Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2007, 14:47   #581
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wij vinden het idd hilarisch dat die niet overeen komen.

Wij vinden het niet hylarisch hoe een goede vrienden dat jullie er mee zijn...
Oud 17 december 2007, 14:49   #582
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie niet genuanceerd over Oost-Fronters kan praten, is intellectueel oneerlijk bezig. Ja, daar bedoel ik jou - en een hele hoop andere linkse - mee.

En 'misdadigers', klinkt nogal snel goed.
Wie oostfronters die geen afstand nemen van hun verleden amnestie wil schenken stelt dan ook geen genuanceerde eis.
Oud 17 december 2007, 14:50   #583
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wij vinden het niet hylarisch hoe een goede vrienden dat jullie er mee zijn...
Dat zijn we niet.
De meeste van ons hebben daar niet meer dan een 'Elementaire beleefdheidsrelatie' mee. Je weet wel. Elementair...

Ik ben op dat vlak de uitzondering, zover ik weet.

Citaat:
Wie oostfronters die geen afstand nemen van hun verleden amnestie wil schenken stelt dan ook geen genuanceerde eis.
Definieer 'afstand nemen'.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 14:52   #584
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik ga btw op Collectieve Blok met Comac.
Dogmatisch kan je me iig niet noemen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 14:53   #585
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga btw op Collectieve Blok met Comac.
Dogmatisch kan je me iig niet noemen.
Noemde ik jou dogmatisch?
Oud 17 december 2007, 16:13   #586
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
... dat er dus zo goed als niets verwezenlijkt is.
Bij mijn weten moet een PFK dienen om het overleg tussen de verschillende politieke verenigingen te ondersteunen en om bepaalde dingen van de UA, voor alle politieke studentenverenigingen, te bekomen. In de visie van ALS en consoorten is het PFK enkel nuttig om te proberen de NSV! een hak te zetten.
Citaat:
NSV en LVSV zijn tegen mensenrechten.
De NSV! is tegen de zogezegde universele geldigheid van het EVRM aangezien ze geschreven zijn door leden van de West-Europese maatschappij, die duizenden jaren maatschapplijke, religieuze, etc... evolutie heeft gekend. Een evolutie die niet op dezelfde manier is verlopen of verloopt in de gebieden waar men die ook probeert op te leggen (de voormalige koloniale wereld).
Citaat:
Ik ben op dat vlak de uitzondering, zover ik weet.
Toch nog maar eens goed rondhoren dan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Het feit alleen al dat het NSV er een kans maakte om erkend te worden spreekt voor zich...
Wij zijn zelfs één van de stichtende leden.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 16:19   #587
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Nee hoor, ik vraag me gewoon of ter gelegenheid van wat jullie de straat opkwamen.
ik denk dat deze fotos in kwestie genomen zijn op een betoging tegen de EU top, de laatste tegen de Lambermont akkoorden. Ik zou eens in't foto archief moeten grasduinen voor we allemaal te oud zijn om het nog te herinneren
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 16:19   #588
Metternich

Standaard

Citaat:
Oostfronters hebben de mensenrechten geschonden,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Univers...en_van_de_Mens

Citaat:
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens is een verklaring die is aangenomen door de Algemene vergadering van de Verenigde Naties (A/RES/217, 10 december 1948), om de basisrechten van de mens te omschrijven. Het eerste ontwerp was van John Peters Humphrey.
Die schendingen zouden er zijn geweest drie jaren voor het opstellen van de Verklaring van de Rechten van de Mens. Bij mijn weten werken ze niet met terugwerkende kracht,anders kunnen we gerust zowat alle "grote figuren" uit de geschiedenis gaan beschuldigen van schendingen daarvan.

Daarbij, de graven rond Sint-Petersburg van de gesneuvelde Oostfronters worden vandaag de dag beschermd en verzorgd door de inwoners van Sint-Petersburg. Ook hangt er in het gemeentehuis een klok, geschonken door het Sint-Maartensfonds, die ingewijd is door leden van het SMF en door oud-strijders van de Sovjetunie. Als die mensen met elkaar kunnen praten en elkaar kunnen bewonderen voor elkanders heldenmoed aan het front, waarom zouden jullie dat dan niet kunnen? Het is niet alsof jullie hebben gevochten tegen de Oostfronters i.t.t. de oud-strijders van Sint-Petersburg/Leningrad.

Citaat:
jullie hebben in A'pen het verdrag van de mensenrechten ondertekend,
Nope, zie maar naar Adrian zijn antwoord.

Laatst gewijzigd door Metternich : 17 december 2007 om 16:22.
Oud 17 december 2007, 16:26   #589
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

Nope, zie maar naar Adrian zijn antwoord.

Dys jij bent niet van plan je aan de mensenrechten te houden wanneer dit je niet uitkomt? Treedt dan maar in de voetsporen van al die 'grote leiders' die misdaden hebben gepleegd nog voor er van die mensenrechten sprake was...
Oud 17 december 2007, 16:29   #590
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten moet een PFK dienen om het overleg tussen de verschillende politieke verenigingen te ondersteunen en om bepaalde dingen van de UA, voor alle politieke studentenverenigingen, te bekomen. In de visie van ALS en consoorten is het PFK enkel nuttig om te proberen de NSV! een hak te zetten.
De NSV! is tegen de zogezegde universele geldigheid van het EVRM aangezien ze geschreven zijn door leden van de West-Europese maatschappij, die duizenden jaren maatschapplijke, religieuze, etc... evolutie heeft gekend. Een evolutie die niet op dezelfde manier is verlopen of verloopt in de gebieden waar men die ook probeert op te leggen (de voormalige koloniale wereld).
Toch nog maar eens goed rondhoren dan
Wij zijn zelfs één van de stichtende leden.
NSV wenst geen afstand te nemen van haar racistisch en fascistisch verleden,
vandaar dat zij niet als een aanvaardbare gesprekspartner kan beschouwd worden in het intellectuele debat.
Oud 17 december 2007, 16:32   #591
Metternich

Standaard

Citaat:
Dys jij bent niet van plan je aan de mensenrechten te houden wanneer dit je niet uitkomt?
Dat zeg ik nergens. Trouwens, over de mensenrechten en de Oostfronters. Velen zijn hun burgerrechten en zelfs hun Belgische nationaliteit kwijtgeraakt. Als jij toch vindt dat de UVRM toepasbaar is op acties voor het tekenen, dan is de Belgische staat in overtreding:
Citaat:
Article 15.
Citaat:
  • (1) Everyone has the right to a nationality.
    (2) No one shall be arbitrarily deprived of his nationality nor denied the right to change his nationality.

Oud 17 december 2007, 16:37   #592
Metternich

Standaard

Citaat:
NSV wenst geen afstand te nemen van haar racistisch en fascistisch verleden,
Wij zijn geen racisten want wij erkennen de gelijkwaardigheid van de verschillende culturen op deze planeet. In die optiek verwerpen wij kolonialisme (zowel economisch, militair, politiek als cultureel) en imperialisme (zowel economisch, militair, politiek als cultureel). Voorbeelden van deze laatste twee zijn het liberale globalisme (Amerikanisering en materialisme) en de multiculturele samenleving (waar men alle betrokken culturen wenst te vermengen en dusdanig te vernietigen.).

Wij zijn geen fascisten aangezien wij volksnationalistische solidaristen zijn. Een fascistische staat kan perfect meerdere volkeren overlappen en plaatst de legitimisering van de staat bij de staat zelf. Wij beschouwen het volk als het enige punt waarrond duurzame staatsgrenzen kunnen gebouwd worden en als enige legitimisering voor het bestaan van de staat. Volksnationalisme staat boven de links/rechts-verdeling, al beschouwen wij persoonlijk solidarisme en volksnationalisme als onscheidbaar met elkaar verbonden wereldbeelden.
Citaat:
vandaar dat zij niet als een aanvaardbare gesprekspartner kan beschouwd worden in het intellectuele debat.
COMAC en ALS weigeren afstand te nemen van het marxisme in wiens naam gigantische misdaden zijn gepleegd. Daarom kunnen zij ook geen aanvaardbare gesprekspartner zijn? ALS wenst geen afstand te nemen van Trotsky, die als aanvoerder van het Rode Leger verantwoordelijk is voor vele doden. Daarom zijn zijn medeplichtig aan misdaden tegen de menselijkheid.

Laatst gewijzigd door Metternich : 17 december 2007 om 16:38.
Oud 17 december 2007, 17:49   #593
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Wij zijn geen racisten want wij erkennen de gelijkwaardigheid van de verschillende culturen op deze planeet.
Dus de Islam is voor u gelijkwaardig aan het katholicisme?

Dus de cultuur van de "neger die zijn kroezelhaar insmeert met koeiendrek" (sic) is evenwaardig aan de blanke, vlaemsche cultuur?

Citaat:
COMAC en ALS weigeren afstand te nemen van het marxisme in wiens naam gigantische misdaden zijn gepleegd. Daarom kunnen zij ook geen aanvaardbare gesprekspartner zijn? ALS wenst geen afstand te nemen van Trotsky, die als aanvoerder van het Rode Leger verantwoordelijk is voor vele doden. Daarom zijn zijn medeplichtig aan misdaden tegen de menselijkheid.
Wij nemen ten eerste wel afstand van de stalinistische misdaden die er gebeurd zijn in de naam van het marxisme... Ten tweede er is er nog een verschil tussen misdaden tegen de mensheid op zich en het plegen of vernatwoorden van die misdaden uit ideologische overtuiging - Dat is zoiets als het verschil tussen doodslag en moord met voorbedachte rade.

Trouwens, 'vele doden' is op zich geen misdaad tegen de mensenrechten; zeker niet wanneer het een defensieve oorlog betreft...
Oud 17 december 2007, 18:00   #594
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik zie COmac'ers met een sticker "I want you for Belgium" (campagne betaald door het bedrijfsleven nota bene!!), terwijl deze mensen niet wilen toegeven dat ze nationalist zijn. Waarom niet?
Goede vraag.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 19:47   #595
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
voor Vavli heb ik nog dit:

En wat dacht je van Aarde tegen kapitalisme?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 19:48   #596
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Bij mijn weten maakt Vlaanderen deel uit van de Aarde. Of ben ik mis?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 21:08   #597
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht

Vlaanderen tegen kapitalisme, Wallonië tegen kapitalisme, Baskenland tegen kapitalisme, Bretagne tegen kapitalisme, hey als elk volk zijn steentje bijdraagt komen we er wel

Zo zien we overigens dat de linkse vlaamsgezinden de echte internationalisten zijn. De antinationalisten zijn eigenlijk geen internationalisten maar mondialisten - en dus imperialisten.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 17 december 2007 om 21:09.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 23:18   #598
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Dus de Islam is voor u gelijkwaardig aan het katholicisme?
In de gebieden van de islam hebben wij als katholieken niets te zoeken. Ik heb alvast geen nood aan één of andere zendingsdrang.
Citaat:
Dus de cultuur van de "neger die zijn kroezelhaar insmeert met koeiendrek" (sic) is evenwaardig aan de blanke, vlaemsche cultuur?
Ik vroeg me al af waar het bleef. Dat was een vertaling van een artikel van een buitenlandse professor. En zoals ik eerder al in deze discussie aanhaal: in mijn ogen moet er over alles gepraat kunnen worden zonder taboes.

Laatst gewijzigd door Metternich : 17 december 2007 om 23:20.
Oud 18 december 2007, 08:21   #599
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Vlaanderen tegen kapitalisme, Wallonië tegen kapitalisme, Baskenland tegen kapitalisme, Bretagne tegen kapitalisme, hey als elk volk zijn steentje bijdraagt komen we er wel

Zo zien we overigens dat de linkse vlaamsgezinden de echte internationalisten zijn. De antinationalisten zijn eigenlijk geen internationalisten maar mondialisten - en dus imperialisten.
en wat is het verschil tussen internationalisten en mondialisten? en waarom zijn de laatsen dan imperialisten?
Oud 18 december 2007, 09:55   #600
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat is het verschil tussen internationalisten en mondialisten? en waarom zijn de laatsen dan imperialisten?
Wiki zegt: "Internationalisme is een politieke stroming die streeft naar het vormen van een samenwerking van naties in een unie waarin elke natie zelfstandigheid behoudt en sancties tegen de deelnemers alleen in onderling overleg genomen kunnen worden."
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be