Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2011, 22:00   #601
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je sex met kinderen als normaal beschouwd wel ja, ik niet voor alle duidelijkheid.
Ok zo ver ging men geschiedenis blijkbaar nog niet. Maar laten we de minderjarigen loskoppelen daarvan.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:01   #602
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Over tien twintig jaar zullen de meeste antis zich schamen voor wat ze hier geschreven hebben... (diegenen die nog niet dood zijn, want ik vermoed dat hun gemiddelde leeftijd een pak hoger ligt dan die van de pro-homo-adoptie posters)
Ik denk dat het eerder gemengd is,...
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:01   #603
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Laat ons afspreken dat homos in ieder geval Grieken mogen adopteren, goed?
Hoezo? Dat heeft betrekking op
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:06   #604
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik dacht toch dat de partij van Sarkozy een hele grote groep christelijke stemmers heeft.
Ja, er is inderdaad een groep die nog redelijk katholiek is en traditionele standpunten steunt. Maar zoals in elke brede volkspartij is er binnen de partij ook een liberalere afdeling, er is binnen de partij zelfs een GayLib afdeling:http://fr.wikipedia.org/wiki/Gaylib

De partij met de meest pro-katholieke imago was overigens de kleine MPF http://nl.wikipedia.org/wiki/Mouvement_Pour_la_France van Philippe de Villiers, maar de man is gestopt met de politiek.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 24 juni 2011 om 22:10.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:06   #605
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Hoezo? Dat heeft betrekking op
Het was (blijkbaar niet-geslaagde) grap - die mensen hebben nu ook onderdak en eten nodig hé
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:09   #606
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ja, er is inderdaad een groep die nog redelijk katholiek is en traditionele standpunten steunt. Maar zoals in elke brede volkspartij is er binnen de partij ook een liberalere afdeling

De partij met de meest pro-katholieke imago was overigens de kleine MPF http://nl.wikipedia.org/wiki/Mouvement_Pour_la_France van Philippe de Villiers, maar de man is gestopt met de politiek.
De meest reactionaire Christelijke partij (die ik ken toch) van Europa hebben jullie toch - de SGP - en die hebben nu ineens veel te zeggen wegens de situatie in de tweede kamer ...
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:17   #607
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
De meest reactionaire Christelijke partij (die ik ken toch) van Europa hebben jullie toch - de SGP - en die hebben nu ineens veel te zeggen wegens de situatie in de tweede kamer ...
De regeringspartijen CDA en VVD en gedoogpartner PVV (Wilders) hebben in de Eerste Kamer net geen meerderheid van 1 zetel. Die ene zetel wordt door de SGP ingenomen, en die kan de regering aan een meerderheid helpen. Aangezien de SGP net als de huidige regering behoorlijk rechts is steunt ze de meeste plannen van de regering, zeker op het gebied van immigratie en economisch beleid. Het enige wat de regering dan moet doen wil ze de SGP gebruiken om een meerderheid te behalen, is door de partij niet teveel voor het hoofd te stoten. Natuurlijk zal ze zich niet meteen aanpassen aan het programma van de SGP, maar bijvoorbeeld niet meer koopzondagen invoeren en het verbod op godslastering (wat in de praktijk natuurlijk bijna een dode letter is) niet uit het Strafrecht halen.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:20   #608
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Het was (blijkbaar niet-geslaagde) grap - die mensen hebben nu ook onderdak en eten nodig hé
Had daar niet meteen aan gedacht, maar wel goed bedacht
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:22   #609
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Dat neemt niet weg dat er geen reden is dat homo's of lesbiennes kinderen mogen adopteren indien daar al hetero's voor beschikbaar zijn.
Of beweert u van wel ?
Waarom zou de voorkeur moeten gaan naar hetero's?
Niets zegt dat je seksuele geaardheid bepaald hoe goed of slecht je het zult afbrengen als ouder!
U heeft blijkbaar last van vooroordelen wat de capaciteiten van homo's betreft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:26   #610
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
het niks uit maakt dat hetero's of holebi's kinderen opvoeden gaat me te ver, mensen die dat zeggen hebben kennelijk niks begrepen dat kinderopvoeding in de natuur voorbehouden is aan een man en een vrouw.
Trek deze logica door en je moet alle alleenstaande moeders onmiddelijk uit hun ouderlijke macht ontzeggen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:31   #611
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou de voorkeur moeten gaan naar hetero's?
Niets zegt dat je seksuele geaardheid bepaald hoe goed of slecht je het zult afbrengen als ouder!
U heeft blijkbaar last van vooroordelen wat de capaciteiten van homo's betreft.
Ik heb al verschillende keren gezegd; omdat het niet nodig is om een kind in een uitzonderingspositie te duwen. In het belang van het kind lijkt het me toch beter om eerst voor de ''standaard'' te kiezen, en als het niet kan dan pas voor het ''alternatieve''.
Het staat los over de capaciteiten van homo's, het gaat erom waar het kind het beste geplaatst is. Vooralsnog twijfel ik of er wel of geen voorkeur mag zijn tussen hetero's en holebi's.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:31   #612
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Trek deze logica door en je moet alle alleenstaande moeders onmiddelijk uit hun ouderlijke macht ontzeggen
Je kan niet van tevoren weten wanneer iemand alleenstaand wordt of niet.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:33   #613
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
De regeringspartijen CDA en VVD en gedoogpartner PVV (Wilders) hebben in de Eerste Kamer net geen meerderheid van 1 zetel. Die ene zetel wordt door de SGP ingenomen, en die kan de regering aan een meerderheid helpen. Aangezien de SGP net als de huidige regering behoorlijk rechts is steunt ze de meeste plannen van de regering, zeker op het gebied van immigratie en economisch beleid. Het enige wat de regering dan moet doen wil ze de SGP gebruiken om een meerderheid te behalen, is door de partij niet teveel voor het hoofd te stoten. Natuurlijk zal ze zich niet meteen aanpassen aan het programma van de SGP, maar bijvoorbeeld niet meer koopzondagen invoeren en het verbod op godslastering (wat in de praktijk natuurlijk bijna een dode letter is) niet uit het Strafrecht halen.
Grrr ik vergis me daar altijd in hé, pff in de meeste landen is de eerste kamer de kamer en de tweede kamer de senaat
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:37   #614
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Grrr ik vergis me daar altijd in hé, pff in de meeste landen is de eerste kamer de kamer en de tweede kamer de senaat
De Tweede Kamer is bij jullie de Kamer van Volksvertegenwoordigers en de Eerste Kamer bij jullie de Senaat.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 22:54   #615
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Je kan niet van tevoren weten wanneer iemand alleenstaand wordt of niet.
maakt niet uit.
Als je stelt dat kinderen enkel opgevoed kunnen worden door vrouw en man dan ben je wel verplicht, omwille vh welzijn vd kinderen, hen van hun moeder te ontrekken omdat die, volgens jouw logica, niet in staat zijn kinderen alleen op te voeden na bvb scheiding of overlijden pa.

ik zou de zaak omdraaien en kijken naar het welzijn vh kind
vandaag hebben er ca 2 miljard mensen niet eens proper drinkwater
daarvan, voorzichtig geschat, zijn er ca 500 miljoen nog kind.

ga je hen echt de kans op een gelukkige jeugd/leven ontzeggen omdat jij het idee van een homokoppel niet aankunt?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 23:02   #616
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maakt niet uit.
Als je stelt dat kinderen enkel opgevoed kunnen worden door vrouw en man dan ben je wel verplicht, omwille vh welzijn vd kinderen, hen van hun moeder te ontrekken omdat die, volgens jouw logica, niet in staat zijn kinderen alleen op te voeden na bvb scheiding of overlijden pa.

ik zou de zaak omdraaien en kijken naar het welzijn vh kind
vandaag hebben er ca 2 miljard mensen niet eens proper drinkwater
daarvan, voorzichtig geschat, zijn er ca 500 miljoen nog kind.

ga je hen echt de kans op een gelukkige jeugd/leven ontzeggen omdat jij het idee van een homokoppel niet aankunt?
In internationaal recht mag je een kind niet van zijn moeder weghalen tenzij de moeder het kind verwaarloost, zeer slecht opvoed. Maar aan een ander, onbekend M-V koppel geven kan niet zomaar, toch ?

En ik heb al gezegd dat homo's kinderen mogen adopteren als er kinderen staan te wachten. Hetero-adoptie blijft echter een voorkeur boven homo-adoptie.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 24 juni 2011 om 23:06.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 23:10   #617
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
En ik heb al gezegd dat homo's kinderen mogen adopteren als er kinderen staan te wachten. Hetero-adoptie blijft echter een voorkeur boven homo-adoptie.
in de wereld lopen er genoeg weeskinderen rond, denk maar aan de afrikaanse aidswezen.
en waarom het ene de voorkeur geven op het andere? wat met singles die een kind willen adopteren? ja of nee?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 23:19   #618
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in de wereld lopen er genoeg weeskinderen rond, denk maar aan de afrikaanse aidswezen.
en waarom het ene de voorkeur geven op het andere? wat met singles die een kind willen adopteren? ja of nee?
Het hangt ook wel van geval tot geval af hoor, dat zal ik niet ontkennen. Dus in sommige gevallen liever een rijk homokoppel in een gunstige omgeving dan een arm heterokoppel in een ongunstige omgeving. Singles lijken me de minst goede situatie, je kan beter eerst naar koppels kijken.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 23:24   #619
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Geen selectie,...
Discriminatie of je onmacht?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 23:54   #620
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik heb je nergens god genoemd, dat is weeral iets dat je uit jezelf hebt verzonnen. Je argumenten zijn op niets anders gebaseerd als uw eigen ervaring en vaststelling, dat is akelig gelijkaardig met wat de meeste gelovigen als hun 'bewijs' zien.
Omdat ik geloof in de verdediging van de rechten van het adoptiekind ben ik een gelovige?
Allez dan...ik zie dat niet als een belediging...u mag dat dus gerust zeggen...raar...ik ben dus een gelovige...dat voelt zo heel apart...hihi



Citaat:
Dus volgens u zullen er enkele kinderen wel goed opgevoed worden, maar de meerderheid zal altijd slechter af zijn als hun, door heteroseksuele ouders, opgevoede leeftijdsgenootjes. Is dat waar je naartoe wil met je vergelijking? Heb je bronnen? Of is dit je eigen dogma? Een opvoeding door holebi's moet op geen enkel vlak onderdoen voor een opvoeding door hetero's.

Ik zal het vertalen voor u: Zowel kinderen opgevoed door hetero's als door holebi's kunnen meelopen in de Olympische spelen. Soms zal het ene kind, dan weer het andere kind winnen, maar ze hebben allemaal een vergelijkbare goede 'training' gehad.
Heeft u dat van de persmuskieten afgekeken?
Eerst zelf een manke mythe creëren om dan daartegen ten strijde te trekken?

U fulmineert hier tegen iets wat u zelf heeft in elkaar gestoken...






Citaat:
Neen, wat ik beweer is dat de traditionele rollenpatronen niet nodig zijn om een kind goed op te voeden.
Ondanks het feit dat ik het daar niet mee eens ben heb ik u daar nooit op tegengesproken.


Citaat:
Neen, u bent blijkbaar uw kortzichtige vergelijking compleet vergeten.


Ten eerste ging dat over uw halfslachtige poging om mijn argumenten te vergelijken met communisme/extreem-links/nazistische propaganda. Als dat het beste argument is dat u kan verzinnen dan ben je inderdaad niet fatsoenlijk aan het discussiëren.

neen hoor...maar ik heb u niet beschuldigd van die dingen.
Hier doet u het weer hé: u poneert iets wat u zelf heeft uitgevonden en u trekt daar dan tegen ten strijde...


Citaat:
Nogmaals, ik kiep geen enkel recht in de vuilnisbak. Het enige dat wel terecht naar de vuilbak verwezen kan worden is zijn uw hersenspinsels rond de rechten van kinderen. Is er een bron waar u ze uithaalt? Of zijn het werkelijk gewoon dogmatische drogredeneringen die u ad infinitum zal blijven herhalen?
Het kind heeft recht op een vader en een moeder...dat is zowat de volledige samenvatting van mijn stelling in deze draad.
U daarentegen vindt dat het adoptiekind dat recht moet afgeven als de homofielen ook eens papa en mama willen "spelen".
Door het kind dat recht af te nemen gaan er dus adoptiekinderen zijn die door die wet óf een vader óf een moeder worden afgepakt.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 juni 2011 om 00:01.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be