![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor de 'fans' van de toch wel dramatische situatie:
LIVE. Volg hier alles over het coronavirus in België en de rest van de wereld. p.s. Iemand hij/zij weigert, in alle talen, het mondmasker te dragen. Je zou daar kunnen op reageren: mocht u het virus zelf oplopen, gaat u wel van de veronderstelling uit, dat iedereen maar in de bres moet springen om u te helpen??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 oktober 2020 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige situatie toont hoe egoïstisch een mens kan zijn. Het is de toets op solidariteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij vertrekt van de stelling dat welvaart moet primeren boven productiviteit, om de jongeren te beschermen. Waarom moeten 65+ dan langer werken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je lijkt me toch weinig waarde te hechten aan vrijheid en diversiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijheid en diversiteit behoren tot mijn basiswaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben dezelfde vader, moeder, grootvader, grootmoeder .. niet gezorgd voor onze welvaart door hun grote productiviteit en ons samen daarmee ook voorzien van gigantische milieuvervuiling, werkstress, prestatiedrang, geïnstitutionaliseerde corruptie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6149 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige jonge generatie kan zich enkel inspannen, zich vragen stellen, situaties aanpassen. Ben eens benieuwd. Ik zal het niet meer meemaken. Solidariteit is actueel geenszins de beste eigenschap bij de huidige actieve generatie. Eerder individualisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is die geroemde solidariteit van de mensen van de sixties gebleven. Zij staan aan het begin van het ongebreideld kapitalisme wat we nu kennen. En wie heeft de huidige jeugd opgevoed en hunne wereld gevormd. Vergelijk de opvoeding van de jaren 70 en 80 met de huidige en kijk wat de kinderen gewonnen hebben maar ook veel dingen die ze nooit hebben mogen ervaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vader en moeder zijn tachtigers en vragen niet om dit soort maatregelen dat boven hun hoofden wordt genomen. Ze worden al helemaal boos als er wordt gezegd dat hun kleinzoon, die muzikant is, maar door een periode zonder inkomsten moet 'in het belang van de volksgezondheid'.
![]() |
#6153 |
Europees Commissaris
|
![]() Door dit niet oneindig te rekken kan je ouderen en zwakkeren zelfs beter beschermen. Voor mij valt een complete lockdown (Wuhan-stijl) voor 55+'ers te overwegen (voor zij die dit zelf wensen natuurlijk) maar dan moeten ze zich er wel zelf aan houden en niet zeuren dat voor de rest het maatschappelijke leven verder draait en dat ze daar een tijd lang niet aan zullen deelnemen.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 oktober 2020 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we redden ook niemand, de curve wordt alleen afgezwakt in het beste geval. We zijn dus mensen aan het dood maken voor bijna niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6156 |
Banneling
|
![]() Ik heb dat epistel van Patrick gelezen.
Toch een paar vragen. 1. Als je covid-19 hebt, en niet ziek wordt, of ziek wordt en geneest. Hoe lang kan je dan andere mensen besmetten ? Of anders geformuleerd. Hoelang blijft dat virus in die persoon actief ? Als dat virus gelijk HIV is en zich in een lichaam nestelt om er te blijven, dan moet je dus wachten tot iedereen het virus draagt. Als het uitdooft dan is uw redenering volledig fout. Dan volstaat het om besmettelijke mensen te isoleren tot ze niet meer besmettelijk zijn. 2. Er zijn mensen die blijkbaar 2 keer ziek werden. Die immuniteit verlaagt dus met de tijd. Wat dan ? 3. Wat als het virus muteert ? Als mijn informatie klopt moet men het griep vaccin elk jaar aanpassen omdat er steeds nieuwe griep varianten opduiken. Ik heb dit jaar een griep vaccin gehad en ik heb toch griep gekregen. 4. Je houdt in uw epistel geen rekening met menselijk vernuft. In welke mate kan een mens al dan niet tijdelijk zijn gedrag aanpassen zodat we een soft lockdown hebben (het economisch weefsel wordt dan niet vernietigd). De pest is maar verdwenen door ratten te verjagen (te scheiden van mensen). maw door riolering en algemene hygiëne. Laatst gewijzigd door stuyckp : 24 oktober 2020 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan je daar aan ergeren, maar dat is zinloos. Daartegenover heeft een mens, de jeugd in het bijzonder, tegenwoordig meer kansen en mogelijkheden. Het heeft geen zin om de schuld van de huidige malaise op voorouders te steken. De jeugd is veel gewoon. Meer dan wij destijds. Ja, er waren geen GAS-boetes. Opvoeding zoals in de jaren 60 en 70 wordt niet meer gepikt. Heb je ooit geweten dat lijfstraffen in de lagere school doodgewoon waren ? Ik wel, levende getuige. Bon, andere topic hoogstwaarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er sterven elk jaar 110.000 mensen in ons land. In de eerste golf kenden we een aanzienlijke oversterfte, maar de periode daarna was er weer een ondersterfte, om dan nu naar een 'low excess' te gaan.
Dat zijn naakte cijfers, die een stuk minder dramatisch klinken dan men op dit moment wil doen geloven.
![]() |
#6160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wij kunnen probleemloos in een rivier verzuipen die gemiddeld 5cm diep is. Het mooie aan statistiek elke dag gaat er een ziekenhuis dicht, alle andere zorgen vallen stilaan weg, personeel valt uit en aan dit tempo ligt heel de ic in Belgie tegen allerheiligen vol aan dit tempo zie ik tussen dit en 14 dagen een vliegtuig met chinese dokters en verpleegsters heir landen (gelijk italie) |
|
![]() |
![]() |