![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ivm. Sinterklaas vind ik het ook jammer dat ze met die heisa rond zwarte piet bezig zijn, zo vind ik helemaal niet dat het een andere kleur van piet zou moeten worden .. laat het maar gewoon zoals het was: een zwarte piet
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eén boekje werd een tijdje door ons moeder wekelijks voor ons gekocht : De Lustige Kapoentjes. Maar dat zullen er hier niet veel meer kennen. Behalve van de tekenverhaaltjes (Piet Fluwijn en Bolleke en de Kapoentjes) hield ik veel van die verhalen die erin stonden over de tijd van Keizer Karel of van toen de dieren nog spraken ...
![]() |
![]() |
#6144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de moeite ![]()
![]() |
![]() |
#6145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeiemorgen aan alle konfituurkopers en andere winkelende forummers
![]()
![]() |
#6147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerstmis, dat was het allermooiste feest van het jaar.
![]() Ik was heel gelovig grootgebracht en al ben ik nog gelovig, later heb ik natuurlijk bij één en ander wel vraagtekens gezet. Maar als kind was er in al die verhalen, wat mij betrof, geen speld tussen te krijgen. … Al wist ik nauwelijks wat een maagd was … ![]() Cadeautjes kregen wij niet voor Kerstmis. Dat werden gewoon niet gedaan in onze kringen. Trouwens, ik zei al dat mijn ouders het niet breed hadden, dus zouden ze het niet aangekund hebben om twee keer in één maand geschenken voor ons te kopen. Het eten was natuurlijk lekker, met zorg bereid en we kregen dan dikwijls kroketjes, een zeldzame traktatie! In die tijd waren kroketten nog echt handwerk, het was een heel werk voor een huismoeder die toch al veel werk had. Maar de sfeer rond Kerstmis … Zo sprookjesachtig, liefdevol en toch eenvoudig. ![]() Vanaf we onze eerste communie gedaan hadden moesten we ook mee naar de nachtmis. En in ons heel simpele kerkje was dat toch een feest. Toen ik 7 was kreeg ik een rol toebedeeld in dat gebeuren. Het Kindje werd in het begin van de mis de kerk ingedragen en vooraan in een kribbe gelegd tussen de beelden van Maria en Jozef in een klein stalletjes. Ik mocht die Kerstmis het beeldje van het Kindje dragen, ik werd geflankeerd door 2 grotere meisjes die verkleed waren als engelen (met kleren van de processie). ![]() Toen hij mij het beeldje in handen gaf, zei de pastoor : “laat het niet vallen, hé, want dan leg ik u in de kribbe”. Oei, daar schrok ik van! Stel u voor dat hij dat zou doen en ik zou daar de hele mis of langer moeten blijven liggen! Maar wees gerust, het is goed afgelopen. En dan die tocht door de koude winternacht van en naar de kerk. Ver was dat niet en als het begon te sneeuwen, dat was zo mooi. Of als het gewoon hard vroor zonder sneeuw, dan fonkelden de sterren, er waren toen weinig straatlantaarns dus kon men de sterren beter zien. Thuis stond natuurlijk de kerstboom met kaarsjes in van die vogelbekjes. De kaarsjes werden zelden aangestoken, die bekjes waren wankel, dat was gevaarlijk. Later kochten mijn ouders elektrische lampjes. Behalve de nodige bollen, waren er drie klokjes in de boom, drie verschillende, en het verwonderde mij altijd dat net het minst mooie van die klokjes de zuiverste klank had. Oh ja … Kerstmis … ![]()
![]() |
#6148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
...en daarna was er alle jaren wel een lampke kapot, en dan telkens het geklooi om te vinden welk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gij weer, hé ![]()
![]() |
![]() |
#6150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ja he marie, mijn slimme Hindoe Nazi kat, Wieroe vindt jou duivelse wijsheden gewoon ziekmakend en jij hebt hem erg veel koppijn bezorgd. Wieroe wil Nederland gewoon snel mensapenvrij maken met zijn Hindoe Nazi kattenleger om hier een Katten Kalifaat te stichten. Misschien moet jij vaker met de duivel gaan slapen om meer duivelse wijsheden hier te komen posten. Ja Marie, eer Satan en eer Lucifer want die zitten in jouw drie vrouwelijke genots holtes volgens de heilige boeken van kleingeschapen mensapen. Wieroe Hindoe Nazi (homo)kat uit delft kennisstad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedenamiddag iedereen
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://2.bp.blogspot.com/-mb8h_c_jVW...25.29%2BAM.png
https://i.chzbgr.com/maxW500/5924550400/h37018960 http://deepfriedbits.files.wordpress...3754eaccb7.jpg http://www.cakewrecks.com http://3.bp.blogspot.com/-hmu0549hEm...25282%2529.jpg
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal hij zich snel beter voelen! ![]()
![]() |
![]() |
#6158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een verspilling ![]() Natuurlijk heb ik daarmee weer wel bewezen dat ik altijd paraat sta om mensen te helpen met hun problemen en hen goede raad te geven ![]() Dus was die post weer eens echt positief! Bravo Marie van de koster!!! Bravo!!! Doe zo voort !!! ![]()
![]() |
![]() |
#6159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#6160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeiemorgen aan al wie mijn 15.000ste en mijn 15.001ste post gelezen hebben.
![]() ![]()