Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2020, 15:37   #601
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heren

U wordt bedankt om bij te treden.

Het gebruik van dit lichtgevend eiwit en ander kunstmatig geschapen onzichtbare deeltjes in een inenting wordt in de onderstaande bijzonder boeiende opname besproken (vanaf de 42')

https://www.youtube.com/watch?v=FySGgOkmKnM&t=3603s

Overigens, mag onze Alpenheer het gebruik van schunnige Engelstalige voor zichzelf houden of bezigen/terugsturen in/naar de Engelstalige wereld. Hiermee hoeft hij zijn eigen berichten niet meer d.m.v. sterretjes te kuisen.

Hoogachtend
Complotdenken is eigenlijk geen slechte eigenschap dezer tijden. Anders zouden we blind op mensen als Van Ranst en deze niet verkozen regeringslieden vertrouwen. Met alle gevolgen van dien natuurlijk, aber ich habe das gewusst.

Het virus is zogezegd geïsoleerd, in plaats van het te inactiveren gaan ze ons met een ander virus inspuiten waar al tiental jaren onderzoek op wordt gedaan met tracingmogelijkheden? Ik vind dat uiterst verdacht.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 16:14   #602
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik had er toch ook al een link van gepost waar een microbioloog of zoiets het bevestigde,

Het gaat idd om een soort identificatie.
Hoogst verontrustend.
Dank !
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 16:39   #603
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is zo. Regelmatig worden dan ook medicijnen die reeds heel veel jaren worden verkocht uit de handel genomen.

Onlangs nog het geval met Ranitidine....bekende maagzuurremmer.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191004_04645259
Omdat er ondertussen alternatieven zijn zonder kankerverwekkende stoffen.
Daarvoor wisten ze ook al dat het langetermijneffecten kon hebben.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 17:14   #604
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.789
Standaard

En amusant dat dat is om die dikke zever te verspreiden om mensen bang te maken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 18:19   #605
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.150
Standaard

Kan iemand mij aub uitleggen waarom ze vaccineren met experimentele vaccins? Dit is nog nooit gedaan op zulke grote schaal. Een vaccin is normaal een virus dat inactief werd gemaakt na het te kweken in een stamcel of ei en andere technieken. Nu spuiten ze ons in met een ander virus, terwijl corona naar hun zeggen geïsoleerd is. Waarom deze omweg maken?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 december 2020 om 18:22.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 19:14   #606
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Kan iemand mij aub uitleggen waarom ze vaccineren met experimentele vaccins? Dit is nog nooit gedaan op zulke grote schaal. Een vaccin is normaal een virus dat inactief werd gemaakt na het te kweken in een stamcel of ei en andere technieken. Nu spuiten ze ons in met een ander virus, terwijl corona naar hun zeggen geïsoleerd is. Waarom deze omweg maken?
Moeten we dat echt weten ? Het is het resultaat dat telt.
Of het nu in een stamcel of een ei is, het is goed om weten maar ik vind het van ondergeschikt belang.
De Russen zijn aan het spuiten.
Voor zover ik lees is er kans dat de gevaccineerde de eerste 24 uur ziek is.
Op lange termijn. We zien wel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 19:20   #607
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moeten we dat echt weten ? Het is het resultaat dat telt.
Of het nu in een stamcel of een ei is, het is goed om weten maar ik vind het van ondergeschikt belang.
De Russen zijn aan het spuiten.
Voor zover ik lees is er kans dat de gevaccineerde de eerste 24 uur ziek is.
Op lange termijn. We zien wel.
Ik zal de vraag simpeler formuleren:
Waarom worden wij met een ander actief virus ingespoten en niet met een inactief coronavirus?

Ik weet graag waarom, hoewel ik het wel denk te weten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 20:36   #608
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En amusant dat dat is om die dikke zever te verspreiden om mensen bang te maken.
Welke dikke zever ?

Nog steeds geen antwoord waarom het zinvol zou zijn om mensen jonger dan 65 te vaccineren.

Mortaliteit van het virus is 0,05% en dan zijn 80% van de doden ook nog eens 85+
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 20:43   #609
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik zal de vraag simpeler formuleren:
Waarom worden wij met een ander actief virus ingespoten en niet met een inactief coronavirus?

Ik weet graag waarom, hoewel ik het wel denk te weten.
Ik weet het niet.
Als jij het weet, vertel.
Ik ben een en al oor.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 20:50   #610
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik weet het niet.
Als jij het weet, vertel.
Ik ben een en al oor.
In feite heb ik het al meermaals geschreven, en zelfs signalen gelezen dat ik niet alleen ben.
We zullen allemaal binnen enkele maanden/jaren terugkijken of de “complotgekkies” enige grond van waarheid hadden.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:05   #611
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
In feite heb ik het al meermaals geschreven, en zelfs signalen gelezen dat ik niet alleen ben.
We zullen allemaal binnen enkele maanden/jaren terugkijken of de “complotgekkies” enige grond van waarheid hadden.
Paniek is één ding, complot is iets anders.

Binnen een jaar (minder of langer) zal de balans worden opgemaakt.
Er zullen vragen worden gesteld over wie welke beslissingen heeft genomen. Had de politiek gelijk. Hadden de experten gelijk.
Complotten ? Er zijn altijd theorieën.

Wat we nu meemaken aan maatregelen is het resultaat van een paniektoestand waarbij wordt gekeken naar buurlanden.
Scoren in zo laag mogelijk aantal besmettingen, opnames, doden, is enkel goed voor de publieke opinie en het imago tegenover het buitenland.
Er was en is gewoonweg geen tijd om accurate maatregelen te treffen in functie van leeftijd en risicogroep. Te complex, en vraagt te veel coördinatie en energie op korte tijd. Daar zijn we niet op voorbereid.
Dus, iedereen gelijk voor de wet.

Laat vallen wat complot betreft.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 december 2020 om 21:05.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:16   #612
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik zal de vraag simpeler formuleren:
Waarom worden wij met een ander actief virus ingespoten en niet met een inactief coronavirus?

Ik weet graag waarom, hoewel ik het wel denk te weten.
Als de vaccinatie inactief is dan heeft het geen enkele zin. Ge zijt een beetje moeilijk te volgen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:17   #613
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Paniek is één ding, complot is iets anders.

Binnen een jaar (minder of langer) zal de balans worden opgemaakt.
Er zullen vragen worden gesteld over wie welke beslissingen heeft genomen. Had de politiek gelijk. Hadden de experten gelijk.
Complotten ? Er zijn altijd theorieën.

Wat we nu meemaken aan maatregelen is het resultaat van een paniektoestand waarbij wordt gekeken naar buurlanden.
Scoren in zo laag mogelijk aantal besmettingen, opnames, doden, is enkel goed voor de publieke opinie en het imago tegenover het buitenland.
Er was en is gewoonweg geen tijd om accurate maatregelen te treffen in functie van leeftijd en risicogroep. Te complex, en vraagt te veel coördinatie en energie op korte tijd. Daar zijn we niet op voorbereid.
Dus, iedereen gelijk voor de wet.

Laat vallen wat complot betreft.
Net niet. Er is zulk klimaat tegen het woord “complot” geschapen dat mensen nog amper kritisch durven zijn of terechte signalen negeren om geen etiketje te krijgen.
We hebben mensen nodig die de bel aan de kat binden.

Als er links, rechts en in het midden diverse mensen tot dezelfde conclusie komen over een complot is het meer dan een theorie he.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:26   #614
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Net niet. Er is zulk klimaat tegen het woord “complot” geschapen dat mensen nog amper kritisch durven zijn of terechte signalen negeren om geen etiketje te krijgen.
We hebben mensen nodig die de bel aan de kat binden.

Als er links, rechts en in het midden diverse mensen tot dezelfde conclusie komen over een complot is het meer dan een theorie he.
Als er reden is dan moet inderdaad de kat de bel worden aangebonden.
Zolang ik niet overtuigd ben van een complot dan loop ik niet in het gareel van de complotdenkers.
En ja, ik ben kritisch.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:30   #615
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er reden is dan moet inderdaad de kat de bel worden aangebonden.
Zolang ik niet overtuigd ben van een complot dan loop ik niet in het gareel van de complotdenkers.
En ja, ik ben kritisch.
Rudy, je loopt nu in het gareel van de staat. Waarom dat wél?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:34   #616
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welke dikke zever ?

Nog steeds geen antwoord waarom het zinvol zou zijn om mensen jonger dan 65 te vaccineren.

Mortaliteit van het virus is 0,05% en dan zijn 80% van de doden ook nog eens 85+
Het allerdomste wat je kan doen, is die vraag aan mij te stellen.
Je weet dat ik helemaal niet medisch geschoold ben.
Maar toch doe je het.

Waarom?
Ofwel omdat je aan het trollen bent, ofwel omdat je in een trol zijn lol aan het meegaan zijt zonder dat je het zelf beseft.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:37   #617
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er reden is dan moet inderdaad de kat de bel worden aangebonden.
Zolang ik niet overtuigd ben van een complot dan loop ik niet in het gareel van de complotdenkers.
En ja, ik ben kritisch.
Vergeef me als ik wat te direct ben. Maar de meeste zijn niet capabel de puntjes juist te verbinden omdat het te complex is. En wanneer een ander het dan in een “Jip en Janneke” versie schrijft, weigeren ze dat aan te nemen omdat het hen te bang maakt of omdat ze reeds te comfortabel met de leugen zijn.

Maatregelen naleven is gemakkelijk en geeft velen een moreel goed gevoel. Daartegen in gaan is zwemmen tegen de stroom en kan veel energie vragen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 december 2020 om 21:40.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:39   #618
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Complotdenker is eigenlijk geen slechte eigenschap dezer tijden. Anders zouden we blind op mensen als Van Ranst en deze niet verkozen regeringslieden vertrouwen. Met alle gevolgen van dien natuurlijk, aber ich habe das gewusst.

Het virus is zogezegd geïsoleerd, in plaats van het te inactiveren gaan ze ons met een ander virus inspuiten waar al tiental jaren onderzoek op wordt gedaan met tracingmogelijkheden? Ik vind dat uiterst verdacht.
Mijne beste CUFI: complotdenken is complotdenken.

Denk daar even over na.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:40   #619
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er reden is dan moet inderdaad de kat de bel worden aangebonden.
Zolang ik niet overtuigd ben van een complot dan loop ik niet in het gareel van de complotdenkers.
En ja, ik ben kritisch.
Als mijn huisarts zegt dat ik voor deze kwaal geen antibiotica moet slikken, maar drie maanden terug voor een andere kwaal wel, dan volg ik.

Idem als gezegd wordt voor zus, dat ik moet blijven bewegen, en voor zo, dat ik rust in acht moet nemen.

En als je dan vraagt naar het waarom, dan is dat niet 'kritisch' maar wel leergierig of iets in die aard.

De huidige mode om kritisch te zijn over dingen waar ge de kloten van afweet omdat het erg boven je petje gaat, is erg nefast. Want ambetant voor de medemens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 21:40   #620
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijne beste CUFI: complotdenken is complotdenken.

Denk daar even over na.
En meelopen is meelopen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be