![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#60981 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zie vooral moslims juichen met de dood van Charlie Kirk, maar dat past niet in de Russische propaganda uiteraard. Spreekt ook wat tegen dat de nazi's zogenaamde extreem rechtse metgezellen omleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zijn de diverse aanslagen door islamisten 'toevallig' aan uw aandacht ontsnapt, misschien hebt u die doelbewust geen aandacht willen geven. Hoe dan ook: het Westen heeft nu reeds geen zekerheden (en heeft die trouwens nooit echt gehad; denk maar aan Baader-Meinhof, ETA, IRA, ...). Een onzekerheid meer of minder maakt het verschil niet. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : Gisteren om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60984 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt mij toch op dat niet weinig 'kritische geesten' steevast voorbij gaan aan het feit dat er ook in "Rusland" een voor 'bevoegden', 'betrokkenen' & 'ingewijden' nogal tamelijk lucratief "Militair-Industrieel Complex" bestaat.
Waarom precies wordt daar zelden tot nooit aandacht voor opgebracht? ![]() Wat precies houdt de 'kritische geesten' in dit geval tegen? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : Gisteren om 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60985 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60986 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals: je betrouwde dus NAVO-troepen niet (ook niet als die geen Amerikaanse soldaten zouden bevatten?), maar: - Finland is nu toch ook bij de NAVO? - je was ook tegen een gedemilitariseerde zone die deels in Oekraïne, deels in Rusland zou liggen.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : Gisteren om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60987 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60988 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De republikeinen willen de wapens om zich te verdedigen. Geef ze eens ongelijk.
![]() |
#60989 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Kirk weet nu proefondervindelijk dat vrije wapendracht en verkoop géén goed idee is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60990 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja want illegale wapens zijn er niet,
![]() |
#60991 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een aanval van Rusland op Polen zal niet met drones die met plakband aan elkaar hangen gebeuren.
![]() |
#60992 |
Europees Commissaris
|
![]() Even los van wat je over het onderwerp vindt - ik sta zelf niet te springen voor vrije wapendracht maar dat is ook situatiegebonden: je kan je nu al afvragen of jonge vrouwen niet best pepperspray op zak hebben etc. -, is dat een sofisme natuurlijk: alsof iemand plots tegen vrije wapendracht zou zijn omdat hij zelf met een wapen vermoord werd. Ik neem aan dat je standpunten inneemt op basis van abstracte reflectie (hoewel ik daar bij jou soms aan twijfel, je lijkt te genieten van de polemiek vanuit onwrikbare ooit ingenomen stellingen, zoals destijds bij corona).
![]() |
#60993 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste boodschap van de heer Kirk op de "sociale media".
(fig.)
![]() |
#60994 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het probleem zit toch bij een bepaald volk. Geert Wilders heeft veel meer te vrezen dan Frans Timmermans bijvoorbeeld, met voorganger Pim Fortuyn die het leven heeft moeten laten. Ik was niet met alles eens van Kirk (vooral Oekraïne dan), maar met zijn standpunten over moslims en Israël kon ik mij wel vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals we dat ook hier al hebben mogen meemaken.
![]() |
![]() |
#60996 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is in het subforum “Buitenland” al een aparte discussie/draad over de moord op Charlie Kirk (die ik overigens noch mooipraten noch recupereren wil).
In deze discussie/draad hier gaat het over de “Russische Vlag Op Het Parlement Van De Krim”, de kosten & baten van het laten wapperen ervan, en eventueel ook nog over hoe lang die vlag daar nog gaat kunnen & mogen hangen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60997 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn er zeker. In de VS is het overgrote deel van de wapens wel degelijk legaal aangekocht.
Per jaar worden er miljoenen legaal aangekochte wapens gestolen, bij particulieren, die dan de illegale circuits in gaan. Daarnaast is er zeker ook nog traffic in illegaal geïmpôrteerde wapens maar dat aantal verbleekt hij het eerste. Cijfers van de ATF tonen aan dat er +400.000 wapens zijn gebruikt voor misdrijven in 2021 waarvan 93% illegaal was verkregen. Volledige cijfers bestaan niet omdat zeker niet alle staten een registratie vragen, maar men schat dat er in de states minstens 500 miljoen vuurwapens in privé bezit zijn op 340 mio inwoners. Als daar jaarlijks slechts één miljoen van gestolen (off illegaal doorverkocht...) zal worden krijg je een onoplosbaar probleem. Zelfs al komt er een veeel strengere wapenwetgeving in heel de VS, dan nog gaat het tientallen jaren duren om deze kanker echt terug kleiner te doen worden. Maar is dat een reden om dan maar niets te doen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60998 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60999 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk. Maar ze kunnen daar dan ook niet veel mee doen, aangezien niemand atoombommen gaat gebruiken.
![]() |
#61000 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot deze morgen wist ik zelfs niet af van het bestaan van deze man. Maar los van zijn opinies, het enige relevante is dat hij het zoveelste slachtoffer is van een misdaad begaan met een vuurwapen. Een moord. En of hij nu anti woke was of woke is daarbij irrelevant. Ik hoop dat de politie erin slaagt zijn moordenaar te klissen zodat we te weten kunnen komen waarom dit moest gebeuren. Als, en ik druk op het woord 'als' het idd zo is dat iemand hem afknalde wegens zijn opinie, dan is dat even verwerpelijk als moorden op zijn ideologische tegenpolen. Ik kan mij heel goed terugvinden in onderstaande artikel uit MSNBC : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |