Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2007, 23:04   #581
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat is het niet. Het is niet omdat iets tot de eigenschappen van een meerderheid behoort, dat het daarom "de norm" zou zijn.
Bron: wikipedia: "Elke maatschappij heeft haar normen en gebruiken. Normen worden dikwijls vastgelegd in wetten."
In onze maatschappij is heterofilie nog steeds de norm, omdat de meerderheid hetero is. De dag dat jullie in de meerderheid zijn, zal homofilie de norm worden. Maar zover komt het gelukkig niet.
Nu we toch bezig zijn, hoe sta je tgo de houding van de door u zo opgehemelde islam tgo homo's? Zij bekijken het alleszins wel als een afwijking. Tenminste één punt waarin we overeen komen. (Niet de manier waarop we met jullie moeten omgaan, die is me dan weer te gortig: ik heb namelijk niets tegen homo's, net zoals ik niets tegen mentaal gehandicapten heb).
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 23:11   #582
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Bron: wikipedia: "Elke maatschappij heeft haar normen en gebruiken. Normen worden dikwijls vastgelegd in wetten."
De relevantie hiervan ontgaat me.

Citaat:
In onze maatschappij is heterofilie nog steeds de norm, omdat de meerderheid hetero is.
Nee, dat is het niet. Zoals ik al zei zijn "meerderheid" en "norm" geen synoniemen van elkaar. Sterker nog: ze liggen niet eens in elkaars verlengde.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 23:14   #583
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het niet. Zoals ik al zei zijn "meerderheid" en "norm" geen synoniemen van elkaar. Sterker nog: ze liggen niet eens in elkaars verlengde.
Hier moet ik Raf toch ook gelijk in geven, de waarheid is de norm, maar dat wordt niet door de meerderheid toegepast.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 23:22   #584
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Welke functionaliteit mag dat wel wezen? Voor mij heeft het geen functie en aangezien u zelf zegt: "Alles in de natuur dat geen ziekte of syndroom is heeft een functie.", concludeer ik dat homosexualiteiteen ziekte is.
1) Vrouwen met homoseksuele kinderen en hun verwanten zijn vruchtbaarder dan vrouwen die de homogenen niet doorgeven.
---> meer nageslacht, hoger geboortecijfer

2) Groepen met homoseksuelen hebben een lager sterftecijfer dan groepen zonder homoseksuelen door de zorgrol die ze op zich nemen.

Als je dingen concludeert, zorg dan vooral dat ze gebaseerd zijn op wetenschappelijk onderzoek.

Mensen die menen dat homoseksualiteit een ziekte is of abnormaal is staan zeer zwak in de schoenen want wetenschappelijk onderzoek uit de psychiatrie, biologie, genetica en statistiek toont het tegenovergestelde aan.

Om meer te zeggen, ze hebben geen poot om op te staan, behalve halfslachtige vermoedens.
Oud 27 december 2007, 00:01   #585
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
plagiaat is letterlijk iets overschrijven.
leer de betekenis van plagiaat es.... zelf dat schijn je niet te snappen

maar goed hoor we houden het bij geen plagiaat, zoals je wilt

Citaat:
U verandert er iets aan, dat de hele betekenis verandert= vervalsing.
is het nu plagiaat of niet, zeveraar ?
als ik het niet het jouwe zou zijn van wie mag het dan wel zijn ?
Citaat:
Hou maar op met uw cinema, valsspeler, u bent door de mand gevallen. Het pek en de veren staan reeds klaar...Valsspeler.
pek en veren voor u kameraad...
jij claimde dat er een quote van jouw vervalst zou zijn en zelf dat lukt je niet even aan te tonen

Laatst gewijzigd door praha : 27 december 2007 om 00:01.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 00:04   #586
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze niet kunnen bewijzen dat hij het is.
geen nood... zolang zal het heus niet meer duren... hoe meer er tegen zenne zever wordt ingegaan ... hoemeer hij aan 't schelden gaat
Oud 27 december 2007, 00:18   #587
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In onze maatschappij is heterofilie nog steeds de norm, omdat de meerderheid hetero is. De dag dat jullie in de meerderheid zijn, zal homofilie de norm worden. Maar zover komt het gelukkig niet.
Nu we toch bezig zijn, hoe sta je tgo de houding van de door u zo opgehemelde islam tgo homo's? Zij bekijken het alleszins wel als een afwijking. Tenminste één punt waarin we overeen komen. (Niet de manier waarop we met jullie moeten omgaan, die is me dan weer te gortig: ik heb namelijk niets tegen homo's, net zoals ik niets tegen mentaal gehandicapten heb).
ik vrees dat je het met véél meer punten eens bent... met dat islam-beeld, welliswaar te verstaan
Oud 27 december 2007, 04:48   #588
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In onze maatschappij is heterofilie nog steeds de norm, omdat de meerderheid hetero is. De dag dat jullie in de meerderheid zijn, zal homofilie de norm worden.
nonsens, en snel duidelijk te maken:
in Vlaanderen is de meerderheid katholiek, oké? Zijn dan protestanten, joden, moslims, atheisten (allemaal "minderheden") abnormaal? Ze wijken toch af van de "norm".
in Iran is de meerderheid moslim, zijn nu plots de moslims normaal en de christenen abnormaal?
Zie je hoe glibberig de begrippen norm, normaal en afwijking zijn, en je er veel voorzichtiger mee moet omspringen?

Laatst gewijzigd door driewerf : 27 december 2007 om 04:51.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 07:45   #589
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Om op uw elan verder te gaan (nietes- welles): Ja, dat is het wel. Bvb vroeger was het de norm dat mensen huwden. Nu is samenleven meer en meer de norm aan het worden. Dat wil niet zeggen dat samenwonenden 20 jaar geleden als minderwaardig moesten beschouwd worden.
Oud 27 december 2007, 07:50   #590
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
nonsens, en snel duidelijk te maken:
in Vlaanderen is de meerderheid katholiek, oké? Zijn dan protestanten, joden, moslims, atheisten (allemaal "minderheden") abnormaal? Ze wijken toch af van de "norm".
in Iran is de meerderheid moslim, zijn nu plots de moslims normaal en de christenen abnormaal?
Zie je hoe glibberig de begrippen norm, normaal en afwijking zijn, en je er veel voorzichtiger mee moet omspringen?
Elke maatschappij heeft haar normen. In Polen wijk je af van de mainstream, als je geen Christen bent. In Iran maak je in datzelfde geval deel uit van de minderheid. Normen zijn maatschappij-afhankelijk.
Ik wil trouwens het woord "abnormaal" niet meer als antonym tgo "normaal"
plaatsen, want het heeft een te pejoratieve bijklank gekregen (oa in het kader van pol. correctheid)
Oud 27 december 2007, 07:51   #591
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik vrees dat je het met véél meer punten eens bent... met dat islam-beeld, welliswaar te verstaan
Maak je geen zorgen....
Oud 27 december 2007, 07:52   #592
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
1) Vrouwen met homoseksuele kinderen en hun verwanten zijn vruchtbaarder dan vrouwen die de homogenen niet doorgeven.
---> meer nageslacht, hoger geboortecijfer

2) Groepen met homoseksuelen hebben een lager sterftecijfer dan groepen zonder homoseksuelen door de zorgrol die ze op zich nemen.

Als je dingen concludeert, zorg dan vooral dat ze gebaseerd zijn op wetenschappelijk onderzoek.

Mensen die menen dat homoseksualiteit een ziekte is of abnormaal is staan zeer zwak in de schoenen want wetenschappelijk onderzoek uit de psychiatrie, biologie, genetica en statistiek toont het tegenovergestelde aan.

Om meer te zeggen, ze hebben geen poot om op te staan, behalve halfslachtige vermoedens.
Oud 27 december 2007, 08:00   #593
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Hier moet ik Raf toch ook gelijk in geven, de waarheid is de norm, maar dat wordt niet door de meerderheid toegepast.
Helaba, jij bent mijn dubbelnick (althans volgens filosoof: zie mijn handtekening). Laten we dan tenminste voor de schijn overeenkomen
Oud 27 december 2007, 09:23   #594
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Maar n00by ,

er bestaat ook nog een verschil tussen wat voor de natuur normaal is (en inherent zelfs), en wat voor de maatschappij normaal is. Het tweede is subjectief en dus waardeloos.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 09:50   #595
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

ALS homosexualiteit genetisch bepaald wordt, wie is dan de eerste homo?
Is dit niet de discussie tussen de kip of het ei?
Oud 27 december 2007, 10:21   #596
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Maar n00by ,

er bestaat ook nog een verschil tussen wat voor de natuur normaal is (en inherent zelfs), en wat voor de maatschappij normaal is. Het tweede is subjectief en dus waardeloos.
Dus uw eigen mening is ook waardeloos want subjectief?
Oud 27 december 2007, 10:23   #597
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
ALS homosexualiteit genetisch bepaald wordt, wie is dan de eerste homo?
Wie was de eerste mens?
Oud 27 december 2007, 10:35   #598
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Heterofilie is de norm, die we kunnen afleiden uit de biologie: Heteroseksualiteit is de ENIGE manier tot voortplanting. Alle andere vormen van seksualiteit zijn biologisch zinloos en vruchteloos. Het gaat dus duidelijk om een biologische abberantie.

De norm is uiteraard geen stalen wet. Maar we moeten er wel voor zorgen dat deze als norm gangbaar blijft anders betekent dit de ondergang van de mensheid.
Oud 27 december 2007, 10:45   #599
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om op uw elan verder te gaan (nietes- welles): Ja, dat is het wel. Bvb vroeger was het de norm dat mensen huwden. Nu is samenleven meer en meer de norm aan het worden. Dat wil niet zeggen dat samenwonenden 20 jaar geleden als minderwaardig moesten beschouwd worden.
Larie en apekool. Ga jij hier nu glashard komen beweren dat mensen die vroeger niet huwden als abnormaal werden beschouwd? Kloosterlingen overal ter wereld, om maar eens iets te noemen, zullen dat graag horen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 december 2007, 10:48   #600
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Heterofilie is de norm, die we kunnen afleiden uit de biologie: Heteroseksualiteit is de ENIGE manier tot voortplanting. Alle andere vormen van seksualiteit zijn biologisch zinloos en vruchteloos. Het gaat dus duidelijk om een biologische abberantie.

De norm is uiteraard geen stalen wet. Maar we moeten er wel voor zorgen dat deze als norm gangbaar blijft anders betekent dit de ondergang van de mensheid.
Kwatch. Seksualiteit en voortplanting staan los van elkaar. En gelukkig maar. Het zou maar erg zijn als seksualiteit alleen zou bestaan in het kader van de voortplanting.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be