![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah daarom! Zegt dat dan!
![]() |
#6122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een kennis van een kennis uit Brussel heeft een hond die alleen kakt op Franstalige gazetten. (echt waar,geen grap) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit hier tegenwoordig te veel in de Themafora te neuzen dat is slecht voor mijn humeur. Maar bij k & k is het toch zo stilletjes! Allee, we zetten het pc-tje maar weer even af
![]()
![]() |
#6125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En we zetten het pc-tje weer op. Goeiemorgen dames en heren
![]()
![]() |
#6126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hmm dan maar naar de Albert Heijn .... (ik moet toch nog wat boodschappen doen) !!! lol!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() meh nu ik weet dat we zondag zijn, heb ik geen zin meer om naar buiten te gaan, maar ik moet, anders geen wc-papier
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joa, doar edde na wel gelaaak in
![]()
![]() |
#6132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's tegenwoordig een echte uitstap, de Ikea!
![]() |
#6133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Merci hé ![]()
![]() |
![]() |
#6135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zondag "mag" u naar buiten en op maandag "moet" u! Dus kies voor het prettige! 't Is zondag, trek er op uit ![]()
![]() |
![]() |
#6136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zag daarjuist in die Zwarte Piet draad weer een zaniker die vindt dat Zwarte Piet een belediging is voor onze zwarte medemens en dat de hele Sint Niklaasbedoening maar moet afgeschaft worden.
Verre van mij om de discussie hier ook te starten maar wat zijn uw mooiste jeugdherinneringen beste medeforummers? Sint Niklaas Kerstmis Paaseitjes rapen Grote vakantie met een paar weken verblijf bij grootmoeder of één van de tantes in het Kempense platteland Zot doen bij de Chiro Is het dan toeval dat de mooiste jeugdherinneringen samenvallen met kerkelijke feesten? Ik moet daar toch wat meer over vertellen. Maar eerst eens gaan kijken wat de pot schaft ![]()
![]() |
#6137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn ouders waren geen rijke mensen. Sjieke Sinterklaascadeau's kregen wij niet. Ze vonden het wel belangrijk dat we veel zouden lezen. Daarom kregen we dikwijls boeken. Snoep was er ook natuurlijk : speculaas, chocolade en een appelsien of een mandarijntje. Ooit kregen we een groter cadeau : een tafeltje met voor ieder een stoeltje. Wij vonden dat ongelooflijk, zo een groot cadeau. Veel later pas ontdekten we dat mijn vader dat zelf gemaakt had, als wij 's avonds in ons bed lagen, dan knutselde hij dat ineen. Ik kan me herinneren dat we één keer een pop kregen, die moet van het merk of het type Bella geweest zijn want dat stond er op haar rug maar wij dachten dat Bella haar naam was. Bella was wel wat sjieker dan de lappenpoppen die we tot dan toe hadden. Ik heb mijn Bella dan ook zuinig bewaard. Mijn dochters hebben nog met haar gespeeld maar later is Bella helaas smoezelig, vuil en zelfs afgeknabbeld (mijn dochters hadden geen respect voor haar zoals ik) in de poppenvuilnisbakhemel terecht gekomen
![]() Zwarte Piet was er altijd bij. Die had een knuppel voor de stoute kinderen. Maar ik was een braaf meisje en was daar niet bang van. Eigenlijk heb ik nooit geweten dat iemand van de kinderen in onze buurt/school/familie bang was voor Zwarte Piet. Voor ons was hij eerder een goedaardige baas die met speelgoed moest sleuren dan een kwaaie knecht die kinderen slaag gaf. Wij waren lang overtuigd dat Sint Niklaas echt bestond. Een nichtje van mij die vroeger achter de waarheid kwam dan ik, vertelde mij ooit dat mijn ouders Sinterklaas waren. Ik was heel kwaad op haar en we hebben een flinke ruzie gehad! Ach Sinterklaas was een heerlijke traditie, ook voor hen die zoals wij geen dure geschenken kregen. Oh, en niet vergeten de pret vooraf als we 's avonds voor de ezel een snee brood en een peeke op een bord klaarlegden. Die ezel at dat werkelijk op, echt waar, want 's morgens was dat bord leeg!
![]() |
#6138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al weken is't zo goed als onmogelijk om in deze draad nog te schrijven.
Snel reageren, zoals ik nu nog eens probeer, gaat soms. Maar op "meer opties" klikken geeft steevast een timeout en geen schrijfdoos.
![]() |
#6139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik was een fervent lezer van Suske & Wiske, en had net "De Bronzen Sleutel"verslonden, die zich afspeelde in "Mocano". Toen we daar Monaco bezochten stond ik paf van het feit dat de plaatjes van Willy Vandersteen perfekt klopten met de realiteit. Alle gebouwen en paleizen waren dus echt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lol@Marie
![]() ![]() heb de konfituur (is aardbei goed? ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |