vermoed hadden. Daarop sloegen ze in paniek en vluchtten over de paraderand (wat ook niet al te goed ging, eentje is dat met z'n kaak op de grond gestuikt).
Oud 22 augustus 2005, 13:08   #597
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, mocht dat zo zijn dan hebben ze dat eigenlijk aan zichzelf te danken. Als supporter van een bepaalde club ga ik ook niet temidden van Club Brugge-fans staan en heb ik geen zin hen uit te dagen door ostentatief met mijn kleuren heen en weer voor hun clubkroeg te rijden.

Provoceren is meestal geen uiting van veel verstand. Eerder van grote domheid.
Oud 22 augustus 2005, 13:08   #598
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Misschien moeten alle Vlamingen dan maar net over de taalgrens gaan wonen en Waals gebied opeisen en dan argumenteren dat de wet de feitelijke situatie achternaholt, eens zien hoe de Walen dan zouden reageren, België zou me dunkt niet lang meer bestaan.
Wat houdt u tegen?
Uw voorstel lijkt me een perfect legitieme actie.
Als de Walen met 2 miljoen minder zijn dan de Vlamingen, dan is het makkelijker om Waalse steden te vernederlandsen dan omgekeerd.
Maar blijkbaar hebben deflaminganten er ook zoveel niet voorover.
Oud 22 augustus 2005, 13:08   #599
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat houdt u tegen?
Uw voorstel lijkt me een perfect legitieme actie.
Als de Walen met 2 miljoen minder zijn dan de Vlamingen, dan is het makkelijker om Waalse steden te vernederlandsen dan omgekeerd.
Maar blijkbaar hebben deflaminganten er ook zoveel niet voorover.
Dat laatste klopt: Vlaamsgzinden zijn geen imperialisten. We eisen niets op dat ons niet toekomt. Anders is dat met Franstaligen.
Oud 22 augustus 2005, 13:09   #600
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af wie zich hier belachelijk maakt.

Tot zover mijn nuttige bijdrage.[edit]
[size=1]After edit by alpina on 22-08-2005 at 14:10
Reason:

Citaat:

Tot zover mijn nuttige bijdrage.[/size]

Citaat:
U moet de PV maar eens te zien bemachtigen via jullie interne Gest... Dan zul jeantwoordt krijgen op al uw vragen. Voor de rest verzin hier geen dingen want jullie maken zich echt superbelachelijk.

Tot zover mijn nuttige bijdrage.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door alpina : 22 augustus 2005 om 13:10.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be