![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer geef jij er de brui aan, Bad Attila? Je moet niet denken dat ik separatist geboren ben. Ik heb er ook lang in geloofd. Maar de feiten dwingen mij om te concluderen dat het geen zin meer heeft. |
|
![]() |
![]() |
#582 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dictatuur van de meerderheid! Ongenkend in de belgische democratie;
Laatst gewijzigd door luc broes : 22 juni 2007 om 11:39. |
![]() |
![]() |
#583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is er nog werk aan de winkel, is de structuur nog niet af. En dat is de volgende stap: bekijken wat er nog verder moet veranderd ebn aangepast worden, en de nodige maatregelen treffen, zonder taboe's. Dus is de federalisering van België absoluut geen mislukking, het proces is niet af. En dit is de sleutel voor de volgende regering: dit werk verder voortzetten. De Franstaligen zijn hiervan trouwens zelf wel bewust van hoor ... Reynders heeft altijd gezegd dat er voor hem part een staatshervorming kan komen ... op voorwaarden dat dit nuttig is voor iedereen, dat waar nodig bevoegdheden terug naar het federaal niveau wordt overgebracht.
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Indien ik dit lees: "met als gevolg de overname van het Belgische staatsapparaat door de Vlaamse meerderheid", dan stel ik mij de vraag of ik het goed begrijp: is een meerderheid tussen (niet "van") Vlamingen voldoende om een beslissing te nemen? Of kan een alternatieve meerderheid met Franstaligen en (een minderheid) Vlamingen toch haar "wil" opdringen? In het eerste geval is het duidelijk een Vlaamse dictatuur...
![]() |
#585 | |
|
![]() Citaat:
Hoe kan hun lot verbeterd worden? Brussel uitbreiden en 15 miljard euro, of wat stel je voor? |
|
![]() |
![]() |
#586 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, only fufure wil tell ... Binnen een jaar of tien, twintig, zullen we wel zien of mijn optimisme (of jouw pessimisme) gegrond is of niet. ![]()
![]() |
#589 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in hoe en waarom we aan deze "traditie" kunnen of moeten tornen.
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hé?
![]() Wat zou ik nu eerlijk gezegd, kunnen antwoorden op het feit dat de Walen zodanig lui en arrogant zijn, dat ze liever van de Vlaamse liefdadigheid profiteren dan hun handen vuil te maken, zonder zelfs één woord dank te zeggen!
#592 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wijs er toch op dat het om geld gaat voor Brussel, en dat ook de VLAAMSE Brusselaars vragende partij zijn voor een herfinanciering van het Gewest ...
#593 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn beweegredenen om tot een Confederatie der Nederlanden te komen, hebben dan ook nauwelijks met nationalisme te maken, maar zijn pragmatisch. Wel moet België daarvoor eerst verdwijnen, niet omdat ik het dat zo fijn zou vinden, maar omdat België niets met Nederland wil te maken hebben.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 12:44. |
![]() |
![]() |
#594 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel kijk, dan was het afgescheurde België in de 19de eeuw ook "in sommige opzichten" modern. Of we daarom zijn misdaden moeten vergeten, daar ben ik net zoals inzake de nazi's, niet zo zeker van.
|
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zeg gewoon: probeer enerzijds de toenmalige situatie niet met een 2007-bril te lezen, en anderzijds leg de schuld voor de toenmalige zaken niet op de huidige generatie.
![]() |
#596 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer is een meerderheidsbestuur een dictatuur? In de hexagoon heeft de Franse meerderheid het voor het zeggen. De Corsikanen, Basken, Bretoenen etc. mogen luisteren, zij zijn de minderheid. Noemen we Frankrijk daarom een dictatuur? Wat ik voor ogen heb is een België waarin de Vlaamse democratische meerderheid nooit meer kan gestopt worden, en bijgevolg een land dat bestuurd worden volgens de principes van de Vlamingen. Misschien zelfs wat kolonisatie van Wallonië, tenslotte was dat in de 19de eeuw toch modern? Volgens mij zal het de Walen dan beter gaan dan de voorbije vijftig jaar. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
#597 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Scheiden moet, niet omdat het zo leuk is, maar omdat we niet verder willen bergaf gaan. |
|
![]() |
![]() |
#598 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw: wat jij "herstel van de democratie" noem, noem ik "terugkeer naar de unitaire staat". Alle federale staten hebben beschermingssystemen, bijzondere meerderheden, enz. Citaat:
Schoon voorbeeld van democratie, moet ik zeggen ...
![]() |
#599 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#600 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is dat een terugkeer naar het unitarisme? Als dat een volledige democratisering zou betekenen, zou ik daar geen onoverkomelijk probleem mee hebben. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 juni 2007 om 13:07. |
||
![]() |