Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 17:38   #581
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ons is onze maatschappij en zijn wetgevingen.

Ik heb nergens gezegt dat de bevolking er voor verantwoordelijk is.
Zij doet ook maar wat ze kan en laat idd wel op sommige punten een steek vallen, maar daar moeten haar vertegenwoordigers ingrijpen. Iets dat dus niet gebeurt hier.

Ik kom enkel tot de conclusie dat een vredelievende multiculturele samenleving een utopie blijkt te zijn.
Grootste schuldige hieraan is niet de burger maar wel de wettenmakers, wat mij doet aanbelanden bij de huidige regering.
Enkel zij zijn verantwoordelijk want met een repressief beleid, zowel voor allochtonen als autochtonen, kan al heel wat wrevel opgelost worden.
Het bepamperen en niet bij naam durven noemen van sommige problemen (dankzij de CGKR) is nog zo een voorbeeld.
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 17:46   #582
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel gezinnen zijn er nog waar ze niet met twee gaan werken, omdat ze de kinderen belangrijker vinden dan geld?
Waarom is er tegenwoordig zoveel te doen rond nieuwe samengestelde gezinnen.
Waarom zijn er steeds meer kinderopvangcentra nodig en moeten die steeds maar vroeger open zijn en later sluiten.
Waarom moeten er steeds meer bejaardethuizen bij komen
Waarom komen er steeds meer tienermoeders bij met steeds jongere leeftijd.
Waarom kan iemand maanden dood in zijn appartement liggen zonder dat iemand er iets van merkt.
Wel, waarom?
Jantje, het is alsof je het verleden mist!
Dit noemt men maatschappelijke evolutie!

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 17:51   #583
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist perspectief;

Wie een geloof aanhangd probeerd die aan de andere op te dringen.
Christen, Moslim, Boedist, en noem maar op.
En wie geen geloof aanhangd of het niet echt belijd, Hoert en boert,
Steelt en moord er maar oplos en laat de rest stikken zonder zich nog iets anders aan te trekken dan zijn eigen persoontje.
Bespeur ik hier een eventueel pleidooi voor het invoeren van de sharia? (wetten+geloof+Allah's wil?).

O.a. alle ongelovigen moeten daarbij naar de gaskamers (modern equivalent van hoofdje afkappen, alhoewel ze dat in Irak nog niet weten).
De wetten zijn eeuwigdurend vast en de mindergelovigen moeten luisteren naar de goede gelovigen!

Is dat niks voor Jantje dan?

Bovendien blijven de vrouwen verplicht achter hun gordijnen zitten en moeten ze zowel voor man als kroost zorgen als - uiteraard - onderdanig zijn tegen de heer des huizes - of ze krijgen geen eten meer!

Het toekomstbeeld voor jantje?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 19:30   #584
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan je nick te zien woon je in hertog/nassau. En kom je dus heel veel in kontakt met Nederlanders, maar je woont ook in één van de laatste bolwerken van de oude normen en waardes.
Maar kijk eens naar de randgemeentes van onze grootsteden.
Neen, ik woon niet in Baarle maar wel in een vergelijkbare landelijke gemeente ergens in Vlaanderen. En daar ben ik zeer bewust gaan wonen, nadat ik lang in Antwerpen gewoond had, omdat ik het leven en de mentaliteit in de grootsteden niet meer zie zitten. In zulk een wereld wilde ik geen kinderen grootbrengen.

Citaat:
Het is daar echt geen uitzondering meer dat iemand een paar dagen dood in zijn appartement ligt. En het de postbode is die er over valt omdat de brievenbus niet word leeg gehaald.
Zoiets is zozeer een uitzondering dat het nog in de krant komt.
Oud 12 oktober 2006, 19:44   #585
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik kom enkel tot de conclusie dat een vredelievende multiculturele samenleving een utopie blijkt te zijn.
Grootste schuldige hieraan is niet de burger maar wel de wettenmakers, wat mij doet aanbelanden bij de huidige regering.
Enkel zij zijn verantwoordelijk want met een repressief beleid, zowel voor allochtonen als autochtonen, kan al heel wat wrevel opgelost worden.
Het bepamperen en niet bij naam durven noemen van sommige problemen (dankzij de CGKR) is nog zo een voorbeeld.
Multiculturele samenlevingen kunnen idd niet bestaan en zulke plaatsen zijn idd verplicht op broedplaatsen van criminaliteit te worden.
Maar culturen kunnen wel in elkaar vloeien zodat er een nieuwe cultuur kan uit onstaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 19:47   #586
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Jantje, het is alsof je het verleden mist!
Dit noemt men maatschappelijke evolutie!
Of Jantje heimwee heeft naar het verleden doet hier niets ter zaken.

Wat wel ter zaken is dat dit idd een maatschappelijke evolutie is. Maar of het een goede is, is een andere vraag.

En dat is volgens mij zeer twijfelachtig.
Oud 12 oktober 2006, 20:08   #587
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bespeur ik hier een eventueel pleidooi voor het invoeren van de sharia? (wetten+geloof+Allah's wil?).

O.a. alle ongelovigen moeten daarbij naar de gaskamers (modern equivalent van hoofdje afkappen, alhoewel ze dat in Irak nog niet weten).
De wetten zijn eeuwigdurend vast en de mindergelovigen moeten luisteren naar de goede gelovigen!

Is dat niks voor Jantje dan?

Bovendien blijven de vrouwen verplicht achter hun gordijnen zitten en moeten ze zowel voor man als kroost zorgen als - uiteraard - onderdanig zijn tegen de heer des huizes - of ze krijgen geen eten meer!

Het toekomstbeeld voor jantje?
Waarom moet je een Goddienst wet willen invoeren als je enkel vraagt om te zorgen dat er terug een leefbare maatschappij komt.
30 jaar geleden was hier ook geen Sharia, maar werden jongeren die zich niet gedroegen deftig onderhanden genomen door rechters en wet.

En ik ben echt niet aan het pleiten om de vrouwen terug achter het fornuis te krijgen.
Verre van, maar is dat het antwoord als je zegt dat de ouders meer terug hun verantwoordelijkheden moeten opnemen voor de opvoeding van hun kinderen.
Moet je niet vragen hoe erg het gesteld is met onze maatschappij.
Als je de vinger op de wondes durft leggen begint men over gaskamers en Sharia en vrouwenmishandeling.

Wel er zijn wel andere oplossingen, maar het probleem is dat de ouders dan een stuk van hun vrijheid kwijt zijn.
Dan kunnen ze niet meer naar de bowling en niet meer gaan fitnessen en niet meer gaan ontspannen met hun vrienden en vriendinnen.
En geen 3 auto's voor de deur hebben staan.
En geen kuismeid betalen.

Nee, de vrouw hoeft van mij echt niet thuis te blijven.
Er zijn zelfs vrouwen die meer verdienen dan hun mannen en waar de man dus beter zijn werkuren kan verminder dan de vrouw.

Maar ja, er zijn blijkbaar mensen die slechts twee levenswijzen kennen.
Of de amerikaanse of de arabische. Zielig en triestig voor de kinderen en de jeugd van vandaag. Verwonderd mij nu niet meer dat er zoveel fout loopt in onze samenleving.
Oud 12 oktober 2006, 20:11   #588
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets is zozeer een uitzondering dat het nog in de krant komt.
Minder dan je denkt en het komt enkel in de krant als er iemand de krant op de hoogte brengt. Wat vaak ook niet gebeurt, juist omdat men zich niet wil bezig houden en moeien met de buurman/vrouw, en juist omdat iedereen in zijn eigen wereld leeft.
Oud 13 oktober 2006, 00:26   #589
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet je een Goddienst wet willen invoeren als je enkel vraagt om te zorgen dat er terug een leefbare maatschappij komt.
30 jaar geleden was hier ook geen Sharia, maar werden jongeren die zich niet gedroegen deftig onderhanden genomen door rechters en wet.

En ik ben echt niet aan het pleiten om de vrouwen terug achter het fornuis te krijgen.
Verre van, maar is dat het antwoord als je zegt dat de ouders meer terug hun verantwoordelijkheden moeten opnemen voor de opvoeding van hun kinderen.
Moet je niet vragen hoe erg het gesteld is met onze maatschappij.
Als je de vinger op de wondes durft leggen begint men over gaskamers en Sharia en vrouwenmishandeling.

Wel er zijn wel andere oplossingen, maar het probleem is dat de ouders dan een stuk van hun vrijheid kwijt zijn.
Dan kunnen ze niet meer naar de bowling en niet meer gaan fitnessen en niet meer gaan ontspannen met hun vrienden en vriendinnen.
En geen 3 auto's voor de deur hebben staan.
En geen kuismeid betalen.

Nee, de vrouw hoeft van mij echt niet thuis te blijven.
Er zijn zelfs vrouwen die meer verdienen dan hun mannen en waar de man dus beter zijn werkuren kan verminder dan de vrouw.

Maar ja, er zijn blijkbaar mensen die slechts twee levenswijzen kennen.
Of de amerikaanse of de arabische. Zielig en triestig voor de kinderen en de jeugd van vandaag. Verwonderd mij nu niet meer dat er zoveel fout loopt in onze samenleving.
wel, en wat stelt gij voor, om het te doen beteren? Op het verkeerde spoor geraakte , zwangere, Blokwatchersdochters inééntrappen, en voor hoer uitschelden?
Hoe zou jij de maatschappij inéénsteken, moest je aan de macht zijn? Stel je voor dat je aan niemand verantwoording af te leggen hebt, je bent de Opperste Chef, de Koning in de ware zin van het woord, de man wiens woord wet is... Sire, wij wachten op uw orders...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 08:13   #590
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wel, en wat stelt gij voor, om het te doen beteren? Op het verkeerde spoor geraakte , zwangere, Blokwatchersdochters inééntrappen, en voor hoer uitschelden?
Hoe zou jij de maatschappij inéénsteken, moest je aan de macht zijn? Stel je voor dat je aan niemand verantwoording af te leggen hebt, je bent de Opperste Chef, de Koning in de ware zin van het woord, de man wiens woord wet is... Sire, wij wachten op uw orders...
Calgustaaf, die Sire mag je er af laten en die opperste chef ook.
Want dat soort mensen heeft nu net onze maatschappij en samenleving naar de knoppe geholpen.

Het eerste dat ik zou doen, is alle jongeren die zich misdragen in lichtere maten, verplichten zich in te zetten voor de maatschappij door hen een werkstraf te laten uitvoeren bij Brandweer, Burgerbescherming, Gemeentelijke reinigingsdienst, maatschappelijk diensten en vrijwilligersdiensten dus doen bijstaan om deze te helpen met het opruimen en onderhouden. Hierdoor worden deze diensten toch beter geholpen, maar word er geen betaald werk van andere afgenomen.
Daarna, zou ik de jongeren opvangcentra zoals vrij en vrolijk terug open doen, zodat de zwaardere gevallen daar beter kunnen begeleid worden en uit het huidige criminele milieu gehaald worden, waar ze nu opstraat tussen zitten. En de zware gevallen zou ik in gesloten jeugd instellingen plaatsen. Deze die werkelijk tot de criminelen behoren en zich zo gedragen zou ik ook zo laten behandelen en dus in de echte gevangenissen laten plaatsen van af een jaar of 15/16. Volgens beslissing van de rechter.
Moordenaars en roofovervallers zouden zonder uitzondering via de gewone rechtbanken gaan en niet meer via de jeugdrechtbanken.

Verder zou in de scholen open doen zijn op de zelfde uren als de kantoren, dit wil zeggen van 8.30 uur tot 17.00 uur en ook op woendag.
Met een begeleid toezicht vanaf 7.30uur tot 18.30 uur, dit toezicht kan uitgevoerd worden door oudere werklozen die zo hun kennis en ervaring kunnen door geven aan de jongeren.

Daarnaast zou ik jongeren vanaf 18 jaar die de school verlaten en niet direct werk vinden verplichten zich tendienst van de maatschappij in te zetten door mee het toezicht in scholen te doen en te helpen bij de diensten van de burgerbescherming, vrijwilligers diensten, brandweer, leger(maar niet in de gevechtseenheden, deze moeten steeds voorbehouden blijven voor de beroepsmensen. maar in eenheden zoals de genie en medische diensten)

Daarnaast zou ik de scholen buiten de lesuren openstellen voor hobby- en jeugdverenigingen en andere activiteiten. Ook op zaterdag en zondag.

Speelplaatsen zouden open staan voor de kinderen en jongeren van af 6.00uur tot 22.30uur onder toezicht van werklozen.

En ander punt dat ik zou aanpakken zijn de politie en Juridische instellingen. En het eerste dat ik daarin zou veranderen is hen allemaal onder één bevoegdheid brengen en niet onderverschillende zoals nu.
En ik zou de rechters de bevoegdheid geven om indien nodig ommiddellijk beroep te kunnen doen om het leger voor bijstand aan de politiediensten.
Zodat deze het leger kunnen inzetten voor zaken zoals het begeleiden van VIPS en grote geldtransporten inplaats van daar zoals nu de politiediensten mee te belasten en die dus hun mogelijkheden tot hun echte taken te verminderen.

En dan komen we dus aan het moeilijkste punt.
Het vreemdelingen beleid.
Wel ik zou er geen enkel wet van afschaffen, ik zou er enkel een paar bij maken.
Wie zich in ons land wil komen vestigen moet bewijzen dat hij/zij kan instaan voor zijn eigen levensonderhoud. Dit wil zeggen dat jongeren mensen moeten bewijzen dat ze werk hebben en indien ze hun werk na een korte tijd kwijt zijn verliezen ze ook het recht om hier nog langer te verblijven. Ouderen dat ze zelf over de nodige kapitalen beschikken en een vast eigen inkomen hebben.

Wie zich in onze land wil vestigen zal moeten bewijzen dat hij/zij de taal machtig is en onze zeden en gewoontes kent.
Wie de taal niet machtig is, zal deze kunnen leren op eigen kosten en zal geduurde die tijd onder gerechtelijke toezicht staan en na een tijd toch terug het land moeten verlaten indien niet word voldaan aan deze regel.

Dubbele nationaliteit zou verboden worden. Of men is Belg of men is het niet.

Maar daarnaast zou ik ook terug de wet invoeren dat Cafés en discotheken slechts tot een bepaald uur open mogen zijn.
Café's die langer open willen blijven kunnen daar een vergunning voor krijgen, maar bij de eerste overtreding van de voorwaarden er voor zijn ze deze vergunning kwijt.
Drank gelegenheden die alcohol aan jongeren schenken worden zonder pardon gesloten en de verantwoordelijke zal een werkstraf kunnen krijgen.

Jongeren die regelmatig op straat zijn terug te vinden of die regelmatig afwezig zijn op school zouden onder gerechtelijk toezicht komen.
En de ouders ter verantwoording worden geroepen.

Wie naar ons land wil komen om politieke reden zal zich dagelijks bij de instelling hiervoor moeten aanbieden en word enkel vrijgestel van de verplichting om werk te hebben voor hij/zij binnen komt, maar zal zich niet kunnen ontrekken aan de verplichting de taal te leren.
En zal gedurende de tijd van het onderzoek moeten werken in dienst van de Belgische maatschappij om zo de kosten van zijn levensonderhoud te vergoeden.

Zie je een paar simpele veranderingen, die de gemeenschap bijna geen geld kosten en de jongeren zijn terug onder toezicht en krijgen terug normen en waarden aangeleerd.
En ons land is geen open opvangcentrum meer.
Oud 13 oktober 2006, 08:42   #591
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nu Jantje, ik ga niet met alle punten akkoord, maar in grote lijnen wel.

Je moet wel oppassen dat je de scheidslijn tussen de drie machten niet overschrijdt want dat kan heel gevaarlijke en kwalijke gevolgen hebben;

Bovendien moet je natuurlijk wel leeftijdsgrenzen en bepalingen meegeven: wat is "regelmatig op straat terug te vinden"? Mensen moeten zich natuurlijk nog van en naar school kunnen begeven. Tijdens de schooluren zou men dat kunnen verbieden/beperken.

Idem ditto: voor sluitingsuren van disco's: moeilijk vol te houden vermits er natuurlijk ook meerderjarigen uitgaan.

Grosso modo vind ik er wel veel goede punten inzitten: heb je zelf door dat je het VB programma aan het herschrijven zijt?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 08:57   #592
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Jantje, *** Fantastisch ***

Ga in de politiek...
De VB is je partij!
Mijn stem heb je al
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 09:31   #593
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar culturen kunnen wel in elkaar vloeien zodat er een nieuwe cultuur kan uit onstaan.
Da's mooi op papier als je tweehonderd jaar later terugkijkt, dan lijkt het altijd alsof periodes van zware crisis iets was voor de anderen, en dat elke overgang toch maar vlotjes verliep. In werkelijkheid grijpen veranderingen in de westerse samenleving plaats via ingrijpende schokken, die blijkbaar alsmaar gewelddadiger worden. Je vergelijkt gewoon de periode 1789-1830 met 1914-1945. Daarmee experimenteren is zoiets als een nucleaire explosie testen in de kempense mijnen.

Laatst gewijzigd door Conscience : 13 oktober 2006 om 09:32.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 09:35   #594
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nu Jantje, ik ga niet met alle punten akkoord, maar in grote lijnen wel.

Je moet wel oppassen dat je de scheidslijn tussen de drie machten niet overschrijdt want dat kan heel gevaarlijke en kwalijke gevolgen hebben;

Bovendien moet je natuurlijk wel leeftijdsgrenzen en bepalingen meegeven: wat is "regelmatig op straat terug te vinden"? Mensen moeten zich natuurlijk nog van en naar school kunnen begeven. Tijdens de schooluren zou men dat kunnen verbieden/beperken.

Idem ditto: voor sluitingsuren van disco's: moeilijk vol te houden vermits er natuurlijk ook meerderjarigen uitgaan.

Grosso modo vind ik er wel veel goede punten inzitten: heb je zelf door dat je het VB programma aan het herschrijven zijt?

Ik weet heel goed wat ik aan het herschrijven ben.
En ik weet ook heel goed dat ik met duidelijkheid, openheid en eerlijkheid zelfs meer stemmen zou halen dan het VB, VLD en de SP.a samen.
Ik haal namelijk de fouten uit hun stellingen.

Ik weet heel goed dat ik daarvoor moet oppassen en geef dan ook de leiding er van niet in handen van één dienst.
Ik verplaats enkel bevoorbeeld de staatsveilingheid van binnenlandse zaken naar justitie.
En houd de politieke machten duidelijk gescheiden van de gerechtelijke machten.
En geef justitie dus enkel de mogelijkheid om het leger in te schakelen ter ondersteuning van politie bij grote problemen en in zones waar het te gevaarlijk is geworden om zonder voldoende rugbescherming nog op te treden.
En haal politie weg uit gewapende bewakingen en zet daar militairen voor in de plaats.

Een jongere die zich van huis naar school begeeft of van school naar huis bevind zich ook op dat traject
En daar de scholen, jeudhuizen en speelpleinen dienen als verzamelplaatsen voor jongeren en deze onder toezicht staan. Is het niet meer nodig dat jongeren zich zomaar in het wilde weg overal bevinden en rondhangen.
En met regelmatig bedoel in dus meerdere malen per week op een leeftijd dat deze persoon zich eigenlijk in bed moet bevinden en het voor hem/haar zelf zelfs gevaarlijk en onverantwoord is zich nog op straat te bevinden zonder toezicht van ouder of aangestelde.

Circe,
Jij bent zelf geen 20/30 meer en hebt dus waarschijnlijk ook nog meegemaakt, dat de ouderen zijn moeten beginnen uitgaan na 0.00uur omdat anders de café's en discotheken nog vol zaten met jongeren van 14/15/16 jaar.
En voor de volwassenen zijn er dus nog de plaatsen die een vergunning hebben. Maar deze zullen er dan voor moeten zorgen dat de wetten en regels inverband met die vergunning worden nageleeft.
En zullen dus de jongeren niet meer een hele nacht kunnen voorzien van drank en zullen dus zelf een beter toezicht moeten houden op het drugsgebuik en op de lawaai overlast voor hun buren, of ze zijn hun vergunning kwijt. Ze zullen zich wel steeds kunnen beroepen om de hulp van politie als dit nodig is, maar dat zijn regels die in hun vergunning zullen staan.

En het is normaal dat er hier nog veranderingen mogelijk zijn.
Ik ben zelf ook niet perfect en zonder fouten en heb voor sommige zaken dus wel bijstand nodig om de fouten er verder uit te halen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 13 oktober 2006 om 09:40.
Oud 13 oktober 2006, 09:43   #595
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik mis de (schijn) huwelijken.
Terugsturen wanneer ze scheiden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 09:57   #596
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het eerste dat ik zou doen, is alle jongeren die zich misdragen in lichtere maten, verplichten zich in te zetten voor de maatschappij door hen een werkstraf te laten uitvoeren bij Brandweer, Burgerbescherming, Gemeentelijke reinigingsdienst, maatschappelijk diensten en vrijwilligersdiensten dus doen bijstaan om deze te helpen met het opruimen en onderhouden. Hierdoor worden deze diensten toch beter geholpen, maar word er geen betaald werk van andere afgenomen.
Daarna, zou ik de jongeren opvangcentra zoals vrij en vrolijk terug open doen, zodat de zwaardere gevallen daar beter kunnen begeleid worden en uit het huidige criminele milieu gehaald worden, waar ze nu opstraat tussen zitten. En de zware gevallen zou ik in gesloten jeugd instellingen plaatsen. Deze die werkelijk tot de criminelen behoren en zich zo gedragen zou ik ook zo laten behandelen en dus in de echte gevangenissen laten plaatsen van af een jaar of 15/16. Volgens beslissing van de rechter.
Moordenaars en roofovervallers zouden zonder uitzondering via de gewone rechtbanken gaan en niet meer via de jeugdrechtbanken.

Verder zou in de scholen open doen zijn op de zelfde uren als de kantoren, dit wil zeggen van 8.30 uur tot 17.00 uur en ook op woendag.
Met een begeleid toezicht vanaf 7.30uur tot 18.30 uur, dit toezicht kan uitgevoerd worden door oudere werklozen die zo hun kennis en ervaring kunnen door geven aan de jongeren.

Daarnaast zou ik jongeren vanaf 18 jaar die de school verlaten en niet direct werk vinden verplichten zich tendienst van de maatschappij in te zetten door mee het toezicht in scholen te doen en te helpen bij de diensten van de burgerbescherming, vrijwilligers diensten, brandweer, leger(maar niet in de gevechtseenheden, deze moeten steeds voorbehouden blijven voor de beroepsmensen. maar in eenheden zoals de genie en medische diensten)

Daarnaast zou ik de scholen buiten de lesuren openstellen voor hobby- en jeugdverenigingen en andere activiteiten. Ook op zaterdag en zondag.

Speelplaatsen zouden open staan voor de kinderen en jongeren van af 6.00uur tot 22.30uur onder toezicht van werklozen.

En ander punt dat ik zou aanpakken zijn de politie en Juridische instellingen. En het eerste dat ik daarin zou veranderen is hen allemaal onder één bevoegdheid brengen en niet onderverschillende zoals nu.
En ik zou de rechters de bevoegdheid geven om indien nodig ommiddellijk beroep te kunnen doen om het leger voor bijstand aan de politiediensten.
Zodat deze het leger kunnen inzetten voor zaken zoals het begeleiden van VIPS en grote geldtransporten inplaats van daar zoals nu de politiediensten mee te belasten en die dus hun mogelijkheden tot hun echte taken te verminderen.

En dan komen we dus aan het moeilijkste punt.
Het vreemdelingen beleid.
Wel ik zou er geen enkel wet van afschaffen, ik zou er enkel een paar bij maken.
Wie zich in ons land wil komen vestigen moet bewijzen dat hij/zij kan instaan voor zijn eigen levensonderhoud. Dit wil zeggen dat jongeren mensen moeten bewijzen dat ze werk hebben en indien ze hun werk na een korte tijd kwijt zijn verliezen ze ook het recht om hier nog langer te verblijven. Ouderen dat ze zelf over de nodige kapitalen beschikken en een vast eigen inkomen hebben.

Wie zich in onze land wil vestigen zal moeten bewijzen dat hij/zij de taal machtig is en onze zeden en gewoontes kent.
Wie de taal niet machtig is, zal deze kunnen leren op eigen kosten en zal geduurde die tijd onder gerechtelijke toezicht staan en na een tijd toch terug het land moeten verlaten indien niet word voldaan aan deze regel.

Dubbele nationaliteit zou verboden worden. Of men is Belg of men is het niet.

Maar daarnaast zou ik ook terug de wet invoeren dat Cafés en discotheken slechts tot een bepaald uur open mogen zijn.
Café's die langer open willen blijven kunnen daar een vergunning voor krijgen, maar bij de eerste overtreding van de voorwaarden er voor zijn ze deze vergunning kwijt.
Drank gelegenheden die alcohol aan jongeren schenken worden zonder pardon gesloten en de verantwoordelijke zal een werkstraf kunnen krijgen.

Jongeren die regelmatig op straat zijn terug te vinden of die regelmatig afwezig zijn op school zouden onder gerechtelijk toezicht komen.
En de ouders ter verantwoording worden geroepen.

Wie naar ons land wil komen om politieke reden zal zich dagelijks bij de instelling hiervoor moeten aanbieden en word enkel vrijgestel van de verplichting om werk te hebben voor hij/zij binnen komt, maar zal zich niet kunnen ontrekken aan de verplichting de taal te leren.
En zal gedurende de tijd van het onderzoek moeten werken in dienst van de Belgische maatschappij om zo de kosten van zijn levensonderhoud te vergoeden.

Zie je een paar simpele veranderingen, die de gemeenschap bijna geen geld kosten en de jongeren zijn terug onder toezicht en krijgen terug normen en waarden aangeleerd.
En ons land is geen open opvangcentrum meer.
Ik heb met veel interesse je herstelprogramma gelezen.

Eerst wou ik als reactie intypen: ziedaar het programma van het Vlaams Belang. Maar bij nader toezien staan er een paar dingen in die het Belang nu niet meer zouden durven zeggen, denk ik.

Maar dat terzijde. Wat ik aan jouw tekst zou toevoegen is de invoering van de democratie in België. Daarmee vang je alle mogelijke misbruiken op en vermijd je ook dat een staatsinstelling of één van de Machten te veel macht concentreert.

De macht moet teruggegeven worden aan degene van wie ze geroofd is: de burger. Dat is dé garantie voor goed bestuur.

Laatst gewijzigd door baarle : 13 oktober 2006 om 10:07.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:10   #597
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Da's mooi op papier als je tweehonderd jaar later terugkijkt, dan lijkt het altijd alsof periodes van zware crisis iets was voor de anderen, en dat elke overgang toch maar vlotjes verliep. In werkelijkheid grijpen veranderingen in de westerse samenleving plaats via ingrijpende schokken, die blijkbaar alsmaar gewelddadiger worden. Je vergelijkt gewoon de periode 1789-1830 met 1914-1945. Daarmee experimenteren is zoiets als een nucleaire explosie testen in de kempense mijnen.
Wel, ik moet je hierin totaal tegenspreken.
De grootste versmelting is zelfs reeds gebeurt.
Niemand kijk er nog van op als een Christen een pittabar of nachtwinkel binnen stapt.
Niemand kijkt er nog van op dat een Moslim zijn inkomen in eengrootwarenhuis doet.
Niemand kijkt er nog van op dat een Moslim werkt voor een Christen of omgekeert.
Niemand kijkt er nog van op als een Christen met een Moslim omgaat.
Onze culturen zijn dus reeds versmolten.

Maar toch zijn er idd nog problemen, en maar dit zijn geen cultuur problemen van de Europese en Arabische culturen.

Dit zijn problemen die zijn ontstaan door het opdringen van de Amerikaanse cultuur, die zelf nog in ontwikkeling is en even hard botst met de Europese als met de Arabische cultuur. En het is door dit feit dat de twee andere culturen dus lijken te botsen, terwijl zij eigenlijk samen een strijd zijn aan het leveren tegen die derde cultuur die onze word opgedrongen.
En tegelijk vind er een machtsstrijd plaats tussen de geloofvoorgangers.
Oud 13 oktober 2006, 10:20   #598
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik heb met veel interesse je herstelprogramma gelezen.

Eerst wou ik als reactie intypen: ziedaar het programma van het Vlaams Belang. Maar bij nader toezien staan er een paar dingen in die het Belang nu niet meer zouden durven zeggen, denk ik.

Maar dat terzijde. Wat ik aan jouw tekst zou toevoegen is de invoering van de democratie in België. Daarmee vang je alle mogelijke misbruiken op en vermijd je ook dat een staatsinstelling of één van de Machten te veel macht concentreert.

De macht moet teruggegeven worden aan degene van wie ze geroofd is: de burger. Dat is dé garantie voor goed bestuur.
Ik denk dat hier geen enkel voorstel in staat dat door ook maar iemand als racistieof discriminerend maatregelen in staat.
En natuurlijk is dit ook geen volledig programma.
En zijn er voor de invoering van de democratie en de bepalingen van de machten der instellingen ook regels nodig en voorstellen.
Maar dit zou een hele draad opzich innemen.
Oud 13 oktober 2006, 10:31   #599
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Allochtonen slaan zwangere dochter van 'Blokwatchter'

"Blokwatchter" - wat is dat????
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:31   #600
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik mis de (schijn) huwelijken.
Terugsturen wanneer ze scheiden ?
Zij met deze maatregelen niet meer mogelijk, men moet immers reeds werk hebben en de taal machtig zijn. En men verliest zijn rechten als men niet aan beide voldoet.

Schijnhuwelijke zijn dus zinloos geworden, daar men niet meer in zijn onderhoud kan voorzien zonder werk of bij echtscheiding.

Dus
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be